Zionis Guna Dadah Hapuskan Pemuda Palestin


MyMetro
Yusmizal Dolah Aling
[email protected]

MOHD Azmi (tengah) menyampaikan taklimat awal kepada peserta Bengkel Khas 360 Masjid al-Aqsa. (Gambar kecil) Dr Sameer. FOTO Ihsan MAPIM
BUKAN saja dikenakan pelbagai sekatan dan tekanan, rejim Zionis juga menggunakan bahan khayal untuk melemahkan generasi muda Palestin di Baitulmaqdis bagi 'menghapuskan' mereka secara senyap.

Tidak cukup dengan itu, mereka juga diberikan wang untuk membeli bekalan dadah jika kehabisan stok dan taktik itu sudah digunakan sejak beberapa tahun lalu.

Mendedahkan perkara itu, aktivis Ummet Vakfi Turkey Dr Sameer Saed al-Quds berkata, menyasarkan golongan remaja dan pemuda, ia menjadi senjata paling berkesan dalam memastikan generasi muda tidak mampu melawan dan menemui maut secara perlahan-lahan.

"Tindakan ini dilakukan secara senyap, tidak perlu bertempur, baling batu atau bertindak kasar, hanya menggunakan dadah, remaja Palestin akhirnya akan tunduk kepada tentera tanpa paksaan.

"Sehingga kini puluhan ribu remaja di sekitar Kompleks al-Aqsa dan Palestin terbabit dengan penyalahgunaan dadah yang dirancang rapi tanpa disedari banyak pihak.

"Ketika banyak pihak menyatakan kebimbangan mengenai masa depan Masjid al-Aqsa dan kawasan sekitarnya, tentera pula sudah membunuh remaja Palestin, kumpulan yang diharapkan dapat menyambung perjuangan generasi awal," katanya ketika menjadi pembentang Bengkel Khas 360 Masjid al-Aqsa di Kuala Lumpur, hari ini.

Ia dianjurkan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) yang turut dihadiri presidennya Mohd Azmi Abdul Hamid dan Pengarah Waqaf al-Aqsa Johan Ariff Ismail.

Dr Sameer turut berkongsi keadaan terkini di tempat ketiga suci bagi umat Islam itu sambil menambah, inisiatif segera perlu diambil bagi membantu penduduk Palestin mempertahankan kawasan berkenaan daripada diceroboh Israel.

"Kita perlu pertahankan kerana ia tanah bagi semua umat Islam yang kini berada dalam kawalan Yahudi. Penghapusan identiti bagi negara dan penduduk Palestin sedang berlaku.

"Saya percaya usaha berterusan daripada rakan seperti MAPIM akan membuahkan hasil, setidak-tidaknya kesedaran mengenai perlunya Masjid al-Aqsa dipertahankan," katanya yang berasal dari kawasan pesisir pantai di Palestin.

Sementara itu, Mohd Azmi berkata, bengkel berkenaan bertujuan memberikan maklumat kepada aktivis daripada beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengenai status terkini di sana.

Katanya, ia sebagai persediaan untuk melahirkan lebih ramai sukarelawan bermaklumat yang bukan saja prihatin dengan nasib saudara seagama, tetapi tahu sejarah mengenai Islam itu sendiri.

"Selepas ini kita akan adakan lebih banyak program sebegini bagi memberi pencerahan kepada seluruh umat Islam di Malaysia," katanya.

MAPIM turut mengaktifkan tabung wakaf dan orang ramai yang ingin turut serta boleh menyumbang menerusi akaun CIMB 8602715930 atau secara dalam talian di www.wakafaqsa.com.

Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 30 January 2019 @ 11:55 PM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/01/zionis-guna-dadah-hapuskan-pemuda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kabinet Bersetuju Membincangkan Isu Hapuskan Tol

Kabinet Bersetuju Membincangkan Isu Hapuskan Tol

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 271 hits
Antara janji Pakatan Harapan dalam PRU ke 14 tahun lalu adalah untuk menghapuskan tol namun sehingga kini rakyat masih ternanti nanti apakah benar janji tersebut akan dilaksanakan oleh Kerajaan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkat...
Bubar Parlimen Hapuskan Dominasi Haloba Dap Dalam Kerajaan

Bubar Parlimen Hapuskan Dominasi Haloba Dap Dalam Kerajaan

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 363 hits
Parti rasis tak senang kedudukan istimewa Islam Melayu dalam Perlembagaan21 Jamadilawal 1440H Ahad Kepincangan pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan yang menjurus kepada gelombang sekularisme dan liberalisme ekstrem menuntut kepada satu pemb...
Bermaksud Tutupi Jalan Berlubang Pemuda Asal Sampang Malah Dihantam Bus

Bermaksud Tutupi Jalan Berlubang Pemuda Asal Sampang Malah Dihantam Bus

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 186 hits
Karyawan salah satu counter handphone dihantam bus di Jalan KH Agus Salim Kabupaten Sampang Madura Jawa Timur Minggu pukul 18 30 WIB Insiden itu menimpa Muadom warga Jalan Mangkubumi Kelurahan Polagan Kabupaten Sampang Informasi yang dihimp...
Hapuskan Siput Babi Si Perosak Sayur Sayuran

Hapuskan Siput Babi Si Perosak Sayur Sayuran

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 842 hits
Jenis sayur yang ditanam Dalam banyak banyak sayur saya duk fokus tanam sayur sawi bayam dan bendi sahaja Sebab apa Sebab sayur ni je yang kami sekeluarga suka makan dan pada saya yang ni agak cepat mendapat hasilnya Dalam menanam ni pun ad...
Sindiket Dadah Melalui Kru Kabin Malindo Air Yang Berpengkalan Di Malaysia

Sindiket Dadah Melalui Kru Kabin Malindo Air Yang Berpengkalan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 310 hits
Tindakan seorang kru kabin mencari duit tepi de ngan menyeludup dadah untuk sebuah sindiket yang sa ngat dikehendaki di Australia memakan diri apabila dia dicekup ketika cuba melepasi pemeriksaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Melbourne m...
Jom Lihat Terowong Rahsia Raja Dadah Di Mexico

Jom Lihat Terowong Rahsia Raja Dadah Di Mexico

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 451 hits
Terowong rahsia dadah Mexico Orang yang paling dikehendaki lagenda raja dadah Joaquin Mexico Shorty Guzman berjaya ditangkap Pada tahun 2009 beliau yang tersenarai sebagai bilionair majalah di dunia Forbes Guzman memasuki senarai penjenayah...
Tingkah Laku Penagihan Tingkah Laku Kompulsif Dan Impulsif Dalam Penagihan Dadah

Tingkah Laku Penagihan Tingkah Laku Kompulsif Dan Impulsif Dalam Penagihan Dadah

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 604 hits
Tingkah laku Penagihan Tingkah laku Kompulsif Dan Impulsif Assalamualaikum salam sejahtera pembaca semua Hari ini Sha cuma nak berkongsi atau lebih kepada peringatan kepada Sha sendiri kerana apabila berhadapan dengan penagih jika kena pada...
Polis Tangkap Penagih Dadah Serah Pada Doktor Macam Tu Ke

Polis Tangkap Penagih Dadah Serah Pada Doktor Macam Tu Ke

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 324 hits
Sekumpulan doktor perubatan yang juga pakar pemulihan dadah menyambut baik kenyataan Menteri Undang undang Liew Vui Keong yang bersetuju untuk menangani masalah penggunaan dadah berdasarkan pendekatan kesihatan sosial Pengerusi Gabungan Ref...
Hina Dr Mahathir Ketua Pemuda Ph Kedah Buat Laporan Polis

Hina Dr Mahathir Ketua Pemuda Ph Kedah Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 305 hits
LANGKAWI Satu laporan polis dibuat supaya siasatan terhadap ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam kerana memfitnah serta menghina Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad serta ibu bapa negarawan itu Ketua Pemuda Pakatan Ha...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Bila Duit Nak Masuk

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita