Cara Cepat Kuruskan Badan Yang Berkesan Dengan Hanya Menggunakan Air Rebusan Epal


Inilah Cara Cepat Kuruskan Badan Yang Berkesan Dengan Hanya Menggunakan Air Rebusan Epal. Mungkin ada yang belum tahu bagaimana air rebusan dari epal boleh menguruskan badan dengan cepat dan sangat berkesan jika diamalkan secara betul. Khasiat buah epal bukan sahaja untuk kuruskan badan tetapi banyak lagi untuk penyakit-penyakit lain seperti darah tinggi dan sebagainya. Namun, epal perlu dicampurkan dengan ramuan tertentu untuk mengubati penyakit berkenaan.

Ikuti Perkongsian Ini Perkongsian cara cepat untuk kurus dan cara buang lemak ini dikongsikan oleh Puan Chacha’s Crib. Menurut Puan Chacha dia telah mengamalkan minuman jus rebus epal dan hasilnya sangat membanggakan. Katanya dalam jangka masa 3 minggu, 1.2 kg telah berkurangan apabila dia menimbang berat badannya. Air Rebusan Epal Cara untuk menyediakan air rebusan ini sangat mudah dan bahannya juga senang didapati di rumah.

Bahan – Bahan Sebiji epal hijau atau epal merah, Satu batang kulit kayu manis, 1.5 liter air.

Caranya Rebus kesemua bahan berkenaan dalam jangka masa satu jam atau lebih dan minum air rebusan pada bila-bila sahaja jika perlu terutama selepas mengambil makanan berat seperti nasi dan sebagainya.
Artikel Lain

Ketahui Sebab Mengapa Perlu Pindah Selepas Berkahwin? Mengapa Perlu Pindah Selepas Berkahwin? Perkahwinan adalah dunia baru bagi pasangan yang berkahwin. Dari hari pertama bernikah anda mula mengenali hati budi dan sikap pasangan yang selama ini hanya diketahui secara luaran. Namun apabila tinggal bersama dapat memberi peluang pasangan pengantin mengatur kehidupan dengan baik dan menjalankan tanggungjawab sebagai suami dan isteri.

1. Menjadi Dilema Pasangan Walau bagaimanapun, berpindah selepas berkahwin sering kali menjadi dilema bagi pasangan pengantin baru. Ini kerana terdapat beberapa faktor dan halangan sebelum anda boleh berpindah serta memulakan kehidupan yang baru. Antaranya masalah kewangan, Ini kerana ekonomi belum mantap dan banyak menggunakan duit masa berkahwin membuatkan anda terpaksa menumpang keluarga.

2. Kos Sara Hidup Ditambah pula dengan kos hidup yang tinggi dan harga rumah sewa yang mahal, jauh dari tempat kerja serta tidak mempunyai kenderaan menjadikan pasangan yang baru berkahwin berhadapan dengan beberapa masalah yang perlu difikirkan sebelum berpindah.

3. Mengajar Berdikari Mengajar pasangan berdikari dan tidak bergantung pada keluarga. Jika selama ini bergantung pada keluarga, bila masuk alam berumah tangga semuanya mesti dibuat sendiri. Ia mengajar anda untuk belajar berdikari serta belajar menyelesaikan masalah. Memberikan peluang merancang kehidupan berumah tangga serta ada privasi. Pasangan akan ada lebih masa bersama dan boleh membuat banyak perkara bersama tanpa ada campur tangan keluarga.

4. Menjaga Ekonomi keluarga Pasangan baru berkahwin boleh belajar menjaga ekonomi dalam rumah tangga. Berbelanja ikut kemampuan diri. Jika dulu tidak ada duit minta keluarga, sekarang bila sudah berkahwin, susah senang anda tanggung bersama.

5. Keluarga tidak masuk campur Jika ada perselisihan faham, hanya pasangan yang tahu. Keluarga tidak boleh masuk campur kerana rumah berasingan. Pasangan juga belajar berkompromi bertolak ansur serta menguruskan konflik keluarga tanpa ada campur tangan orang lain.
Artikel Lain

Kahwin Bukan Keran Cinta Sahaja, Amanah Dan Tanggungjawab Juga! Dah ‘READY’? Kita hanya akan benar-benar mengenali seseorang SETELAH KAHWIN dengannya, tidur sebantal, makan sepinggan, duduk sebumbung. Baru tahu masa itu dia tidur berdengkur, baru tahu rupanya jenis lepas berak tak reti ‘flush’, baru tahu cepat stres kalau ada masalah, baru tahu pemarah apabila ditegur, baru tahu, baru tahu.

1. Bercinta sahaja Tidak Cukup Bercinta hatta 10 tahun, gayut tiap-tiap malam, dating tiap-tiap hari BELUM CUKUP untuk mengenali seseorang. Kahwin bukan hanya tentang dating halal, snap gambar romantik dapat konvo sama-sama, boleh pegang-pegang tangan, boleh makan bersuap, semua yang manis-manis.

2. Banyak Yang Ambil Mudah Kalau kamu lihat yang INDAH-INDAH daripada kawan yang baru kahwin, itu semuanya hanya apa yang dia mahu perlihatkan kepada dunia. Realitinya susah payah perit air mata yang disembunyikan. Siapa yang tahu? Kita hidup di alam realiti, bukan fantasi. Jangan hanya berangan yang indah-indah tanpa memikirkan AMANAH dan TANGGUNGJAWAB yang bakal dipersoalkan.

3. Alasan Untuk Elak Maksiat Alasan sudah kenal lama sangat atau untuk ‘elak maksiat‘ saja TIDAK CUKUP untuk kahwin segera. Sebab jika masa bujang gunakan alasan kahwin untuk pelihara maruah bagaimana kamu yakin kamu dapat menjaga maruah selepas nikah? Kalau sebelum kahwin tidak mampu bersabar atau bertahan dengan ujian yang kecil atau sedikit, bagaimana kamu jangkakan untuk bersabar dan bertahan dengan ujian yang besar dan banyak selepas berkahwin?

4. Sudah Mampu Bersabar? Bolehkah kamu TETAP TERSENYUM, menyinsing lengan memasak di dapur kemudian menyuapkan makanan ke mulut isteri kamu yang juga lapar, urus kencing berak dan mandikan anak-anak untuk beri isteri ruang untuk dirinya? Basuh, lipat baju yang menimbun? Atau kamu akan sengaja pulang lewat sebab mahu lari dari menjaga anak-anak dan makan sahaja di luar?

5. Sudah Sedia Menjadi Taat Yang perempuan sudah bersediakah untuk mentaati seorang lelaki yang baru hadir dalam hidup, bersediakah menanggung jerit perih alahan mengandung, sakit bersalin, berpantang, realiti anak mahu mengempeng berjam-jam sampai badan menggigil lapar dan lesu yang amat?

6. Bukan Sesuatu Yang Mudah Apabila kamu membentak marahkan orang tua, kenapa susahkan orang nak kahwin. Padahal kamu tidak sedar. Ibu bapa sedang mendidik kamu bahawa kehidupan selepas kahwin itu BUKAN MUDAH sebab itu mereka mahu kamu berdikari sekurang-kurangnya cuba hadapi susah sendiri tanpa harapkan orang lain sebab kahwin memang senang tetapi menjadi ketua keluarga dan ibu rumah tangga itu tidak mudah!
The post Cara Cepat Kuruskan Badan Yang Berkesan Dengan Hanya Menggunakan Air Rebusan Epal appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/cara-cepat-kuruskan-badan-yang-berkesan-dengan-hanya-menggunakan-air-rebusan-epal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aizat Amdan Kongsikan Tips Cara Beliau Kuruskan Badan

Aizat Amdan Kongsikan Tips Cara Beliau Kuruskan Badan

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 689 hits
Aizat Amdan dulu memang bertubuh gempal Setelah keluar dari rancangan realiti Akademi Fantasia Aizat Amdan mengambil inisiatif untuk kurus terdahulu sebelum kembali aktif Selama 5 bulan Aizat Amdan mengamalkan gaya hidup yang sihat kini Aiz...
Diet Kuruskan Badan Ikut Sunnah Lisa Surihani Pun Guna Cara Ini

Diet Kuruskan Badan Ikut Sunnah Lisa Surihani Pun Guna Cara Ini

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 1487 hits
Intermittent fasting adalah diet dengan cara mengatur pola makanan Ibarat seperti berpuasa cuma bezanya ialah ianya hanya dalam tempoh tertentu Walau bagaimanapun diet ini membenarkan pengamalnya untuk minum air sepanjang tempoh berpuasa ba...
Terkena Minyak Atau Air Panas Ini Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Gelembung Kulit Melepuh Dan Merah

Terkena Minyak Atau Air Panas Ini Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Gelembung Kulit Melepuh Dan Merah

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 2342 hits
Ketika tersiram dengan air atau minyak panas segeralah gunakan benda ini Kulit yang melepuh dan bergelembung pun akan hilang Jauh lebih mujarab daripada hanya sekadar disiram dengan air dan benda ini ada di setiap dapur rumah tangga Suatu k...
Tips Kurus 20 Cara Berkesan Turunkan Berat Badan Dalam Masa Seminggu

Tips Kurus 20 Cara Berkesan Turunkan Berat Badan Dalam Masa Seminggu

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 895 hits
tips kurus Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua One of the azam saya pada awal tahun 2018 dulu dan tahun tahun yang sebelumnya adalah nak kurus Tapi sampai sekarang tak capai capai lagi Hahahahhaa Ni dah makin menghampiri 2019 I will...
Khasiat Kebaikan Minum Air Soya Segar Cara Membuatnya

Khasiat Kebaikan Minum Air Soya Segar Cara Membuatnya

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 876 hits
Kacang soya merupakan makanan seimbang yang sangat baik dan lebih murah berbanding daging susu atau telur Ia mengandungi 50 protein bagi setiap 100 gm kacang soya 11 kali ganda daripada susu dan tiga kali ganda lebih daripada telur Ia juga ...
Dua Cara Baiki Saluran Air Tersumbat Bermodalkan Bawah Rm10

Dua Cara Baiki Saluran Air Tersumbat Bermodalkan Bawah Rm10

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 362 hits
Baru baru ni dah masuk kali kedua salur air asyik tersumbat je manjang Bukan apa sebelum ni pernah jadi boleh bergaduh dengan jiran yang duduk bawah rumah kita Satu lagi kita hidup berjiran kenalah berbaik baik terutama korang yang duduk ru...
Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu

Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 1065 hits
Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu Masalah pembiakan cicak di dalam rumah boleh membuatkan sesiapa sahaja runsing Mana tidaknya setiap sudut di dalam rumah dipenuhi deng...
Cara Paling Berkesan Nak Hilangkan Selulit Degil

Cara Paling Berkesan Nak Hilangkan Selulit Degil

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 562 hits
Cara Paling Berkesan Nak Hilangkan Selulit Degil Setiap wanita pasti sinonim dengan selulit terutamanya wanita yang pernah melahirkan anak Bukan hanya wanita yang bertubuh besar sahaja mengalami masalah selulit wanita bertubuh kecil juga bo...
5 Teknik Masakan Sihat Bagus Untuk Yang Nak Kuruskan Badan

5 Teknik Masakan Sihat Bagus Untuk Yang Nak Kuruskan Badan

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 558 hits
5 Teknik Masakan Sihat Bagus Untuk Yang Nak Kuruskan Badan Dah diet macam macam tapi tak turun berat badan Orang kata diet kena makan nasi juga Tapi kenapa makin bertambah berat Ok cuba check balik menu yang kita makan Apa jenis masakan yan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah