Adakah Surat Annuar Musa Kepada Zahid Hamidi Ini Bukti Wujudnya Gerakan Mengubah Keputusan Mt Umno


 
UMNO Bahagian Ketereh, Kelantan yang dipimpin oleh Annuar Musa dilaporkan telah menghantar surat kepada Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan empat pendirian bahagian berkenaan berkaitan politik semasa dan hubungan dengan kerajaan PN yang diterajui Bersatu.
Ketetapan pendirian yang turut ditandatangani 30 AJK UMNO Bahagian itu dihantar kepada Presiden UMNO pada 19 Mac lalu.
Pendirian yang dimaklumkan untuk perhatian Ahmad Zahid itu ialah:-
1. Tetap menyokong kerajaan gabungan Perikatan Nasional – Barisan Nasional – GPS (Sarawak) – GRS (Sabah).
2. Mengesyorkan supaya BN dan PN segera memulakan rundingan kerusi serta berusaha membentuk gabungan terkuat menentang PH dalam PRU15.
3. Memohon YAB Perdana Menteri segera melantik seorang Timbalan Perdana Menteri dari kalangan pemimpin BN serta merta.
4. Terus fokus dan memberi keutamaan kepada agenda kestabilan politik, memerangi Covid19, membela rakyat serta memulihkan ekonomi negara.
Meneliti surat bekas Setiausaha Agung BN itu di ketika UMNO sudah menetapkan keputusan putus hubungan dengan Bersatu dan berada dalam kerajaan PN hanya sehingga Parlimen dibubarkan serta menjelang Perhimpunan Agung UMNO pada 27 dan 28 Mac ini bagi memuktamadkan ketetapan tersebut, menimbulkan beberapa persoalan tentu saja tidak dapat dielakkan.


Berikutan UMNO sudah ada ketetapan yang jelas tentang hubungannya dengan Bersatu dan PN iaitu hanya sehingga Parlimen dibubarkan, untuk apa lagi sebenarnya UMNO Ketereh membuat pendirian yang berbeza dan kemudian Annuar menghantar surat kepada Presiden UMNO berkenaan dengannya?
Mengapa Annuar masih ingin menzahirkan sokongan kepada kerajaan PN?
Apakah beliau tidak setuju dengan pendirian MT UMNO yang keputusannya sudah pun dimaklumkan secara bertulis oleh Ahmad Zahid Hamidi sendiri kepada Muhyiddin Yassin?
Seterusnya, untuk apa juga UMNO Ketereh mengesyorkan rundingan pembahagian kerusi antara BN dan PN, walhal UMNO telah berpendirian untuk putus hubungan dengan Bersatu?
Tidakkah dengan ketetapan putus hubungan itu bermakna UMNO dan BN akan bertanding secara sendirian dan tidak perlu lagi berunding sebarang pembahagian kerusi dengan PN yang di dalamnya ada Bersatu?
Adakah ini bermakna Annuar masih berharap UMNO dapat memberi laluan lebih banyak kerusi kepada Bersatu bagi tujuan mengekalkan lagi Muhyiddin sebagai Perdana Menteri?
Adakah saranan berunding kerusi ini juga bermakna Annuar mahu Kumpulan Hamzah Zainuddin yang sebelum ini melompat daripada UMNO ke Bersatu terus diberi laluan mudah untuk bertanding dan menang dalam PRU15 akan datang?
Tidak terkecuali, adakah ini turut bermakna Annuar mahu Kumpulan Azmin Ali dalam Bersatu diberi kemudahan laluan yang sama oleh UMNO?
Selanjutnya pula, dengan mengesyorkan rundingan kerusi antara BN dan PN yang pastinya tujuan utamanya agar Muhyiddin dikekalkan lagi sebagai Perdana Menteri, apakah Annuar tidak sependirian dengan keinginan majoriti akar umbi UMNO yang mahukan jawatan Perdana Menteri kembali dipegang oleh parti itu selepas PRU15 akan datang?
Paling tidak masuk akal sekali dalam ketetapan UMNO Ketereh itu ialah ia masih lagi berharap Muhyiddin dapat melantik seorang Timbalan Perdana Menteri daripada BN.
Bukankah isu jawatan nombor dua dalam kerajaan itu tidak penting lagi bagi UMNO setelah ia membuat ketetapan enggan bekerjasama dengan Bersatu?
Lagi pula, apa guna putus hubungan dengan Bersatu jika akhirnya UMNO sudi menerima jawatan Timbalan Perdana Menteri?
Tidakkah jawatan yang paling UMNO dambakan ialah kerusi Perdana Menteri yang kini disandang oleh Muhyiddin?
Bukankah dengan sudi menerima jawatan Timbalan Perdana Menteri, bererti UMNO akan mengorbankan perjuangan mendapatkan kembali kerusi Perdana Menteri?
Akhirnya, menjelang PAU pada 27 dan 28 Mac ini iaitu hanya seminggu daripada sekarang, ketetapan UMNO Ketereh dan surat yang dihantar oleh Annuar kepada Presiden UMNO ini, mahu tidak mahu, tidak lain hanya bertujuan mengcak keharmonian dan mewujudkan kekeliruan dalam parti semata-mata.
Adakah apa yang dilakukan Annuar ini mengesahkan lagi memang wujud gerakan untuk mengubah keputusan MT UMNO berkaitan putus hubungan dengan Bersatu dalam PAU kali ini, seterusnya untuk menyingkirkan Ahmad Zahid sebagai Presiden UMNO?
 (Shahbudindotcom 21/03/2021)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/adakah-surat-annuar-musa-kepada-zahid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketika Pau Baru Bermula Annuar Musa Terus Menyerang Zahid Hamidi

Ketika Pau Baru Bermula Annuar Musa Terus Menyerang Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 352 hits
1 Insyaallah PAU2020 perhimpunan paling tersusun dan paling pendek Perwakilan dengar saja di bhg masing masing Hanya Top6 hadhir di pwtc sebagai penonton jurucakap yg di pilih semua sudah di batalkan Sudah digantikan Hanya orang yg di lanti...
Umno Gantung Keahlian Setiausaha Akhbar Annuar Musa

Umno Gantung Keahlian Setiausaha Akhbar Annuar Musa

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 251 hits
BORHAN AHMADSelepas sekian lama menjadi tukang kempen menyerang pimpinan partinya Timbalan Ketua Umno Bahagian Putrajaya Datuk Tun Faisal Ismail Aziz telah digantung keahlian Umno selama enam tahun Surat pemakluman keputusan oleh Setiausaha...
Pau Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Mengugut Dan Mengarah Para Perwakilan Supaya Membuat Sesuatu Keputusan Besar

Pau Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Mengugut Dan Mengarah Para Perwakilan Supaya Membuat Sesuatu Keputusan Besar

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 208 hits
Saya telah menyemak sebiji sebiji versi teks bertulis dan versi lisan sebenar Ucapan Dasar Presiden UMNO Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di dalam Perhimpunan Agung UMNO 2020 di Dewan Merdeka PWTC pada pagi tadi Adalah didapati bahawa versi ...
Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 233 hits
Apa akan berlaku pada Perhimpunan Agung UMNO atau PAU esok Berdasarkan sentimen semasa PAU kali ini dijangka tidak berdepan banyak masalah untuk memuktamadkan usul putus hubungan dengan Bersatu yang telah diluluskan oleh sebahagian besar UM...
Commentary Umno President Zahid Hamidi S Many Headaches

Commentary Umno President Zahid Hamidi S Many Headaches

papar berkaitan - pada 14/3/2021 - jumlah : 270 hits
UMNO president Ahmad Zahid Hamidi is typically the embodiment of calm Going forward however Zahid and his faction will have to hunker down to confront multiple challenges says ISEAS Yusof Ishak s Francis E Hutchinson Francis E Hutchinson CN...
Ahli Majlis Tertinggi Umno Sindir Zahid Hamidi

Ahli Majlis Tertinggi Umno Sindir Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 353 hits
Ahli Majlis Tertinggi Umno Sindir Zahid Hamidi Sedar bahawa Umno tidak boleh memperkecilkan presiden mereka ahli Majlis Tertinggi Umno berkata dia menyerahkan isu hubungan parti itu dengan Bersatu di tangan Ahmad Zahid Hamidi Kata Zahidi ke...
Ada Breakdown Dalam Usaha Pertemukan Pucuk Pimpinan Umno Bersatu Annuar Musa

Ada Breakdown Dalam Usaha Pertemukan Pucuk Pimpinan Umno Bersatu Annuar Musa

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 191 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Annuar Musa mendedahkan bagaimana tugas yang diarahkan kepada beliau untuk menjadi jambatan antara UMNO dan Bersatu terkandas apabila ada kepincangan atau breakdown dalam usaha mempertemukan pucuk pimpinan dua parti itu...
Annuar To Zahid Use Umno General Assembly To Clarify Talk Of Pact With Pkr

Annuar To Zahid Use Umno General Assembly To Clarify Talk Of Pact With Pkr

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 199 hits
This weekend s Umno general assembly is the best avenue for members to iron out issues concerning the party including finding out once and for all if there will be a pact with PKR in the next general election Ketereh MP Tan Sri Annuar Musa ...
Annuar Musa Yakin Gandingan Umno Bersatu Dan Pas Boleh Menang 149 Kerusi Parlimen

Annuar Musa Yakin Gandingan Umno Bersatu Dan Pas Boleh Menang 149 Kerusi Parlimen

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 238 hits
Gandingan UMNO Parti Pribumi Bersati Malaysia dan Pas mampu memenangi 149 kerusi parlimen di kawasan majoriti Melayu dalam Pilihan Raya Umum ke 15 nanti Keyakinan itu disuarakan Ahli Parlimen Ketereh Tan Sri Annuar Musa sekiranya ketiga tig...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam