Panduan Mengubah File Pdf Ke Ptt


Kini segalanya boleh dilakukan dengan mudah dengan perkembangan pesat teknologi, terutama dalam bidang teknologi dan internet.

Artikel pada kali ini broayietech berkongsi dengan anda panduan mengubah fail PDF ke PTT,  tiba-tiba berlaku semasa bekerja. Sebagai contoh, apabila anda diberitahu untuk membuat presentation pada hari itu tetapi anda masih tidak mempunyai fail pembentangan dalam bentuk PPT ( Power Point ).
Anda hanya mempunyai bahan pembentangan dalam format PDF. Di sini anda tidak perlu bimbang kerana anda boleh menukar fail PDF ke dalam fail PPT.
Cara Mengubah Fail PDF Ke Power Point Secara Atas Talian Cara pertama mengubah fail PDF ke PTT iaitu secara atas talian, jika anda menggunakan secara atas talian pastikan mempunyai sambungan internet terlebih dahulu..
1. Buka pelayar atau browse anda samada opera, mozilla firefox atau google chrome dan layari ke halaman dibawah ( klik disini ).
2. Selepas itu akan muncul seperti halaman dibawah, klik pada ” Choose File ” dimana anda perlu memilih fail pdf yang ingin di convert kepada PTT ( power point ).

3. Setelah anda masuk ke folder dan memilih file pdf yang ingin anda ubah, pilih file tersebut dan klik pada button ” open ” seperti gambarajah dibawah.

4. Tunggu seketika sehingga proses muat naik fail pdf selesai. Apabila proses muat naik berjalan ia akan kelihatan seperti gambar berikut.

5. Setelah proses upload siap, akan tampil seperti gambarajah dibawah dimana anda boleh terus download, share, upload ke dropbox atau ke google drive.

Cara Mengubah Fail PDF ke Power Point Dengan Perisian  PDF Element Cara kedua yang boleh anda gunakan adalah menggunakan perisian tambahan untuk menukar pdf ke PPT. Oleh itu, pertama anda perlu mempunyai aplikasi yang diperlukan pada komputer anda. Ok, betul, inilah cara untuk menukar PDF ke PPT dengan aplikasi.
1. Silalah muat turun perisian element ( klik disini ) setelah siap download install perisian ini di laptop atau komputer anda, seperti gambarah dibawah.

2. Setelah anda siap download dan install, buka perisian tersebut dan klik pada ” Open File ” pilih fail pdf yang anda ingin jadikan sebagai PTT ( power point ), seperti gambarajah dibawah.

3. Setelah anda iatu anda klik button ” open ” selesai klik fail pdf anda akan terbuka seperti gambarajah dibawah, anda klik button ” To PTT ” pada taskbar atas, maka fail pdf anda nanti akan disimpan sebagai fail PTT.

Demikian sedikit perkongsian dari broayietech.com. Semuga perkongsi ini memberi manafaat sedikit sebanyak kepada anda, jika anda rasa artikel ini menarik untuk dikongsi jangan lupa klik button ” Sharing Is Caring ” dibawah.
The post Panduan Mengubah File PDF Ke PTT ( Power Point ) appeared first on Broayietech.com | Blogger | IT Tech | Servis Komputer | Servis Laptop | Servis Printer | Chendering.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.broayietech.com/panduan-mengubah-file-pdf-ke-ptt-power-point/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Sunting Dokumen Pdf Ke Word Dengan Wondershare Pdfelement

Panduan Sunting Dokumen Pdf Ke Word Dengan Wondershare Pdfelement

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 243 hits
Di dalam artikel pada kali ini broayietech akan berkongsi panduan edit document pdf kepada microsoft word Dokumen PDF merupakan dokumen yang paling kerap digunakan untuk dokumentasi Ia menjadi pilihan kerana mudah untuk disediakan dan dikon...
Panduan Menulis Surat Pengesahan Tidak Bekerja

Panduan Menulis Surat Pengesahan Tidak Bekerja

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 274 hits
Panduan Menulis Surat Pengesahan Tidak Bekerja Assalamualaikum Hari ni saya nak kongsi sedikit Panduan Menulis Surat Pengesahan Tidak Bekerja untuk permohonan penangguhan bayaran balik PTPTN Sesetengah daripada kita bukan tak nak bayar bali...
Panduan Mengisi E Filling Cukai Pendapatan

Panduan Mengisi E Filling Cukai Pendapatan

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 357 hits
Bismillah Assalamualaikum Langkah 1 Log masuk ke ezhasil Macam online banking siap ada frasa keselamatan sebelum masukkan password Pastikan check tu kita punya ke bukan Langkah 2 Pilih opsyen e filing kemudian e borang Langkah 3 Pilih tahun...
Panduan Jom Bebas Hutang

Panduan Jom Bebas Hutang

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 305 hits
Panduan Jom Bebas Hutang Berhutang jangan sampai tak bayar Tak malu kah dengan diri sendiri Walaupun hutang tak banyak mana Tapi wajib juga bayar Bila hidup bebas dan merdeka tanpa hutang Berhutang ini untuk satu keperluan dan kepentingan m...
Panduan Hidup Bebas Tanpa Hutang Oleh Dr Hm Tuah Iskandar

Panduan Hidup Bebas Tanpa Hutang Oleh Dr Hm Tuah Iskandar

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 453 hits
Ilmu untuk hidup bebas tanpa belenggu hutang adalah ilmu yang sangat penting untuk dipelajari oleh setiap orang Berhutang itu sememangnya sangat mudah tapi untuk bebaskan diri daripada belenggu hutang bukanlah satu perkara yang mudah Macam ...
Inilah Cara Solat Jamak Taqdim And Takhir Dengan Betul Panduan Dari Jakim

Inilah Cara Solat Jamak Taqdim And Takhir Dengan Betul Panduan Dari Jakim

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 842 hits
Selalunya di hentian R R Lebuh Raya Utara Selatan kita biasa nampak tatacara panduan dan cara solat jamak dan qasar di dinding surau Bila mahu solat kita baca Lepas itu lupa Jika singgah lagi di R R baca lagi Selepas itu lupa lagi Mungkin k...
Panduan Beli Kereta Mampu Milik Untuk Graduan

Panduan Beli Kereta Mampu Milik Untuk Graduan

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 529 hits
Bagi pelajar lepasan ijazah atau master sebuah kereta merupakan aset penting terutamanya bagi yang sudah berkahwin dan mempunyai anak Namun begitu memilih kereta yang sesuai dan mempunyai harga yang berpatutan bukanlah sesuatu perkara yang ...
Mengubah Limbah Plastik Jadi Paving Block

Mengubah Limbah Plastik Jadi Paving Block

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 136 hits
Mengubah Limbah Plastik Jadi Paving Block Konsumen diharapkan akan beralih kepada kantongan yang lebih ramah lingkungan dan dapat digunakan dalam jangka waktu lama
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran