Dima Garden Tarikan Menarik Terbaru Di Kedah


 
Baru-baru ini AlongMurni (AM) telah mengikuti ‘NATURE-BASED TRAVELERS FAM TRIP’ selama 5 hari 4 malam bersama dengan para penulis blog dan pempengaruh lain dalam mempromosikan pariwisata menarik di daerah Baling, Kedah.

Dalam program ini AM berpeluang merasai pengalaman pemetaan Perjalanan Eko-Pelancongan di Baling, Kedah (Nature-Based Travellers to Malaysia - NBT2MY) dan mewar-warkan secara meluas kepada orang ramai di dalam dan juga antarabangsa tentang keunikan dan keindahan Baling.

DIMA GARDEN TARIKAN MENARIK TERBARU DI KEDAHPUNYAI KEUNIKAN TERSENDIRI DAN WAJIB DIKUNJUNGI AM berkesempatan untuk singgah ke DIMA GARDEN  bagi menerokai aktiviti-aktiviti menarik dan menginap di DIMA GARDEN . Dengan berkonsepkan Hiasan Taman, DIMA GARDEN  yang terletak di Kuala Ketil ini mengambil masa kira-kira 47 minit dari Pekan Baling manakala dari Pekan Sungai Petani mengambil masa 26 minit.

Lokasi yang sangat strategik ini diasaskan oleh Dato’ Ir Mansor Musa. Malahan perkataan DIMA itu merupakan gabungan nama beliau dan juga isterinya iaitu Afiza. Keseluruhan keluasan DIMA GARDEN ini adalah 12 hektar yang merangkumi penginapan, kawasan ruangan majlis, fasiliti dan aktiviti yang terdapat sini.

D’TERRACE DIMA GARDEN TAWAR PAKEJ MAJLIS PERKAHWINAN DAN MAJLIS RASMI. Meskipun baru beroperasi selama 6 bulan, DIMA GARDEN telah mendapat sambutan dari masyarakat sekitar untuk menginap dan ruangan tempahan untuk majlis perkahwinan dan majlis rasmi. Terdapat 3 pakej perkahwinan iaitu PAKEJ JASMINE, PAKEJ LAVENDER dan PAKEJ AZALEA bermula dari harga RM 4900 – RM 24, 900 mengikut bilangan tetamu yang hadir dan menu sajian pilihan yang pelbagai.

Malahan tetamu yang hadir juga boleh menginap di DIMA GARDEN akan mendapat pengurangan harga sebanyak 10% utk tempahan chalet pd tarikh kenduri. Untuk booking & info lebih lanjut boleh tempah di https://wa.me/60124236675 (Aunty Normi)


FB: Dterrace Dima GardenIG: dterracedimagarden



PENGINAPAN EKSKLUSIF DI DIMA GARDEN DIMA GARDEN mempunyai 23-unit chalet mengikut kategori chalet iaitu Cengal, Kabin, Akasia dan Kapsul. Harga bermula dari RM 155 ke RM 295. Setiap chalet punyai keunikan dan seni rekabina tersendiri.

AM memilih untuk menginap di Chalet jenis Kabin. Ruangan bilik yang agak luas lengkap siap tersedia 2 katil jenis Queen yang boleh memuatkan 4 orang dewasa, tuala, saterika, penyangkut baju dan tandas berada di dalam bilik lengkap dengan pemanas air bilik mandi.

FASILITI DIMA GARDEN Terdapat pelbagai fasiliti lengkap di sini termasuklah kolam renang, vending machine, ruangan makan, ruangan BBQ, surau, tandas awam dan dewan terbuka.

KOLAM MANDI Menariknya kolam mandi ini sangat luas dan terbahagi kepada dua bahagian iaitu dewasa dan kanak-kanak. Kolam mandinya memang luas, cantik dan selesa untuk anak-anak mandi. Waktu untuk mandi tiada had masa tau!

Memandangkan bilik AM jenis Kabin betul-betul berhadapan dengan kolam mandi jadi boleh mandi jam 12 tengah malam pun.

AKTIVITI MENARIK YANG WAJIB DILAKUKAN DI DIMA GARDEN Banyak aktiviti menarik yang boleh dilakukan di DIMA GARDEN. Antaranya adalah:

MENUNGGANG KUDA Bagi yang pertama kali menunggang kuda, jangan risau kerana di DIMA GARDEN ada jurulatih yang mahir dan berpengalaman. Menunggang kuda dikhaskan di DIMA STABLE dan AM juga berpeluang melihat dan mendekati kuda-kuda yang diletakkan di dalam kandang kuda. 
Caj yang dikenakan untuk menunggang kuda (2 pusingan) adalah sebanyak:


Dewasa : RM 12Kanak-kanak: RM 10 (tidak melebihi had umur 12 tahun)



MENUNGGANG ATV Laluan Trek bagi ATV ada yang santai dan agak mencabar. Memang menguji skill dan tahap pengawalan ATV. Caj yang dikenakan untuk menaiki dan menyelusuri trek-trek yang telah tersedia adalah:


RM 20 / 5 pusinganRM 45 / 30 minit



MEMANAH Semestinya AM tidak melepaskan peluang untuk belajar memanah. Caj yang dikenakan Cuma RM 10 / 7 arrows. Perasaan lain macam bila dapat memanah tepat ke bulatan!!

KATA ALONGMURNI AM sangat berpuas hati sepanjang menginap selama 2 hari 1 malam di DIMA GARDEN. Penginapan yang selesa, fasiliti yang serba lengkap dan pelbagai aktiviti menarik boleh dilakukan di DIMA GARDEN. InsyaAllah, kalau tiada aral, AM akan menginap lagi di sini bersama dengan keluarga AM.

Untuk mendapat Pakej Nature-Based Travelers bagi menerokai lokasi menarik di Baling, Kedah, boleh hubungi

📱+60174079734

📱+60193036008


📩 : [email protected]

LOKASI :

Lot 3472, Kampung Pantai Cicar, Kuala Ketil, 09400 Sungai Petani, Kedah

TELEFON :

010 461 0838 / 0124236675


FB : https://www.facebook.com/p/Dima-Garden-100086694420940/IG : https://www.instagram.com/dimagardensungaipetani/TIKTOK : https://www.tiktok.com/@dimagardensungaipetani
NATURE-BASED TRAVELERS FAM TRIP telah diadakan pada 13 Januari 2024 – 17 Januari 2024. FAM TRIP ini merupakan anjuran QTT Group PLT bersama dengan rakan bersekutu Global Travel Sdn Bhd (KOLA) dan dibantu Team KembaRojak. 
Sekalung penghargaan buat Pejabat Tanah Daerah Baling, Majlis Daerah Baling, APM Baling, Malim Gunung, dan Team Gua Sireh.

#DimaGarden #DimaStable #DimaATV #JomMaiKedah #KembaRojak #KedahWhereItAllBegan #EscapeToBeautifulNature #QttGroupTravel #NatureBasedTravelers #KolaGlobalTravel



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2024/01/dima-garden-tarikan-menarik-terbaru-di-kedah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Yang Menarik Di Dima Garden Kuala Ketil Kedah

Apa Yang Menarik Di Dima Garden Kuala Ketil Kedah

papar berkaitan - pada 20/1/2024 - jumlah : 162 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar pembaca dan rakan rakan semua Alhamdulillah semoga semuanya dalam keadaan baik baik sahaja Baiklah kepada yang belum tahu baru baru ini aku ada menyertai FAM TRIP kelolaan QTT Group PLT dan Kemb...
Weng Valley Destinasi Pelancongan Penuh Tarikan Menarik Di Baling Kedah

Weng Valley Destinasi Pelancongan Penuh Tarikan Menarik Di Baling Kedah

papar berkaitan - pada 26/1/2024 - jumlah : 136 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraBaru baru ini aku dan rakan rakan blogger influencer berkesempatan melawat Weng Valley yang terletak di Baling Kedah Pelbagai aktiviti telah dijalankan bermula seawal jam 9 00 pagi sehinggalah ke sebelah p...
Tempat Makan Menarik Wajib Kunjungi Di Daerah Baling Kedah

Tempat Makan Menarik Wajib Kunjungi Di Daerah Baling Kedah

papar berkaitan - pada 27/1/2024 - jumlah : 179 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraBaling merupakan sebuah daerah yang terletak di negeri Kedah Darul Aman Seperti yang anda sedia maklum baru baru ini aku berkesempatan melawat beberapa tempat menarik di daerah ini terutamanya di bandar Ba...
Dima Garden Kuala Ketil Di Sg Petani Menjanjikan Percutian Lengkap Tanpa Bosan

Dima Garden Kuala Ketil Di Sg Petani Menjanjikan Percutian Lengkap Tanpa Bosan

papar berkaitan - pada 1/2/2024 - jumlah : 151 hits
Hah kenapa I cakap macam tu nak tahu Siapa kat sini orang Sg Petani Mesti ramai dan ada antara korang tak tahu pun ada port best nak bercuti atau port healing best di Kuala Ketil Hah nilah I nak start bercerita ni Klau posting sebelum ni I ...
Cuti Umum Kedah 2024 Dan Senarai Tempat Menarik Di Kedah

Cuti Umum Kedah 2024 Dan Senarai Tempat Menarik Di Kedah

papar berkaitan - pada 30/1/2024 - jumlah : 247 hits
Berikut merupakan senarai cuti umum Kedah 2024 untuk pengetahuan umum Kalendar cuti umum bagi negeri Kedah tahun 2024 seperti yang disiarkan di laman web Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman Semoga kalendar cuti ini dapat membantu warga negeri ...
Tea Garden Cipta Dua Rekod Malaysia Cawangan Terbaru Di Gateway Klia2 Sasar Jadi Pintu Gerbang Makanan Warisan Malaysia

Tea Garden Cipta Dua Rekod Malaysia Cawangan Terbaru Di Gateway Klia2 Sasar Jadi Pintu Gerbang Makanan Warisan Malaysia

papar berkaitan - pada 2/2/2024 - jumlah : 181 hits
Restoran Tea Garden sebuah jenama restoran rangkaian terkemuka di Malaysia telah mengadakan majlis pembukaan rasmi cawangan terbarunya di Gateway klia2 hari ini Dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pelancongan Seni dan Budaya Khairul Firdaus Ak...
Baling Mountain Garden Village Percutian Menarik Berlatarbelakangkan Gunung Baling

Baling Mountain Garden Village Percutian Menarik Berlatarbelakangkan Gunung Baling

papar berkaitan - pada 31/1/2024 - jumlah : 164 hits
Baru baru ini AlongMurni telah mengikuti NATURE BASED TRAVELERS FAM TRIP selama 5 hari 4 malam bersama dengan para penulis blog dan pempengaruh lain dalam mempromosikan pariwisata menarik di daerah Baling Kedah Dalam program ini AM berpelua...
Kambing Golek Dan Kari Kepala Ikan Kedah Sajian Istimewa Sempena Ramadan Di Hotel Royal Signature

Kambing Golek Dan Kari Kepala Ikan Kedah Sajian Istimewa Sempena Ramadan Di Hotel Royal Signature

papar berkaitan - pada 1/2/2024 - jumlah : 108 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Tinggal kurang dari 50 hari sahaja lagi seluruh umat Islam di Malaysia akan menyambut bulan Ramadan Mesti korang tengah tengok...
Meneroka Keindahan Gua Sireh Baling Kedah

Meneroka Keindahan Gua Sireh Baling Kedah

papar berkaitan - pada 31/1/2024 - jumlah : 133 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar pembaca dan rakan rakan sekalian Alhamdulillah masih lagi dalam mood untuk berkongsi tentang trip Baling kali ini adalah mengenai sebuah gua yang sebenarnya sangat menarik dan aku rasa mampu men...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kumpul Lebih 1 000 Koleksi Nusantara Dan Melayu

Mulut Kering Ketika Bangun Tidur

Sijil Pemilikan Kenderaan Reka Bentuk Baru 2024

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord