Adakah Menteri Umno Kena Buat Laporan Kepada Najib Atau Zahid



Saya membaca tulisan Najib Razak, bekas PM.

Antara tulisannya yang panjang lebar

Keputusan muktamad dalam PAU ialah untuk tidak bertanding bersama PPBM, Anwar dan DAP pada PRU15 dan memberi mandat kepada presiden dan MKT UMNO untuk tentukan masa tarik diri sokong PN.

Sebab itu, tiada keperluan untuk menteri-menteri UMNO letak jawatan selagi MKT UMNO belum putuskan tarik diri secara rasmi dan arahkan pemimpin UMNO untuk letak jawatan dalam kerajaan.

Ini terpulang kepada presiden dan MKT. Saya bukan lagi presiden atau ahli MKT

Namun, jika keputusan menteri UMNO untuk tidak letak jawatan adalah untuk bertanggung jawab kepada Rakyat agar imej UMNO tidak tercalar maka ada keperluan untuk mereka tidak lagi membisu apabila kerajaan membuat keputusan tak masuk akal yang jelas membelakangi atau merugikan Rakyat.

Antaranya termasuk:1. Parlimen tidak bersidang sepanjang darurat dengan alasan bahawa terlalu ramai orang tua dalam dewan walaupun YDPA titah parlimen boleh bersidang dalam masa darurat
Malaysia adalah satu-satunya negara dalam dunia yang menggantungkan perlembagaan dan parlimen dengan alasan untuk membendung Covid
2. Menangguhkan Undi18 ke Sept 2022 (iaitu 3 tahun 2 bulan selepas diluluskan sebulat suara dalam parlimen) dengan alasan SPR di bawah kerajaan perlu mendapat kerjasama dari JPN di bawah kerajaan
(Bab ini, saya berpuas hati apabila membaca hasrat menteri KBS Reezal Merican dengan sokongon menteri sains Khairy akan membawa isu ini ke kabinet untuk asingkan proses Undi18 dengan pendaftaran automatik. Ini bermakna pengundi umur 18 tahun sekurang-kurangnya boleh mendaftar secara kendiri sebagai pengundi sebagaimana pemilih-pemilih lain walaupun pendaftaran belum lagi automatik.)3. Ordinan darurat mengejut semalam yang mengetepikan kelulusan parlimen dan memberi kuasa untuk berbelanja sesuka hati tanpa mengikut bajet dalam tempoh darurat
Mana wujudnya negara demokrasi dalam dunia di mana kerajaan tidak perlu bertanggung jawab pada parlimen dalam hal perbelanjaan kerajaan
4. Membawa usul ke parlimen untuk naikkan sekali lagi had hutang kerajaan apabila nisbah hutang sebanyak 62.2% pada akhir tahun 2020 sudah cecah paras 60% (yang dinaikkan dari 55% oleh kerajaan PN dalam parlimen pada bulan Ogos lalu) agar kerajaan tidak melanggar undang-undang sendiri
5. Membatalkan projek HSR KL-Singapura dan menggantinya dengan projek HSR KL-JB yang kosnya agak sama. Akibatnya, kerajaan telah membayar pampasan RM320 juta kepada Singapura dan menjejaskan keuntungan projek buat selamanya
6. Menjual syarikat semikonduktor terbesar Malaysia kepada syarikat gabungan 60-40 Syarikat-China dalam masa darurat dan pada ketika industri semikonduktor dunia sedang berkembang pesat dengan harga RM273 juta. Duit dari penjualan ini tak cukup pun untuk membiayai kos pampasan RM320 juta kepada Singapura.

Jangan beri alasan nak bertanggung jawab pada Rakyat dan tidak mahu mencalar imej UMNO jika masih membisu tentang perkara-perkara di atas yang jelas salah.
Saya tak nak komen pasal berbelit-belitnya keputusan PAU 2020 yang nak Menteri letak jawatan. Saya tumpu kepada bertanggungjawab kepada rakyat.

1. Adakah Najib fikir Menteri UMNO yang dilantik bodoh macam pimpinan UMNO sekarang yang bersama dengan kerajaan tetapi mengkritik kerajaan di media sosial seolah-olah bodoh tentang saluran yang betul.

Mereka (Menteri UMNO) ini perlu membuat sesuatu dan melaporkannya kepada PM, Muhyiddin Yasin bukan kepada Najib atau Zahid. Jika UMNO nak sesuatu barulah mereka lapor kepada pimpinan UMNO tetapi buka di facebook macam Najib yang dia rasa di hebat kerana ada follower ramai.

Saya nasihat Najib, dulu awak dah kena semasa awak jadi PM, ramai orang datang bila awak keluat, tapi bila PRU-14 awak kalah teruk. Apakah awak Najib rasa follower ramai ini menjamin awak dan UMNO menang besar PRU-15?

2. Enam alasan yang Najib beri itu sekadar nak putar maklumat, kenapa UMNO tension Parlimen di gantung? Antaranya ini menggagalkan matlamat UMNO-PKR (DAP).

Jika ahli parlimen UMNO tarik diri sekali pun tindakan ini tidak akan membubarkan parlimen. Tindakan ini mengagalkan Najib dan Zahid serta kluster mahkamah untuk menyelamat diri apabila kuasa kerajaan diberikan kepada Anwar Ibrahim dengan janji Anwar mereka akan dilepas kononnya Anwar akan menyebut ini semua tindakan politik Mahathir. Najib dan geng kluster Mahkamah akan mendapat manafat, Anwar jika dapat manafaat untuk menyerang dan balas dendam kepada Mahathir.

Sekarang pun jika Menteri UMNO letak jawatan semasa darurat, ini tidak akan menjatuhkan kerajaan PN. Jadi sekali lagi Najib dan UMNO kluster Mahkamah rasa tindakan/strategi PN sangat baik.

Jadi tak ada cara mereka akan menyerang sola perbelajaan wang, Najib tak payah cakap pasal wang kerana engkaulah perompak wang rakyat paling hebat. Cash is King, jangan lupa. Semasa PRU-14 pun engkau nak guna duit nak  beli PAS. Yang ini akan aku dedah kemudian.

3.  Yang jelas untuk pengetahuan Najib, mereka kekal bukan kerana wang atau kuasa tetapi kerana amanah dan tanggungjawab kepada rakyat. Lihat bagaimana KJ, Dr. Adham, Ismail adalah orang yang paling penting dalam program vaksinasi kebangsaan. Ini adalah masa depan negara. Ini soal kewangan dan dana negara akan datang.

4. Najib dan Zahid serta geng kluster mahkamah merasai mereka boleh menguasai UMNO selama-lamanya dan sesiapa yang menentang kluster mahkamah akan dicop pro-PPBM dan pengkhianat UMNO. Lupa Najib bahawa masih ramai lagi rakyat di luar sana beranggapan bahawa kluster mahkamah cuba menguasai UMNO dan sesiapa yang menentang kluster mahkamah akan dicop pro-PPBM dan pengkhianat UMNO adalah sifat buruk pimpinan UMNO sekarang.

5.  Untuk pengetahuan Najib, Umno ada kolam dinamakan BN. UMNO dan PAS buat buat kolam baru MN untuk melawan PH. PPBM pula keluar dari kolam PH. PPBM pula buat kolam baru PN untuk mengukuhkan kerajaan yang tak stabil. Pas pula join kolam MN untuk bantu UMNO yang hampir mati berkubur, ramai pimpinan UMNO hilang hala tuju. PAS boleh dua pilihan. Kalau PAS serang UMNO juga masa itu, UMNO boleh terus berkubur.

Misalnya UMNO bertanding lawan PH, PAS masuk walaupun kalah demi nak suruh UMNO kalah dengan PH. Supaya UMNO MAMPUS, baru tinggal PAS sahaja. Tapi PAS tak buat macam tu.

MN tak register sampai  kerana kerenah UMNO sendiri takkan Najib tak tahu. kononnya umno tak nak lepas kolam BN walaupun komponen utama BN pernah ugut keluar BN masa itu daripada puluh komponan tingga 4 aje.

PAS join kolam PN, UMNO tak kisah, bila PAS memperkukuhkan PN, umno mula sifat dengki dan bongkok

6. Najib u tahu apa terjadi September 2020? Kenapa UMNO baru tolak BERSATU selepas tarik itu? Najib u tahu apa Zajid buat pada 11 Oktober? dan apa berlaku pada 22 Mac?

Jadi semuanya masalah tak betul PN, silap BERSATU adalah kerana nak selamatkan u dan Kluster Mahkamah aje.

berhenti dulu

Nasir Ramlee






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2021/04/adakah-menteri-umno-kena-buat-laporan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adakah Surat Annuar Musa Kepada Zahid Hamidi Ini Bukti Wujudnya Gerakan Mengubah Keputusan Mt Umno

Adakah Surat Annuar Musa Kepada Zahid Hamidi Ini Bukti Wujudnya Gerakan Mengubah Keputusan Mt Umno

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 280 hits
UMNO Bahagian Ketereh Kelantan yang dipimpin oleh Annuar Musa dilaporkan telah menghantar surat kepada Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan empat pendirian bahagian berkenaan berkaitan politik semasa dan hubungan dengan kerajaan PN ...
Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 234 hits
Apa akan berlaku pada Perhimpunan Agung UMNO atau PAU esok Berdasarkan sentimen semasa PAU kali ini dijangka tidak berdepan banyak masalah untuk memuktamadkan usul putus hubungan dengan Bersatu yang telah diluluskan oleh sebahagian besar UM...
Panas Najib Tempelak Menteri Umno Reka Pelbagai Alasan Nak Terus Kekal Sebagai Menteri

Panas Najib Tempelak Menteri Umno Reka Pelbagai Alasan Nak Terus Kekal Sebagai Menteri

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 216 hits
April 1 2021 Keputusan muktamad dalam PAU ialah untuk tidak bertanding bersama PPBM Anwar dan DAP pada PRU15 dan memberi mandat kepada presiden dan MKT UMNO untuk tentukan masa tarik diri sokong PN Sebab itu tiada keperluan untuk menteri me...
Rakaman Telefon Usaha Lemahkan Umno Atau Usaha Singkirkan Zahid

Rakaman Telefon Usaha Lemahkan Umno Atau Usaha Singkirkan Zahid

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 166 hits
AHMAD ZAHID HAMIDI menafikan beliau ada berbual dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim selepas perhimpunan agung Umno baru baru ini yang rakaman didakwa perbualan itu tersebar melalui media sosial sejak malam tadi Katanya penyebaran rakaman itu ...
Menteri Umno Terkejut Zahid Jadikan Bersatu Punching Bag

Menteri Umno Terkejut Zahid Jadikan Bersatu Punching Bag

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 404 hits
Menteri Kabinet dari Umno semalam menzahirkan rasa terkejut dengan serangan bertali arus presiden mereka terhadap kerajaan Perikatan Nasional kata sumber berhubung pertemuan ringkas mereka dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin petang sema...
Nazri Kritik Zahid Kurang Sifat Kepimpinan Label Menteri Umno Pengecut

Nazri Kritik Zahid Kurang Sifat Kepimpinan Label Menteri Umno Pengecut

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 1026 hits
KUALA LUMPUR UMNO kini dilihat umpama harimau kertas selepas mengaum di Perhimpunan Agung UMNO 2020 baru baru ini kata Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz Menurut Nazri hal itu berlaku ekoran kelemahan kepimpinan...
Audio Presiden Umno Berkomplot Dengan Anwar Bocor Zahid Buat Laporan Polis

Audio Presiden Umno Berkomplot Dengan Anwar Bocor Zahid Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 238 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menafikan sekeras kerasnya audio yang didakwa perbualan antara dirinya dengan presiden PKR Anwar Ibrahim yang tersebar Katanya dia telah mengarahkan agar laporan polis dibuat berhubung perkara berkenaan Saya...
Najib Ku Li Meet Zahid Ahead Of Umno Agm

Najib Ku Li Meet Zahid Ahead Of Umno Agm

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 235 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak and Gua Musang MP Tengku Razaleigh Hamzah two leaders who are known to be more receptive towards PKR met with Umno president Ahmad Zahid Hamidi ahead of the party s annual general assembly this weeken...
Najib Jaga Zahid Zahid Jaga Najib Umno Masih Milik Kita Bersama

Najib Jaga Zahid Zahid Jaga Najib Umno Masih Milik Kita Bersama

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 265 hits
KUALA LUMPUR 31 Mac Pemilihan Umno sebelum Pilihan Raya Umum ke 15 boleh membawa keretakan dan memecah belahkan parti selain membolehkan calon yang kalah dicuri oleh parti lain kata Ketua Bahagian Umno Pekan Datuk Seri Najib Tun Razak Bekas...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment