Tak Semestinya Kena Cantik Sila Utamakan Enam Perkara Ini Ye


Tak Semestinya Kena Cantik! Sila Utamakan Enam Perkara Ini Ye! Selalu kita dengar, wanita sanggup berhabis duit untuk tampil cantik dengan mengubah diri semata-mata untuk menarik perhatian lelaki. Bimbang jika dirinya tidak tampil cantik, lelaki tidak akan tergoda dengannya.
Ya semua orang ada hak untuk tampil cantik tidak kira apa jua cara. Tapi sedarkah anda tidak semua lelaki hanya melihat kepada kecantikan semata-mata untuk memikat seseorang.
Selain paras rupa yang cantik sebenarnya ada cara lain yang lebih mudah dan boleh anda ikut bagi membuatkan lelaki tergoda dengan anda tanpa perlu bersusah payah mengubah penampilan. Jadi wanita, sila utamakan enam perkara ini ye!
1. MENJADI DIRI SENDIRI
Anda tidak perlu menjadi orang lain untuk membuatkan lelaki tergoda dengan anda. Percayalah lelaki sebenarnya lebih menyukai wanita yang boleh menjadi dirinya sendiri. Pamerkan kemampuan dan kelebihan yang anda ada kerana keyakinan itulah yang menjadi pemikat seorang lelaki terhadap seorang wanita.
Berpura-pura menjadi orang lain tentu sahaja membuatkan anda lebih tertekan kerana ia menyeksa diri. Selain anda membohongi lelaki yang anda suka, anda juga membohongi diri anda. Oleh itu banggalah dengan diri anda agar lelaki yang anda cintai selesa untuk bersama dengan anda selamanya.
2. JADI PENDENGAR YANG BAIK
Jadilah seorang pendengar yang baik kerana bagi lelaki, wanita sebegini dianggap lebih menarik. Berikan perhatian sepenuhnya apabila si dia sedang bercerita dan jangan terus mencelah. Jika lelaki sudah menceritakan perihal dirinya kepada anda ini menunjukkan yang dia selesa, tidak ragu-ragu dan sekali gus menyukai anda.
3. JANGAN BERCAKAP TANPA HENTI
Satu lagi yang boleh buat lelaki bosan apabila wanita terlalu banyak bercakap tanpa memberi peluang kepadanya untuk membuka mulut. Ya! Lelaki memang suka wanita yang boleh bercerita namun jangan bercakap keterlaluan sampai membuatkan lelaki rimas. Mempamerkan sikap lemah lembut ketika bercakap tentu sahaja membuatkan lelaki senang untuk mendekati anda.
4. BERSIKAP MANJA NAMUN JANGAN BERLEBIHAN
Semua orang pastinya suka dengan sikap manja termasuklah lelaki. Tapi anda harus ingat, jangan manja berlebih-lebihan atau keanak-anakan kerana ia membuatkan anda nampak kurang matang sekali gus membuatkan lelaki tambah meluat. Sikap manja sebenarnya boleh membuatkan lelaki terhibur dan terpukau dengan anda kerana ia mempamerkan ciri kelembutan seorang wanita.
5. MAHIRKAN DIRI DENGAN ILMU PENGETAHUAN
Lelaki pastinya akan tergoda dengan wanita yang tinggi ilmu pengetahuannya kerana ini menunjukkan yang anda pandai berkomunikasi dan anda boleh diajak berbual. Tentunya lelaki akan cair dengan anda jika anda boleh memberikan pendapat atau respons yang baik dan bukannya menjadi teman bual yang pasif.
6. HARGAI PENDAPAT YANG DILONTARKANNYA
Kita selalu mendengar ungkapan “Woman is Always Right” kerana wanita tanpa sedar selalu ingin menang dalam banyak perkara. Perlu anda ketahui sikap inilah yang membuatkan lelaki mudah bosan dengan wanita. Jika anda menghargai pendapatnya, pastinya anda akan dianggap teman yang menyenangkan sekali gus membuatkan lelaki selesa untuk mengenali anda dengan lebih mendalam.
BACA NI!
Rupanya Ini 8 Dosa Yang Melambatkan Jodoh
Rupanya Ini 8 Dosa Yang Melambatkan Jodoh. Seseorang yang gundah kerana lama tidak mendapatkan jodohnya memang perlu banyak muhasabah diri. Bukan semata-mata faktor ‘belum waktunya’, namun terkadang ada beberapa faktor lain yang menyertainya. Kemungkinan terlalu banyak mengurung diri di rumah, hingga tidak banyak bergaul dengan banyak orang, hingga kurang dikenal banyak orang, atau bahkan satu hal yang agak menganggu, yakni masih terdapatnya dosa-dosa yang menghalangi jodoh.
Solat bukan suatu kewajiban
Bisa dibayangkan seseorang yang merasa tidak memerlukannTuhan seutuhnya meski mengakui akan kewujudanNya. Padahal jika seorang muslim sejati, maka solat itu bukan hanya sebagai suatu kewajiban semata namun keperluan. Untuk itu jauh dari jodoh kemungkinan besar karena solatnya masih buruk, tidak mengerjakan 5 waktu dengan rutin, solat kalau ingat atau sedang perlu, atau hanya pencintaan semata. Jika seorang menyedari jika bahawa hanya dengan solat dan sabar-lah menjadi penolong kehidupan, maka ia akan mengerjakan dengan sebaik-baiknya agar jodoh mendekat padanya.
Menyekutukan Allah
Menduakan Allah dengan apa saja. Entah dengan kesibukan, gadget, social media, dan yang paling parah adalah perbuatan syirik, yakni percaya kepada kekuatan untuk menyelesaikan masalah selain Allah, seperti pergi ke peramal, dukun, paranormal atau benda-benda keramat lainnya yang dipercayai punya petuah. Seperti mendapatkan jodoh dengan mudah, rezeki dan lain-lain. Perbuatan ini sama sekali tak bermanfaat, ancaman musyrik dan mendapat dosa besarlah akhirnya.
Putus asa dengan rahmat Allah, hingga tidak mempercayaiNya
Hati-hati dengan hal satu ini karena saat lunglai dan tak mau lagi berusaha dan menganggap rahmat Allah itu jauh, maka ia seperti dianggap orang yang kafir.
“Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir”.(Yusuf: 87)
Derhaka pada orang tua
Seringkali seseorang tidak sedar jika sudah menginjak dewasa mereka kurang lagi peduli pada orangtua, termasuk tidak mengendaaahkan lagi nasehatnya, sering bertengkar atau berbeda pendapat yang melukai hatinya, bahkan ada yang terang-terangan untuk tidak mempedulikan lagi mereka. Sikap durhaka inilah yang akhirnya menghalangi memperolehi jodoh.
Suka memutuskan tali silaturahim
Banyak orang yang lupa dengan satu hal ini, kerana merasa jika tengah membenci seseorang maka ia lantas dengan mudahnya memutus silaturahim, dan ini bahkan terjadi dibanyak lapisan masyarakat.
“Sesungguhnya orang2 mukmin itu bersaudara. Kerana itu peliharalah persaudaraan dan peliharalah diri anda dihadapan Allah supaya kamu mendapat rahmat”. (QS.49:10)
Tidak mempedulikan punca mencari harta
Banyak istilah yang mengatakan ‘mencari wang dari yang haram saja susah apalagi yang haram’, membuat banyak orang yang tidak mempedulikan lagi tentang kehalalan rezeki yang didapatkannya. Jika itu terjadi maka jodoh bisa tidak dengan mudahnya mendekat jika perut selalu kenyang dengan hal-hal yang haram.
Banyak melakukan hal-hal zina, dan dusta

Hindari hal-hal buruk macam ini, karena akan sangat mempengaruhi banyak hal, termasuk susah mendapatkan jodohnya. “Barangsiapa yang melakukan demikian itu, niscaya dia mendapat (pembalasan) dosa (nya), (yakni) akan dilipat gandakan azab untuknya pada hari kiamat dan dia akan kekal dalam azab itu”. (Al Furqaan: 68-69).
Kedekut
Apabila seseorang sulit sekali untuk mengeluarkan wang untuk sedekah, maka ia akan disempitkan Allah pada banyak hal termasuk dalam mendapatkan jodohnya, padahal salah satu kasih sayang Allah yang akan diberikan pada hambaNya adalah orang yang suka bersedekah, tidak kedekut.
Lalu apa yang harus dilakukan oleh seorang muslim agar terbebas dari dosa-dosa yang menghalangi jodoh? Tentu bertindak hati-hati dalam berperilaku kesehariannya. Hindari banyak hal yang bisa membuat dosa, apalagi dosa besar, untuk itu banyak belajar agama. Jika seorang muslim sudah terlanjur melakukan salah satu dari 8 dosa itu, maka perbanyaklah bertaubat dengan sungguh-sungguh atau taubat nasuha dan berjanji tidak mengulangi kembali, dan perbanyaklah beribadah, agar nantinya Allah memberikan jodoh terbaik untuk pribadi-pribadi yang sendiri
SUMBER : JOM DAKWAH
The post Tak Semestinya Kena Cantik! Sila Utamakan Enam Perkara Ini Ye! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/tak-semestinya-kena-cantik-sila-utamakan-enam-perkara-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tabiat Suka Cabut Rambut Petanda Gangguan Perasaan Sila Semak 7 Perkara Ini

Tabiat Suka Cabut Rambut Petanda Gangguan Perasaan Sila Semak 7 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 471 hits
Tabiat Suka Cabut Rambut Petanda Gangguan Perasaan Semak 7 Perkara Ini Tabiat mencabut rambut gatal atau uban adalah perbuatan yang biasa kita lihat Mungkin kawan kita saudara mara atau kita sendiri melakukannya Walaupun nampak remeh tapi t...
Subhanallah Inilah Perkara Yang Menjadi Punca Malaikat Rahmat Enggan Masuk Ke Rumah Kita Rileks Media

Subhanallah Inilah Perkara Yang Menjadi Punca Malaikat Rahmat Enggan Masuk Ke Rumah Kita Rileks Media

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 330 hits
Subhanallah Inilah Perkara Yang Menjadi PUNCA Malaikat Rahmat ENGGAN Masuk Ke Rumah Kita No 14 Paling Banyak Dilakukan Tapi Tak Ramai Yang Sedar Rumahku Syurgaku Kalau Rumah Kita Pun Tiada Rahmat Bagaimana Mahu Hidup Bahagia Kan Rumah adala...
Nak Cepat Sihat Lepas Bersalin 6 Perkara Ini Mama Kena Buat Aliran Darah Makin Ok Otot Kembali Anjal

Nak Cepat Sihat Lepas Bersalin 6 Perkara Ini Mama Kena Buat Aliran Darah Makin Ok Otot Kembali Anjal

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 379 hits
Semestinya ibu ibu mahu segera sihat selepas bersalin 6 perkara yang diketengahkan ini boleh dilakukan semasa dalam pantang Ibu ibu yang lepas bersalin adalah digalakkan untuk melakukan senaman post natal untuk memperbaiki perjalanan darah ...
Amalkan Perkara Ini Insyaallah Akan Bersama Nabi Muhammad Saw Di Syurga Rileks Media

Amalkan Perkara Ini Insyaallah Akan Bersama Nabi Muhammad Saw Di Syurga Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 285 hits
1 Mutaba ah Taat Kepada Rasulullah Shallallahu Alaihi Wasallam Allah Subhanahu Wa Ta ala berfirman Dan barangsiapa yang mentaati Allah dan Rasul Nya mereka itu akan bersama sama dengan orang orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah yaitu pa...
Lelaki Ini Terkilan Kerana Adib Tidak Sempat Buat Perkara Ini Kepada Anak Dia

Lelaki Ini Terkilan Kerana Adib Tidak Sempat Buat Perkara Ini Kepada Anak Dia

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 251 hits
Lelaki Ini Terkilan Kerana Adib Tidak Sempat Buat Perkara Ini Kepada Anak DiaLelaki Ini Terkilan Kerana Adib Tidak Sempat Buat Perkara Ini Kepada Anak Dia
Enam Narapidana Diduga Otak Kerusuhan Di Lapas Lambaro Aceh Satu Orang Telah Dibekuk

Enam Narapidana Diduga Otak Kerusuhan Di Lapas Lambaro Aceh Satu Orang Telah Dibekuk

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 208 hits
Sementara itu lima orang lainnya masih diburu Tercatat hingga Sabtu pagi jumlah diamankan 36 orang
Enam Lagi Ditahan Bantu Siasatan Kes Kekecohan Di Kuil Seafield

Enam Lagi Ditahan Bantu Siasatan Kes Kekecohan Di Kuil Seafield

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 307 hits
Ketua Polis Selangor Datuk Mazlan Mansor KUALA LUMPUR Polis menahan enam lagi individu hari ini berhubung kekecohan di Kuil Sri Maha Mariamman USJ 25 Putra Heights Subang Jaya Isnin lalu Ketua Polis Selangor Datuk Mazlan Mansor berkata tang...
8 Perkara Yang Ramai Orang Silap Besar Mengenai Aurat Wanita Semasa Solat Rileks Media

8 Perkara Yang Ramai Orang Silap Besar Mengenai Aurat Wanita Semasa Solat Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 444 hits
Memang la pakai tutup aurat dah boleh solat tapi orang hari ini dah permudahkan apa yang sudah mudah sebab dia tak ada ilmu Belajar 1 minit saja takut anda hanya dapat tahu solat anda seumur hidup ini tak sah bila ia dihisab di depan Allah ...
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


7 2567 1 Top 100 By Darlene Ssru Ac Th

Slotxo 3 2567 Xo Slot 24 Top 75 By Tonja Slotxo24hr Win

Rajabhat University 1 Top 73 By Shawnee Ssru Ac Th 8 67

Turning Raw Data Into Stunning Presentations With One Click

Kurangkan Saiz Produk Tanpa Maklum Pembeli Boleh Kena Denda Rm35 000

Kes Pemerasan Rm1 25 Juta 3 Pegawai Kanan Polis Ditahan