Habislah Rosak Kulit Si Kecil Ni Jangan Takut Guna Cara Ini Untuk Lindungi Mereka


Sebagai ibu bapa, kita sangat mengambil berat dan memastikan anak-anak kita sentiasa dalam keadaan yang baik. Ini termasuklah memastikan kulit anak kita bersih, sihat dan selesa untuk mereka. Tetapi ada perkara yang membimbangkan kita ketika anak-anak bermain kotoran atau terdedah kepada keadaan yang menyebabkan kulit mereka kemerahan, gatal atau sensitif.

Berikut adalah 3 situasi yang boleh menyebabkan kita sebagai ibu bapa berasa bimbang! TAPI, Jangan risau kerana Pa&Ma ada jalan penyelesaian untuk anda, jadi teruskan membaca hingga akhir.
Bermain Kotoran
Dalam artikel yang lalu, Pa&Ma berkongsi tentang banyak kelebihan untuk perkembangan si kecil jika ibu bapa memberi si kecil peluang bermain kotor, tetapi .. apa akan terjadi kepada kulit si kecil jika terdedah kepada kotoran tanpa dibersihkan?  “Alamak, kotornya, habislah rosak kulit si kecil ni!” Kotoran yang melekat pada bahagian kulit si kecil boleh menyebabkan kulit menjadi gatal-gatal, kemerahan dan merekah. Keadaan kulit seperti ini tentu sekali membuatkan si kecil tidak selesa dan kerap menggaru sehingga boleh menyebabkan jangkitan kuman pada bahagian kulit. Bukan hanya si kecil yang tidak selesa, malah hati papa mama juga tidak tenteram.
Keadaan Persekitaran
Keadaan persekitaran juga menyebabkan kita berasa bimbang tentang kulit si kecil. Terlalu lama terdedah kepada sinaran matahari boleh merosakkan kulit si kecil ataupun si kecil berada di dalam bilik yang mempunyai penghawa dingin terlalu lama juga akan menyebabkan kulit mereka mengering.
Kulit Sensitif
Apatah lagi jika kulit si kecil sememangnya jenis kulit yang sensitif! Sekiranya kulit si kecil sensitif, sememangnya mereka sangat memerlukan penjagaan tambahan dan tidak boleh menggunakan produk biasa sembarangan. Perkara ini yang akan membuatkan kita risau jika kita tidak dapat mencari produk dari bahan semula jadi dan bahan yang baik. Atau jika kita tidak tahu cara merawat kulit mereka dengan betul, dan menjadi lebih teruk, kita akan merasa sedih sebagai ibu bapa. Langkah penjagaan yang salah atau produk yang salah hanya boleh menjadikan keadaan kulitnya lebih teruk.
Sebenarnya ada beberapa cara untuk melindungi anak-anak . Anda perlu memastikan penjagaan kebersihan diri si kecil sentiasa dijaga sebaik mungkin terutama pada bahagian kulit yang sensitif atau mudah dijangkiti kuman. Kami kongsikan langkah-langkah dibawah!
 Gunakan cara ini untuk melindungi si kecil anda;
1) Membersihkan diri

Pastikan anda membersihkan si kecil! Mandi adalah cara yang paling terbaik untuk membersihkan seluruh tubuh badan si kecil daripada kotoran. Anda boleh gunakan air suam tetapi pastikan tidak terlalu panas kerana air panas akan merosakkan dan mengeringkan kulit. Pastikan anda menggunakan sabun yang sesuai untuk seisi keluarga dan selamat untuk digunakan pada kanak-kanak dan bayi.
Tapi betulkah ada produk yang sesuai untuk semua jenis kulit si kecil? Sebenarnya ada! Koolit Gentle Body Wash bukan hanya berkesan membasmi kuman malah tidak akan merengsakan kulit dan mampu melembabkan lagi kulit si kecil. Produk ini sangat sesuai untuk anak yang mempunyai kulit yang sensitif kerana ianya diperbuat daripada bahan semula jadi dan bebas daripada sebarang bahan wangian tambahan.
2) Sapu losyen untuk kembalikan kelembapan kulit

Setelah selesai mandi, jangan lupa untuk menyapu losyen supaya dapat mengekalkan dan mengembalikan kelembapan kulit si kecil anda.
Pilihlah losyen yang sesuai dengan cuaca di negara anda. Koolit Soothing Lotion tidak melekit tidak seperti produk luar negara. Losyen dari luar negara dibuat khas untuk cuaca yang lebih sejuk, apabila kita menggunakannya di sini, ia menjadi melekit dan berminyak! Tentu sekali si kecil ataupun anda sendiri tidak merasa selesa selepas menggunakanya bukan? Koolit Soothing Lotion berfungsi dengan baik pada kulit tanpa meninggalkan perasaan tidak selesa kerana kandunganya dibuat bersesuai dengan suhu di negara ini. Malah losyen ini sangat mudah menyerap, hanya dalam 10 saat sahaja! Si kecil pun selesa.
3) Segera sapu krim pada bahagian kulit terjejas

Apabila si kecil bermain kotor, pastinya kulit mereka akan kemerah-merahan, kegatalan dan merekah akibat infeksi terutama bagi jenis kulit yang sensitif. Dengan adanya Koolit Calming Cream tiada lagi yang dapat menghalang si kecil untuk melakukan aktiviti luar rumah dengan bebas.
Sebagai mama papa, tentu sekali kita akan mencari produk yang selamat untuk si kecil. Koolit tidak mengandungi wangian berbahaya, Sodium Laureth Sulfate (SLS) yang mengeringkan kulit atau produk berasaskan petrolatum bertindak cepat, memberikan hasil yang cepat tetapi sementara, yang mana bahan ini memberikan ilusi sementara bahawa kulit lembut dan terhidrat. Sebaliknya Koolit melembapkan dalam lapisan dermis dan melindunginya dari luar. Bahan-bahannya sangat selamat, bayi pun boleh menggunakannya. Kulit gatal-gatal dah tak ada lagi!
Produk semula jadi dan selamat untuk anda, Koolit!
Koolit adalah jenama penjagaan kulit baru yang mula dipasarkan pada bulan Mac 2020. Produk ini boleh didapati di Watsons, Farmasi, Farmasi Multicare dan secara dalam talian. Sejak dilancarkan, orang ramai mula tergila-gilakan produk Koolit kerana pengguna merasakan perbezaannya setelah menggunakanya. Ramuannya sangat semula jadi dan selamat sehingga bayi juga boleh menggunakannya!

4 sebab kenapa anda wajib mencuba Koolit;
Mengandungi ekstrak akar manis (Licorice root extract) dan vitamin E semula jadi Ekstrak akar manis dan vitamin E asli yang kuat dalam Koolit membantu memulihkan kulit mama papa dan anak secara semula jadi dan ekstrak akar manis telah terbukti secara saintifik dapat mengurangkan kegatalan serta kerengsaan kulit. Ia juga mengandungi minyak jojoba, minyak zaitun dan secara semula jadi mempunyai 40x antioksidan yang membantu memulihkan kulit, mencegah kekeringan serta penuaan.
Bebas dari bahan kimia berbahaya Koolit tidak mengandungi wangian berbahaya, SLS yang mengeringkan kulit atau produk berasaskan petrolatum. Walaupun untuk mencerahkan tona kulit yang tidak sekata, tiada bahan kimia atau agen pemutihan, hanya menggunakan akar manis yang secara semula jadi  yang membantu mengurangkan pigmentasi dan menjadikan kulit kelihatan lebih cerah. Bahan-bahannya sangat selamat, bayi pun boleh menggunakannya!
Direka khas untuk cuaca tropika Tidak melekit tidak seperti produk luar negara yang dibuat untuk cuaca yang lebih sejuk tetapi apabila kita menggunakannya di sini, ia menjadi melekit dan berminyak sekaligus menimbulkan rasa tidak selesa! Koolit berfungsi dengan baik pada kulit tanpa meninggalkan perasaan tidak selesa dengan penyerapan hanya dalam 10 saat!
Berbaloi dengan harga untuk kegunaan seisi keluarga Koolit lebih menjimatkan perbelanjaan bulanan anda kerana produk ini boleh digunakan untuk seisi keluarga. Jika mama papa mencari produk jenama lain di pasaran yang mempunyai kandungan bahan yang sama tentu sekali harganya dua kali ganda lebih mahal berbanding produk Koolit! Kenapa perlu membazir membeli pelbagai jenis produk jika anda boleh dapatkan 1 jenis produk untuk seisi keluarga termasuklah untuk si kecil anda?
Bagi mama papa yang tercari-cari produk Koolit, anda boleh dapatkan di kedai Watsons atau Farmasi yang terpilih. Bagi yang sukar untuk keluar rumah, anda tetap boleh menjaga kulit anda dengan hanya perlu membeli-belah secara dalam talian di Shopee, Lazada, Astro GoShop atau Watsons Shopee: Koolit Calming Cream, Koolit Gentle Body Wash, Koolit Soothing Lotion, Koolit Starter Kit @ 50% promo bulan Disember.
Pastikan anda memilih produk yang baik dan semula jadi agar kulit anda dan anak-anak anda sekeluarga sentiasa sihat!
The post Habislah Rosak Kulit Si Kecil Ni!! Jangan Takut, Guna Cara Ini Untuk Lindungi Mereka appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/habislah-rosak-kulit-si-kecil-ni-jangan-takut-guna-cara-ini-untuk-lindungi-mereka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Kecil Lagi Biasalah Sepah Jangan Biasakan Sepah Kena Ajar Anak Kemas Lepas Main Walaupun 1 Mainan

Anak Kecil Lagi Biasalah Sepah Jangan Biasakan Sepah Kena Ajar Anak Kemas Lepas Main Walaupun 1 Mainan

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 326 hits
Sama seperti bersekolah bermain dan berkawan melibatkan anak anak dengan tugas harian di rumah juga penting Bahkan sangat penting untuk membantu perkembangan kognitif psikologi dan emosi Melakukan tugasan kecil di rumah dapat membantu kanak...
Bagi 2 Pilihan Sahaja Untuk Anak Kecil Elak Minta Dia Pilih Lebih Dari 3 Pilihan Jiwa Mereka Mudah Kacau

Bagi 2 Pilihan Sahaja Untuk Anak Kecil Elak Minta Dia Pilih Lebih Dari 3 Pilihan Jiwa Mereka Mudah Kacau

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 268 hits
Membuat pilihan adalah sebahagian dari proses membesar Apabila kanak kanak diberikan peluang untuk membuat pilihan kita membantu anak untuk mengembangkan pemikiran membentuk estim diri dan membina keyakinan dirinya Kredit Freepik ADAKAH ANA...
Blt Kemendikbud Untuk Siswa Sd Smp Sma Jangan Sampai Ketinggalan Begini Cara Daftarnya

Blt Kemendikbud Untuk Siswa Sd Smp Sma Jangan Sampai Ketinggalan Begini Cara Daftarnya

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 166 hits
Pemerintah membuat Program Indonesia Pintar untuk menunjang dunia pendidikan di Tanah Air Di tengah pandemi Covid 19 ini dunia pendidikan memang menjadi salah satu bidang yang perlu didukung agar anak sekolah bisa terus menikmati pembelajar...
Cara Mendaftarkan Hak Merek Untuk Usaha Mikro Kecil Menengah

Cara Mendaftarkan Hak Merek Untuk Usaha Mikro Kecil Menengah

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 145 hits
Cara Mendaftarkan Hak Merek Bagi Anda yang sedang menjalankan bisnis mendaftarkan Hak Merek atau Hak Kekayaan Intelektual merupakan hal yang penting untuk dilakukan Mengapa demikian Sebab merek merupakan aset paling dasar dari sebuah bisnis...
Jangan Sibuk Judge Rumahtangga Orang Lain Tak Kemas Berkilat Itu Rumahtangga Mereka Sop Tak Sama

Jangan Sibuk Judge Rumahtangga Orang Lain Tak Kemas Berkilat Itu Rumahtangga Mereka Sop Tak Sama

papar berkaitan - pada 20/12/2020 - jumlah : 297 hits
Tengok rumah sebelah ni asyik bersepah je bini dia tak kemas rumah ke Oppsss jika kita ada terdetik sebegitu di dalam hati elok dibuang jauh jauh syak wasangka yang buruk Boleh jadi mereka suami isteri berusaha sehabisnya untuk pastikan rum...
Hiburan Mula Perlahan Jangan Hari Pertama Terus Gear Lima Usah Takut Bersenam Dr Say Pesan Supaya Ikut Kemampuan Diri

Hiburan Mula Perlahan Jangan Hari Pertama Terus Gear Lima Usah Takut Bersenam Dr Say Pesan Supaya Ikut Kemampuan Diri

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 259 hits
Mengambil iktibar di atas kejadian yang menimpa penyanyi Amira Othman baru baru ini pengacara program My Doktor Dr Say Shazril tampil menyampaikan pesanan kepada orang ramai agar jangan takut bersenam asalkan tidak melebihi kemampuan diri T...
Jangan Biar Tumbuh Lalang Beli Bata Susun Tak Guna Simen Pun Boleh Jadi Ruang Lepak

Jangan Biar Tumbuh Lalang Beli Bata Susun Tak Guna Simen Pun Boleh Jadi Ruang Lepak

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 272 hits
Kalau duduk rumah teres selalunya akan ada sedikit ruang sama ada di depan atau belakang rumah Ada pemilik yang sambung rumah atau jadikan tempat bercucuk tanam Tapi ramai juga yang biarkan saja ruang ini tumbuh lalang dan rumput Nak upah o...
Cara Masak Nasi Atas Dapur Guna Periuk Biasa

Cara Masak Nasi Atas Dapur Guna Periuk Biasa

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 715 hits
Cara Masak Nasi Atas Dapur Guna Periuk Biasa Ha gitu tajuk entri blog kali ini Selalu dah biasa sangat masak nasi guna rice cooker kan Sekali bila dan duduk dekat temporary accomodation tiba tiba kena masak nasi atas dapur guna periuk biasa...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu