Bajet Selangor 2021 Sedekad Bela Wanita



Belanjawan Selangor 2021 yang dibentangkan oleh Menteri Besar Datuk Seri Amirudin Shari semalam sekali lagi memberi peruntukan besar kepada program pemberdayaan wanita.
Menurut Ketua Wanita KEADILAN Selangor, Rodziah Ismail, peruntukan besar kepada sektor pemberdayaan wanita merupakan pengiktirafan kerajaan Pakatan Harapan kepada golongan tersebut di Selangor.
“Saya masih ingat semasa tahun 2008, bila pertama kali Selangor ditadbir oleh kerajaan Pakatan dan saya diamanahkan Jawatan Exco Wanita Selangor, sebelum itu Kerajaan Barisan Nasional Selangor hanya memperuntukkan sekitar RM100,000 untuk pembangunan wanita.
“Setelah dasar mereformasikan peranan Wanita di Selangor, maka hari ni belanjawan wanita, keluarga dan kebajikan masyarakat adalah RM71.3 juta.
“Saya ingin mengambil peluang untuk menebar apresiasi kepada seluruh lapisan masyarakat sivil, aktivis politik, serta penjawat awam yang telah berkhidmat dengan sepenuh jiwa untuk pembangunan negeri Selangor. Bahkan dengan pelbagai reaksi,respon dan komen daripada segenap peringkat inilah, kita mampu untuk menghasilkan sebuah rencana yang segar dan progresif.
“Hanya dengan tekad politik dan azam baktilah kita dapat memastikan evolusi belanjawan (buat wanita) yang lebih harmoni. Fasa seterusnya perlu dijayakan dalam memastikan rakyat terbanyak menerima manfaat,” katanya dalam satu kenyataan.
Sehubungan itu, Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN itu juga mengharapkan golongan wanita Selangor akan lebih terbela kebajikan mereka serta lebih berdaya saing menghadapi kemelut ekonomi dan situasi pasca pandemik Covid 19 selepas ini.
“Sebagai salah seorang Ahli Majlis Kerajaan Negeri (Exco), saya yakin dan percaya wanita di Selangor antara penerima manfaat terbesar dari segenap input belanjawan.
“Secara dasarnya, dalam mendepani kemelut pandemik dan politik, polisi nan mesra rakyat pasti didambakan,” katanya lagi.
Rodziah yang juga ADUN Batu Tiga turut merakamkan sekalung penghargaan kepada Menteri Besar yang telah mengumumkan Belanjawan Selangor 2021.
Belanjawan yang secara jelas meletakkan tapak yang kukuh dalam merealisasikan misi dan visi memantapkan kepimpinan Pakatan Harapan negeri.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30373

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bajet Selangor 2021 Patut Tumpu Bantuan Covid 19 Bukan Projek

Bajet Selangor 2021 Patut Tumpu Bantuan Covid 19 Bukan Projek

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 306 hits
SAYA telah meneliti Bajet Selangor 2021 bersama ADUN ADUN BN kelmarin Setelah menelaah setiap muka surat ucapan bajet MB Selangor tersebut apa yang jelas ialah Bajet Selangor 2021 yang dibentangkan oleh Menteri Besar Selangor pada Jumaat le...
Bajet 2021 Tumpu 6 Isu Utama Rakyat Fokus Isu Wanita

Bajet 2021 Tumpu 6 Isu Utama Rakyat Fokus Isu Wanita

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 303 hits
Wanita KEADILAN berpendapat Belanjawan 2021 harus menumpukan kepada isu isu berkaitan memperkasakan pembelaan sosial bagi rakyat terbanyak Ketua Wanita KEADILAN Fuziah Salleh berkata tumpuan belanjawan harus diutamakan kepada sektor sosial ...
Bajet 2021 Ph Boleh Sokong Tetapi Kerajaan Tak Mahu Bincang

Bajet 2021 Ph Boleh Sokong Tetapi Kerajaan Tak Mahu Bincang

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 349 hits
Nik Nazmi Nik Ahmad Anwar Ibrahim selaku Ketua Pembangkang dan Presiden KEADILAN meminta kerajaan dan pembangkang untuk mengambil pendekatan dwiparti dalam menyusun strategi yang mantap untuk menghadapi wabak COVID 19 dan isu pengangguran d...
Ph Boleh Tolak Bajet 2021

Ph Boleh Tolak Bajet 2021

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 228 hits
Ipohmali PH Boleh Saja Tolak Belanjawan Kerajaan Tebuk Atap Aku rasa takda sebarang kesalahan dari sudut dan kerangka perlembagaan Malah menepati apa yang ditekankan dalam kenyataan rasmi Majlis Raja Raja Perlunya ada semak Imbang dalam mem...
Umno Tolak Jawatan Tpm Tolak Bela Njawan 2021 Hayat Politik Muhyiddin Sudah Tamat

Umno Tolak Jawatan Tpm Tolak Bela Njawan 2021 Hayat Politik Muhyiddin Sudah Tamat

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 241 hits
Berikut di bawah adalah kenyataan media yang dikeluarkan UMNO selepas parti itu mengadakan mesyuarat khas MT yang berakhir lewat tengah malam tadi KENYATAAN MEDIAMesyuarat Khas Majlis Kerja Tertinggi UMNO telah mengambil keputusan 1 UMNO te...
Sokong Bajet 2021 Benarkan Parlimen Bebas Buat Keputusan

Sokong Bajet 2021 Benarkan Parlimen Bebas Buat Keputusan

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 240 hits
Hassan Karim 1 Belanjawan Negara Tahun 2021 yang akan dibentangkan oleh Kerajaan pada 6hb November di Dewan Rakyat adalah dalam bentuk Rang Undang Undang Perbekalan di bawah Perkara 100 Perlembagaan Persekutuan 2 Parlimen adalah badan legis...
Abah Ketaq Lutut Mungkin Kalah Undi Bajet 2021

Abah Ketaq Lutut Mungkin Kalah Undi Bajet 2021

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 363 hits
Zus Din FACE THE MUSIC DUDE 1 SKRG Abah Yiddin ketaq lutut Tetap kena bentang Belanjawan 2021 dan kena hadap pengundian 2 Adalah menjadi hak Ahli ahli Parlimen yg termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan utk menolak Belanjawan kerana Abah Y...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte