Pengarang Sinar Harian Dan Al Kisah Awang Hitam Serta Awang Dogol


Here is Sinar Harian with an editorial complaint about the 'awang hitam' or Africans.  



PERNAHKAH awang hitam beri sumbangan kepada negara kita?
sebagai pakar inovasi bagi memudahkan urusan rakyat?Ataupun membantu rakyat Malaysia susah ?
tahi dibuat awang hitam, buat masalah di Malaysiakes jenayah berat pasti membabitkan awang hitambunuh, gaduh, dadah, pelacuran berkait rapat dengan merekajenayah penipuan jutaan Ringgit dalangnya awang hitamsudah menguasai kawasan, penduduk tempatan takut
sikap mereka kurang ajar, buat bising, mabukterkini mereka samseng, menyerang polis di Flora DamansaraPolis dipukul, dipijak, ditumbuk pada muka 
ketika cuba menahan lima suspek kes penipuanmereka sudah berasa besar kepala

Adakah kita mahu menunggu sampai parah baru bertindak 
Cukuplah onar mereka terhadap kitakita dianggap bangsa lembik,  boleh diperdaya setiap masa

My comments :

Tuan yang dihormati di Sinar Harian, rupanya tuan baru sedar setelah begitu lama korek hidung dan garu teloq.

Saya fikir tuan tidak membaca blog ini yang sejak 10 tahun sudah telah menyebut masalah kemasukan orang Afrika, Afghanistan, Arab, Pakistan, Indonesia, Rohingya dan ramai lagi secara tidak terkawal.

Seorang lagi yang lebih pakar atau expert yang telah berkali-kali membangkitkan isu Afrika "awang hitam", Indonesia, Rohingya dan lain-lain adalah sahabat saya Encik Norman Fernandez (seorang peguam senior) yang selalu menulis style peguam - dengan fakta, rujukan dan buktinya berkenaan 'laluan tikus' pendatang asing di Johor (negeri asalnya) yang tidak diambil peduli oleh Imigresen, Polis, Sinar Harian atau siapa pun sampai hari ini. Business as usual.

'Awang Hitam' ini sudah begitu lama menjadi sumber pendapatan bagi 'Awang Dogol'.    Siapa pula Awang Dogol? Awang Dogol adalah  "bangsa lembik,  boleh diperdaya setiap masa"  yang tuan sebut tadi.  Yang menduduki jawatan di Imigresen, Polis, KDN dan tempat-tempat lain yang lazimnya menjadi sarang Awang Dogol di Malaysia. 

Awang Hitam, Indon, Rohingya, Arab, Pakistan, Afghanistan, Hamas, ISIS (bertapak di madrasah di bawah naungan kerajaan negeri Darul Teroris) dan ramai lagi "awang" semua boleh masuk ke dalam negara kita dengan hanya membayar sedikit wang pelicin.

Jika tuan belum melihat video 40 saat ini, sila tengok sekarang. Video ini telah di 'upload' lebih ENAM tahun sudah - 2013.  Bangla itu kata dia sudah menetap di sini sejak ENAM tahun sebelum video ini - (2007). Apa yang Bangla itu sebut dalam video ini masih benar  sehingga hari ini - 2019. 



Apakah kemungkinan Afrika "Awang Hitam" di Flora Damansara itu naik berang sebab mereka sudah pun settle wang pelicin kepada Awang Dogol ?  

Dulu saya pernah melihat dengan mata sendiri makcik Indon penjual karipap naik mengamok apabila Awang Dogol datang dengan lori merampas warong karipapnya (di Jalan Masjid India, sebiji sebelah Pondok Polis). 

Saya pun hairan kenapa makcik Indon itu begitu berani melawan (bertumbuk) 'pegawai penguatkuasa'. Rupanya dia telah bayar duit pelicin tetapi something went wrong. Mungkin duit pelicin tak cukup ataupun 'runner' telah telan lebih daripada share yang disetuju. Jadi makcik Indon kena buli.  Sebab itu dia marah mengamok.

Ingat tak dulu kes 20 pegawai kastam ditangkap di Pelabuhan Kelang berkenaan kes ekspot kereta? Info yang saya dengar adalah duit rasuah yang mereka telah kutip di peringkat bawah tidak sampai kepada peringkat atas ikut 'share' yang mereka sudah setuju.  Jadi Awang Dogol di peringkat atas telah sengaja 'bocorkan' rahsia kartel kepada SPRM yang mengakibatkan 20 pegawai  bawah itu tertangkap. Lepas itu 20 ekor Awang Dogol baru telah di bawa masuk untuk ganti mereka. Business as usual.

Awang Hitam ini terlibat kes tipu duit, ganggu suasana kondominium mewah dan sebagainya yang sering melibatkan orang Cina. Maka cerita Awang Hitam ini dilaporkan dalam akhbar The Star dan akhbar Cina. Kali ini kes ini melibatkan Awang Hitam memukul Polis dan dilaporkan oleh Sinar sekali.

Oleh kerana tuan pengarang Sinar Harian sebut "tahi dibuat awang hitam"  fahamlah bahawa mereka datang dari negara 'lubang tahi' atau 'shithole countries' seperti mana disebut Donald Trump. 

Seluruh negara dan rakyat Malaysia akan menghadapi masalah jika orang asing boleh masuk negara kita dan terus menetap di sini tanpa terkawal, terutama sekali orang asing dari negara yang banyak bermasalah sosial, ekonomi, berperang saudara, berperang agama,  berperang kaum, kasta dan sebagainya.  

Saya cadangkan Sinar Harian hantar wartawan untuk membuat 'investigative reporting' berkenaan laluan tikus di Pengerang, Johor, di Bukit Kayu Hitam, Kedah, juga di KLIA dan beberapa tempat sempadan negara kita. Saya cadangkan Sinar sewa rumah saja untuk wartawan duduk lama sikit. Sebab cerita ini tidak akan berakhir. There is no end to this story. 

Sila tengok sekali lagi video Bangla tadi memperli dan ketawakan Polis dan Imigresen kita sebagai mudah dibeli dengan sedikit rasuah. Mereka ketawakan kita sebagai bangsa lembik, boleh diperdaya setiap masa.   Itulah Awang Dogol. Posted by Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/08/pengarang-sinar-harian-dan-al-kisah.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Must

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5121 Wafiq Terima Banyak Aduan Pekerja Dilarang Berhijab Sinar Harian 01 08 2019

5121 Wafiq Terima Banyak Aduan Pekerja Dilarang Berhijab Sinar Harian 01 08 2019

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 505 hits
SHAH ALAM Pertubuhan Ikatan Wanita Antarabangsa bagi Institusi Keluarga dan Pendidikan Berkualiti menerima banyak aduan daripada pekerja swasta terutama sektor perhotelan yang mendakwa mereka dilarang untuk memakai hijab ketika bekerja Exco...
5117 Kasih Seorang Mualaf Setia Jaga Bapa Hidap Strok Sinar Harian 30 07 2019

5117 Kasih Seorang Mualaf Setia Jaga Bapa Hidap Strok Sinar Harian 30 07 2019

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 352 hits
KUALA TERENGGANU Biarpun berlainan agama ia bukan halangan bagi seorang mualaf Syahidee Foo Kai Cheng 52 dari Kampung Bukit Kecil di sini untuk terus setia menjaga bapanya yang diserang angin ahmar Bapanya Foo Fong Chor 92 yang beragama Bud...
Akibat Menyerang Anggota Polis Awang Hitam Dihadapkan Ke Mahkamah

Akibat Menyerang Anggota Polis Awang Hitam Dihadapkan Ke Mahkamah

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 313 hits
Sumber Free Malaysia TodayOrang Petaling Jaya tentu pernah nama Pangsapuri Flora Damansara kan Buat yang tak tahu kawasan pangsapuri tu sekarang tempat Awang Hitanm tinggal menyewa disana sejak beberapa tahun kebelakangan ini Baru baru ini ...
Kisah Penghuni Panti Asuhan Yang Kini Jadi Direktur Utama

Kisah Penghuni Panti Asuhan Yang Kini Jadi Direktur Utama

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 151 hits
Nasib memang Tuhan yang menentukan tetapi manusia harus berusaha supaya apa yang dicita citakan bisa terwujud Kata kata itu selalu dijadikan pegangan oleh Akhmad Mundholin penghuni panti asuhan yang kini menjadi Direktur Utama Bank Perkredi...
Kisah Infaq Tukang Becak Bikin Ketua Dkm Menangis Haru

Kisah Infaq Tukang Becak Bikin Ketua Dkm Menangis Haru

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 303 hits
Ustadz saya mau infaq untuk masjid kata tukang becak itu sambil menyerahkan enam lembar uang kertas warna biru bergambar I Gusti Ngurah Rai Kok banyak Pak Sang Ustadz tahu uang Rp 300 000 cukup banyak untuk seorang tukang becak Ini uang BLT...
Kisah Haji Pertama Dan Terakhir Rasulullah Pada Bulan Zulkaedah

Kisah Haji Pertama Dan Terakhir Rasulullah Pada Bulan Zulkaedah

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 504 hits
Mungkin anda pernah mendengar mengenai bulan bulan haram yang telah diharamkan di dalamnya berlaku peperangan Maka pada bulan ini orang Arab Jahiliah serta kaum Muslim menahan diri mereka daripada melakukan peperangan Walaupun ada diceritak...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly