Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul



 
Sekiranya anda ingin melihat seni, makan makanan lazat dan merasai suasana tradisional di tengah-tengah Seoul yang sibuk, Insadong adalah tempat untuk anda.
 
Insadong mempunyai sejarah sebagai jalan yang penuh dengan barisan kedai-kedai dan galeri yang memaparkan dan menjual seni, kedai-kedai kraf tangan tradisional, kedai jalanan yang menjual buatan tangan gula-gula Korea, makanan jalanan, hiasan rumah, dan macam-macam lagi! Jalan tersebut dipenuhi dengan pokok-pokok di kedua-dua belah dan penuh tumbuhan di bangunan sepanjang lorong jalan.
 
Kenapa anda perlu ke Insadong:
 
1.Pasar hujung minggu khas setiap hari Sabtu dan Ahad. Anda akan mendapati artis mempamirkan lukisan dan bentuk seni yang lain. Terdapat muzik secara langsung dan persembahan kebudayaan, dan suasana yang meriah sangat popular dengan pelancong asing.
 

 
2. Perhatikan kedai-kedai yang menjual cenderamata dari Korea! Anda akan mendapat replika tarian topeng, set chopstick, beg tangan sutera, keychain dan pelbagai lagi hiasan lain.

 
3.Bagi wanita, anda pasti akan menyukai kedai pakaian di mana anda boleh membeli selendang dengan cetakan Hangul hanya untuk 10,000 won sahaja!
 

 
Arah: Ambil tube ke Stesen Anguk, Seoul Subway line 3, Exit # 6
 

 
4. Semasa anda berjalan di sepanjang Insadong, anda akan melihat ada sebuah bangunan kayu. Dinamakan Ssamziegil (쌈지길), bangunan kayu ini sebenarnya direka sedemikian rupa, apabila anda berjalan ke dalamnya, lantai mengalir ke arah bumbungnya. Ia dipenuhi dengan kedai-kedai eksklusif, dan bahagian atas bumbung mempunyai kafe yang dipanggil Ttong Café (똥 카페) yang bermaksud ” Poop Café.”

 
Walaupun nama itu tidak begitu menyelerakan, kafe ini akan memberi anda kejutan yang menyenangkan. Terdapat roti berinti coklat penuh yang dipanggil Ttong Bang atau roti Poop, walaupun ia kelihatan sangat pelik, tetapi selepas merasai satu; anda akan mahukannya lagi.
 

 
Kawasan makanan mesra Muslim:
 
Oh Se Gae Hyang Vegetarian Restaurant, Insadong (오세계향)  
Insadong dan suasana tradisionalnya adalah hab restoran tradisional Korea. Apabila anda melihat garis bangunan Hanok, anda akan tahu bahawa di sini terdapat beberapa restoran gourmet Korean di bandar, tempat penduduk tempatan datang untuk menu lazat.
 

 
Oh Se Gae Hyang yang bermaksud “Aromas of the Five Worlds” adalah restoran vegetarian, terkenal dengan makanannya.
 

 
Dengan budget 15,000 Won setiap orang, anda boleh menikmati hidangan yang terbaik di sini dan mencuba beberapa hidangan yang menggantikan daging dengan protein soya dan sangat lazat. Sebagai contoh Tang Su Yuk, yang merupakan hidangan yang dibuat dengan daging digantikan dengan cendawan dan capsicum.
 


 
Satu lagi yang perlu dicuba adalah Mandoo goreng atau kendi Korea, yang mempunyai pengisian soya.
 

 
Mee cendawan ialah sup berharba 7,500 won tetapi ia adalah hidangan yang sangat besar dan boleh dikongsi dengan dua orang, dan ia sangat lazat! Terdapat juga sup mee pedas, yang mempunyai pasta merah Korea merah di dalamnya. Jadi jika anda lebih suka sesuatu yang pedas anda boleh mencubanya!
 
Alamat: 14-5 Insadong 12-gil (Matikan Insadong Road ke Insadong 12-gil (lorong), berjalan ke hujung, dan anda akan melihat restoran itu.)
Waktu Pembukaan: Isnin – Isnin, 11:30 – 21:00 (ditutup 15: 30-16: 30 pada hari bekerja)
Telefon: 02-735-7171
Laman web: go5.co.kr
*Makanan Vegetarian ada disini
 
Moon Bird only thinks of the Moon Traditional Tea House (달새 달만생각한다)  
Nama Korea rumah teh kecil ini, “Tal Se Talman Sengak Handa” diterjemahkan ke nama yang aneh dan cantik ini, dan ia terletak tepat di samping Oh Se Gae Hyang. Sebaik sahaja anda masuk ke dalam rumah teh kecil yang pelik ini, anda akan berasa seperti anda melangkah ke mesin masa, membawa anda kembali 50 tahun. Dihiasi dengan cawan teh tanah kuno, dapur kayu, hiasan gantung, tempat ini akan membuatkan anda kagum. Dinding ditandai dengan beratus-ratus mesej dari pelanggan dari seluruh dunia, dan terdapat beberapa mesej yang ditulis dalam kertas tisu.
 

Tteok diberi percuma, ianya adalah kek beras yang cair di dalam mulut,apabila dimakan. Omija adalah sejenis sejenis buah beri merah. secawan teh Omija ais akan menyegarkan semula anda pada hari yang panas! Jadi jika anda melawat kawasan itu, tempat ini mesti pergi !!
 
Waktu Pembukaan: 10 AM- 11PM Harga Istimewa untuk Semua minuman adalah 5,500 Won sehingga 3PM pada hari minggu
Lokasi: Rumah ini terletak berdekatan Restoran Oh Se Gae Hyang.
*Makanan Vegetarian ada disini
 
Bon Jjuk Korean Porridge Restaurant (본죽)  
Sejurus anda memasuki Insadong dari stesen Anguk, anda akan melihat Bon Jjuk di sebelah kanan berjalan dalam satu minit. Terletak di tingkat dua, kedai bubur Korea ini sebenarnya merupakan cawangan kedai jenama Jjuk yang sangat popular. Maksudnya, anda akan dapati Bon Jjuk di mana-mana di Korea. Ia sangat popular bahkan mempunyai cawangan ini di Insadong. Jjuk, yang merupakan bubur Korea, pada dasarnya diperbuat daripada beras.
 

 
Anda boleh memilih bubur dengan sayur-sayuran (야 재죽), makanan laut (해물 죽), udang (새우) atau tuna (참지 죽). Setiap hidangan berharga antara 7,000 hingga 9,000 Won dan cukup besar untuk berkongsi antara dua orang. (Sila ambil perhatian bahawa terdapat beberapa bubur  dengan daging lembu atau ayam.)
 
Alamat: 155-9, Gwanhun-dong, Jongno-gu , Seoul, Korea Selatan
Waktu Pembukaan: Isnin – Isnin, 10 pagi – 9 malam
**Makanan Laut dan Vegetarian ada disini
 
* Restoran yang disenaraikan dalam artikel ini tidak disahkan halal. Kami telah menandakan kedai yang vegetarian dan / atau menyediakan pilihan makanan laut. Ia sedikit sukar untuk mencari makanan / restoran halal di tempat-tempat pelancongan di Seoul kerana kebanyakannya terletak di Itaewon. Kami menasihati pembaca untuk melawat restoran-restoran ini mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Sumber: Have Halal Will Travel 
 
The post Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan – Insadong, Seoul appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/panduan-perjalanan-mesra-muslim-ke-korea-selatan-insadong-seoul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seoul Central Mosque Dan Makanan Korea Halal Di Itaewon Panduan Perjalanan Muslim Friendly

Seoul Central Mosque Dan Makanan Korea Halal Di Itaewon Panduan Perjalanan Muslim Friendly

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 806 hits
Mencari restoran bersertifikat halal di Seoul anda telah datang pada artikel yang akan membantu anda Itaewon terkenal dengan pelbagai restoran antarabangsa dan penduduk setempat bersama dengan pelancong asing yang datang ke sini untuk menik...
Panduan Mesra Muslim Untuk Meneroka Sinchon Bandar Universiti Di Seoul

Panduan Mesra Muslim Untuk Meneroka Sinchon Bandar Universiti Di Seoul

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 573 hits
Sumber Menjadi pelancong dan berkunjung ke Seoul bukanlah sesuatu yang mudah kerana kawasan pelancongan seperti Itaewon Myeongdong dan Gangnam biasanya sesak dengan orang Sememangnya kawasan kawasan tersebut mempunyai tempat membeli belah d...
9 Keperluan Kecantikan Popular Korea Yang Mesra Muslim Untuk Percutian Seoul Anda

9 Keperluan Kecantikan Popular Korea Yang Mesra Muslim Untuk Percutian Seoul Anda

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 667 hits
Salah satu perkara popular apabila melancong ke Korea ialah produk produk kencantikan mereka yang lebih murah jika beli di sini Terdapat satu laman yang menyenaraikan bahan bahan yang terdapat di dalam produk produk kecantikan Walaupun prod...
Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 617 hits
Sama ada ia adalah kali pertama anda ke Seoul atau yang ketiga ada sesuatu tentang bandar ini yang terus menarik pelancong Mungkin pada masakan Korea yang lazat tempat tempat alam semulajadi yang indah atau tempat tempat membeli belah yang ...
Tun M Terima Kunjungan Menteri Luar Korea Selatan

Tun M Terima Kunjungan Menteri Luar Korea Selatan

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 227 hits
PUTRAJAYA Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menerima kunjungan hormat Menteri Luar Korea Selatan Kang Kyung wha di pejabat beliau di sini Kami membincangkan pengukuhan hubungan diplomatik enam dekad Malaysia dan Korea Selatan...
Panduan Pelancong Muslim Untuk Ke Jeju

Panduan Pelancong Muslim Untuk Ke Jeju

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 492 hits
Sumber Pulau Jeju adalah pulau yang paling popular di Korea Pulau ini dikenali dengan lambang keindahan alam yang luar biasa Adakah anda bersedia untuk melancong dan mengembara ke Jeju Berikut adalah senarai tempat tempat yang mesti anda la...
8 Tips Percutian Muslim Ke Korea

8 Tips Percutian Muslim Ke Korea

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 658 hits
Korea Selatan adalah destinasi popular yang pasti ada pada senarai setiap pengemar drama dan lagu Korea Bagi pelancong Islam anda tak perlu lagi risau sekarang Korea Selatan sudah pun menjadi negara yang lebih mesra Muslim Untuk mempersiapk...
Mangsa Nahas Mesin Pengisar Di Korea Selatan Kekal Positif Akan Jalani Pembedahan Plastik

Mangsa Nahas Mesin Pengisar Di Korea Selatan Kekal Positif Akan Jalani Pembedahan Plastik

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 594 hits
Mangsa Nahas Mesin Pengisar Di Korea Selatan Kekal Positif Akan Jalani Pembedahan PlastikMangsa Nahas Mesin Pengisar Di Korea Selatan Kekal Positif Akan Jalani Pembedahan Plastik
Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 619 hits
Sumber Anda bakal ke Korea atau Seoul dalam masa terdekat Tips ini adalah untuk anda Anda boleh jimat banyak dan boleh guna duit lebihan itu untuk berseronok di Seoul Pengangkutan Dapatkan T Money Nasihat pertama untuk sesiapa yang pergi ke...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang