Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea



Sama ada ia adalah kali pertama anda ke Seoul atau yang ketiga, ada sesuatu tentang bandar ini yang terus menarik pelancong. Mungkin pada masakan Korea yang lazat, tempat-tempat alam semulajadi yang indah atau tempat-tempat membeli-belah yang menarik, atau gabungan segala-galanya.
 
Perjalanan ke Seoul
 
Mahu memaksimumkan masa anda di Korea? Ambil penerbangan awal pagi atau tengah malam supaya anda dapat lebih masa untuk meneroka apabila anda tiba! Tapi, ianya bergantung kepada anda jika anda boleh tidur di dalam kapal terbang.  
Sewa WiFi 4G di lapangan terbang
 
Book WiFi poket anda terlebih dahulu di Klook dan pilih ketika anda tiba di Lapangan Terbang Incheon (T1 dan T2) Anda tak perlu risau tentang data yang tak cukup sebab anda boleh menikmati liputan WiFi 4G tanpa had di Korea pada SGD3 / hari sahaja.
Anda boleh menyambung sehingga 3 devices pada modem ini, jadinya kos lebih murah jika melancong dalam kumpulan.  
Selamat tinggal beg berat – drop off!
 
Betapa lecehnya untuk ke penginapan hanya kerana mahu meninggalkan beg. Anda tak perlu risau, perkhidmatan beg di Klook ada untuk membantu menghantar barang-barang anda terus ke penginapan anda (hotel dan juga Airbnb) supaya anda boleh mula menjelajah bandar dengan segera!
Ini sangat membantu jika anda melancong dengan anak-anak dan keluarga juga! Anda tak perlu risau lagi kerana anda tak perlu mengawasi beg berat anda sambil menjaga orang yang anda sayangi. Anda akan menerima regular update melalui e-mel / WhatsApp yang memaklumkan status beg anda sehingga ia selamat ke tempat penginapan. Anda merancang untuk tidak mengambil servis ini kerana terlalu mahal? Klook ada diskaun eksklusif (1 for 1) – masalah sesali jika anda melancong dengan rakan!  
Terus ke bandar

 
Naik AREX , jalan terpantas ke bandar! Ia hanya mengambil masa 43 minit dengan kereta api ke Stesen Seoul tetapi pastikan anda mengambil Kereta Api Ekspres dan bukan Kereta Api biasa yang akan berhenti di setiap stesen.
Nota: Deposit deposit KRW500 diperlukan – ingat untuk mendapatkan deposit balik di mesin apabila anda tiba di Stesen Seoul.  
Hari 1
Pakai pakaian tradisional Korea, Hanbok (1h)

 
Sentiasa mahu mencuba hanbok ? Anda boleh memakainya semasa anda meneroka Seoul. Dengan pelbagai jenis reka bentuk dan saiz yang ada, anda pasti akan menjumpai hanbok yang anda suka di kedai sewa ini. Ianya lebih baik untuk membuat tempahan sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal untuk tempoh sewa pilihan anda! Pilih untuk menyewa hanbok selama 4 jam atau 24 jam.  

Kakitangan yang ramah akan membantu anda mencari yang sempurna dan anda dibenarkan mencuba dua hanboks yang berbeza sebelum membuat keputusan. Yang paling penting adalah anda boleh menjimatkan tiket masuk ke istana / tarikan pelancong jika anda memakai hanbok!  
Lawati Istana Gyeongbokgung yang ikonik (2h)
 
Terletak di ibu kota, Gyeongbokgung adalah yang terbesar dari lima istana besar yang dibina pada tahun 1395 oleh dinasti Joseon dan harus dikunjungi ketika Anda berada di Seoul!
Jangan ketinggalan Pengawal Pengawal Diraja beraksi yang berlaku pada pukul 10 pagi dan 2 petang setiap hari (kecuali hari Selasa) di pintu utama. Nikmati seni bina yang indah semasa anda bersiar-siar di kawasan istana dan ambilah gambar di kawasan tersebut.  
Kampung Bukokon Hanok (1h)
 
Sebelum pulangkan semula hanbok, singgah la ke Kampung Bukchon Hanok – kawasan kediaman bangsawan tradisional semasa zaman Joseon.
Sebahagian daripada keseronokan ialah anda sesat di lorong-lorong kecil semasa anda terpukau dengan hanoks (rumah-rumah tradisional Korea) dan bumbung keramik yang unik. Sememangnya kampung itu adalah tarikan pelancong, ini juga adalah kawasan kediaman jadi anda perlu menjaga tone suara anda, jangan terlalu bising.  
Makan tengahari di Halal Kitchen (1h)
 
Berhenti untuk makan tengah hari di Halal Kitchen, salah satu restoran halal Korea dimiliki oleh seorang Muslim Korea. Restoran ini mengkhususkan dua menu – Samgyetang dan Bulgogi Jeongol. Daging yang dihiris nipis dan diperap semalaman dengan sos masam manis, dihidangkan pula ditas stove mudah alih.
Cubalah teh omija mereka, ianya teh tradisional yang dibuat dari buah berry magnolia kering!  
Waktu buka: 12-3pm, 5-8 malam
Status halal: milik orang Islam
 
Berbelanja di Lotte mart (1h)
 
Drop by Lotte Mart untuk membeli barangan runcit! Anda boleh dapati seaweed (rumpai laut) dalam pelbagai rasam Kimchi (anda boleh menyimpannya selama 3 hari tanpa penyejukan) dan minuman kegemaran Korea – susu pisang.
Walaupun terdapat produk bersertifikat halal, anda boleh menggunakan Google translate untuk menyemak ramuan produk untuk memeriksa sama ada ia mesra muslim. Kami mengesyorkan agar anda makan mengikut budi bicara anda sendiri. Cara ke sana: Ambil direct bas di jalan yang bertentangan dengan Halal Kitchen ke Seoul Station  
Belanja sehingga pengsan di Myeongdong (2h)
 
Shopping di Myeongdong bermula!
Jika anda seorang peminat penjagaan kulit, anda akan menyukai bilangan kedai penjagaan kulit yang tidak akan habis! Walaupun anda mungkin dibanjiri oleh beberapa cawangan jenama yang sama, cawangan-cawangan ini umumnya mempunyai rangkaian produk yang sama. P/S: Jangan malu untuk meminta sampel Mencari topeng muka? Etude House mempunyai tawaran yang paling menarik apabila kami berada di sana. Untuk membantu anda memulakan shopping, berikut adalah beberapa kedai kegemaran ramai: Gaya Nanda (label Korea yang berpatutan), Artbox (alat tulis yang unik, menarik) dan kedai LINE Friends. Tip: Bawa pasport anda bersama untuk mendapat pembelian bebas cukai! Sesetengah kedai seperti UNIQLO dan LINE akan memotong cukai semasa pembayaran tetapi kebanyakan kedai memerlukan anda untuk menuntut bayaran balik cukai di lapangan terbang.
 
Snek Di makanan jalan (0.5h)
 
Selain membeli-belah, Myeongdong terkenal dengan makanan jalan Koreanya juga!
Makanan yang boleh dicuba : Gyeran Bbang (roti telur), Taiyaki (pastri dengan inti berbeza – kacang merah, ubi keledek, dll) dan Hotteok (pancake manis Korea). Status halal: Perhatikan bahawa makanan di sini tidak diperakui halal. Walaupun ada tanda-tanda halal, ini tidak rasmi. Jadi kami mengesyorkan agar anda makan mengikut budi bicara anda sendiri. Sekiranya anda tidak pasti, makanan lah makanan laut atau makanan vegetarian adalah pilihan terbaik anda!  
Makan Malam Di Busan Jib (1h)

Tamatkan hari anda dengan masakan Korea yang enak di Busan Jib, sebuah restoran yang selesa di lorong di Myeongdong Hidangan kegemaran penulis adalah rebus makanan laut pedas (walaupun ada kepiting kecil!), sotong cili, dan makanan laut pancake!  
Status halal: Daging bersertifikat halal
 
Check-in Penginapan Anda
 
Kami mengesyorkan tinggal di Myeongdong kerana ia lebih mudah untuk di akses kemana-mana! Ia adalah pusat kawasan membeli-belah, makanan jalanan, restoran halal, berhampiran Menara N Seoul dan lebih dekat untuk mengumpul mata untuk lawatan Klook!  
Hari 2
Everland (1 hari)
 
Bersiap sedia untuk meneroka taman tema terbesar di Korea – Everland!  
Sumber: Diary Store Beli tiket anda (secara diskaun!) Terlebih dahulu di Klook kerana anda tidak mahu membuang masa beratur. Baris boleh menjadi lebih lama untuk ride popular, jadi kami mencadangkan untuk mendapatkan Q-Pass yang membolehkan anda skip beratur untuk 1 dari tarikan popular Everland pada hari-hari biasa.  

Periksa waktu pembukaan sebelum menuju ke sana kerana ia berbeza dari hari ke hari dan cuba untuk tidak melawat pada hujung minggu. Cara yang paling mudah dan selesa untuk sampai ke Everland adalah dengan bas ulang-alik yang mempunyai pelbagai lokasi pick-up dan drop-off di Myeongdong, Universiti Hongik dan stesen kereta bawah tanah Seoul. Kami mengesyorkan menempah bas ulang-alik terlebih dahulu di Klook !  
Pergi naik rides yang best!
 
Jika anda seorang peminat adrenalin, anda pasti pernah mendengar tentang T-Express. Ini adalah rollercoaster kayu paling hebat di dunia dengan kelajuan tertinggi 104km / jam pada derajat 77 darjah Nota: beratur untuk ini sangat panjang tetapi anda boleh menggunakan Q-Pass anda.
Cuba Colombus Adventure (kapal Viking yang jatuh dari ketinggian 33 meter) dan Double Rock Spin (bersiap untuk dibuang 360 darjah di udara)!
Sekiranya anda tidak minat semua itu, jangan risau! Terdapat banyak rides yang mesra keluarga.  
Berjumpa dengan haiwan
 
Sekiranya anda tidak mahu menunggu untuk melihat haiwan, kami cadangkan untuk pergi ketika feeding times.
Anda boleh pergi dengan lebih dekat dengan haiwan dengan menaiki kenderaan amfibia di Lebih Lost Valley Safari! Sepanjang perjalanan, anda akan berdiri dekat dengan zirafah ketika penjaga memberi makan.  
Bilik sembahyang
 
Tuju ke Global Fair untuk melakukan solat anda.
Kemudahan bersolat ada disediakan tetapi lebih elok jika anda membawa keperluan anda sendiri! Untuk maklumat lanjut mengenai Everland, lihat panduan Everland kami yang mendalam di sini . P/S: Jika anda mempunyai hari tambahan di Korea, kami mencadangkan untuk ke Lotte World juga, salah satu taman tema Korea yang terkenal!
 
Dongdaemun (drop-off)
 
Terus ke Dongdaemun jika anda masih mempunyai tenaga untuk membeli-belah lewat malam P/S: Bas ulang-alik mempunyai beberapa titik drop-off supaya anda boleh balik jika anda terlalu letih.
 
Apa yang anda tidak boleh ketinggalan: Mainan dan Stationery Dongdaemun Street: Mainan yang berkualiti dan murah. Anda boleh mendapatkan mainan pada harga yang lebih murah jika anda membeli secara pukal dan dalam wang tunai! Pasar Kasut Dongdaemun: Rekaan kasut murah dan bagus. Kami mengesyorkan anda tahu saiz kasut Korea anda sebelum membeli-belah di sini! Maxtyle: 7 tingkat membeli-belah bawah tanah yang mampu dimiliki dan 8 tingkat di atas tanah. Bersiaplah untuk berbelanja sehingga anda pengsan!  
Snek di makanan Jalan

Makanan jalanan untuk makan malam? Hotteok dan Gyeran Bbang (roti telur) akan menjadi sempurna, terutama dalam cuaca sejuk!  
Hari 3 (Lawatan sepanjang hari)
Itenari ini telah membuat tempahan di Klook, dimana mereka memilih untuk ke Nami Island, Petite France dan Gangchon Rail Bike . Terdapat makanan halal termasuk dalam lawatan ini tetapi anda perlu untuk membuat tempahan/meminta terlebih dahulu di Klook.  
Petite France

Ia seolah-olah anda telah tiba di sebuah kampung Perancis, ketika bas berhenti di Petite France . Lihatlah Little Prince Antoine de Saint-Exupery di seluruh kampung . Malah, kebanyakan tarikan di sini berkaitan dengan buku yang terkenal ini, termasuk galeri yang khusus untuk penulis! Sekiranya anda menyukai rancangan Korea, Petite France mungkin kelihatan familiar dengan anda kerana ia adalah tapak penggambaran untuk K-Drama popular seperti Secret Garden dan My Love from the Star, serta acara yang terkenal, Running Man  
Pulau Nami
 
Lawatan ini termasuk menaiki feri ke pulau itu tetapi secara alternatif, anda boleh zipline dengan bayaran tambahan!
Nikmati perjalanan sambil bersiar-siar di sekitar pulau itu. Sekiranya anda lebih suka melakukan berbasikal, terdapat juga basikal untuk disewa.
Ingat Winter Sonata, drama hit yang berlaku pada tahun 2002? Singah lah Gongsaengwon Garden untuk patung Winter Sonata yang terkenal!
Terdapat bilik sembahyang dengan kemudahan wuduk yang terletak di tingkat 2 Baplex jika anda ingin melakukan solat anda.
Dan jika anda memerlukan sedikit masa dengan anak-anak anda (atau berehat dari mereka), terdapat banyak kawasan bermain di bangunan yang sama! Dari slide ke buku cerita dan kawasan duduk yang unik, tidak ada sebab anak-anak anda merasa bosan di sini.
Ya, lawatan anda termasuk makan tengah hari halal tradisi Korea (buat permintaan terlebih dahulu) Makanan Chuncheon Dakgalbi – ayam goreng Korea Selatan yang digoreng pedas! Status halal: Ada daging halal, tetapi alcohol ada juga djual. Makan di atas budi bicara anda sendiri.  
Gangchon Rail Bike
 
Daripada Gapyeong Rail Bike (kebanyakan orang biasanya melawat kerana kemudahan dan berdekatan dengan pulau Nami), anda boleh melawat Gangchon Rail Bike (yang kami fikir secara jujur ​​lebih menarik) dalam lawatan ini . PS Running Man juga difilemkan di sini!
Nikmati landskap yang menakjubkan semasa anda berbasikal! Laluan sepanjang 6km termasuk 4 terowong bertema, ia sangat menyeronokkan. Apabila anda mencapai 6km, naik di atas ‘Kereta Api Romantik’ dan nikmati perjalanan indah ketika anda kembali ke titik permulaan.  
Myeongdong (drop off)
 
Bas pelancongan akan turunkan anda di stesen Myeongdong atau Seoul. Sekiranya anda tidak puas membeli- belah, Kami mencadangkan turun di Myeongdong dan pergilah ke kedai-kedai yang tidak dapat anda lawati sebelum ini.  
Makan Malam di Restoran Kampungku (1h)

Setelah berbasikal semua, anda perlu ke Kampungku! Restoran ini menyajikan pelbagai masakan, dari fusion (bulgogi pizza!) Ke masakan Malaysia (nasi goreng kampung, sate), jika anda merindukan masakan tanah air. Ada bilik solat dengan telekung disediakan dan anda tidak perlu makan di sana untuk menggunakan ruang tersebut. Status halal: milik orang Islam  
Hari 4
Haneul Park (2h)

Ianya dahulu tapak pelupusan, Haneul Park kini menjadi taman yang indah dengan pemandangan Seoul yang menakjubkan (Hangang River, Menara N Seoul dan Gunung Bukhansan). Di pintu masuk, anda boleh memilih untuk menaiki buggy (KW5000 / round trip) atau naik 290 langkah. Jika anda mempunyai masa, kami mengesyorkan anda berjalan kaki untuk menikmati pemandangan indah!
Musim luruh adalah masa terbaik untuk melawat taman kerana seluruh kawasan ditutup dengan rumput Eulalia yang tinggi, menjadikannya latar belakang yang sempurna untuk gambar-gambar. Cara untuk ke sini : Ambil kereta api bawah tanah ke World Cup Stadium Station – Line 6, turun di pintu 8-4, ambil Exit 1, belok kanan dan pergilah ke stadium (anda akan melalui kawasan tempat letak kereta, berjalan di sepanjang jalan utama hingga anda melihat tanda Haneul Park).  
Masjid Seoul (1h)

 
Berhenti untuk solat di masjid Seoul yang indah, yang merupakan satu-satunya masjid di kawasan Seoul.  
Makan tengah hari Pada Makan Halal 2 (1h)

Makan tengah hari di Makan Halal 2, cawangan Makan Halal Restaurant hanya 5 minit dari masjid. Cubalah keistimewaan restoran – Jajangmyeon dan ayam goreng Korea! Jajangmyeon – hidangan mi kenyal yang dihiasi dengan kacang hitam dan makanan laut.  
Membeli-belah: Kawasan Universiti Ewha Wanita aka Edae (2h)

Edae – jalan membeli-belah sehenti untuk semua keperluan wanita. Kasut kualiti, beg, aksesori, pakaian, stoking dan penjagaan kulit pada harga yang berpatutan dengan orang ramai yang lebih kecil berbanding Myeongdong.
Selain jenama popular, anda juga akan dapat mencari butik kecil tempatan seperti kedai ini yang menjual aksesori buatan tangan  
Hari 5
Berlapang ke Lapangan Terbang 
 
Anda boleh mengambil perkhidmatan beg anda diambil dari hotel / Airbnb dan dihantar terus ke lapangan terbang.
Sungguh berguna jika anda merancang untuk meneroka last minute sebelum pulang ke tanah air. Jangan lupa mengambil bagasi anda dari gerai di lapangan terbang sebelum mendaftar masuk!  
Han River Cruise (1h)

Cara terbaik untuk meneroka Sungai Hangang tanpa mengerakkan otot – Hangang River cruise yang boleh tempah di Klook! Pelayaran ini melalui tarikan-tarikan di bandar seperti Menara N Seoul, bangunan 63 dan Jambatan Yanghwa yang terkenal Jangan hanya berdiri di tingkat atas (deck), pergi ke bahagian bawah untuk persembahan gitar secara live! Kami mengesyorkan menempah pelayaran bunga api (setiap hari Sabtu, 7.30 malam) jika anda berada di Seoul untuk tempoh yang lebih lama  
Masa untuk pulang
 
Ambil AREX – cara terpantas ke lapangan terbang Tip: Daftar masuk sekurang-kurangnya 3 jam sebelum penerbangan anda, kerana barisan (kedua-dua untuk kaunter penerbangan dan pintu berlepas) boleh menjadi sangat panjang
Mahu solat sebelum penerbangan anda? Anda boleh ke ruang sembahyang (berhampiran pintu masuk 29, pintu masuk 24) selepas imigresen! Ingat bahawa hanya sejadah sahaja yang disediakan anda perlu membawa telekung atau keperluan anda sendiri.  
Sumber : Have Halal Will Travel
The post Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim ke Seoul, Korea! appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/itinerary-5-hari-4-malam-mesra-muslim-ke-seoul-korea/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
9 Keperluan Kecantikan Popular Korea Yang Mesra Muslim Untuk Percutian Seoul Anda

9 Keperluan Kecantikan Popular Korea Yang Mesra Muslim Untuk Percutian Seoul Anda

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 667 hits
Salah satu perkara popular apabila melancong ke Korea ialah produk produk kencantikan mereka yang lebih murah jika beli di sini Terdapat satu laman yang menyenaraikan bahan bahan yang terdapat di dalam produk produk kecantikan Walaupun prod...
Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul

Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 696 hits
Sekiranya anda ingin melihat seni makan makanan lazat dan merasai suasana tradisional di tengah tengah Seoul yang sibuk Insadong adalah tempat untuk anda Insadong mempunyai sejarah sebagai jalan yang penuh dengan barisan kedai kedai dan gal...
Itinerary Bangkok 4 Hari 3 Malam

Itinerary Bangkok 4 Hari 3 Malam

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 366 hits
Assalamualaikum Saja nak share itinerary yang aku dah buat Memang biasa sebelum pergi holiday aku akan buat 1 itinerary Follow tak follow sempat atau tak tu belakang cerita Yelahh dengan bawak anak kadang memang lari sikit timing Tapi bagi ...
Seoul Central Mosque Dan Makanan Korea Halal Di Itaewon Panduan Perjalanan Muslim Friendly

Seoul Central Mosque Dan Makanan Korea Halal Di Itaewon Panduan Perjalanan Muslim Friendly

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 806 hits
Mencari restoran bersertifikat halal di Seoul anda telah datang pada artikel yang akan membantu anda Itaewon terkenal dengan pelbagai restoran antarabangsa dan penduduk setempat bersama dengan pelancong asing yang datang ke sini untuk menik...
Panduan Mesra Muslim Untuk Meneroka Sinchon Bandar Universiti Di Seoul

Panduan Mesra Muslim Untuk Meneroka Sinchon Bandar Universiti Di Seoul

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 573 hits
Sumber Menjadi pelancong dan berkunjung ke Seoul bukanlah sesuatu yang mudah kerana kawasan pelancongan seperti Itaewon Myeongdong dan Gangnam biasanya sesak dengan orang Sememangnya kawasan kawasan tersebut mempunyai tempat membeli belah d...
Bali Diobral Murah Kepada Turis China Paket Trip 5 Hari 4 Malam Termasuk Pesawat Cuma 2 Juta Doang

Bali Diobral Murah Kepada Turis China Paket Trip 5 Hari 4 Malam Termasuk Pesawat Cuma 2 Juta Doang

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 258 hits
Udah murahnya nggak masuk akal bayarnya pake Alipay lagi Lho kalau duitnya balik ke China lalu Bali dapat apa Dapat sampahnya saja
Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 619 hits
Sumber Anda bakal ke Korea atau Seoul dalam masa terdekat Tips ini adalah untuk anda Anda boleh jimat banyak dan boleh guna duit lebihan itu untuk berseronok di Seoul Pengangkutan Dapatkan T Money Nasihat pertama untuk sesiapa yang pergi ke...
Trip Bercuti Ke Hatyai Songkhla Itinerari 3 Hari 2 Malam Yang Padat Tapi Best

Trip Bercuti Ke Hatyai Songkhla Itinerari 3 Hari 2 Malam Yang Padat Tapi Best

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 463 hits
Salam dears Sebelum ni Mama dah ceritakan tentang dan juga dan tren klasik so kali ni Mama nak catatkan secara ringkas tentang apa aktiviti kitorang sepanjang 3 hari 2 malam di Hatyai dan Songkhla Ringkas ke eh Errk korang baca je lah hehe ...
Tips Belanja Rm180 Untuk 2 Hari 1 Malam Di Pulau Perhentian

Tips Belanja Rm180 Untuk 2 Hari 1 Malam Di Pulau Perhentian

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 650 hits
Semasa ada program STEM di Kota Bharu tiba tiba saja hati nih terdetik nak pegi luangkan masa di Pulau Perhentian Walaupun ada beberapa kali diceritakan pasal pulau tersebut oleh kawan tapi tak pernah pun berhajat sangat nak pergi Memang bu...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan

Fam What Happened To The World Cup Tickets