Panduan Beli Kereta Mampu Milik Untuk Graduan


Bagi pelajar lepasan ijazah atau master, sebuah kereta merupakan aset penting terutamanya bagi yang sudah berkahwin dan mempunyai anak. Namun begitu, memilih kereta yang sesuai dan mempunyai harga yang berpatutan bukanlah sesuatu perkara yang mudah.
Di Malaysia, terdapat pelbagai jenis pilihan kereta dari kereta import mewah sehinggalah kereta tempatan biasa yang dijual pada harga yang berbeza mengikut spesifikasi yang diminta. Oleh itu, sebagai panduan untuk memilih kereta pertama anda, berikut adalah senarai 5 kereta mampu milik terbaik untuk fresh graduate.
Perodua Axia Perodua Axia merupakan sebuah kereta hatchback yang dijual pada harga yang sangat berpatutan iaitu serendah RM25,000. Axia juga sudah dikenali ramai pemandu sebagai sebuah kereta yang sangat menjimatkan minyak terutamanya ketika anda menggunakannya untuk perjalanan jauh.
Saiz enjinnya hanyalah sebesar 1000cc tetapi lebih daripada mencukupi untuk digunakan sebagai mod pengangkutan perjalanan dekat atau jauh. Saiz keretanya yang kecil memudahkan para pemandu untuk meletakkan kereta mereka di tempat letak kereta tertentu tanpa apa-apa halangan.
Walaupun pada luaran Perodua Axia nampak seperti kecil, namun dalamannya mempunyai keluasan yang agak luas berbanding dengan kereta kecil keluaran Perodua sebelum ini seperti Kancil dan Kelisa. Model Perodua Axia kini datang dengan ciri tekan butang untuk menghidupkan enjin dimana anda hanya perlu membawa kunci dan meletakkannya di dalam poket tanpa perlu menggunakan kunci itu sendiri untuk menghidupkan enjin.
Dari segi penjimatan minyak, anda tidak perlu risau lagi kerana Perodua Axia mempunyai sistem eco dimana akan mengurangkan pembakaran minyak semasa memandu dan sekaligus akan menjimatkan minyak ketika anda memandu.
Perodua Myvi Jika anda sedang mencari sebuah kereta yang mempunyai saiz seperti Perodua Axia tetapi memiliki saiz enjin yang lebih besar, maka Perodua Myvi mungkin adalah yang anda sedang carikan sebelum ini. Perodua Myvi datang dengan dua jenis saiz enjin iaitu 1,300cc atau 1,500cc.
Harganya pula mengikut saiz enjin yang dipilih dan pada variasi 1,300cc, harganya yang paling rendah ditawarkan oleh Perodua adalah sebanyak RM44,000. Kereta Myvi ini telah menjadi pilihan ramai disebabkan oleh kemampuannya untuk dipandu dengan laju seperti kereta import mewah yang lain dan juga saiznya yang kecil yang memberikan kemudahan kepada semua pemandu untuk meletakkan kereta tanpa berfikir panjang.
Kereta ini juga menggunakan ciri tekan butang untuk menghidupkan enjin. Dari segi penjimatan minyak, anda tidak perlu risau lagi kerana Perodua Myvi mempunyai sistem eco dan ciri mematikan enjin secara automatik ketika anda berhenti di lampu isyarat atau ketika menunggu di dalam kereta dimana akan mengurangkan pembakaran minyak semasa memandu dan sekaligus akan menjimatkan minyak ketika anda memandu.
Proton Saga Proton merupakan pengeluar kereta tempatan yang pertama di Malaysia. Saga ini merupakan model Saga yang terkini daripada model Saga yang sebelum ini. Ia datang dengan enjin yang bersaiz 1332cc dan mampu membawa sehingga 4 penumpang dan 1 pemandu terutamanya ketika melakukan perjalanan jarak jauh.
Oleh kerana saiz Proton Saga ini bercirikan variasi jenis sedan, harga yang ditawarkan kepada pelanggan adalah sebanyak RM30,000 iaitu mahal sedikit daripada Perodua Axia dan lebih murah berbanding Perodua Myvi.
Saiz dalamannya yang luas menjadikannya pilihan ramai terutamanya untuk digunakan ketika perjalanan jarak jauh. Dari segi penjimatan minyak pula, ia tidaklah memberikan penjimatan yang tinggi seperti Perodua Myvi dan Perodua Axia, tetapi masih lagi menjimatkan kerana hanya menggunakan 5.7L minyak untuk perjalanan 100KM. Ianya merupakan sebuah kereta sedan yang amat berpatutan di Malaysia.
Proton Iriz Iriz merupakan sebuah kereta hatchback keluaran Proton bagi menyaing keluaran Perodua Axia dan Perodua Myvi di pasaran tempatan. Ia mempunyai variasi enjin sebesar 1332cc membolehkannya untuk dipandu dengan agak laju oleh kerana saiznya yang kecil dan enjin yang agak besar. Saiz dalamannya juga agak luas sama seperti Perodua Axia dan Perodua Myvi.
Walaupun Proton Iriz hanya diklasifikasikan sebagai kereta hatchback, tetapi harganya yang ditawarkan pada RM38,000 membuatkannya agak mahal berbanding dengan kereta sedan keluaran Proton iaitu Proton Saga. Ini kerana Proton Iriz menawarkan ciri-ciri terkini yang lebih banyak seperti Airbag, Sensor HHC dan lain-lain lagi.
Jika anda inginkan kelainan dan pada harga tang lebih murah berbanding Perodua Myvi, Proton Iriz mungkin merupakan sebuah kereta hatchback impian anda sebelum ini.
Perodua Bezza Bezza merupakan kereta sedan pertama keluaran Perodua yang bukan sahaja menawarkan penjimatan minyak yang tinggi malah enjin dan ruang dalamannya yang luas menjadikan Perodua Bezza ini salah satu kereta sedan yang terbaik di pasaran. Ia menawarkan 2 variasi saiz enjin iaitu bersaiz 998cc dan 1329cc.
Perodua Bezza kini juga datang dengan ciri tekan butang untuk menghidupkan enjin bagi model tertentu. Dari segi penjimatan minyak, anda tidak perlu risau lagi kerana Perodua Bezza mempunyai sistem eco dimana akan mengurangkan pembakaran minyak semasa memandu dan sekaligus akan menjimatkan minyak ketika anda memandu.
Harga yang ditawarkan oleh Perodua Bezza ini adalah sebanyak RM 35,000 untuk 998cc dan RM43,000 bagi 1329cc.
Sekian berikut adalah sebahagian dari senarai kenderaan kos rendah yang mampu anda miliki. Semoga artikel ini dapat membantu  anda memilih kenderaan dengan baik !


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.buytyresellwheel.com.my/car/panduan-beli-kereta-mampu-milik-untuk-graduan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Ph Optimis Bina 100 000 Rumah Mampu Milik Kos Rendah Tahun Ini

Kerajaan Ph Optimis Bina 100 000 Rumah Mampu Milik Kos Rendah Tahun Ini

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 315 hits
Kerajaan Pakatan Harapan telah mengenai pasti lokasi 100 000 buah rumah mampu milik dan kos rendah unuk dibangunkan pada tahun ini lapor Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin berkata pembinaan akan diadakan di beberapa ...
Tak Mampu Beli Makanan Sedap Ayah Kumpul Makanan Yang Dibuang Di Hotel Luah Yatie Sendayu Tinggi

Tak Mampu Beli Makanan Sedap Ayah Kumpul Makanan Yang Dibuang Di Hotel Luah Yatie Sendayu Tinggi

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 830 hits
Bapa kepada pengasas kosmetik yang terkenal Dato Sri Aliff Syukri dan Hayati Sendayu Tinggi Kamarzaman Kamaludin telah meninggal dunia semalam akibat komplikasi jantung Instagram Yatie Aliff Syukri Bonda Rozita telah dipenuhi dengan kisah k...
Rumah Mampu Milik Di Cyberjaya Selangor Melalui Skim Rumah Pertamaku

Rumah Mampu Milik Di Cyberjaya Selangor Melalui Skim Rumah Pertamaku

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 549 hits
Bagi menyahut saranan kerajaan negeri bagi menyediakan rumah pada harga berpatutan sekali lagi PKNS memberi komitmen sepenuhnya selari dengan hasrat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang menyasarkan 1 juta unit RMM dalam tempoh 1...
Rumah Mampu Milik Dan Murah 1 Juta Unit Pasti Akan Dibina Dalam Masa 10 Tahun Kata Pm Ke 7

Rumah Mampu Milik Dan Murah 1 Juta Unit Pasti Akan Dibina Dalam Masa 10 Tahun Kata Pm Ke 7

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 298 hits
PUCHONG Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi jaminan bahawa kerajaan Pakatan Harapan akan membina sejuta unit rumah mampu milik dan rumah murah dalam masa 10 tahun Menurut beliau walaupun kerajaan menghadapi pelbagai kekangan dal...
5 Sebab Ini Kenapa Korang Wajib Elak Dari Beli Kereta Sambung Bayar

5 Sebab Ini Kenapa Korang Wajib Elak Dari Beli Kereta Sambung Bayar

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 381 hits
Nak ambil jalan mudah pilihlah kereta second hand Tapi tu pun kalau pinjaman lulus Kalau tak lulus juga macam mana Ada yang terpaksa pilih untuk mencari kereta sambung bayar Apa yang perlu korang tahu tentang kereta sambung bayar ni ialah p...
Informasi K Tan Penuhi Keperluan Rakyat Bina 5 000 Rumah Mampu Milik Islam

Informasi K Tan Penuhi Keperluan Rakyat Bina 5 000 Rumah Mampu Milik Islam

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 297 hits
Dr Izani Hussin melakukan gimik perasmian Projek Taman Jepun Bina 5 000 rumah mampu milik penggal lepasKOTA BHARU Pada penggal ke 13 sebanyak 5 000 unit rumah mampu milik dibina di seluruh Kelantan bagi memenuhi keperluan rakyat Pengerusi J...
Rezeki Allah Tak Pernah Salah Alamat Dulu Naik Motor Jer Susah Senang Bersama Kini Mampu Pakai Kereta

Rezeki Allah Tak Pernah Salah Alamat Dulu Naik Motor Jer Susah Senang Bersama Kini Mampu Pakai Kereta

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 768 hits
Rezeki Allah Tak Pernah Salah Alamat Dulu Naik Motor Jer Susah Senang Bersama Kini Mampu Pakai Kereta Sepasang KASUT boleh menjadi contoh terbaik bagi pasangan suami isteri Bentuknya sama namun berdampingan Waktu berjalan tidak pernah seren...
Kwp Terima 29 000 Unit Permohonan Bina Rumah Mampu Milik

Kwp Terima 29 000 Unit Permohonan Bina Rumah Mampu Milik

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 363 hits
Kementerian Wilayah Persekutuan menerima 29 000 unit permohonan baharu bagi pembinaan rumah mampu milik tahun ini
Najib Umpama Kereta Antik Orang Suka Tengok Tapi Tak Beli

Najib Umpama Kereta Antik Orang Suka Tengok Tapi Tak Beli

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 412 hits
BEKAS perdana menteri Najib Razak diumpamakan seperti kereta antik yang orang ramai suka lihat namun tidak ramai yang akan beli Setiausaha Khas Presiden PKR R Suresh Kumar memberi perumpamaan itu ketika menggambarkan populariti Najib yang d...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik