Susu Ibu Mengandung 15 Pilihan Dengan Nutrisi Terbaik


Susu ibu mengandung memainkan peranan penting dalam pengambilan nutrisi semasa hamil.
Mereka perlu mengekalkan pengambilan nutrisi yang seimbang untuk menyokong perkembangan janin yang optimum. Salah satu komponen penting dalam pengambilan diet bernutrisi adalah dengan susu.
Artikel pada kali ini kami akan berkongsi kepada anda berkenaan dengan beberapa pilihan susu ibu mengandung terbaik bagi tahun 2024.
Baca juga:
Susu Anlene Terbaik Susu Kambing Susu Formula Bayi Jenis susu ibu mengandung Terdapat pelbagai jenis susu ibu mengandung yang boleh anda cuba dari sumber semulajadi. Antaranya seperti:
Susu lembu: Susu yang paling dijual di pasaran dan mudah ditemui. Tidak sesuai untuk individu yang mempunyai masalah intoleransi laktosa. Susu soya: Susu yang diformulasi khusus berasaskan soya. Sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah intoleransi laktosa. Susu kambing: Susu yang mempunyai khasiat hampir sama dengan susu ibu. Boleh didapatkan secara organik, UHT, ataupun susu segar. Susu badam: Susu yang diperbuat daripada kacang almond dan air. Bagi individu yang tidak gemar susu soya, susu badam adalah pilihan terbaik. Susu oat: Susu ini boleh mencegah masalah sembelit yang selalu dialami oleh wanita hamil. Susu beras: Susu beras diperbuat daripada beras dan air. Ia tidak sesuai bagi ibu yang mempunyai masalah penyakit diabetes. Senarai susu ibu mengandung Berikut adalah beberapa susu ibu mengandung yang boleh anda dapatkan di pasaran untuk membantu proses kehamilan anda:
Susu ibu mengandung 1. Anmum Materna Susu ibu mengandung No.1 di Malaysia adalah Anmum Materna. Ia diformulasikan khusus dengan 100% nutrisi penting untuk menyokong keperluan seluruh wanita hamil di Malaysia.
Ia disokong oleh pusat penyelidikan dan pembangunan Fonterra di New Zealand yang mempunyai lebih daripada 90 tahun pengalaman dalam penyelidikan dan kepakaran sains.
Anmun Materna menekankan kepada 8 aspek penting semasa hamil dengan menggabungkan DHA, MFGM + Gangliosida (GA), Prebiotik, Probiotik Bifidobacterium lactis HN019 (DR10™) dan nutrien-nutrien penting yang lain termasuk folat, kalsium dan zat besi.
Beli Di Shopee 2. Similac Mom Simialc Mum ialah susu ibu mengandung yang dikaji secara saintifik oleh pakar dan doktor.
Ia mempunyai sistem pemakanan EyeQPlus yang dipertingkatkan dengan vitamin E dan lutein semula jadi bersama-sama dengan DHA, bahan terbaik untuk membina otak dan mata bayi anda.
Susu ini diperkaya dengan 27 vitamin, mineral serta prebiotik penting, rendah GI, rendah lemak sekaligus sesuai diminum oleh mereka yang menghidap diabetes semasa hamil.
Beli Di Shopee 3. Karihome Mama Milk Karihome ialah jenama formula susu kambing premium yang dikilangkan sepenuhnya dan diimport dari New Zealand.
Formula susu kambing Karihome Mama ini mengadungi nutrien utama yang dperlukan oleh ibu hamil dan menyusu seperti folat, kalsium, dan DHA.
Beli Di Shopee 4. Wildan Mama Wildan Mama adalah susu ibu mengandung yang dihasilkan dari gabungan khasiat susu kambing dan makanan sunnah seperti ekstrak habbatus sauda, kurma dan gam arab yang sedap tanpa bau hamis.
Untuk mengimbangi paras hemoglobin, menstabilkan paras gula dalam darah ibu hamil dan membekalkan zat untuk tumbesaran janin, Wildan Mama adalah pilihan terbaik di sisi anda.
Beli Di Shopee 5. Enfamama A+ Vanilla Susu ibu mengandung yang seterusnya untuk anda pilih adalah Enfamama A+ Vanilla.
Susu ini dirumus khas secara saintifik untuk ibu mengandung dan menyusu. Ia adalah satu-satunya jenama dengan DHA dan kolin tertinggi untuk menyokong perkembangan otak bayi sambil menyokong keperluan pemakanan ibu untuk nutrien seperti asid folik, protein dan kalsium.
Menariknya, setiap 100g Enfamama A+ mampu membekalkan 100mg DHA dan 560mg kolin berbanding susu penuh krim yang lain di pasaran.
Beli Di Shopee 6. Frisomum Gold Frisomum Gold dengan Frisoshield mengandungi nutrien penting seperti prebiotik, vitamin C, selenium, asid folik, besi dan kalsium yang membantu membina dalaman yang lebih kuat.
Kesihatan dalaman yang kuat dan kukuh sangat baik dalam membangunkan keseluruhan kehidupan baru anda dalam bergelar seorang ibu.
Bukan setakat itu sahaja, susu ibu mengandung ini juga adalah 52% lebih rendah lemak jika dibandingkan dengan susu tepung penuh krim di pasaran.
Beli Di Shopee 7. Prenagen Mommy Jika anda sedang mencari susu yang lengkap dan sesuai dengan semua jenis nutrisi untuk ibu hamil, Prenagen Mommy adalah jawapannya.
Susu ini mengandungi protein yang penting untuk pembentukan organ tubuh bayi dan DHA-Omega 3 untuk perkembangan otak bayi.
Bukan itu sahaja, susu ini juga dapat memastikan ibu tetap fit semasa hamil, tinggi kalsium untuk kesihatan ibu dan bayi serta dilengkapi dengan 20 vitamin mineral.
Ia boleh didapatkan di pasaran dengan pelbagai variasi perisa seperti groovy mocha, delicious mung bean, velvety chocolate, lovely strawberry, dan french vanilla.
Beli Di Shopee 8. Wyeth Promama Promama susu ibu rendah lemak yang dirumus khas untuk menyediakan nutrien penting untuk membantu anda mencapai pengambilan nutrisi ideal untuk kesihatan yang terbaik sepanjang kehamilan.
Kini dengan Sphingomyelin, A2 beta-casein dan tanpa tambahan sukrosa.
Beli Di Shopee 9. Nestle Mom & Me Susu ibu mengandung yang seterusnya adalah Nestle Mom & Me. Susu tepung formula lazat ini direka khas untuk kehamilan dan penyusuan, memberikan anda dan si kecil dalam diri anda nutrisi yang betul untuk perkembangan yang sihat.
Beli Di Shopee 10. Bellamy’s Organic Pregnancy Formula Bellamy’s Organic Pregnancy Formula ialah makanan tambahan yang dirumus premium dan direka dengan teliti untuk menyokong kesihatan ibu, sebelum, semasa dan selepas kehamilan.
Ia membekalkan nutrisi untuk menyokong kesejahteraan ibu dan perkembangan janin, termasuk DHA, GOS & FOS serta membantu ibu mengandung memenuhi keperluan nutrisi tambahan untuk kehamilan dan penyusuan.
Beli Di Shopee 11. Bonlife Purenot Mom Bonlife Purenot Mom dirumus khas untuk ibu hamil dan ibu menyusu. Ia sesuai untuk lacto-vegetarian dan individu yang mempunyai intoleransi laktosa atau alah kepada susu lembu.
Beli Di Shopee 12. Momma Pregolact Susu ibu mengandung Momma Pregolact dikenali ramai sebagai milk booster untuk menambah dan memekatkan susu badan.
Susu ini berjaya mendapat pengiktirafan Reader’s Choice Awards pada tahun 2017.
Ia mengandung 12 bahan istimewa seperti omega-3, zaitun, delima, habbatus sauda, kismis, kurma, buah tin, saffron, madu, inulin, susu, dan coklat / vanila untuk membantu melancarkan dan banyakkan susu ibu dengan cepat, mudah, berkesan dan optimum.
Beli Di Shopee 13. LAZZ Susu Kambing Kurma LAZZ Susu Kambing Kurma salah satu dari jenama tempatan yang murah tetapi berkualiti tinggi.
Ia mempunyai banyak khasiat yang tersendiri untuk ibu hamil dan berpantang seperti mengurangkan simptom morning sickness dan pedih ulu hati di awal hamil, memberi tenaga sepanjang berpantang, meningkatkan susu badan, dan membantu tambah darah dalam badan.
Beli Di Shopee 14. HiGoat Premium Susu Kambing Kurma Madu Susu ibu mengandung yang satu in sudah popular dan dikenali ramai sejak tahun 1998 lagi iaitu HiGoat Premium.
Susu ini telah mendapat pengiktirafan sijil HALAL, MeSTI, 1 Malaysia Best, Jabatan Veterinar, Good Manufacturing Practice GMP dan Lulus KKM.
Ia merupakan minuman susu kambing dengan tambahan kurma dan madu yang mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan tubuh badan khususnya kepada ibu hamil dan menyusu.
Beli Di Shopee 15. OriCell Ino-Mom Susu ibu mengandung OriCell Ino-Mom menggunakan formula “bukan tenusu” yang dirumus khas untuk ibu mengandung yang tidak menyukai produk tenusu.
Ia menyediakan pelbagai nutrien penting yang paling komprehensif dan asas yang kukuh untuk untuk perlindungan seperti membantu ibu mengandung menghasilkan folikel yang sihat 3-6 bulan sebelum hamil.
Hal ini supaya mereka boleh hamil seperti yang dirancang, serta melegakan keletihan dan kebimbangan pada ibu hamil sambil menunggu kelahiran bayi yang sihat.
Beli Di Shopee Bila waktu terbaik minum susu ketika hamil? Anda boleh minum susu dari awal tempoh kehamilan lagi. Hal ini kerana terdapat banyak nutrisi penting dan berkhasiat yang boleh kita dapakan bagi mengekalkan kesihatan tubuh badan ibu hamil dan janin dalam kandungan.
Diharapkan semoga perkongsian kami ini berkenaan dengan pilihan susu ibu mengandung dapat memberikan anda semua informasi dan ilmu pengetahuan yang bermanfaat untuk dijadikan rujukan bersama.
Sumber:
The Amazing Potential begins with Enfamama A+. Enfagrow Anmum™ MATERNA: The Only Prenatal Milk With No Added Sugars. Anmum

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/susu-ibu-mengandung/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=susu-ibu-mengandung

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ubat Senggugut Melegakan Period Cramp Ini 9 Pilihan Terbaik

Ubat Senggugut Melegakan Period Cramp Ini 9 Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 116 hits
Ubat senggugut seperti kapsul dan pad pemanas adalah jenis pilihan ubat yang popular digunakan oleh kaum wanita setiap bulan Namun lambakan jenama yang ada di pasaran menyebabkan kadang kala kita rambang mata untuk memilih produk yang terba...
Ubat Ulser Mulut Ini 10 Pilihan Terbaik Berkesan

Ubat Ulser Mulut Ini 10 Pilihan Terbaik Berkesan

papar berkaitan - pada 16/3/2024 - jumlah : 105 hits
Ubat ulser mulut sangat berguna digunakan untuk merawat masalah mata ikan pada bahagian mulut khususnya Justeru artikel pada kali ini kami akan berkongsi kepada anda berkenaan dengan ubat ulser mulut yang boleh anda guna untuk merawat masal...
Ibu Mengandung Yang Makan Kicap Kulit Anak Jadi Gelap Mitos Atau Fakta

Ibu Mengandung Yang Makan Kicap Kulit Anak Jadi Gelap Mitos Atau Fakta

papar berkaitan - pada 16/3/2024 - jumlah : 128 hits
yang memiliki dikatakan terjadi disebabkan oleh ibu makan ketika mengandung Maka ramailah yang tidak makan kicap ketika mengandung kerana bimbang anak yang dilahirkan berkulit gelap Namun sejauh manakah kebenaran tentang perkara ini Ibu Men...
Hangouts Urban Eco Langkawi Jadi Pilihan Penginapan Terbaik Dan Punyai Keunikan Tersendiri

Hangouts Urban Eco Langkawi Jadi Pilihan Penginapan Terbaik Dan Punyai Keunikan Tersendiri

papar berkaitan - pada 14/3/2024 - jumlah : 119 hits
Untuk edisi Pengembaraan bersama AlongMurni AM telah turut sama menyertai QTT FAM Trip ke Pulau Langkawi yang dianjurkan oleh QTT Group Plt dengan kerjasama Lembaga Pembangunan Langkawi Jupeter Holidays dan dibantu oleh Team KembaRojak AM b...
Ubat Sakit Mata Elak Mata Kering Cuba 10 Pilihan Terbaik

Ubat Sakit Mata Elak Mata Kering Cuba 10 Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 121 hits
Salah satu cara untuk mengatasi masalah mata kering adalah dengan menggunakan ubat sakit mata jenis titisan yang diberikan doktor atau dibeli di farmasi Ubat titis mata adalah sediaan steril yang digunakan untuk merawat masalah di bahagian ...
Ibu Mengandung Boleh Ke Makan Paracetamol Ada Kesan Tak Pada Bayi Dalam Kandungan

Ibu Mengandung Boleh Ke Makan Paracetamol Ada Kesan Tak Pada Bayi Dalam Kandungan

papar berkaitan - pada 15/3/2024 - jumlah : 78 hits
Ramai masih tertanya tanya sama ada mereka boleh makan atau tidak Seperti yang kita ketahui mudah terdedah pada semua ubat yang diambil oleh si ibu Menurut Malaysian Pharma paracetamol adalah dalam kelas ubat yang dikenali sebagai analgesik...
Kerja Rumah Bukan Semua Ibu Mengandung Sesuai Buat Boleh Semak List Ini

Kerja Rumah Bukan Semua Ibu Mengandung Sesuai Buat Boleh Semak List Ini

papar berkaitan - pada 9/3/2024 - jumlah : 111 hits
bukan semuanya sesuai dilakukan oleh Memanglah wanita dan urusan rumah tangga tidak dapat dipisahkan namun ketika mengandung eloklah kalau kerja kerja itu dilakukan oleh suami atau ahli keluarga yang lain Kerja Rumah Bukan Semua Ibu Mengand...
Ibu Mengandung Jangan Sampai Muntah Bila Minum Air Gula Nanti Kena Ulang Lagi Sekali

Ibu Mengandung Jangan Sampai Muntah Bila Minum Air Gula Nanti Kena Ulang Lagi Sekali

papar berkaitan - pada 4/3/2024 - jumlah : 88 hits
Mengapa wanita perlu minum ketika mengandung Fungsi minum ini adalah untuk memeriksa sama ada ada kencing manis atau pun tidak Ibu Mengandung Jangan Sampai Muntah Bila Minum Air Gula Hakikat yang tidak dapat disangkal setiap wanita mengandu...
Ibu Mengandung Yang Ingin Berpuasa Di Bulan Ramadan Ini Tip Penting Yang Perlu Diambil Tahu

Ibu Mengandung Yang Ingin Berpuasa Di Bulan Ramadan Ini Tip Penting Yang Perlu Diambil Tahu

papar berkaitan - pada 14/3/2024 - jumlah : 129 hits
yang ingin berpuasa di bulan bukanlah suatu perkara baru Malah isu ini sering diperkatakan Hampir setiap tahun pasti ada saja golongan ibu hamil yang bimbang dengan keadaan diri juga bayi setiap kali menjelang Ibu Mengandung Yang Ingin Berp...
Eugene Levy S Toronto

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

Ge14 S Impact On State Federal Relations

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Pg Pg 24 Top 74 By Jenny Pgslotth Games 1 67

Kemunculan As Sufyani Sebelum Keluarnya Imam Mahdi

User Generated Content

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Seni Membaca Surat Attin Dari Ustadz Manis Dan Seni Membaca Solawat By

Doa Agar Hati Tenang