Senarai Tempat Top Wajib Pergi Di Pahang Yang Boleh Jadi Rujukan Untuk Korang


Senarai Tempat Top Dan Wajib Anda Kunjungi Di Pahang Yang Boleh Jadi Rujukan Untuk Korang! Senanjung Malaysia (tidak termasuk Sabah dan Sarawak). Ibu Negeri Pahang adalah Kuantan.
BACA: 5 Lokasi Top 5 Di Kundasang Yang Ramai Tak Tahu, Sejuk Macam Dekat New Zealand!
Negeri Pahang terdiri daripada 11 daerah iaitu Cameron Highland, Kuala Lipis, Jerantut, Raub, Temerloh, Maran, Bentong, Bera, Rompin, Pekan dan Kuantan. Pelbagai tempat menarik yang terdapat di Pahang dari kawasan tanah tinggi, taman tema air, taman negara, pulau dan juga pantai.
1. Cameron Highland
Cameroh Highland merupakan percutian tanah tinggi yang sangat popular di Malaysia. Malah, pada musim cuti, kawasan ini sangat sesak sehinggakan ada pelancong yang terpaksa tidur di dalam kereta kerapa semua hotel telah penuh ditempah. Oleh itu, jika anda bercadang untuk bercuti di sini pada musim cuti sekolah, rancang percutian anda seawall yang boleh untuk mengelakkan hal yang tidak diingini berlaku.
Cameron Highlands sangat sesuai dijadikan tempat percutian bagi anda yang berkeluarga. Ini kerana aktiviti yang boleh dilakukan di sini bersifat santai. Apa yang membezakan cuacanya yang redup dan sejuk sesuai dengan lokasinya yang berada di kawasan pergunungan tinggi.

Di sani, anda boleh melawat ladang teh, taman lavender, taman agroteknologi, ladang strawberi, muzium kembali ke masa lepas, taman kaktus dan banyak lagi. Anda juga boleh mencuba masakan pelik dan unik seperti nasi lemak strawberi dan juga aiskrim lavender sebagai salah satu kenangan yang cukup indah untuk di kenang sampai bila-bila.
Lokasi: Cameron Highland, Pahang.
2. Genting Highland
Genting Highland adalah sebuah pusat peranginan yang terkenal sebagai Kota Keriangan. Di sini terdapat taman tema yang terdiri daripada 6 tema iaitu, Champs Elysees, London, Venice, Times Square and Universal Walk, Swiss Alps, Genting Walk. Anda boleh datang ke sini dengan menaiki bas mahupun kereta. Dan anda juga boleh menaiki Genting Skyway iaitu perkhidmatan kereta kabel yang disediakan iaitu daripada stesen utama Gahtong Jaya ke Highland Hotel di pusat peranginan.
Lokasi: Genting Highlands, Bentong, Pahang.
3. Bukit Tinggi
Bukit Tinggi adalah kawasan hutan tropikal seluas 16,000 ekar, dan merupakan sebuah destinasi percutian yang bersuhu dingin.
Banyak tempat menarik yang akan mencuri perhatian anda di sini. Pemandangan disini sangat menakjubkan seperti berada di luar negara. Ini kerana seni bina hotel di sini adalah berkonsepkan reka bentuk bangunan di Negara Perancis.
Tempat yang menarik disini seperti Colmar Tropicale Berjaya Hill, Japanese Village dan banyak lagi. Anda pasti kagum dengan pemandangan disini yang sangat cantik dan menarik.
Lokasi: Bukit Tinggi, Bentong, Pahang.
4. Bukit Fraser
Bukit Fraser merupakan tempat percutian yang santai dan menarik untuk dikungungi. Bagi yang mencintai alam semulajadi boleh datang ke sini. Keindahan flora dan fauna disini masih kekal dan anda masih boleh menikmatinya. Bukit ini terletak di Banjaran Titiwangsa Pahang dan suhu disini sangat sejuk iaitu mencecah 17 darjah celcius.
Memandangkan bukit ini diambil nama sempena nama pengembara British iaitu Louis James Fraser maka kebanyakan bangunan disini dipengaruhi oleh kolonial era british. Bukit ini juga dikenali sebagai ‘The Little England Of Malaysia’.
Antara aktiviti yang boleh anda lakukan di sini adalah menunggang kuda, berbasikal, memanah, bermandi-manda di Air Terjun Jeriau dan menyewa bot berkayuh di Allien’s Water.
Lokasi: Bukit Fraser, Bentong, Pahang
5. Taman Negara Pahang
Gunung Tahan, iaitu salah satu tarikan utama merupakan titik tertinggi di Semenanjung Malaysia, juga terletak di Taman Negara Pahang. Bagi anda yang inginkan perasaan sebagai seorang kembara yang sejati, inilah dia tempatnya yang amat sesuai untuk apa saja aktiviti berkaitan hutan dan alam semulajadi.
Antara aktiviti menarik yang boleh dilakukan di sini adalah merentas hutan, melawat perkampungan orang asli, rapid shooting, menaiki bot ke lata berkoh, memberi makan kepada ikan kelah, memerhati haiwan, memancing, eksplorasi gua, mendaki gunung tahan, eksplorasi air terjun dan memerhati burung.
Lokasi: Kuala Tahan, Jerantut, Pahang.
Sumber: The Kaki Cuti
The post Senarai Tempat Top & Wajib Pergi Di Pahang, Yang Boleh Jadi Rujukan Untuk Korang! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/senarai-tempat-top-dan-wajib-pergi-di-pahang-yang-boleh-jadi-rujukan-untuk-korang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Tempat Top Dan Wajib Anda Kunjungi Di Pahang Jom Singgah

Senarai Tempat Top Dan Wajib Anda Kunjungi Di Pahang Jom Singgah

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 399 hits
Senarai Tempat Top Dan Wajib Anda Kunjungi Di Pahang Jom Singgah Kami kongsikan senarai tempat menarik di Pahang yang boleh dikunjungi Pahang merupakan negeri terbesar di Semenanjung Malaysia Ibu Negeri Pahang adalah Kuantan Negeri Pahang t...
Kalau Pergi Sarawak Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah

Kalau Pergi Sarawak Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 588 hits
Kalau Pergi Sarawak Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah Sarawak Bumi Kenyalang adalah negeri terbesar di Malaysia Terletak di pulau Borneo ia adalah lokasi percutian popular bagi pelancong dari dalam dan luar negara Terdapat b...
Top 5 Pantai Yang Wajib Anda Pergi Di Malaysia Jernih Je Air

Top 5 Pantai Yang Wajib Anda Pergi Di Malaysia Jernih Je Air

papar berkaitan - pada 15/12/2019 - jumlah : 748 hits
Top 5 Lokasi Pantai Tercantik Paling Popular Di Malaysia Bersih Dan Jernih Dari Yang Lain Sekarang ni rata rata parent tanya mengenai tempat percutian menarik untuk dilawati Sebenarnya soalan tempat percutian menarik adalah soalan yang pali...
Tempat Best Wajib Anda Pergi Di Perak Ramai Yang Tak Tahu

Tempat Best Wajib Anda Pergi Di Perak Ramai Yang Tak Tahu

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 399 hits
Tempat Best Wajib Pergi Di Perak Ramai Yang Tak Tahu Kelly s Castle Menara Condong Teluk Intan The Lost World of Tambun dan Bukit Merah Laketown adalah sebahagian nama popular pilihan pelancong dan ibu bapa semasa cuti sekolah Namun ada ban...
11 Tempat Menarik Di Penang Wajib Anda Lawati Rugi Kalau Tak Datang Sini

11 Tempat Menarik Di Penang Wajib Anda Lawati Rugi Kalau Tak Datang Sini

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 831 hits
11 Tempat Menarik di Penang Wajib Anda Lawati Rugi kalau Tak Datang Sini Pulau Pinang sememangnya salah satu destinasi yang cukup popular dalam kalangan pelancong tidak kira dari luar mahupun di dalam Malaysia Sering kali dirujuk sebagai sy...
Quot Boleh Bentan Dibuatnya Quot Wawa Zainal Pergi Kerja Ketika Berpantang

Quot Boleh Bentan Dibuatnya Quot Wawa Zainal Pergi Kerja Ketika Berpantang

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 292 hits
Hiburan Pelakon Wawa Zainal terpaksa keluar ke pejabat untuk memeriksa bekalan barang perniagaannya pada hari kelapan berpantang Perkara itu dikongsi menerusi sebuah entri di akaun Instagram miliknya buat tatapan ramai Hari kelapan berpanta...
8 Lokasi Wajib Anda Pergi Di Cameron Highlands Rugi Kalau Tak Singgah

8 Lokasi Wajib Anda Pergi Di Cameron Highlands Rugi Kalau Tak Singgah

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 593 hits
8 Lokasi Wajib Anda Pergi Di Cameron Highlands Rugi Kalau Tak Singgah Cameron Highlands sentiasa menjadi lokasi cuti cuti Malaysia kegemaran ramai Pergilah berapa kali dalam setahun pun tempat dingin ini tak pernah membosankan Cameron Highl...
Senarai Spotify Wrapped 2019 Peribadi Kini Boleh Diakses Pengguna

Senarai Spotify Wrapped 2019 Peribadi Kini Boleh Diakses Pengguna

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 331 hits
Apakah lagu dan artis yang paling banyak distrim oleh anda pada platform penstriman audio Spotify Persoalan ini terjawab sekiranya anda mengakses Spotify Wrapped 2019 yang dilancarkan pagi ini Menerusi ciri ini anda bukan sahaja boleh melih...
9 Tempat Menarik Percuma Wajib Singgah Bila Rancang Bercuti Ke Cameron Highlands

9 Tempat Menarik Percuma Wajib Singgah Bila Rancang Bercuti Ke Cameron Highlands

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 771 hits
Cameron Highland terkenal dengan suasana nyaman udara sejuknya yang dingin dan pemandangan yang menakjubkan Nak bawa anak anak dan keluarga bercuti disini pun sesuai sangat sebab Cameron Highlands banyak tempat tempat yang menarik yang sesu...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu