Top 5 Pantai Yang Wajib Anda Pergi Di Malaysia Jernih Je Air


Top 5 Lokasi Pantai Tercantik & Paling Popular Di Malaysia. Bersih Dan Jernih Dari Yang Lain! Sekarang ni, rata-rata parent tanya mengenai tempat percutian menarik untuk dilawati. Sebenarnya soalan “tempat percutian menarik” adalah soalan yang paling femes pada ketika ini. Aku pun tak faham kenapa hal ini masih berlaku sedangkan perbelanjaan kementerian pelancongan dah habis berjuta-juta untuk iklan sahaja.
BACA: Panduan Lengkap 10 Aktiviti Yang Anda Boleh Buat Di Pulau Redang!
Untuk artikel kali ini, kami akan senaraikan 10 lokasi pantai tercantik di malaysia yang bakal menarik minat anda.
1. Pantai Juara, Pulau Tioman , Pahang
Pantai Juara terletak di Pulau Tioman, Pahang. Bagi yang mencari ketenangan di pulau dan jauh dari orang ramai dengan pantai yang cantik, ini adalah tempatnya. Selain daripada bercuti, terdapat resort yang menyediakan kemudahan kayak, restoran, Wi-Fi , pakej percutian/snorkelling yang murah dan sebagainya.
Di sini terdapat pelbagai tempat penginapan yang menarik dan bergantung kepada bajet anda seperti Berjaya Tioman Resort, Selesa Tioman, Tunamaya Beach & Spa Resort dan Paya Beach Resort.
2. Pantai Perhentian Kecil,Pulau Perhentian, Terengganu
Pulau Perhentian Kecil mempunyai ‘Long Beach‘ di mana tempat yang paling meriah pada waktu malam di Pulau Perhentian dan pantai di Perhentian Kecil merupakan di antara pantai tercantik di Malaysia. Kebanyakkan pengunjung masih tidak mengenali pantai ini dan bot tidak dibenarkan memasuki pantai ini kerana terdapat banyak terumbu karang dengan air yang cetek.

Di sini terdapat pemandangan indah ketika matahari terbenam. Dikelilingi hutan yang bersih, pepohon yang melambai, pasir pantai yang memutih dan air laut yang membiru, Pulau Perhentian menjadi kawasan perlindungan untuk binatang, burung yang berhijrah dan sebagainya.
Anda juga boleh membuat perancangan untuk pelayaran ke pulau-pulau berhampiran, dan bot boleh disewa untuk meninjau kawasan di sekitar pulau ini. Lawatan ke pulau tropika ini menjadi kemestian bagi mereka yang sukakan sukan luncur angin, belayar, berkayak dan memancing di laut dalam.
3. Pantai Tanjung Rhu, Langkawi, Kedah
Terletak di luar Pantai Pasir Hitam, Tanjung Rhu mempunyai salah satu persisiran pantai terbaik Langkawi. Air di kawasan pantai jelas seperti kristal, pasirnya pula halus menjadikan pantai ini tersenarai sebagai salah satu pantai tercantik di dunia.
Terdapat beberapa gerai di tepi jalan menjual makanan popular di Langkawi dan terdapat beberapa buah resort seperti Tanjung Rhu Resort serta Four Seasons Resort bagi mereka yang ingin menginap di sini. Kebanyakkan pelancong di Langkawi berkunjung ke pantai Pantai Cenang, tetapi bagi yang inginkan ketenangan, Tanjung Rhu adalah pilihan yang tepat.
4. Pantai Pulau Lankayan, Sabah
Pulau Lankayan adalah sebuah pulau batu karang tropika yang amat kecil yang berada di Laut Sulu, terletak di barat laut Pulau Borneo, dibawah naungan negeri Sabah, Malaysia. Pulau ini terletak kira-kira 15 km dari Sandakan.
Pantai di pulau ini ini terkenal dengan pasirnya yang amat putih yang hampir sama dengan suasana di pulau Maldives. Pulau ini mempunyai perairan yang dilindungi dan diisytiharkan sebagai sebuah taman laut negara. Pantai di Pulau Langkayan juga mempunyai resort yang eksklusif, bermakna anda boleh berehat dan menikmati keindahan alam semula jadi.

Pulau Lankayan adalah sebuah pulau kecil, ditutup sepenuhnya dengan tumbuh-tumbuhan tropika dan pokok sena tinggi. Pulau ini adalah bersih, tidak mempunyai pekerjaan yang dialami manusia untuk panjang, jadi pantai dan air laut yang bersih dan jernih adalah bebas daripada kotoran dan plastik.
5. Pantai Pulau Mataking, Sipadan, Sabah
Pulau Mataking termasuk di dalam kawasan Borneo Nusantara Malaysia dan ia terkenal kerana menjadi sebahagian daripada “syurga penyelam” sama juga seperti Pulau Mabul dan Pulau Sipadan. Tidak seperti destinasi pelancongan yang berada di bawah pentadbiran langsung Daerah Sabah, kawasan ini adalah kawasan persendirian.
Kedua-dua bahagian pulau iaitu Mataking Besar dan Mataking Kecil adalah dihubungkan secara semula jadi melalui jalan pasir yang sempit, di mana anda boleh berjalan ketika air surut. Pulau ini adalah seluas 40 ekar, tetapi walaupun saiz yang kecil, anda boleh membuat pelbagai aktiviti di sini.
Untuk ke sini, anda perlu mengambil penerbangan ke Tawau melalui Kuala Lumpur atau Kota Kinabalu. Anda boleh menggunakan pengangkutan kereta sewa/van dari bandar Tawau pada siang hari ke Semporna dan dari situ anda boleh menggunakan perkhidmatan bot laju ke Pulau Mataking ( perjalanan selama 1 jam ). Anda juga boleh menggunakan bot ke pulau melalui Pulau Sipadan atau Pulau Mabul.
Sumber: The Kaki Cuti
The post Top 5 Pantai Yang Wajib Anda Pergi Di Malaysia. Jernih Je Air! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/top-5-lokasi-pantai-paling-popular-di-malaysia-bersih-dan-jernih-dari-yang-lain/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Tempat Top Wajib Pergi Di Pahang Yang Boleh Jadi Rujukan Untuk Korang

Senarai Tempat Top Wajib Pergi Di Pahang Yang Boleh Jadi Rujukan Untuk Korang

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 405 hits
Senarai Tempat Top Dan Wajib Anda Kunjungi Di Pahang Yang Boleh Jadi Rujukan Untuk Korang Senanjung Malaysia Ibu Negeri Pahang adalah Kuantan Negeri Pahang terdiri daripada 11 daerah iaitu Cameron Highland Kuala Lipis Jerantut Raub Temerloh...
Top 10 Tempat Menarik Paling Popular Di Malaysia

Top 10 Tempat Menarik Paling Popular Di Malaysia

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 766 hits
Top 10 Tempat Menarik Paling Popular Di Malaysia Teringin bercuti tetapi tidak mahu pergi terlalu jauh atau berbelanja sakan Hei tiada masalah Malaysia memiliki pelbagai destinasi yang indah dan sesuai untuk percutian hujung minggu anda Dan...
Top In Country Top In World Viral Lima Pelajar Malaysia Raih Keputusan Cemerlang Dalam Exam Susah Dunia

Top In Country Top In World Viral Lima Pelajar Malaysia Raih Keputusan Cemerlang Dalam Exam Susah Dunia

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 389 hits
Pencapaian yang cukup membanggakan apabila lima pelajar daripada Kolej MARA Seremban telah mencapai kejayaan dalam peperiksaan Cambridge International AS Level Ucapan sekalung tahniah kepada kelima lima pelajar tersebut di atas kejayaan men...
Krabi Part 7 7 Heaven Krabi Wajib Pergi Kalau Sampai Krabi

Krabi Part 7 7 Heaven Krabi Wajib Pergi Kalau Sampai Krabi

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 444 hits
Thanks Abg Qi snap gambar pakwe makwe Krabi ni tgh post wedding haha i like Nampak tak laut Ao Nang dan bukit dari jauh bawah awan tu Makin lama makin pandai Abg Qi snap tapi mcm biasa dia akan snap sekali je lepas tu kata dah jgn membazir ...
Pulau Belitung Indonesia 6 Tempat Wajib Pergi Dan Tips Travel Di Belitung

Pulau Belitung Indonesia 6 Tempat Wajib Pergi Dan Tips Travel Di Belitung

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 688 hits
Bagi peminat percutian pulau Pulau Belitung yang terletak di Timur Sumatra merupakan salah satu pulau yang wajib korang pergi Dengan keindahan pulau yang boleh dikatakaan sebagai syurga dunia ini pastinya membuatkan percutian korang bertamb...
Balai Bomba Atas Air Pertama Di Malaysia Mula Beroperasi

Balai Bomba Atas Air Pertama Di Malaysia Mula Beroperasi

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 979 hits
Balai bomba atas air yang pertama di negara ini dilengkapi tiga bot Foto ihsan Facebook Apiri ApSEMPORNA 12 Dis Balai Bomba dan Penyelamat atas air pertama Malaysia yang terletak di daerah ini beroperasi mulai hari ini Pengarah Jabatan Bomb...
Diy Cara Mudah Menapis Air Keruh Menjadi Jernih Macam Penapis Air Di Rumah

Diy Cara Mudah Menapis Air Keruh Menjadi Jernih Macam Penapis Air Di Rumah

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 939 hits
Tips dapatkan air bersih jika berada di dalam hutan Saja nak share sini Mana tau berguna satu hari nanti Bahan Diperlukan Botol Mineral 1 5 Liter Kapas Kain perca Pasir Sungai Paku
17 Lokasi Yang Wajib Dilawati Jika Pelancong Datang Ke Malaysia

17 Lokasi Yang Wajib Dilawati Jika Pelancong Datang Ke Malaysia

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 276 hits
Malaysia merupakan sebuah negara yang mempunyai pelbagai keistimewaan yang tersendiri dengan keunikan budaya dan tradisi tersendiri sehingga menjadikan ia tempat yang wajib anda kunjungi Malaysia mempunyai pelbagai industri pelancongan yang...
Stress Bila Susu Sikit Air Rebusan 2 Bahan Mama Wajib Cuba Untuk Meriahkan Susu

Stress Bila Susu Sikit Air Rebusan 2 Bahan Mama Wajib Cuba Untuk Meriahkan Susu

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 231 hits
Pertama kali melahirkan anak pastinya sedikit menyukarkan Kurang pengalaman dan teknik yang betul untuk menyusukan anak membuatkan ibu makin stress Apa lagi melihat susu yang dipam tidak mencapai jumlah yang diinginkan berbanding orang lain...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan