Tipu Wajib Atau Wajib Menipu


Sebelum PRU 14 PAS kata dah menang kes 90 juta di London. Maka mendabik dada semua penyokong2 PAS konon dah pun menang. Memaki hamun PH yang masa tu masih lagi pembangkang.. kononnya memfitnah menerima 90 juta dari SRC 1MDB. Kalu dah menang,kenapa nak minta derma lagi?
1. Media lapor ada pemimpin parti ehem minta tolong sangat-sangat bantuan untuk bayar baki yuran guaman yang agak banyak -400k. Katanya la ni dah terkumpul 69k ..maka perlu 331k lagi. Dan katanya juga sekarang ini sudah berbayar kos guaman RM 2.57 juta. Banyak tu. Dan pastinya ada lagi tu.

2. Ini semua bagi kes-kes saman "fitnah" antara Presiden parti ehem vs Sarawak Report yang akan dibicarakan di mahkamah di London nanti.

3. Apa pun teruskanlah saman tu dan carilah wang untuk bayar kos peguam tu.Mudah- mudahan berjaya bayar kos guaman itu. Dan diandaikan kes itu jadi bicara dan tak ditarik balik , saya rasa mesti Presiden parti ehem sudah 100 peratus ready untuk bagi keterangan di mahkamah di London itu nanti dan sudah siap siaga untuk disoal balas ( cross examined ) oleh QC...peguambela Sarawak Report.



4. Saya pernah baca transkrip perbicaraan kes mantan PM Singapore menyaman sebuah majalah antarabangsa ( FEER ) di mahkamah di Singapura yang juga kes fitnah.
5. Mendiang Lee Kuan Yew yang hebat dan juga mantan peguam pun saya lihat "teruk" di"grilled" oleh Geoffrey Robertson QC di Mahkamah negaranya sendiri.

6. Begitu juga mantan Presiden Singapura, Goh Chok Tong juga pernah disoal balas dengan begitu "brutal" oleh George Carman QC ( a superb cross examiner) juga dalam kes fitnah yang melibatkan saman antara mantan PM itu dengan mendiang Joshua Benjamin Jeyaretnam. Kes itu juga dibicarakan di Singapura. Hanya sekadar baca transkrip George Carman QC soal balas Goh Chok Tong pun bulu roma saya dah meremang.



7. Tapi , saya yakin agamawan hebat seperti Presiden parti ehem mungkin tidak ada masalah jika disoal balas oleh QC yang mewakili Sarawak Report di mahkamah di London itu nanti. Yang lagi best sudah tentu melihat jika nama-nama individu tertentu yang disebut dalam dokumen di mahkamah ( cause papers ) disapina untuk jadi saksi dan disoal balas..mesti lejen punya.

8. We never know mungkin jika Allah mengkehendaki tengok tengok saya juga sekonyong-konyong tiba- tiba akan ada di mahkamah di London itu ..menyaksikan perbicaraan itu. Agaknya lah. Mungkin ya, mungkin tidak. 

9. Good luck pungut derma untuk kes di London. - YB Sepang.
Story kat sini...
 Dua 'presiden' UMNO (mantan dan mantin) yang Hadi sokong itu sekarang sudah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan songlap duit beratus juta.  Duit yang mereka curi mungkin melebihi GDP negeri Kelantan.

Setakat ini duit jamin (bail money) mereka sahaja lebih daripada RM10 juta.  Duit jamin mereka sahaja sudah jadikan mereka jutawan atau millionaire. Biarlah Pas pegang Kelantan untuk tempoh 30 tahun lagi, kemungkinan paling besar rakyat Kelantan dan sekarang Terengganu akan menjadi lebih miskin. Kelantan adalah negeri termiskin dalam Malaysia - di bawah Sabah dan Sarawak sekali. 

Tuduhan Sarawak Report ialah pemimpin UMNO (yang sekarang dikenakan tuduhan rasuah dan songlap duit di mahkamah) telah memberi duit sebanyak RM90 juta kepada Hadi dan Pas. Tujuannya untuk membeli sokongan Pas dalam PRU14.

Maka Hadi pun mengambil tindakan gopoh  saman malu terhadap Sarawak Report di mahkamah di London.  London adalah ibukota yang paling mahal did unia. Yuran peguam pun memerlukan berjuta Ringgit.

Setakat ini peguam Mat Salleh sudah dibayar RM2.5 juta - kata Pas. Ok tetapi siapa sebenarnya yang bayar duit RM2.5 juta itu? Pas akan perlukan duit berjuta-juta Ringgit lagi sebelum kes ini boleh selesai. 

Dan tiada jaminan Pas akan menang kes ini di mahkamah di London. Tambah malang bagi lebai-lebai malang ini UMNO sudah kalah teruk di pilihanraya dan sekarang berada di sakratul maut. 


Mana perginya ahli2 kaya-raya tu?
Kita semua sedia faham pemimpin Umno telah mencuri duit. Mereka telah mencuri duit 1MDB, duit Tabung Haji, duit Felda, duit EPF, duit MARA, duit anak yatim dan banyak duit lagi. Semua duit ini adalah duit haram. Sebab itulah sesiapa yang telah mengambil atau menerima duit yang di curi ini sekarang ditimpa bala daripada Allah swt.

Surah al Nisaa ayat 10: - "Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak-anak yatim secara zalim, sebenarnya mereka itu hanyalah menelan api ke dalam perut mereka; dan mereka pula akan masuk ke dalam api neraka yang menyala-nyala." 

Jadi inilah yang sedang berlaku kepada Najib, Rosmah, Zahid, Ku Nan, Azeez dan beberapa orang lagi.  Azab mereka belum bermula pun. Ikut undang-undang mereka boleh dipenjarakan untuk tempoh sehingga 20 tahun. Nauzubillah. 

Yang sepatutnya orang yang menerima duit dari Najib pun harus diambil tindakan mahkamah dan dipenjarakan jika salah. MACC dan Polis harus menangani perkara ini kerana ia tetap salah dan menjadi jenayah besar.

Apakah masih ada lagi dalam dunia ini manusia yang begitu bodoh dan kerdil otak pemikiran mereka yang sanggup menghulur duit untuk membantu perbuatan menelan duit curi dan duit anak yatim? 

Apakah kekufuran mereka sudah begitu menebal disebabkan mereka jahil dan bodoh? Kita lihatlah nasib mereka nanti.   Bala itu boleh tiba dari satu  penjuru yang mereka tidak sangka pun. - ostb

Throne in turmoil...
Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad on Friday refused to quash swirling speculation that the country’s king, Sultan Muhammad V, is set to abdicate after two months of absence on medical grounds.

With rising concerns over the stability of Mahathir’s eight-month-old ruling coalition, online commentators had wondered aloud whether a dramatic upheaval of the monarchy – which continues to hold significant sway – would pose another headache for the 93-year-old premier.

Rumours that the monarch would either be leaving of his own volition or had been asked to quit by provincial sultans who take turns being the Yang di Pertuan Agong, or “king of kings”, have lit up social media since Monday.

Asked about the status of the king during a routine press conference on Friday, Mahathir said he was in the dark.

“Like you, I heard rumours … I didn’t receive any letters or any official indication about anything so I am not going to talk about rumours,” Mahathir said.

Asked if Muhammad V was “back at his role”, the prime minister said: “As far as I know”. Mohd Amar Nik Abdullah, the deputy chief minister of Muhammad V’s provincial seat of Kelantan, said his administration had not heard anything, urging the country’s attorney general to “take action” against those spreading rumours.

The public whispers, including questions about the 49-year-old’s lifestyle, are unusual given the reverence with which most Malaysians view the country’s royalty.



While Malaysia does not have lèse-majesté laws, colonial-era sedition legislation has previously been used against royal critics.

Sultan Muhammad V, who was elected by his peers to serve a five-year term in 2016, was officially due to return from medical leave on January 1, after his deputy, Nazrin Shah, the sultan of the state of Perak, stepped down as the acting king.

During his two-month absence from the national palace, the king reportedly married a Russian beauty queen – although his office has kept mum on the subject.

When quizzed, Mahathir told reporters that he had not heard from the Palace on the matter.

“I don’t know. I don’t have any official confirmation so I can’t say anything.”

Muhammad V himself has yet to make any comment, nor has the Keeper of the Royal Seal, who serves as the secretary to the Council of Rulers – a body comprising Malaysia’s various hereditary sultans and other civilian provincial heads of state.

Earlier on Friday, local English daily The New Straits Times reported that the council had held a “rare and unscheduled” meeting on Wednesday night.

One source told the newspaper “a serious matter” concerning the monarchy was discussed, without specifying if it related to Muhammad V.

With few clues on what happens next, Malaysians have been parsing a cryptic blog post about the royals penned by Mahathir earlier this week.

The Rule Of Law 
The sultans’ antipathy towards the two-time prime minister is well known, following his efforts to clip their wings during his 1981-2003 stint in power.

Mahathir’s first major run-in with the sultans came in 1983, when he forced them to give up the right to veto new laws by withholding assent.

A decade later, he further curtailed their powers by ending their immunity from prosecution following complaints of errant behaviour.

In his January 2 post titled “The Rule of Law”, Mahathir re-emphasised that the monarchs are not above the law.

“The Rule of Law applies to everyone from the Rulers to the Prime Minister and Ministers, to the civil servants and ordinary citizens,” he wrote.

“There is no provision which exempts anyone from the Rule of Law. For the Rulers there is a special court but the laws are the same as the laws applicable to ordinary citizens. The Rulers too must respect the laws. It is disturbing to see blatant breaches of the law being perpetrated in the mistaken belief that immunity has somehow been accorded.”

Mahathir added that public complaints against those who ignore the rule of law “are legitimate and do not breach any law.”

“They will not be considered as sedition in any way. They will be regarded as free speech. Citizens can make reports on these matters or openly speak about them.” - scmp

King attends Friday prayers in Kubang Kerian

Story kat sini...





cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2019/01/tipu-wajib-atau-wajib-menipu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pembedahan Buang Tonsil Wajib Atau Pilihan

Pembedahan Buang Tonsil Wajib Atau Pilihan

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 430 hits
Tonsil adalah benteng pertama dalam badan kita Bertindak sebagai barisan pertahanan untuk halang bakteria dan kuman yang masuk melalui mulut Sebenarnya tonsil ini sangat penting dalam setahun pertama masa kita bayi untuk halang serangan kum...
Selepas Dr Mahathir Adakah Anwar Atau Azmin Pilihan Rakyat

Selepas Dr Mahathir Adakah Anwar Atau Azmin Pilihan Rakyat

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 314 hits
Perlu diingat Azmin ialah pilihan akar umbi PKR yang menang secara bertanding berbanding Anwar yang menang tanpa bertanding Timmy Say Free Malaysia Today Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau akan berpegang pada janji untuk...
Janji Atau Tidak Anwar Hadapi Satu Lagi Halangan Ke Putrajaya Kata Peguam

Janji Atau Tidak Anwar Hadapi Satu Lagi Halangan Ke Putrajaya Kata Peguam

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 267 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad mungkin telah menjanjikan jawatan tertinggi negara kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi ia tidak mengikat atau boleh dikuatkuasakan di sisi undang undang kata seorang peguam perlembagaan selepas perdana menteri itu...
Samakah Mengumpat Ini Dengan Perbuatan Troll Atau Sindiran

Samakah Mengumpat Ini Dengan Perbuatan Troll Atau Sindiran

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 329 hits
Tak Boleh Mengumpat Lihat Ini SESEORANG memberi komen kepada artikel yang disiarkan di blog ini semalam Jun 20 bertajuk Oleh Ustaz Idris Ahmad Komen tersebut berbunyi said Berhati hatilah bilamana menulis blog Tulis dengan ilmu iman Wahai o...
5 Posisi Rahim Dan Peluangnya Menampung Janin Cek Deh Punyamu Normal Atau Ada Kelainan

5 Posisi Rahim Dan Peluangnya Menampung Janin Cek Deh Punyamu Normal Atau Ada Kelainan

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 694 hits
Selain kehendak Tuhan bentuk dan kemiringan rahim juga memengaruhi kemampuan wanita untuk hamil lo Periksakan dari sekarang yuk
Anak Kidal Ada Kelebihannya Mama Jangan Runsing Atau Cuba Tukar Tangan Anak

Anak Kidal Ada Kelebihannya Mama Jangan Runsing Atau Cuba Tukar Tangan Anak

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 385 hits
Pasti ada diantara kita yang memiliki anak yang menulis menggunakan tangan kidal Sebenarnya tak salah dan tak jadi satu kesalahan pun jika menggunakan tangan kidal Jika anak anda memilih untuk menggunakan tangan kidal seperti ayahnya biarka...
Tiada Istilah Rezeki Terpijak Dlm Islam Ini Hukum Terjumpa Duit Atau Harta Tercicir Rileks Media

Tiada Istilah Rezeki Terpijak Dlm Islam Ini Hukum Terjumpa Duit Atau Harta Tercicir Rileks Media

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 322 hits
PIHAK yang menjumpai barang tercicir yang tidak diketahui pemiliknya perlu mengambil tanggungjawab dan amanah untuk memulangkan kepada tuannya atau menyimpan barang itu sehingga menemui pemiliknya Namun andai barangan yang dijumpai itu muda...
5 Menu Diet Sihat Sayuran Dimakan Mentah Atau Dicelur

5 Menu Diet Sihat Sayuran Dimakan Mentah Atau Dicelur

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 623 hits
Bagi yang berdiet dan penggemar sayur sayuran Samada dicelur atau dimakan mentah dengan dressing bersesuaian kombinasi sayur yang lazat dan rangup pasti mengenyangkan anda Ni min kongsikan idea menu diet sihat buat mereka si pengamal diet C...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms