Pemilik Hausboom Koyak Mental Tuduh Syed Saddiq Mungkir Janji Ini Jawapan Balas Dari Yb Menteri Belia Dan Sukan Kita




Nampaknya, ada pihak yang tidak senang dengan tindakan Menteri Belia dan Sukan, YB Syed Saddiq yang mempromosikan produk anak muda kepada rakan-rakan kabinet beliau menerusi satu hantaran Facebook berbentuk video pada Isnin (4 Februari) lalu.

Pengasas Hausboom, Azri Zahier Azmi dalam hantaran awal status Facebook menyatakan bahawa beliau tidak lagi peduli mengenai dunia politik dan ahli-ahlinya kerana perangai najis mereka tetap sama.

Pada awalnya, beliau menyokong tindakan YB Syed Saddiq kerana mahu menjadikan menteri-menteri kabinet ini sebagai pushing power untuk membantu produknya supaya berjaya menembusi kedai runcit besar, hypermarket dan stesen minyak.


Namun kata beliau, dengan kerja kerasnya profilnya masih lagi tidak dibaca YB tetapi produk sudah diletakkan di atas meja mesyuarat kabinet. Bertemu orang yang sama ‘ditipu’ oleh YB, beliau ada menulis surat meminta penjelasan mengenai hal berkenaan, namun tiada maklum balas dari pihak sana.


Turut menuduh bahawa produk kek coklat milik Ben Ali yang juga Exco Armada dipromosikan pada hantaran 4 Februari lalu adalah kerana ianya produk kroni YB Syed Saddiq, YB tampil menangkis dakwaan Azri pada hantaran statusnya yang baru.


"Hari ini saya nak ceritakan tentang seorang usahawan muda.
(Warning: Cerita panjang & gambar lama Hausboom sekadar hiasan)

Pada mesyuarat jemaah menteri pertama, saya lihat ada makanan & buah buahan yang dihidangkan. Saya tanya kepada pegawai di sana, “Siapa yang buat?”
Saya dimaklumkan ini memang hidangan setiap minggu bila tibanya mesyuarat jemaah menteri.

Setiap minggu dihidangkan kepada kami, tetapi pengendali tidak dikenali. I saw an opportunity here. An opportunity to promote Youth products kepada Perdana Menteri/Timbalan PM dan rakan rakan kabinet yang lain.

Balik ke KBS, saya maklumkan kepada #TeamKBS untuk cari produk anak muda yang nak dipasarkan kepada jemaah menteri. Boleh selitkan profil mereka supaya dikenali.

Saya juga akan ambil masa semasa jemaah menteri untuk perkenalkan produk anak muda ini kepada rakan rakan kabinet. Gambar yang diambil akan dikongsikan dengan pemilik untuk dihebahkan. Kalau wujud keperluan, surat pengiktirafan bahawa produk tersebut sudah dihidangkan kepada jemaah menteri juga akan diberikan.

Sesen pun saya tak terima. Credit ke atas kejayaan pun saya tidak ambil. Pemilihan pun dibuat oleh JawatanKuasa bebas. Niat saya ikhlas untuk membantu produk anak muda.

Here comes the story of this particular “usahawan muda”.

Saya dimaklumkan oleh #TeamKBS bahawa ada produk anak muda yang ingin memasuki 7Eleven tetapi tidak dapat2. Produk ini perlu dibantu.

Sebaik sahaja saya dengar, saya kata kita boleh promosikan kepada semua jemaah menteri termasuk dengan profail business & owner. Kalau wujud keperluan, surat pengiktirafan boleh kami keluarkan. Saya juga akan cuba berjumpa dengan Tan Sri Vincent Tan untuk maklumkan berkenaan perkara ini. Perbincangan khusus berlaku dan pandangan pun disampaikan kepada pihak KSU on how we can help our local youth entrepreneurs to enter big chains like 7Eleven.

I did all of that with the intention to help. Sampai ke tahap jumpa pengendali utama 7Eleven & ucapkan terima kasih selepas ada penambahan produk anak muda ke branches mereka, termasuk Hausboom. Sebelum ni bukan main susah, alhamdulillah, gradually it’s changing. Saya juga nak lihat Tesco dan yang lain ikut perkembangan baik ini.

Fast forward, pagi tadi saya dimaklumkan salah seorang usahawan yang produknya masuk ke Jemaah menteri, produknya yang saya promosikan kepada PM/DPM/Menteri termasuk dengan Profil businessnya, produknya yang saya push untuk masuk rangkaian 7E dan yang lain, mencaci saya kerana tidak bantu dia.

I am not a person to rant out like this, but i am truly disappointed. Banyak yang kata ini taktik untuk promosikan jualan dia & that i should not respond sebab itu yang dia mahukan.

To be honest, if it helps him, alhamdulillah. But my disappointment stands. Saya akan sentiasa doakan supaya produk dia berjaya.

P/s Dia kata barang yang kami bantu promosikan secara percuma, haram. I have instructed my team to pay the cost in full. May Allah open his heart in the future & may his business succeed."

YB Syed Saddiq jelas terlihat kecewa dalam hantaran status terbarunya mendakwa bahawa beliau sendiri berjumpa dengan pemilik rangkaian kedai serbaneka, 7-Eleven, Tan Sri Vincent Tan bagi mengetengahkan isu agar produk Hausboom boleh dipasarkan di sana selain daripada turut mengarahkan teamnya membayar kembali air yang telah diharamkan oleh Azri berjumlah sekitar RM192.

Betul-betul marah ni, sampai kes haram pun dah masuk sekali.

Sumber : makanlena.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/02/pemilik-hausboom-koyak-mental-tuduh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemilik Absolut Chocolat Nafi Dakwaan Hausboom Sebagai Kroni Syed Saddiq

Pemilik Absolut Chocolat Nafi Dakwaan Hausboom Sebagai Kroni Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 875 hits
Pemilik Absolut Chocolat Nafi Dakwaan Hausboom Sebagai Kroni Syed Saddiq Tidak berdiam diri apabila namanya dipetik dalam kenyataan pengasas Hausboom Azri Zahier Azmi Ben Ali tampil memberikan penjelasan mengenai isu kroni seperti yang dida...
Susulan Malaysia Dibatalkan Hak Penganjuran Untuk Sukan Renang Ini Jawapan Padu Dari Syed Saddiq

Susulan Malaysia Dibatalkan Hak Penganjuran Untuk Sukan Renang Ini Jawapan Padu Dari Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 250 hits
Malaysia tidak akan berganjak dengan keputusannya menghalang kemasukan atlet Israsel demi nasib Palestin kata Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman Ini katanya walaupun negara terpaksa melepaskan peluang penganjuran sukan an...
Selepas Syed Saddiq Kecewa Dibabikan Seorang Usahawan Pemilik Jenama Hausboom Tampil Mohon Maaf Padam Tulisan Facebook

Selepas Syed Saddiq Kecewa Dibabikan Seorang Usahawan Pemilik Jenama Hausboom Tampil Mohon Maaf Padam Tulisan Facebook

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 801 hits
TERBARU pemilik jenama minuman tempatan Hausboom dilihat telah memadam kenyataan di Facebook yang menggunakan bahasa kesat kepada menteri belia dan sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman Kenyataan menerusi Facebook yang ditulis malam tadi Azri...
Ini Jawapan Balas Dari Syed Abdullah Selepas Netizen Menuduhnya Jadi Punca Kenapa Emma Maembong Buka Tudung

Ini Jawapan Balas Dari Syed Abdullah Selepas Netizen Menuduhnya Jadi Punca Kenapa Emma Maembong Buka Tudung

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 514 hits
Semalam pelakon Emma Maembong telah membuat pengakun mengejutkan dirinya kini tidak lagi bertudung nbsp Keputusan itu adalah kehendaknya sendiri dan bukan kerana orang lain dan sudah sampai masanya untuk beliau memikirkan kebahagiaannya sen...
Mengapa Syed Saddiq Dibabikan Oleh Usahawan Hausboom Ini Puncanya Viral Hancing

Mengapa Syed Saddiq Dibabikan Oleh Usahawan Hausboom Ini Puncanya Viral Hancing

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 1005 hits
10 Sebab Mengapa Menteri Instagram Syed Saddiq Wajar Diserang Pengasas Hausboom 10 Kesilapan Syed Saddiq Penyokongnya thecoverageAzri Zahier mungkin bahasanya tidak berbudi bahasa tetapi masih berbudi pekerti dalam berpaksikan kepada intipa...
Pemilik Hausboom Mohon Maaf Atas Kekasaran Bahasa Tapi Tegaskan Isu Utama Sekarang Adalah Janji Dan Harapan

Pemilik Hausboom Mohon Maaf Atas Kekasaran Bahasa Tapi Tegaskan Isu Utama Sekarang Adalah Janji Dan Harapan

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 659 hits
KUALA LUMPUR Pemilik jenama Hausboom Azri Zahier Azmi memohon maaf kepada Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman atas kekasaran bahasanya dalam satu kenyataan mengenai janji menteri berkenaan Menerusi posting terbaru di Faceb...
Kecoh Pengasas Minuman Hausboom Dtipu Oleh Yb Syed Saddiq Apa Kes Pula Tu Viral Hancing

Kecoh Pengasas Minuman Hausboom Dtipu Oleh Yb Syed Saddiq Apa Kes Pula Tu Viral Hancing

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 990 hits
Pengasas minuman Hausboom Azri Zahier Azmi mendakwa beliau telah ditipu oleh Menteri Belia dan Sukan YB Syed Saddiq Perkara ini telah tular apabila pemilik Hausboom telah meluahkan perasaan kecewa beliau melalui posting yang telah dimuat na...
Yb Syed Saddiq Better Jadi Babi Daripada Ahli Politik Yang Menipu Orang Muda Azri Zahier

Yb Syed Saddiq Better Jadi Babi Daripada Ahli Politik Yang Menipu Orang Muda Azri Zahier

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 545 hits
SEMPENA TAHUN BABI INI CERITA PASAL KE BABI AN Berkali kali aku tegur usahawan usahawan muda agar tidak langsung berharap pada ahli ahli politik baik yang tua atau pun yang muda Sebab kalau namanya ahli politik daripada parti mana pun peran...
Cuba Klaim Kredit Syed Saddiq Akhirnya Membuktikan Dia Seorang Penipu Yang Hanya Bercakap Besar

Cuba Klaim Kredit Syed Saddiq Akhirnya Membuktikan Dia Seorang Penipu Yang Hanya Bercakap Besar

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 613 hits
Dari siang tadi lagi pendedahan seorang anak muda Melayu yang mengusaha air minuman dalam botol dengan Menteri KBS Syed Saddiq mendapat perhatian daripada netizen Semuanya bermula apabila Syed Saddiq bercakap besar tentang seorang pengusaha...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11