Tasik Villa International Resort Port Dickson


 


Salam semua, rasanya dah lama tak buat post tentang melancong di blog ini semenjak PKP hingga kini. Dan baru-baru ini pre-travel kami kali ini, kami telah pergi ke Tasik Villa International Resort Port Dickson, Negeri Sembilan.


Ini pun rekemen dari rakan yang telah pergi kesana. Tujuan utama kami memilih Tasik Villa International Resort Port Dickson ini kerana ia  menyediakan penginapan dengan pool dalam bilik ..hahahaha. Itu tujuan kami ke sana. Malas ler nak mandi kat swimming pool ramai orang kat sana.


Ini semua semenjak kami mula menjinakkan diri mengenali pool dalam bangunan di LEXIS HISBISCUS PORT DICKSON dan kalau nak cari hotel mesti nak cari yang ada pool, Terukkan...


Mula-mula kita mesti review bilik mereka kan. Kata ada pool mesti kena review dulu. Untuk bilik yang ada pool anda terpaksa memilih pakej bilik Family Villa.


Bagusnya Familly Villa ini dengan pool ialah anda boleh parking kereta betul-betul depan rumah penginapan anda. Maka senanglah nak turunkan barang yang bertan-tan di bonet kereta anda tu.
Tempat parking yang disediakan berhadapan rumah penginapan anda.
Manakala bahagian dalam rumah pula ialah adalah rumah 2 tingkat. Dibahagian bawah ialah ruang tamu dan dapur serta pool. Dan bahagian atas ialah bilik tidur.
POOL
DAPUR
TANGGA KE BILIK TIDUR
SALAH SATU BILIK TIDUR


TANDAS
Gambar yang saya tak ambil ialah terdapat satu lagi bilik tidur iaitu single bed ( 2 unit) dan bahagian bawah terdapat satu lagi tandas dan ruang tamu mereka.


JIka anda nak lihat video review bilik kami disini : VIDEO FAMILY VILLA


Kalau anda kata berapa review yang patut saya berikan ialah saya kasi 4/5 kerana kebersihan setiap bilik terjaga, pools yang agak besar serta peti ais pemanas semua berfungsi dengan baik. Puas hati ler beb!!!


Harga sewa ialah dalam RM580 semalam iaitu hari Sabtu dan bukan peak time. Dan juga sarapan percuma.


UNTUK KASI REVIEW 5/5 saya terpaksa tunjukkan pada anda bahagian lain di Tasik Villa International Resort Port Dickson ini.


Mula-mula sampai anda kena check in ler. Waktu check in pukul 0300pm tapi anda boleh datang awal sekitar 0200pm dan ambil kunci dalam 0230pm. 


Untuk check ini anda kena letak deposit RM200 sebagai syarat oleh hotel ini dan ia akan dipulangkan waktu check out.

Kawasan luar lobby ada swimming pool

LOBBY 
LOBBY 


TENGAH TUNGGU KUNCI BILIK 
Layanan yang diberikan oleh pekerja Tasik Villa International Resort Port Dickson amat mesra dan ini kekuatan mereka pada pandangan peribadi saya.

Lobby amat luas dan ada TV kalau anda nak tonton. Dan mereka juga ada pekhidmatan naik basikal, nak duck air dan event terbesar ialah naik cruise malam. Ini saya akan ceritakan kejap lagi..


Anda tidak akan bosan duduk di Tasik Villa International Resort Port Dickson kerana banyak aktiviti yang boleh anda lakukan. Dan kalau malas nak naik semua tu. Anda boleh jalan-jalan di sana. 


Tasik Villa International Resort Port Dickson HIDUP PADA WAKTU MALAM!!!


Dimana saya ceritakan ada cruise malam bawa keliling tasik kan. Kena bayar seorang RM15. 


Dan keistimewaan terbesar disana pada pendapat saya ialah Water Fountain  dia yang berwarna warni tepat pada pukul 0900pm ia akan dia akan dilancarkan.




Nampak tak suasana malam yang happening di Tasik Villa International Resort Port Dickson ini, Memang hidup sepanjang malam, nasib baik tak der disko jer..ahaks. Tapi kalau anda kalau nak karaoke ada disediakan. Open stage plak tu..


MAKANAN DI Tasik Villa International Resort Port Dickson  memang awesome. Seperti yang saya katakan, sarapan pagi adalah percuma dan ia di buat secara buffet. 


Saya boleh katakan buffet sarapan di Tasik Villa International Resort Port Dickson  rating 5/5 ler. Pelbagai makanan sarapan pagi dari buah-buahan, rori, roti canai, nasi , sup dan macam-macam lagi. Kenyang sampai tengah hari kami dibuatnya.


Nampak tak muka kebulur kami, tak tahu nak makan mana satu...hahhahaha.

Manakala MAKAN MALAM  pula anda kena bayar ler kalau anda nak makan di restoran  dalam Tasik Villa International Resort Port Dickson ini. 




Ia mempunyai restoran yang menyediakan pelbagai makanan tempatan dan omputih. Dan review saya tentang makanan mereka ialah 5/5 sebab mak mentua saya makan Nasi Goreng Kampung Spesial Edition habis...hehehehhehe.


Yalah, orang tua kan selalu komplen makanan yang tak serasi dengan citarasa mereka. Jika mak mentua saya makan habis dan nilaikan sedap. Saya rasa anda sedia maklum ler memang best ler tu.


Kesimpulannya ialah review terakhir saya ialah 5/5. Tasik Villa International Resort Port Dickson memang menepati penginapan untuk keluarga. Ada pools untuk anak-anak dan bapa mandi bersama, Untuk ibu-ibu lepak dan jalan-jalan serta makan,
Perfect place for family. Dan saya highly rekemen. KLIK SINI UNTUK KE WEBSITE MEREKA- KLIK SINI







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://haniftravel.blogspot.com/2022/08/tasik-villa-international-resort-port.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resort Taman Eko Rimba Komanwel Jadi Pilihan Fam Trip Tourism Selangor 2022

Resort Taman Eko Rimba Komanwel Jadi Pilihan Fam Trip Tourism Selangor 2022

papar berkaitan - pada 3/8/2022 - jumlah : 434 hits
Tourism Selangor merupakan Agensi Pelancongan Rasmi Negeri Selangor yang ditubuhkan untuk meningkatkan bilangan pelancong tempatan dan antarabangsa ke Selangor dengan mempertingkat dan membangunkan keindahan negeri yang terkenal serta belum...
Media Fam Trip 2022 Tourism Selangor Di Resort Taman Eko Rimba Komanwel

Media Fam Trip 2022 Tourism Selangor Di Resort Taman Eko Rimba Komanwel

papar berkaitan - pada 2/8/2022 - jumlah : 209 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraTourism Selangor pada 1 Ogos 2022 telah menganjurkan Media FAM Trip dan Majlis Apresiasi Media Tourism Selangor 2022 Penganjuran Media FAM Trip dan Majlis Apresiasi Media Tourism Selangor 2022 ini mendapat...
Keindahan Pantai Di Lotus Seaview Beach Resort Spa Distinasi Menarik Pengunjung

Keindahan Pantai Di Lotus Seaview Beach Resort Spa Distinasi Menarik Pengunjung

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 238 hits
Bagi yang sukakan penginapan di tepi pantai Seri Wangi rekomenkan anda bermalam di Lotus Seaview Beach Resort Spa yang menghadap ke laut angin sepoi sepoi bahasa dan kita dapat mendengar desiran ombak dari penginapan kita yang tidak jauh da...
Kehijauan Dan Keindahan Resort Taman Eko Rimba Komenwel Rawang Tarikan Percutian Di Selangor

Kehijauan Dan Keindahan Resort Taman Eko Rimba Komenwel Rawang Tarikan Percutian Di Selangor

papar berkaitan - pada 6/8/2022 - jumlah : 219 hits
Back to Nature Meluangkan masa menikmati keindahan alam semulajadi di Resort Taman Eko Rimba Komanwel Rawang Keindahan dan kehijauan di hutan rimba pasti dapat menenang jiwa kita seketika setelah masing masing sibuk dengan urusan kerja di i...
The Haven All Suite Resort Salah Satu Penginapan Menarik Di Ipoh

The Haven All Suite Resort Salah Satu Penginapan Menarik Di Ipoh

papar berkaitan - pada 9/8/2022 - jumlah : 214 hits
All Suite The Haven Salah Satu Penginapan Menarik Di Ipoh Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Baru baru ini adik bongsu Sha datang ke rumah Sha untuk beberapa hari sebelum dia menyambung pelajaran Bila adik beradik datang mestilah Kak...
Sandiaga Harap Tenggarong International Folk And Art Festival Jadi Agenda Rutin

Sandiaga Harap Tenggarong International Folk And Art Festival Jadi Agenda Rutin

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 137 hits
Sandiaga meminta Kepada Kepala Dinas serta Bupati Kalimantan Timur untuk menjadikan Tenggarong International Folk and Art Festival menjadi agenda rutin tahunan Sehingga kesenian budaya tradisional di daerah dapat meluas hingga go internasio...
Bercuti Di Arena Sepang Resort Johor

Bercuti Di Arena Sepang Resort Johor

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 258 hits
Bercuti di Arena Sepang Resort Johor Throwback kisah percutian aku bulan Jun yang lalu Haa alang alang September nanti ada cuti sekolah kan Kemana you all plan bercuti Nah Nona share salah satu tempat yang boleh dan sesuai untuk bercuti Ras...
Bercuti Dan Menginap Di The Haven All Suite Resort Ipoh Perak

Bercuti Dan Menginap Di The Haven All Suite Resort Ipoh Perak

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 317 hits
BERCUTI DAN MENGINAP DI THE HAVEN ALL SUITE RESORT IPOH Raya Aidiladha tahun ini masih turn daddy iaitu di Taiping Perak Selepas beraya di Taiping Perak Seperti biasa kami akan terus holidays bercuti Alang alang dah berjalan sekali tu kan K...
Percutian Menarik Bersama Keluarga Di Lotus Desaru Beach Resort Spa

Percutian Menarik Bersama Keluarga Di Lotus Desaru Beach Resort Spa

papar berkaitan - pada 28/7/2022 - jumlah : 231 hits
Sejak PKP melanda Seri Wangi memang tidak travel ke mana mana tapi bila keadaan Covid 19 sudah reda dan dibolehkan kira ke luar negara sememang happy sangat Rindu rasa hati henda melihat Negeri orang dan akhirnya tercapai impian bila dapat ...
Peminat Tak Setuju Dengan Barisan Pelakon Omniscient Reader S Viewpoint Tapi Kenapa

Konsortium Mahb Jangan Politikkan Dana Antarabangsa Blackrock

Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

When Elite And Masses Don T See Eye To Eye On Israel Boycott

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bukit Aman To Summon All Officers Probing Assault Case Igp

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Apakah Maksud Dadah Bahan Psikoaktif

Menulis Biar Dari Hati

Wanita Racun Kekasih Kerana Gelap Mata Dengan Harta Rm141 Juta

What Does Umno S Willingness To Take Back Sacked Members Signal Analysts Weigh In

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Tiktok Didakwa Sedang Menyediakan Algoritma Khas As Daripada Sumber Kod App