Seoul Central Mosque Dan Makanan Korea Halal Di Itaewon Panduan Perjalanan Muslim Friendly



Mencari restoran bersertifikat halal di Seoul ? anda telah datang pada artikel yang akan membantu anda. Itaewon terkenal dengan pelbagai restoran antarabangsa dan penduduk setempat bersama dengan pelancong asing yang datang ke sini untuk menikmati masakan Mexico, Bulgaria, Itali, Perancis, Jepun dan banyak lagi!
 
Apa yang anda tidak boleh ketinggalan di Itaewon:
Beli-belah untuk Kedua-dua Wanita and Lelaki Itaewon popular bukan hanya untuk restorannya, pelancong suka untuk berbelanja juga! Terdapat kedai-kedai di mana-mana bermula dari penjual jalan ke pusat membeli-belah mewah, ada sesuatu untuk semua orang di sini.

 
Selain Insadong, anda juga boleh mendapatkan cenderamata anda di Itaewon! Jalan utama dipenuhi dengan kedai-kedai dan restoran dan pada berjalan kaki diisi dengan gerai-gerai sementara yang menjual semua jenis barang-barang pelancongan: I Love Korea t-shirt, perhiasan kecil yang boleh anda beli sebagai cenderahati, tudung, barangan kulit dan macam-macam lagi. Anda boleh menemui kedai dengan tawaran yang sangat baik menjual pakaian dan kasut! Terdapat tempat untuk semua orang di Itaewon!
 

Jika anda suka kasut, anda boleh dapat kasut Adidas atau Nike edisi terhad di sini juga. Penduduk dan pelancong ada yang beratur di kedai ini sebelum waktu operasi bagi memastikan mereka dapat membeli kasut edisi terhad.
 
    2. Kraftangan Korea
Itaewon mempunyai koleksi Kraftangan Korea dan barangan tradisional. Terdapat harga yang berbeza untuk dipilih, dan jangan lupa untuk tawar-menawar !! The Ajhummas di sini akan cuba menjual barang-barang anda kadang-kadang dua kali ganda harga, katakan apa yang anda fikir dan jika mereka tidak bersetuju anda angkat kaki anda keluar dari situ!
 
Bakeri Halal Sekiranya anda mahukan snek ringan, anda pastinya perlu masuk ke dalam salah satu roti bakar Halal di Itaewon. Roti-roti mereka sangat segar walaupun ia sedikit mahal, tetapi kualitinya adalah A + dari gula-gula dan roti yang mereka buat. Malah jika anda ingin membawa sesuatu untuk mengunyah kemudian, roti adalah mesti dibeli !!
 
The Central Mosque / Seoul Central Masjid Jika anda berada di Itaewon, anda tidak mahu ketinggalan melawat masjid sekurang-kurangnya sekali !!
Masjid ini dibina dengan dana dari pelbagai negara Islam dan kawasan seluas 5,000 meter persegi tanah masjid itu juga merupakan hadiah dari kerajaan Korea. Pembinaannya bermula pada tahun 1974 dan ia dibuka secara rasmi pada tahun 1976.
 
Jalan Halal adalah berhampiran dengan exit 3, dan disini adalah di mana anda akan dapat lihat barisan restoran halal, kedai roti dan kedai runcit. Perlahan-lahan naik dan ia akan membawa anda ke Seoul Central Mosque.
 
Alamat: 732-21 Hannam-dong, Yongsan-gu, Seoul
Cara untuk ke sana: Keluar dari Stesen Itaewon (Seoul Subway Line 6), Exit 3.
 
Pergi terus 100m dan belok ke Jalan Usadan-ro. Anda akan nampak kedai Kebab dan Dunkin Donuts sebelum membelok.

 
Setelah agak-agak 150m, seberang lah jalan. Pergi ke sebelah kiri, naik lebih jauh (Jalan Usadan-ro 10-gil). Teruskan 200m untuk tiba di Seoul Central Masjid di sebelah kiri.
 

Tip #HHWT: Jalan halal memerlukan sedikit mendaki, jadi pakailah kasut yang selesa. Restoran ini pasti akan membantu selera makan yang baik untuk anda supaya anda boleh menikmati semua makanan yang menunggu anda.
 
Restoran Halal di Itaewon
Restoran EID
 
Apabila di Itaewon, anda mesti perlu makan makanan halal asli Korea. Ini adalah salah satu daripada beberapa restoran Korea yang disahkan Halal yang akan anda temukan di Korea. Restoran ini dijalankan oleh keluarga Muslim Korea, dan baru memulakan bisnes baru-baru ini!
 

Berikut adalah beberapa hidangan mereka di menu:




 
Menu set Samgyetang dan Bulgogi sangat disyorkan! Oh! Dapat teh Omija percuma !! ^^
 

Black Bean Paste Chicken and Mushroom Curry with Nasi
 
Waktu Pembukaan: Sel ke Matahari – 11.30 pagi hingga 9.00 malam. Ditutup pada Isnin
Alamat: 67, Usadan-ro 10-gil, Yongsan-gu, Seoul
Cara untuk ke sana: Ketika anda sampai ke pintu utama masjid, pergi ke jalan yang menghadap ke arah masjid (bukan lorong kecil di samping masjid). Ada kedai runcit di sebelah kanan anda ketika anda masuk ke jalan.

 
Jalan yang bertentangan dengan masjid (anda akan melihat kedai runcit di sebelah kanan anda)
 

Berjalan lurus ke hadapan untuk kira-kira 100 meter dan anda akan melihat restoran di sebelah kiri anda.
 
Murree Muslim Food Jika EID tidak cukup untuk memuaskan keinginan makanan Korea anda, terdapat juga Makanan Murree Muslim di Itaewon!
 
Kedai Pasha Kebab Pasha menjual roll kebab ayam yang paling lazat di Itaewon. Harga lebih kurang antara 5,000-7,000 Won bergantung kepada ramuan. Kedai ini mempunyai pelbagai menu kebab yang lain dan direka untuk pelanggan yang ingin merebut tempat di mana sahaja, pelancong dengan anggaran dan pelajar.

 
Restoran utama mereka di seberang jalan yang anda dapat melihat tanpa banyak masalah atau anda hanya boleh meminta koki Turki di mana ia berada.

 
Waktu Pembukaan: 11:30 pagi hingga 10:30 malam, setiap hari.
Alamat: 1317-31, Seocho-dong, Seocho-gu, Seoul
Bagaimana untuk sampai ke sana: Katakanlah anda kembali ke tempat anda bermula, Keluar Stesen Itaewon 3. Berjalan ke hadapan, kira-kira 2 minit, anda akan melihat sebuah restoran kebab Turki di sebelah kanan anda yang dipanggil Pasha.
 
Kervan Turkish Restaurant  
Terletak kira-kira 50 meter di hadapan Pasha ialah Kervan Turkish Restaurant. Restoran ini adalah salah satu daripada 5 restoran bersertifikat Halal di Korea dan menawarkan menu tradisional kebab Turki. Terdapat tawaran makan tengah hari khas di mana anda dapat memilih dari 4 menu set berbeza untuk hanya 9.900 Won. Menu termasuk satu hidangan utama, bakul roti salad, sup hari dan teh Turki. Tawaran ini antara 11.30 pagi hingga 3 petang pada hari bekerja.


Bonus: Kervan Turkish Bakery and Dessert Cafe
 
Sekiranya anda masih lagi ruang untuk pencuci mulut, Kervan juga mempunyai kedai roti dan tempat ini sama seperti candyland!!

Anda boleh memanjakan diri anda dalam beberapa jenis Baklava, Turki delight yang dibuat dari pistachio dan lapisan pastri renyah, hidangan Turki 5 rasa yang berbeza, kue manis dan asin, dan semua jenis roti. Bagi anda yang tidak terlalu banyak gula-gula, terdapat kue keju dan daging, pada dasarnya pastri yang disumbat dengan daging atau keju yang sama dengan secawan kopi atau teh Turki.

Terdapat juga ice-cream Turki terkenal yang dibuat dengan cara istimewa anda akan terkejut! Es krim menjadi benar-benar elastik !!!
 
Waktu Pembukaan: 11:30 pagi hingga 11 malam, setiap hari
Alamat: 127-3 Itaewon 1 (il) -dong, Yongsan-gu, Seoul
Cara untuk ke sana: Apabila anda keluar dari pintu 3, stesen Itawon dan berjalan terus sehingga anda sampai ke persimpangan. berjalan lurus ke hadapan apabila isyarat bertukar hijau dan anda akan lulus oleh stesen pemadam kebakaran di sebelah kanan anda. 20 meter ke depan anda akan melihat Bakeri di sebelah kanan anda.

 
Tip #HHWT: Adalah lebih baik untuk melawat Itaewon pada waktu siang, kerana tempat itu mempunyai kelab, bar dan kawasan parti dan terdapat sebuah daerah cahaya Merah tertentu di mana ada di sana, yang terbaik untuk mengelakkan berada di sana selepas gelap. Selamat perjalanan !!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Seoul Central Mosque dan Makanan Korea Halal di Itaewon – Panduan Perjalanan Muslim-Friendly appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/seoul-central-mosque-dan-makanan-korea-halal-di-itaewon-panduan-perjalanan-muslim-friendly/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul

Panduan Perjalanan Mesra Muslim Ke Korea Selatan Insadong Seoul

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 697 hits
Sekiranya anda ingin melihat seni makan makanan lazat dan merasai suasana tradisional di tengah tengah Seoul yang sibuk Insadong adalah tempat untuk anda Insadong mempunyai sejarah sebagai jalan yang penuh dengan barisan kedai kedai dan gal...
Panduan Mesra Muslim Untuk Meneroka Sinchon Bandar Universiti Di Seoul

Panduan Mesra Muslim Untuk Meneroka Sinchon Bandar Universiti Di Seoul

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 574 hits
Sumber Menjadi pelancong dan berkunjung ke Seoul bukanlah sesuatu yang mudah kerana kawasan pelancongan seperti Itaewon Myeongdong dan Gangnam biasanya sesak dengan orang Sememangnya kawasan kawasan tersebut mempunyai tempat membeli belah d...
9 Keperluan Kecantikan Popular Korea Yang Mesra Muslim Untuk Percutian Seoul Anda

9 Keperluan Kecantikan Popular Korea Yang Mesra Muslim Untuk Percutian Seoul Anda

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 668 hits
Salah satu perkara popular apabila melancong ke Korea ialah produk produk kencantikan mereka yang lebih murah jika beli di sini Terdapat satu laman yang menyenaraikan bahan bahan yang terdapat di dalam produk produk kecantikan Walaupun prod...
Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 621 hits
Sama ada ia adalah kali pertama anda ke Seoul atau yang ketiga ada sesuatu tentang bandar ini yang terus menarik pelancong Mungkin pada masakan Korea yang lazat tempat tempat alam semulajadi yang indah atau tempat tempat membeli belah yang ...
Panduan Pelancong Muslim Untuk Ke Jeju

Panduan Pelancong Muslim Untuk Ke Jeju

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 495 hits
Sumber Pulau Jeju adalah pulau yang paling popular di Korea Pulau ini dikenali dengan lambang keindahan alam yang luar biasa Adakah anda bersedia untuk melancong dan mengembara ke Jeju Berikut adalah senarai tempat tempat yang mesti anda la...
Share Teguran Seorang Lelaki Tentang Makanan Yang Dimasak Oleh Non Muslim Di Penang

Share Teguran Seorang Lelaki Tentang Makanan Yang Dimasak Oleh Non Muslim Di Penang

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 517 hits
Ada betulnya juga Food hunting memang seronok tapi hati hati dengan pemilihan makanan juga Bila bercakap tentang food hunting pastinya tempat tempat yang popular adalah Pulau Pinang Ipoh Kelantan dan juga Melaka Makanan yang disediakan pun ...
Produk Makanan Dim Sum Halal Dari Ayamas Kitchen

Produk Makanan Dim Sum Halal Dari Ayamas Kitchen

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 638 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Yes dah boleh makan Dim Sum yang Halal setiap hari macam ni kerana Ayamas Kitchen telah keluarkan satu lagi produk baru mereka iaitu koleksi Dim Su...
Makan Malam Di Usman Thai Muslim Food Restoren Halal Di Bangkok

Makan Malam Di Usman Thai Muslim Food Restoren Halal Di Bangkok

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 643 hits
Assalamualaikum Lagi tempat makan halal yang recommended di Bangkok Banyak jugak bloggers review pasal restoren ni Mostly blogger Indonesia lahh haha Memang orang Indonesia dan Malaysia je ramai datang sini Jarak dalam 1km jee dari Kalau la...
Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

Tips Jimat Untuk Melancong Ke Seoul Khas Untuk Pelancong Muslim

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 620 hits
Sumber Anda bakal ke Korea atau Seoul dalam masa terdekat Tips ini adalah untuk anda Anda boleh jimat banyak dan boleh guna duit lebihan itu untuk berseronok di Seoul Pengangkutan Dapatkan T Money Nasihat pertama untuk sesiapa yang pergi ke...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku