Kalaulah Benar Tun M Tak Mungkir Janji


SEMEMANGNYA melucukan apabila pemimpin-pemimpin PKR dan DAP ‘mengamuk ‘ dan menganggap Tun Dr.Mahathir Mohamad memungkiri janji apabila menerima kemasukan enam bekas ahli Parlimen UMNO ke dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
Mereka tidak dapat menerima tindakan Perdana Menteri itu kerana menganggap kesemua ahli Parlimen berkenaan adalah ‘sampah’ UMNO.
Persoalannya, kenapakah baru sekarang bercakap soal tidak menepati janji? Apakah soal berjanji hanya berkaitan menerima atau tidak, bekas pemimpin UMNO ke dalam komponen Pakatan Harapan sahaja?
Kenapa tidak menjerit-jerit meminta Perdana Menteri mengotakan segala janji yang dibuat kepada rakyat ketika Pilihan Raya Umum Ke-14 lalu? Apakah soal menerima bekas ahli Parlimen UMNO jauh lebih penting daripada kehidupan rakyat yang terjejas akibat janji-janji Pakatan Harapan dalam pilihan raya umum lalu?
Tambahan pula kalau difikirkan sejak bila pula Dr.Mahathir sentiasa menunaikan janjinya terutamanya dalam bab-bab gerakan politik?
Kalau Dr.Mahathir berpegang kepada janji atau kata-katanya sudah pasti beliau tidak akan berkawan dengan DAP biar apapun berlaku kerana pernah menganggap DAP parti cauvinis?
Kalau Dr.Mahathir berpegang kepada janji dan kata-katanya sudah pastilah beliau tidak akan keluar UMNO dan menubuhkan Bersatu kerana beliau pernah berkata, UMNO adalah satu-satunya parti harapan orang Melayu.
Kalau Dr.Mahathir berpegang janji dan kata-katanya sudah pasti beliau tidak akan bertolak ansur dalam integriti termasuklah berkaitan isu kelulusan ‘palsu’.
Banyak lagi contoh-contoh lain yang seharusnya dikaji oleh pemimpin-pemimpin PKR dan DAP sebelum mereka ‘menangis bagaikan anak kecil’ apabila ahli politik berusia 94 tahun itu dituduh memungkiri janji.
Mereka sepatutnya tidak perlu kecewa dengan tindakan Dr.Mahathir kerana dalam politik segala-galanya berkemungkinan.
Kalau DAP dan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang pernah menjadi ‘musuh nombor satu’ akhirnya diterima sebagai sekutu, apalah hendak dihairankan apabila Dr.Mahathir menerima pemimpin daripada UMNO – parti yang pernah meletakkan beliau sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun.
Kenapa pemimpin PKR (kecuali Datuk Seri Mohammed Azmin Ali) dan DAP marah sangat? Bukankah tindakan bekas ahli Parlimen UMNO itu akan mengukuhkan kedudukan PH di Dewan Rakyat?
Atau mereka sudah dapat merasakan ada manuver politik yang mahu dilakukan oleh Dr.Mahathir berikutan ada desas-desus beliau mungkin tidak menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar seperti mana dijanjikan.
Perlu diingat pemimpin Pakatan Harapan pernah berkata, perjanjian peralihan kuasa itu sudah termeterai dalam satu dokumen yang ditandatangani kesemua pemimpin utama parti-parti dalam Pakatan Harapan.
Soalnya berapa orangkah yang menandatanganinya, kalau setakat tidak sampai 10 orang, lupakan sahaja janji tersebut akan ditunaikan.
Ia kerana kalaulah manifesto Pakatan Harapan akhirnya dianggap oleh Dr.Mahathir bukan kitab suci yang wajib dipatuhi, apalah sangat perjanjian politik yang dibuat ketika masing-masing ghairah mahu berkuasa.Bukankah kita sedang menuju ‘Malaysia palsu’?
Utusan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/02/14/kalaulah-benar-tun-m-tak-mungkir-janji/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Pkr Kecewa Pm Mungkir Janji Terima Bekas Mp Umno

Pemimpin Pkr Kecewa Pm Mungkir Janji Terima Bekas Mp Umno

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 279 hits
Diterbitkan 6 minit yang lalu pada 13 February 2019Oleh Raynore MeringTun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan penyertaan enam bekas ahli parlimen Umno ke dalam Bersatu 12 Februari 2019 Foto oleh Mukhriz HazimKUALA LUMPUR 13 Feb Naib presiden PK...
Mengecewakan Tak Sampai Setahun Mahathir Sudah Mungkir Janji Kata Naib Presiden Pkr

Mengecewakan Tak Sampai Setahun Mahathir Sudah Mungkir Janji Kata Naib Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 464 hits
NAIB Presiden PKR Chang Lih Kang mengkritik Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad kerana menerima tujuh Ahli Parlimen Umno dan menyifatkan tindakan itu mengkhianati rakyat Mengecewakan Tak Sampai Setahun Mahathir ...
Informasi Siapa Dedah Siapa Tak Tepati Janji Jelas Bongkar Tun M

Informasi Siapa Dedah Siapa Tak Tepati Janji Jelas Bongkar Tun M

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 247 hits
Dr Mahathir akui terpaksa mendedahkan pengakuan pemimpin PAS selepas parti itu tidak menepati janji mereka Foto Twitter GobindSinghDeoSaya terpaksa dedah sebab Pas tak tepati janji Tun MPUCHONG Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengak...
Satu Lagi Janji Dimungkiri Lalu Apa Mustahilnya Jika Janji Kepada Anwar Juga Bakal Tun M Engkari

Satu Lagi Janji Dimungkiri Lalu Apa Mustahilnya Jika Janji Kepada Anwar Juga Bakal Tun M Engkari

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 481 hits
Salah satu kepakaran dan kehebatan Tun Mahathir Mohamad yang tidak ada pada mana mana pemimpin lain sama ada di Malaysia juga di dunia ialah keupayaannya memungkiri janji serta mencipta alasan bagi menghalalkan tindakan itu Ketika bersara p...
Pemilik Hausboom Koyak Mental Tuduh Syed Saddiq Mungkir Janji Ini Jawapan Balas Dari Yb Menteri Belia Dan Sukan Kita

Pemilik Hausboom Koyak Mental Tuduh Syed Saddiq Mungkir Janji Ini Jawapan Balas Dari Yb Menteri Belia Dan Sukan Kita

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 872 hits
Nampaknya ada pihak yang tidak senang dengan tindakan Menteri Belia dan Sukan YB Syed Saddiq yang mempromosikan produk anak muda kepada rakan rakan kabinet beliau menerusi satu hantaran Facebook berbentuk video pada Isnin lalu Pengasas Haus...
Ph Jika Kami Gagal Atau Mungkir Janji Tolaklah Kami

Ph Jika Kami Gagal Atau Mungkir Janji Tolaklah Kami

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 270 hits
Oleh SYAHIR SULAIMAN PERDANA Menteri YAB Tun Dr Mahathir Mohamad memberi bayangan bahawa rakyat akan menjatuhkan kerajaan sekiranya Pakatan Harapan gagal menunaikan janji pilihan raya Menurut Tun Sekarang rakyat sedang memerhati kerajaan Pa...
Dewan Besar Tun Rahah Kuala Lumpur Felda D Saji

Dewan Besar Tun Rahah Kuala Lumpur Felda D Saji

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 1385 hits
Dewan Besar Tun Rahah Kuala Lumpur Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Bila fikirkan majlis perkahwinan pastinya ramai diantara kita yang mengimpikan majlis mengikut citarasa masing masing Ada yang suka simple dan ada juga suka yang mewah ...
Israel Wujud Dari Sekeping Tanah Palestin Tun Mahathir

Israel Wujud Dari Sekeping Tanah Palestin Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 427 hits
Ketika membangkitkan mengenai kekejaman yang dilakukan terhadap rakyat Palestin Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Israel adalah sebuah negara penjenayah yang wajar dikecam Saya mohon kepada mereka yang bersimpati dengan perjuangan masyarakat ...
Tun Mahathir Tak Boleh Pandang Mudah Kajian Merosotnya Prestasi Kerajaan

Tun Mahathir Tak Boleh Pandang Mudah Kajian Merosotnya Prestasi Kerajaan

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 328 hits
Sehingga ini sudah dua dapatan umum oleh NGO atau badan pemikir yang menunjukkan prestasi kerajaan atau kepimpinannya sudah merosot di mata rakyat Sebelum Ilham Centre bersama Penang Institute memaparkan dapatannya dua hari lalu yang menunj...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris