Mama Bangunlah Ramai Orang Datang Ni Anak Kecil Sangka Ibunya Sedang Tidur


“Mama, bangunlah…ramai orang datang rumah kita,” kata Nur Adni Afeera Shahrul Raziman, tiga tahun, yang cuba mengejutkan jenazah ibunya, Mahfuzah Ishak, yang disangka sedang tidur. Melihat ibunya tidak memberi sebarang reaksi, Nur Adni Afeera beralih melihat jenazah adiknya Muhammad Harraby Zafran, setahun, sebelum berpaling ke arah orang ramai dan menyatakan adiknya ‘sakit’.
Teletah Nur Adni Afeera menyebabkan orang ramai mengalirkan air mata, manakala ayahnya Shahrul Raziman Osman, 33, tergamam melihat jenazah dua beranak itu di ruang tamu rumah keluarga Mahfuzah di Kampung Lepar Hilir 1 Mahfuzah, 28, seorang kerani di kilang automotif di Pekan dan Muhammad Harraby Zafran meninggal dunia akibat kecederaan teruk di bahagian kepala dan dada selepas kenderaan yang mereka naiki terbabas dan merempuh pembahagi jalan kemalangan berlaku di KM403.9 Lebuhraya Utara Selatan dekat Lembah Beringin, berhampiran pekan Hulu Selangor.
Kereta dipandu Shahrul Raziman. Turut berada dalam kenderaan itu, ibu Shahrul Raziman, Razimah Chik, 63. jenazah kedua-dua mangsa dibawa ke sini bagi menunaikan permintaan ibu arwah, Norhikmah Abdullah Sani, 54, yang lumpuh untuk melihat mereka sebelum dikebumikan di kampung Shahrul Raziman di Kampung Telok, Pekan, lewat malam.
Shahrul Raziman yang bekerja dalam bidang teknologi maklumat berkata, mereka dalam perjalanan untuk bercuti dan melawat saudara-mara sebelah ayahnya di Jeniang, Kedah apabila kemalangan berlaku.
“Kami bertolak dari Pekan pada jam 11 malam semalam (kelmarin). Ia tidak dirancang kerana rancangan untuk ke sana hanya dikirkan pada raya ketiga. Tambahan pula ayah saya telah bertolak ke sana (Jeniang) sehari sebelum dengan menaiki bas,”katanya.
Beliau menyatakan kesal apabila tiada kenderaan yang berhenti untuk membantu meskipun beliau memberi isyarat meminta bantuan. Hanya dua penunggang motosikal yang berhenti selepas 10 minit beliau berdiri di tepi jalan.
Sementara itu, ayah mangsa, Ishak Muhammad, 56, berkata kali terakhir beliau bertemu anak ketiga daripada lima beradik itu ialah pada jam 3 petang kelmarin, sebelum anaknya bergegas pulang ke Pekan.
“Saya pula ditahan di h0sp1tal Tengku Ampuan Afzan (Kuantan) akibat keracunanmakanan pada jam 4 petang. Saya juga tidak tahu mereka akan pulang ke Kedah. Saya diberitahu anak meninggal dunia pada jam 10 pagi ini (semalam). Saya bersyukur dibenarkan pulang ke rumah pada jam 3 petang. Sekurang-kurangnya saya dapat melihat mereka untuk kali terakhir,” katanya.
Sumber : majalah-harian.com
The post “Mama, Bangunlah… Ramai Orang Datang Ni..” – Anak Kecil Sangka Ibunya Sedang Tidur appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/mama-bangunlah-ramai-orang-datang-ni-anak-kecil-sangka-ibunya-sedang-tidur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sejujurnya Rumah Ada Anak Kecil Bukanlah Boleh Datang Mengejut Lebih Elok Beritahu Awal

Sejujurnya Rumah Ada Anak Kecil Bukanlah Boleh Datang Mengejut Lebih Elok Beritahu Awal

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 232 hits
Selalunya bila jumpa ibu yang ada anak kecil mengadu lenguh badan tak cukup tidur penat kemas rumah pagi sampai malam tolonglah jangan cakap lembik atau apa perkataan yang boleh mengguris hati Sebenarnya ibu ibu ni mereka sangat kuat Sebab ...
Perjalanan Terakhir Allah Ambil 3 Anak Serentak Doakan Ibunya Kuat

Perjalanan Terakhir Allah Ambil 3 Anak Serentak Doakan Ibunya Kuat

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 443 hits
Kehilangan serentak tiga anak Itu yang dilalui oleh seorang ibu apabila kereta yang dinaiki mereka sekeluarga telah terbabas dan melanggar treler di lorong kiri lebuhraya petang semalam Kemalangan membabitkan Perodua Axia dengan treler itu ...
Tidur Tak Nyenyak Sering Terganggu Tak Tahu Rupanya Anak Ada Masalah Tidur

Tidur Tak Nyenyak Sering Terganggu Tak Tahu Rupanya Anak Ada Masalah Tidur

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 312 hits
Melihat anak tidur tidak nyenyak dan berpusing sana sini membuatkan hati ibu mula risau Apakah yang dialaminya sepanjang tidurnya yang panjang Sama seperti kita orang dewasa anak anak kecil kita juga mudah terdedah kepada gangguan ketika ti...
Mendidik Anak Kecil Dengan Nilai Kasih Sayang Cara Rasulullah S A W

Mendidik Anak Kecil Dengan Nilai Kasih Sayang Cara Rasulullah S A W

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 340 hits
Melayari bahtera perkahwinan melibatkan penyatuan 2 insan yang berbeza untuk Penting dari awal sekali pembinaan rumah tangga supaya suami dan isteri tahu tugas dan peranan masing masing dalam memastikan rumahtangga yang dibina penuh ceria d...
Prihatin Dengan Ibu Hamil Tumbesaran Anak Kecil Bantuan Makanan Diberikan Kepada Golongan Ini

Prihatin Dengan Ibu Hamil Tumbesaran Anak Kecil Bantuan Makanan Diberikan Kepada Golongan Ini

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 474 hits
Banyak golongan yang terjejas sepanjang tahun ini apabila Covid 19 melanda negara kita Tidak semua orang bernasib baik dapat meneruskan kehidupan seperti biasa dan terpaksa bersusah payah hanya untuk mendapatkan bekalan makanan buat keluarg...
Besarnya Peng0rbanan Anak Kecil Ini Diikat Dengan Tali Jadi Mata Untuk Ibu Bapa C4cat Penglihatan

Besarnya Peng0rbanan Anak Kecil Ini Diikat Dengan Tali Jadi Mata Untuk Ibu Bapa C4cat Penglihatan

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 216 hits
loading Biasa kita lihat ibu dan ayah yang menjaga anak anak tambah pula yang masih kecil tapi berbeza pula keadaannya yang berlaku di bandar Cebu Filipina apabila gambar gambar seorang kanak kanak lelaki yang masih kecil diikat tali di bad...
Perginya Isteri Tanpa Pesan Sayu Hati Mengenangkan 4 Anak Kecil Hilang Kasih Ibu

Perginya Isteri Tanpa Pesan Sayu Hati Mengenangkan 4 Anak Kecil Hilang Kasih Ibu

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 478 hits
Perginya ibu kepada empat anak yang masih kecil benar benar dirasai oleh seluruh ahli keluarga arwah Norwahidah Abd Raup 35 Pemergian arwah Norwahidah yang berkhidmat sebagai jururawat di Hospital Kepala Batas mengejutkan ahli keluarga saud...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live