Ibu Hamil Perlu Tahu Apa Yang Perlu Dimakan Semasa Hamil 6 Superfood Ini Mampu Tingkatkan Kesihatan Ibu Kandungan


Selaku ibu hamil, anda perlu tahu apa yang perlu dimakan dan begitu jugalah sebaliknya. Pengambilan makanan yang sihat dalam diet harian amat penting agar ia menjamin kesihatan diri anda sendiri dan perkembangan positif kandungan.

Makanlah apa sahaja yang anda mahu. Namun pastikan enam makanan yang digelar superfood tidak terlepas daripada senarai makanan harian anda yang sedang hamil kini.
Ikan Pengambilan ikan ketika hamil selalu menjadi pertikaian kerana ada yang bimbang tentang kandungan merkuri yang tinggi. Biasanya ikan yang hidup di dalam lautan dalam mempunyai risiko sebegini.
Walaupun begitu, anda perlu maklum bahawa ikan sangat kaya dengan sumber protein. Ia juga memiliki kandungan Omega-3 yang tinggi. Oleh yang demikian, ikan sangat diperlukan untuk membolehkan anak dalam kandungan mempunyai sumber yang baik untuk mengembangkan kemampuan otaknya.
Sebagai langkah keselamatan, anda digalakkan untuk makanan ikan dua atau tiga kali seminggu. Dalam pada itu, pastikan ikan dimasak dengan sempurna. Elakkan daripada memakan isi ikan yang mentah seperti yang diletakkan di sushi. Langkah ini penting untuk mengelakkan jangkitan kuman kepada janin dalam kandungan.
Sayur-sayuran berdaun hijau Ramai yang sedia maklum bahawa sayur-sayuran adalah sangat penting untuk
Menjamin tahap kesihatan berterusan. Oleh sebab itulah, adalah penting untuk anda mengambil jumlah hidangan sayur-sayuran yang mencukupi dalam menu harian.
Dalam pada itu, digalakkan untuk anda lebihkan sayur-sayuran berdaun hijau. Sayur bayam adalah sayur yang paling disyorkan kerana ia tinggi dengan kandungan asid folik. Maklum sahajalah, asid folik adalah sumber yang bagus untuk perkembangan saraf tunjang anak di dalam kandungan.
Brokoli Selain daripada sayur-sayuran berdaun hijau, anda juga perlu memberi perhatian kepada satu lagi sayur yang mempunyai warna hijau. Ia adalah brokoli!
Memasukkan brokoli sebagai salah satu kandungan bagi memenuhi keperluan pengambilan sayur harian memastikan anda dapat memperoleh beberapa nutrien makanan penting. Menerusinya anda secara tidak langsung mengambil kalsium dan potassium. Jadi, ia dapat membantu proses pertumbuhan tulang bayi di dalam kandungan.
Telur dan daging Telur adalah sumber protein terbaik, rendah kalori dan penuh dengan khasiat Omega-3 untuk tubuh. Selain daripada itu, telur juga mempunyai khasiat yang tinggi dalam asid folik, zat besi dan choline di mana dapat membantu anda menghalang kecacatan janin.
Daging pula kaya dengan protein daripada sumber haiwan yang dapat membantu pertumbuhan sel dan otot kandungan. Dengan pengambilan daging yang cukup, ia dapat menghilangkan rasa letih yang biasa dialami oleh ibu hamil. Jangan lupa untuk makan daging tanpa lemak! Daging sebegini pilihan diyakini mempunyai sumber protein yang sangat tinggi.
Produk tenusu Mengambil kandungan kalsium yang cukup ketika hamil adalah sangat penting. Anda tentu tahu dan sedasr dengan kepentingannya, bukan? Selain daripada menguatkan tulang dan gigi anda, kalsium juga membantu menguatkan tulang dan pertumbuhan tubuh anak di dalam kandungan.
Pastikan anda minum satu hingga dua gelas susu sehar. Jika tidak mahu minum susu, anda boleh gantikannya dengan melebihkan pengambilan produk tenusu yang lain juga. Contohnya keju dan yogurt.
Tauhu Selain daripada kaya dengan kalsium, tauhu penuh khasiat dengan zat besi, vitamin A dan K. Ia juga adalah sumber yang kaya dengan asid folik dan boleh menjadi snek yang sempurna untuk wanita yang hamil.
The post Ibu Hamil Perlu Tahu Apa Yang Perlu Dimakan Semasa Hamil! 6 Superfood Ini Mampu Tingkatkan Kesihatan Ibu & Kandungan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/ibu-hamil-perlu-tahu-apa-yang-perlu-dimakan-semasa-hamil-6-superfood-ini-mampu-tingkatkan-kesihatan-ibu-kandungan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Dalam Kuantiti Yang Banyak Semasa Hamil Boleh Atau Tidak 7 Kesilapan Biasa Yang Dilakukan Oleh Ibu Hamil

Makan Dalam Kuantiti Yang Banyak Semasa Hamil Boleh Atau Tidak 7 Kesilapan Biasa Yang Dilakukan Oleh Ibu Hamil

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 400 hits
Kebanyakan ibu hamil terutamanya yang sedang hamil pertama kali akan melakukan kesilapan semasa kehamilan Walaupun anda sudah bersedia dengan semua aturan makanan atau senaman anda masih berpotensi untuk melakukan kesilapan Ikuti artikel in...
Doktor Jelaskan 8 Punca Boleh Tingkatkan Risiko Plasenta Previa Pada Ibu Hamil Risiko Pendarahan Sangat Tinggi

Doktor Jelaskan 8 Punca Boleh Tingkatkan Risiko Plasenta Previa Pada Ibu Hamil Risiko Pendarahan Sangat Tinggi

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 422 hits
Doktor jelaskan 8 punca ini boleh meningkatkan risiko plasenta previa pada ibu hamil Risiko pendarahan semasa hamil dan kelahiran sangat tinggi Ibu perlu berwaspada Menurut plasenta previa ialah satu keadaan di mana uri terletak di bahagian...
Saphira Indah Meninggal Saat Mengandung Faktor Ini Bisa Jadi Penyebab Kematian Pada Ibu Hamil

Saphira Indah Meninggal Saat Mengandung Faktor Ini Bisa Jadi Penyebab Kematian Pada Ibu Hamil

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 335 hits
Pagi ini dunia hiburan dikejutkan dengan kabar meninggalnya Artis Saphira Indah Pasalnya Saphira Indah dikabarkan meninggal dalam keadaan tengah berbadan dua Saphira Indah diketahui meninggal pada hari rabu kemarin Dilansir dari Tribun Maka...
Kekurangan Nutrien Boleh Menyebabkan Kelahiran Pramatang Setiap Ibu Hamil Wajib Tahu Tanda Tanda Kelahiran Pramatang

Kekurangan Nutrien Boleh Menyebabkan Kelahiran Pramatang Setiap Ibu Hamil Wajib Tahu Tanda Tanda Kelahiran Pramatang

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 320 hits
Kelahiran pramatang bermaksud atau kelahiran yang berlaku pada usia kandungan yang mencecah usia antara minggu 28 ke minggu 36 Ia kerap kali berlaku tanpa dijangka Tentu sahaja tiada sesiapa yang mahu melaluinya kerana kelahiran pramatang i...
Aksi Heroik Ibu Hamil Taklukan Begal Yang Paling Dicari Polisi

Aksi Heroik Ibu Hamil Taklukan Begal Yang Paling Dicari Polisi

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 290 hits
Kehebatan Rahman warga Desa Pesisir Kecamatan Gending Kabupaten Probolinggo Jawa Timur berakhir pada Selasa Pria berbadan kekar itu merupakan kawanan begal yang paling dicari polisi di wilayah Probolinggo Adalah Azizah seorang warga Kecamat...
Bila Positif Hamil Ibu Lakukan 6 Perkara Ini Buat Seawal Mungkin Sebagai Persediaan

Bila Positif Hamil Ibu Lakukan 6 Perkara Ini Buat Seawal Mungkin Sebagai Persediaan

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 349 hits
Positif hamil adalah berita paling gembira kepada semua wanita yang sudah mendirikan rumah tangga Penjagaan diri dan janin dalan kandungan sepatutnya menjadi tumpuan utama seorang ibu Bakal bergelar ibu ibu perlu sentiasa peka dan melengkap...
Masalah Tidur Bila Kandungan Makin Sarat 6 Tips Ini Membantu Elak Ibu Jadi Burung Hantu

Masalah Tidur Bila Kandungan Makin Sarat 6 Tips Ini Membantu Elak Ibu Jadi Burung Hantu

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 297 hits
Masalah tidur bila kehamilan makin sarat kerap dialami ibu ibu hamil 6 tips ini boleh membantu mengelakkan ibu menjadi burung hantu berjaga malam kerana sukar melelapkan mata Bila perut makin sarat ibu ibu selalunya akan menghadapi masalah ...
Ibu Ini Alami Tumpah Darah Semasa Melahirkan Ini Faktor Penyebabnya

Ibu Ini Alami Tumpah Darah Semasa Melahirkan Ini Faktor Penyebabnya

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 467 hits
Baru baru ini kawan sekerja saya mengalami tumpah darah semasa melahirkan anak dan rahimnya dibuang atas faktor keselamatan Boleh saya tahu bagaimana masalah tumpah darah boleh berlaku Saya bimbang kerana saya pun bakal melalui proses kelah...
Biasa Bayi Baru Lahir Mesti Ada Kuning 5 Amalan Ketika Ibu Hamil Boleh Kurangkannya

Biasa Bayi Baru Lahir Mesti Ada Kuning 5 Amalan Ketika Ibu Hamil Boleh Kurangkannya

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 415 hits
Kebanyakan bayi baru lahir mesti akan kena jaundis Kulit bayi akan berubah warna pucat kekuningan selepas hari ketiga dilahirkan Jaundis berlaku kepada bayi kerana kandungan bilirubin yang tinggi dalam darah Ketika bayi dalam kandungan hati...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun