Got Kimchi Pembekal Menu Makanan Korea Halal Sedap Untuk Seluruh Malaysia


KOREA - Bila sebut saja perkataan ni terus terbayang cerita drama dan variety show yang popular dari sana. Almaklumlah Korea ni kan banyak promosikan negara mereka dengan menggunakan kaedah ni. Lagi pula idea penerbitan rancangan TV Show mereka memang awesome. 

Banyak jugalah rancangan mereka yang ku tonton. Antaranya RunningMan, Law Of The Jungle, Kang's Kitchen, 3 Meals A Day dan I Can See Your Voice dan banyak lagi. Hmm kalau nak sebut satu-satu banyak bukan main. Itu baru reality Tv show, belum lagi bercerita soal drama. Lagi satu pihak Korea turut rajin ketengahkan makanan mereka melalui rancangan-rancangan ini. 




Akibatnya demam makanan Korea semakin menjadi-jadi di seluruh dunia. Hinggakan umum tahu yang kimchi adalah makanan dari Korea. Permintaan terhadap makanan Korea seperti 'kimchi' di negara Asia Tenggara termasuk Malaysia memang tinggi. Daku sendiri jadi teringin nak cuba tapi yang menjadi masalahnya bagaimana nak ke Korea? Mana mampu nak melancong beramai-ramai dengan semua anak-anak ni. 

Sangat Teruja Bila Makanan Korea Sudah Mula Masuk Ke Malaysia 

Serius memang sangat teruja! Makanan Korea ini sudah boleh di dapati di restoran-restoran yang membawakan versi makanan Korea sebagai tarikan utama. Malah turut ada juga penjual di gerai-gerai kecil yang highlightkan menu makanan Korea sebagai jualan. Alhamdulillah dapatlah cuba dari masa ke semasa. 

Namun, terdetik pula soalan kat fikiran ni. Terfikir-fikir, tak kan kalau nak makan menu Korea wajib kena pergi ke restoran je. Macamana kalau tiba-tiba rasa teringin nak makan kat rumah sambil tonton TV? Sambil layan cerita favourite dari Korea itu sendiri? Akhirnya daku cuba luaskan pencarian untuk mencari apakah ada pengedar makanan Korea yang boleh ku nikmati di rumah saja bersama suami dan anak-anak. Akhirnya daku bertemu dengan jenama GOT KIMCHI.




GOT KIMCHI - Pengedar Makanan Korea Untuk Dinikmati Kat Rumah

Siapa sangka siapa menduga, memang ada pun pembekal makanan menu Korea untuk dinikmati kat rumah! Bila di Google Search tu memang ada banyaklah juga. Tapi daku paling tertarik hati dengan nama GOT KIMCHI ini. Makin daku suka sebabnya GOT KIMCHIini boleh berikan begitu banyak menu makanan dari Korea yang pelbagai dan semuanya boleh diposkan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.



Alang-alang dah jumpa, terus la contact! Yelah sebelum beli perlulah tanya apa yang patut kan? Perlu juga tanya harga dan lain-lain. Apa yang mengejutkan, eh boleh COD juga sebabnya si pengedar yang ku hubungi ni memang sedang berada di bumi Kelantan. Pucuk di cita ulam mendatang la kiranya ni.. tak tunggu lama terus set time and date untuk proses COD. Jimat masa sikit dari beli online. Yes!!



Ada Cop Halal Pada Packaging Itu Penting

Tepat pada tarikh dan masanya, Miss Yuni yang cantik manis benar-benar telah ada di tempat yang dijanjikan. 1st time nampak produk Get Kimchi yang ada daku dah jadi sangat excited. Apa tidaknya, banyak tau! Macam-macam ada okay! Antaranya adalah seperti Tteokbokki sauce, Jjajangmyeon paste, kimchi, danjumi, banana uyu, ramen dan lain-lain lagi. Paling penting ada cop halal kat atas packaging, dan ini adalah tanda halal dari Malaysia dan Korea.



Daku sendiri rambang mata jadinya nak dapatkan yang mana satu. Tapi disebabkan ini baru kali pertama nak cuba so daku buat keputusan untuk cuba Jajang Sauce dalam bentuk paste dulu. Tak apalah nanti boleh je beli lagi dan masa tu cuba yang lain pula. InshaAllah.

Menurut apa yang di beritahu oleh Miss Yuni yang kecil comel molek ni, pihak Got Kimchi Malaysia telah beroperasi atas talian sudah lama dan kini telah mempunyai semakin ramai pelanggan sama ada yang ingin dapatkan secara COD mahupun pos. 


Untuk pos, jika seandainya tidak ada di rumah maka esoknya boleh terus ambil di poslaju yang berdekatan. Produk yang di jual pula ada yang dihasilkan di Malaysia dan ada yang terus di bawa masuk dari Korea dengan mengutamakan aspek halal dan sebagainya. 

Antara produk Got Kimchi yang telah selamat mengikutku pulang ke rumah adalah Spicy Fier Got Kimchi, Jajang Sauce Got Kimchi dan juga Oats Noodles. Tak sabar rasanya nak cuba jajangmyeon sebabnya memang belum pernah rasa lagi tau. Maka operasi untuk memasak pun bermula. Ohya tak perlu nak risau kerana resepi turut diberikan mengikut jenis produk yang di beli. Haa senang kan?


Respon Anak dan Suami Terhadap Produk Got Kimchi 

Sebenarnya menu makanan Korea ini dakulah yang lebih gemar berbanding dengan suami. Anak-anak alhamdulillah diaorang semua ikut jejakku yang memang sangat suka untuk explore rasa dari menu yang baru. Jadinya pada hari tersebut daku hidangkan dan terpulanglah pada suami sama ada mahu turut ikut nikmati bersama ataupun tidak.


Mula-mula beri pada anak dulu, alhamdulillah semua cakap okay dan sedap. Buktinya Awwal dan Kasih makan dengan penuh berselera. Agaknya terliur dengan gaya makan Awwal dan Kasih maka suami ikut cuba merasa. Hmmm... tak sangka, habis sepinggan!! Alhamdulillah... nampaknya daku boleh beli lagi produk dari Got Kimchi untuk makan dengan famili lepas ni. Yahoooo....


Walaubagaimanapun, untuk Kimchi kami kurang gemar sikit. Sebabnya rasa kimchi ini agak pedas dan masam. Kiranya ia agak kuat dan rasa begitu sedikit kurang kena dengan selera daku sekeluarga yang kuraang gemarkan rasa masam. Tapi at least daku tetap boleh guna dalam masakan. Sebagai contoh daku bole tambahkan ke dalam nasi goreng ataupun sebagai penambah rasa dalam sebarang masakan berkuah.



Suka Makanan Korea? Mahu Nikmati Selalu Di Rumah? Got Kimchi Adalah Salah Satu Pilihan Terbaik Yang Patut Dicuba!

Untuk rakyat Malaysia yang ingin merasai kimchi dan makanan Korea lain, kini Got Kimchi sudah dengan menyediakan bahan halal supaya orang Malaysia juga boleh merasai makanan dari bumi Korea ini. 



Memang benar ada banyak restoran menu Korea halal di Malaysia namun special untuk yang ingin masak dan makan sendiri di rumah, Got Kimchi adalah jawapannya. Siapa sangka kini di Malaysia pun dah senang nak dapatkan menu masakan Korea yang halal. Untuk sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi Miss Yuni melalui detail di bawah ini. 


MISS YUNI  | GOT KIMCHI KELANTAN & MALAYSIAWhatsapp : 0139277172Instragram : https://www.instagram.com/gotkimchi.kelantan/Order? Klik: linktr.ee/gotkimchi.kelantan



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sishawa.com/2019/08/got-kimchi-pembekal-makanan-korea-sedap-untuk-seluruh-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Absolutely Halal Malaysia Adalah Ekspo Halal Bagi Seluruh Rakyat Malaysia

Absolutely Halal Malaysia Adalah Ekspo Halal Bagi Seluruh Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 577 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Siapa sini sepanjang cuti Sabtu dan Ahad lepas sempat pergi ker Absolutely Halal Malaysia di Mid Valley Exhibition Center Korang untung sebab dapat...
Menu Makanan Korea Enak Di Myeongdong Topokki Sunway Putra Mall Kl

Menu Makanan Korea Enak Di Myeongdong Topokki Sunway Putra Mall Kl

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 1113 hits
Hi Korang Its trend sekarang ni kedai kedai makan yang menghidangkan Korean food akan senantiasa penuh dengan orang lebih lebih lagi di hujung minggu Kalau kat area rumah kak lily kedai makan Korea memang selalu penuh ada je orang kuar masu...
4 Menu Daging Korban Yang Campak Campak Siap Masak Sedap Sungguh Wei

4 Menu Daging Korban Yang Campak Campak Siap Masak Sedap Sungguh Wei

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 659 hits
Esok dah Aidil Adha ada yang berkira kira nak masak ada dengan daging korban Kalau tengah mencari menu yang ringkas sedap dan cepat dimasak ini RASA kongsikan empat resipi bercita rasa Malaysia yang gerenti tak perlu tunggu dapur lama punya...
Nasi Kurma Ayam Kuzi Acara Nanas Menu Sedap Sebelum Juadah Ibadah Korban

Nasi Kurma Ayam Kuzi Acara Nanas Menu Sedap Sebelum Juadah Ibadah Korban

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 476 hits
Ada tetamu nak datang hujung minggu ni tetapi masih tercari cari menu nak masak apa jangan risau RASA kongsikan resipi set Nasi Kurma Kuzi Ayam dengan Acar Nanas Berempah Set ini sesuai untuk kenduri dan hidangan makan tengahari mahupun mal...
Hentikan Trend Menu Makanan Pedas Ia Tidak Bagus Untuk Kesihatan Doktor

Hentikan Trend Menu Makanan Pedas Ia Tidak Bagus Untuk Kesihatan Doktor

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 318 hits
The ReporterTrend makan makanan pedas kini semakin menjadi jadi Bermula dari mee segera dari luar negara diikuti pula kedai atau restoran yang mahu menarik pelanggan lebih ramai dengan memperkenalkan menu pedas tak ingat dunia Namun tidakka...
Berubah Rasa Di Aidil Adha Dengan 4 Menu Ayam Autentik Yang Sedap Ni

Berubah Rasa Di Aidil Adha Dengan 4 Menu Ayam Autentik Yang Sedap Ni

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 318 hits
Ayam antara juadah paling senang diolah dengan pelbagai mudah mudah dan sedap Sebab tulah ramai orang tak pernah bosan dengan hidangan menu ayam Apa kata di Aidil Adha ni korang cuba empat menu ayam cita rasa oramg dulu dulu tapi sangat sed...
Jemu Menu Daging Ini 4 Menu Sambal Kering Cili Padi Ikan Sungguh Sedap

Jemu Menu Daging Ini 4 Menu Sambal Kering Cili Padi Ikan Sungguh Sedap

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 1109 hits
Sebut je sambal cili padi tidak kiralah untuk apa masakan apa sekalipun ia memang sedap dan terbaik Apa lagi kalau dipadankan dengan ikan goreng Cukup asam garamnya memang terangkat sedap biarpun pedas ia tetap menjadi pilihan sebagai hidan...
Waspada Penggunaan 5 Jenis Bahan Makanan Non Halal Ini

Waspada Penggunaan 5 Jenis Bahan Makanan Non Halal Ini

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 358 hits
Banyak bermunculannya gerai dan restoran di pusat keramaian dan perbelanjaan menjadi indikasi bahwa untuk saat ini bisnis kuliner di Indonesia sedang berkembang Di satu sisi tentu saja kita melihat kondisi ini sebagai sesuatu yang positif k...
Seluruh Semenanjung Malaysia Pernah Bergelap Insiden 23 Tahun Lalu Buat Ramai Tak Boleh Lupa

Seluruh Semenanjung Malaysia Pernah Bergelap Insiden 23 Tahun Lalu Buat Ramai Tak Boleh Lupa

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 249 hits
Seperti sedia maklum bekalan elektrik merupakan keperluan asas yang sangat diperlukan dalam kehidupan manusia Tanpa bekalan elektrik pelbagai urusan akan tergendala kerana ketiadaan sumber tenaga yang boleh menghidupkan lampu dan juga alata...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis

Maaflah Biarlah Benak Ubi Tapi Betul Hafidz Roshdi Pertahan Tindakan Tak Hadir Mahkamah Bidas Balik Teguran Shuhada

Packing Barang Kucing Kesayangan