Peluang Pelaburan Emas Bagi Kontraktor Dalam Belanjawan 2021


Peluang Pelaburan Emas Bagi Kontraktor Dalam Belanjawan 2021 Alhamdulillah, intipati Belanjawan 2021 telah pun dikongsikan di pelbagai media sosial. Setiap individu, organisasi atau syarikat yang terlibat boleh ambil peluang manfaatkan bantuan dan peluang yang telah dibentangkan dalam Belanjawan 2021 dengan sepenuhnya.
Di antara peluang yang paling mudah direbut ialah peluang pelaburan emas bagi kontraktor-kontraktor yang dipilih menjalankan projek-projek membina infrastruktur air, elektrik, dan jalan raya, kemudahan kesihatan dan pendidikan, kontraktor kelas G1 hingga G4 yang jalankan projek kecil dan sederhana termasuk bagi penyelenggaraan Jalan Persekutuan dan penyelenggaraan rumah PPR, juga bagi kontraktor pembinaan di bawah Skim Pembiayaan Kontrak Ekspres (SPiKE), projek Lebuhraya Pan Borneo, Landasan Berkembar Elektrik Gemas – Johor Bahru dan Landasan Berkembar Lembah Klang Fasa Pertama.
Bagaimana peluang pelaburan emas bagi kontraktor ini dapat dimanfaatkan? Jawapannya mudah sahaja..
Kontraktor yang diluluskan dalam mana-mana pembiayaan boleh membeli emas pelaburan dengan pembiayaan yang diterima dalam akaun Gold Accumulation Program (GAP) seterusnya boleh mendapatkan kembali wang tunai ke dalam akaun Syarikat melalui kemudahan Ar-Rahnu dalam masa hanya 2 hari bekerja.
Tidak perlu ke mana-mana pejabat Ar-Rahnu untuk pajak emas pelaburan anda untuk dapat tunai dan juga tebus balik bila gunakan kemudahan Ar-Rahnu dalam Akaun GAP Akaun GAP boleh dibuka secara individu samada akaun Dewasa (18 tahun ke atas) atau Junior (bawah 18 tahun) dan juga atas nama syarikat atau organisasi yang berdaftar. Pendaftaran adalah percuma dan akaun simpanan emas pelaburan GAP akan diaktifkan bila terdapat pembelian emas dengan nilai minima RM100 sahaja. Nama anda tidak akan dimasukkan dalam CCRIS atau CTOS apabila menggunakan kemudahan Ar-Rahnu dalam akaun GAP.
Screenshot menu Ar-Rahnu dalam akaun GAP. Klik di sini untuk mendaftar Akaun simpanan emas pelaburan GAP.
Setelah akaun GAP dibuka, kontraktor boleh membeli emas 24k dalam akaun GAP dengan jumlah nilai projek yang akan dijalankan. Baki emas akan disahkan dalam penyata dalam tempoh 3-5 hari bekerja. Jika menggunakankaedah bayaran melalui FPX, baki akan dikemaskini dalam tempoh kurang dari 24 jam.
Kemudian, kontraktor boleh memohon pembiayaan Ar-Rahnu agar wang tunai pembiayaan Ar-Rahnu dimasukkan semula ke dalam akaun bank syarikat dalam tempoh 2 hari bekerja tanpa perlu ke mana-mana bank (semuanya dijalankan atas talian) untuk melaksanakan dan menyiapkan projek-projek yang terlibat dalam tempoh 6 bulan dari tarikh pembiayaan Ar-Rahnu.
Kadar pembiayaan Ar-Rahnu yang diluluskan ialah 70% dari harga emas semasa. Manakala kadar upah simpan pula hanyalah 1% dari nilai marhun (kadar yang diluluskan). Lebih cepat tebus, lebih murah kadar upah simpan. Memandangkan harga emas semakin meningkat, terdapat peluang untuk dapat nilai marhun yang tinggi.
Selepas siap projek dan pembayaran diterima, Syarikat kontraktor boleh menebus kembali emas pelaburan ke dalam akaun GAP dengan menggunakan duit yang diterima.
Untuk makluman, proses tebus balik emas yang dipajak dalam akaun GAP boleh dilakukan mengikut jumlah gram emas yang termampu bayar (dalam gandaan minima 1 gram sahaja). Berbeza jika anda pajak seketul Goldbar 100g atau 250g secara fizikal kerana anda terpaksa menebus kembali dalam jumlah yang banyak sekaligus untuk dapatkan semula Goldbar anda.
Akhirnya emas dapat, duit tunai pun dapat untuk jalankan projek, projek pun siap, kontraktor dapat bayaran dari projek dan boleh tebus semula emas pelaburan yang digadaikan di Ar-Rahnu.
Untuk makluman, transaksi jual, beli dan pajak dalam akaun GAP ini telah disahkan patuh syariah oleh Panel Penasihat Syariah Amanie Advisor yang juga merupakan Panel Penasihat Syariah Bank Negara Malaysia.
Sijil patuh syariah akaun Gold Accumulation Program (GAP) yang telah dikeluarkan oleh Panel Penasihat Syariah Amanie Advisor pada 29 September 2017. Alhamdulillah.. semoga anda diberi kefahaman. Memang sangat mudah untuk jadi kaya jika ada ilmu pelaburan emas digabungkan dengan pembiayaan Ar-Rahnu.
Klik di sini untuk mendaftar Akaun simpanan emas pelaburan GAP.
#Pelaburanemas #Belanjawan2021 #kontraktor #Ar-Rahnu #akaungap
The post Peluang Pelaburan Emas Bagi Kontraktor Dalam Belanjawan 2021 first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/peluang-pelaburan-emas-bagi-kontraktor-dalam-belanjawan-2021/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=peluang-pelaburan-emas-bagi-kontraktor-dalam-belanjawan-2

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahathir Anwar Dan Ph Gagal Tumbangkan Pn Dalam Peluang Terakhir Undian Belanjawan 2021

Mahathir Anwar Dan Ph Gagal Tumbangkan Pn Dalam Peluang Terakhir Undian Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 282 hits
HASRAT ahli Parlimen Pembangkang untuk menjatuhkan Kerajaan Perikatan Nasional melalui undi belah bahagi pada bacaan kali ketiga Rang Undang Undang Perbekalan 2021 gagal sebentar tadi Keputusan dibacakan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat Datu...
Undi Belah Bahagian Umno Sokong Belanjawan 2021 Demi Rakyat Nazri Aziz

Undi Belah Bahagian Umno Sokong Belanjawan 2021 Demi Rakyat Nazri Aziz

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 341 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz memberi jaminan semua Ahli Parlimen UMNO kecuali Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah akan menyokong bacaan kali ketiga Rang Undang Undang Perbekalan 2...
Pelaburan Emas Cimb E Gold Investment Account

Pelaburan Emas Cimb E Gold Investment Account

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 486 hits
Pelaburan emas CIMB yang dikenali sebagai e Gold Investment Account merupakan salah satu kemudahan menyimpan emas secara elektronik tanpa emas fizikal yang terdapat di Malaysia Akaun pelaburan emas CIMB atau dikenali sebagai e Gold Investme...
Mewah Tapi Simpel Ini 8 Kebaya Bernuansa Emas Buat Hijabers Demi Menyambut 2021

Mewah Tapi Simpel Ini 8 Kebaya Bernuansa Emas Buat Hijabers Demi Menyambut 2021

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 306 hits
Kebaya emas nggak kalah netral dengan kebaya berwarna gelap seperti hitam Coba deh
Pelaburan Emas Maybank

Pelaburan Emas Maybank

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 428 hits
Pelaburan emas Maybank merupakan salah satu jenis pelaburan emas yang terkenal di Malaysia yang dikenali sebagai Maybank Gold Investment Account Dalam MGIA ni anda melabur emas dengan membuka buku akaun pelaburan emas Sebelum anda mula untu...
Terkini Belanjawan 2021 Diluluskan Selepas Bacaan Ketiga Di Dewan Rakyat

Terkini Belanjawan 2021 Diluluskan Selepas Bacaan Ketiga Di Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 285 hits
loading Rang Undang undang Perbekalan 2021 telah diluluskan selepas bacaan kali ketiga dibuat di Dewan Rakyat hari ini Menurut ciapan terbaru di laman Twitter Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin Belanjawan 2021 itu diluluskan dengan undi...
Ph Tetap Tolak Belanjawan 2021 Undian Belah Bahagi Hari Ini

Ph Tetap Tolak Belanjawan 2021 Undian Belah Bahagi Hari Ini

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 220 hits
loading KUALA LUMPUR Selepas selesai membahaskan Belanjawan 2021 di peringkat dasar dan jawatankuasa Pakatan Harapan konsisten dengan pendirian mereka untuk menolak Belanjawan 2021
7 Kesilapan Pelaburan Emas Yang Perlu Dielakkan

7 Kesilapan Pelaburan Emas Yang Perlu Dielakkan

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 366 hits
Nak tahu kesilapan pelaburan emas yang perlu anda tahu dan semestinya elakkan dari berlaku Berikut saya senaraikan 7 tips kesilapan yang pelabur emas pernah lakukan agar anda tidak melakukannya dan mengulangi kesilapan tersebut Belajar dari...
Belanjawan 2021 Dap Gesa Tambahan Rm45 Bilion Senarai Lima Teras

Belanjawan 2021 Dap Gesa Tambahan Rm45 Bilion Senarai Lima Teras

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 232 hits
DAP mencadangkan supaya kerajaan memperuntukkan 45 bilion ringgit lagi dalam Belanjawan 2021 bagi menyelamatkan pekerjaan dan penguncupan Indeks Pengeluaran Industri Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng berkata kadar pengangguran tidak jangka d...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah