Rakaman Telefon Usaha Lemahkan Umno Atau Usaha Singkirkan Zahid





AHMAD ZAHID HAMIDI menafikan beliau ada berbual dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim selepas perhimpunan agung Umno baru-baru ini, yang rakaman didakwa perbualan itu tersebar melalui media sosial sejak malam tadi.
Katanya, penyebaran rakaman itu satu percaturan politik untuk menghancurkan Umno.
“Saya amat kecewa dan terkejut mengenai penyebaran audio yang kononnya merakamkan perbualan antara saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Saya menafikan sekeras-kerasnya mengenai adanya perbualan sebagaimana dalam audio rakaman tersebut, malah ingin ditegaskan tiada sebarang perbualan antara saya dengan Datuk Seri Anwar selepas Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini.
“Ini merupakan satu percaturan politik yang jahat dan jijik yang hanya mengesahkan usaha berterusan untuk melemahkan dan menghancurkan Umno,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Berikut adalah laporan tentang perbualan yang disiarkan oleh AstroAwani
KUALA LUMPUR: Satu rakaman audio perbualan antara dua individu yang didakwa mirip suara Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tular di media sosial.
Melalui audio berdurasi 4 minit 17 saat di akaun Facebook Insider Malaysia, turut kedengaran suara mirip Anwar memuji ucapan Ahmad Zahid dalam Perhimpunan Agung UMNO menerusi panggilan telefon.
Suara itu mengatakan sudah 22 tahun dia tidak mengikuti perhimpunan tersebut secara dekat.
"Saya sudah 22 tahun baru saya 'follow' Perhimpunan Agung UMNO," kata suara mirip Anwar
“Don’t worry, that is only tactical, OK,” balas suara mirip Zahid
“No, no, okay, okay, I tengok ucapan you bagus, and then you did mention about majlis tertinggi, and of course kita nak finish the game.
"Tapi kalau you dah fikir mandat tu, okeylah, cuma ada kerja sikitlah dengan MT,” kata suara mirip Anwar itu kembali.
"You tahu siapa cikgu saya, kan? Cikgu saya yang mengajar ucapan ini orang saya sedang bercakap inilah," balas suara yang dikatakan mirip Zahid.
Sementara itu, suara mirip Ahmad Zahid berkata, apabila mandat diberikan kepada presiden, maka ia lebih mudah daripada usul.
Dalam perbualan itu, suara mirip Anwar turut menyatakan tentang harapan ada menteri letak jawatan lepas perhimpunan tersebut, namun perkara itu tidak berlaku.
"Betul, betul. Only if we could get one minister to resign… tapi tak ada seorang pun yang berani, hanya yang Perak tu, apa namanya? Shamsul, kalau dia boleh (letak jawatan)" kata suara mirip Anwar.
Perbualan terakhir suara mirip Anwar memberitahu bahawa usaha mereka masih belum berakhir dan mengarahkan individu dipercaya Ahmad Zahid itu untuk melaksanakan mesyuarat tergempar MT.
"Cuma sekarang tak habis lagi tu.. kita ada sikit lagi.. kalau you dapat (tak jelas) maknanya you kena emergency MT tau, takut nanti you tak boleh jawab macam sekarang," katanya.
Di hujung perbualan, suara mirip Anwar itu dikatakan meminta agar diberitahu kepada isteri Zahid tentang rasa bangganya.
“Alhamdulillah, tell Midah, ini first time Anwar bangga,” kata individu itu menamatkan panggilan.
Persoalannya adakah benar seperti dakwaan Zahid bahawa ini adalah satu percaturan politik yang jahat dan jijik yang hanya mengesahkan usaha berterusan untuk melemahkan dan menghancurkan UMNO atau satu usaha untuk menyingkirkan Zahid dari UMNO

Sedangkan setiap hari semakin ramai pemimpin UMNO yang membuat gesaan agar Zahid Hamidi melepaskan jawatan demi kelangsungan parti itu dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15.
Terbaharu, Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz membuat gesaan itu atas alasan Zahid tidak lagi mempunyai kreadibiliti untuk memimpin UMNO dan Barisan Nasional.
Ketua Bahagian UMNO Padang Rengas itu menegaskan Zahid perlu memberi laluan kepada orang lain untuk memimpin parti kerana imejnya sudah tercalar dengan tuduhan-tuduhan di mahkamah.
"Zahid perlu berundur segera.
Selain itu.. Beberapa ahli parti muda UMNO khususnya Puteri hari ini tampil menyuarakan pandangan berhubung pemilihan kepimpinan UMNO termasuk menyarankan agar Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berundur secara terhormat sebagai Presiden.
Kenyataan tersebut menyusul selepas seruan yang dibuat oleh Naib Ketua UMNO Bahagian Simpang Renggam, Datuk Onn Hafiz Ghazi agar ahli parti bersuara dan bercakap benar mengenai luahan akar umbi dan rakyat berhubung calon Perdana Menteri daripada UMNO.
Ketua Puteri UMNO Bahagian Simpang Renggam, Suzana Banoo Shaikh Shafiullah dalam kemas kini di laman Facebook berkata, sokongan sama ada Ahmad Zahid menarik diri atau pemilihan UMNO perlu dilakukan segera.
"Menyokong agar Datuk Seri Zahid Hamidi menarik diri dengan cara terhormat daripada kepimpinan tertinggi UMNO ataupun membuat pemilihan UMNO dengan kadar segera supaya mendapat mandat penuh ahli UMNO untuk kepimpinan yang baharu," katanya dalam entri tersebut.
Jelas beliau lagi, rakyat mahu melihat kepimpinan UMNO yang baharu untuk mengetuai kerajaan pada masa akan datang dengan lebih relevan.
Tegasnya, anak muda mahukan sebuah kerajaan yang dipimpin oleh seorang yang tidak mempunyai kepentingan peribadi semata-mata.
Sementara itu, Pengerusi Tetap Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Nur Ain A. Rahman berkata 'kemudi' parti disifatkan potrait seorang calon Perdana Menteri.
Justeru, individu tersebut harus bersedia dan berjiwa besar demi kekuatan dan masa depan parti.
"Mahu atau tidak kita kena akui parti kita tak sekuat dahulu dan adalah sukar kembali kuat seperti dahulu.
"Rakyat menilai kemudi utama untuk menyokong perjuangan parti dan memilih parti pentadbir. Jiwa besar, pengorbanan besar demi sebuah masa depan perjuangan," tulisnya.
Dalam perkembangan sama, Naib Ketua Puteri UMNO Johor, Adibah Safar pula secara berkias berkata untuk memilih pemimpin parti, individu berkenaan 'biarlah elok akal dan perangai'.
Terdahulu, Onn Hafiz berkata, calon Perdana Menteri yang ditawarkan oleh UMNO menjadi penentu kepada kemenangan dan mandat yang akan diberikan oleh rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) kelak.
Untuk mengetahui kehendak rakyat, Onn Hafiz berkata ahli parti perlu bertanya kepada mereka yang terdekat mengenai calon Perdana Menteri yang benar-benar layak mewakili parti itu.
Kali terakhir pemilihan pucuk kepimpinan UMNO berlangsung pada 30 Jun 2018 dan tempoh itu akan tamat pada Jun depan.
Sama-sama kita nantikan.. mampukah Zahid terus bertahan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/04/rakaman-telefon-usaha-lemahkan-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Polls Okay But Not Ge15 It S About Zahid Say Analysts

Umno Polls Okay But Not Ge15 It S About Zahid Say Analysts

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 303 hits
With 200 000 taking part in the Umno elections it would be just as risky as a general election say analysts PETALING JAYA Political analysts have decried the selfish attitude reeking of a double standard of Umno politicians calling for earl...
Rakaman Audio Usaha Mahu Singkirkan Zahid Kerana Putuskan Kerjasama Politik

Rakaman Audio Usaha Mahu Singkirkan Zahid Kerana Putuskan Kerjasama Politik

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 152 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONAMANAH menganggap rakaman audio yang tular membabitkan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bersama Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan percaturan yang dirancang kumpulan tertentu untuk menyingkirkan...
Bukan Soal Rakaman Itu Sah Atau Menyalahi Undang Undang Penafian Zahid Tidak Mampu Yakinkan Ahli Umno Dibawah

Bukan Soal Rakaman Itu Sah Atau Menyalahi Undang Undang Penafian Zahid Tidak Mampu Yakinkan Ahli Umno Dibawah

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 260 hits
by1Media my April 08 20210Penafian Zahid sebelum ini berkaitan surat beliau yang menyokong Anwar dan surat itu juga dibawa oleh Anwar ketika mengadap YDP Agong masih ragu dan tidak dinafikan Zahid secara Anak Jantan Tular dari semalam pula ...
Rakaman Audio Komplot Zahid Anwar Ahli Umno Kena Tanya Presiden Sendiri Mb Perak

Rakaman Audio Komplot Zahid Anwar Ahli Umno Kena Tanya Presiden Sendiri Mb Perak

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 200 hits
TANJUNG MALIM Ahli UMNO dinasihat agar tidak cepat melenting berikutan pendedahan rakaman audio perbualan telefon yang mengaitkan Presiden parti Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Pengerusi UM...
Usaha Hancurkan Umno Zahid Nafi Audio Perbualan Dengan Anwar Selepas Pau 2020

Usaha Hancurkan Umno Zahid Nafi Audio Perbualan Dengan Anwar Selepas Pau 2020

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 204 hits
PETALING JAYA Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata tiada sebarang perbualan antara beliau dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas Perhimpunan Agung UMNO 2020 pada Mac lalu Zahid dalam kenyataan berkata rakam...
Adakah Menteri Umno Kena Buat Laporan Kepada Najib Atau Zahid

Adakah Menteri Umno Kena Buat Laporan Kepada Najib Atau Zahid

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 232 hits
Saya membaca tulisan Najib Razak bekas PM Antara tulisannya yang panjang lebarKeputusan muktamad dalam PAU ialah untuk tidak bertanding bersama PPBM Anwar dan DAP pada PRU15 dan memberi mandat kepada presiden dan MKT UMNO untuk tentukan mas...
Rakaman Audio Umno Perlu Dapatkan Penjelasan Zahid

Rakaman Audio Umno Perlu Dapatkan Penjelasan Zahid

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 248 hits
TANJUNG MALIM UMNO Perak menyatakan adalah perlu untuk parti mendapatkan penjelasan lebih lanjut daripada Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berhubung isu rakaman audio yang didakwa mirip suara Presiden UMNO itu bersama Presiden Parti Keadila...
Zahid Hormat Keputusan Umno Sabah Kerjasama Dengan Ppbm

Zahid Hormat Keputusan Umno Sabah Kerjasama Dengan Ppbm

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 249 hits
freemalaysiatoday com March 28 2021 9 45 PMZahid mengakui situasi politik di Sabah istimewa KUALA LUMPUR Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menghormati keputusan Umno Sabah yang menetapkan akan bekerjasama dengan PPBM untuk mempertahankan ker...
Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 233 hits
Apa akan berlaku pada Perhimpunan Agung UMNO atau PAU esok Berdasarkan sentimen semasa PAU kali ini dijangka tidak berdepan banyak masalah untuk memuktamadkan usul putus hubungan dengan Bersatu yang telah diluluskan oleh sebahagian besar UM...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub

Mahb S Sacking Of Staff With High Medical Bill Unlawful Court Rules

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar

Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya