Obses Nak Anak Genius Hingga Rela Ditipu Seller


Ibu obses mahukan anak genius sehingga rela ditipu oleh seller | Pernah dengar tak kes ibu obses nak dapat anak yang kulit putih melepak, sampai sanggup ambil suntikan kecantikan masa tengah mengandung dari seller instashop? 
Atau, memasukkan serbuk kolagen dan glutathione ke dalam susu formula anak yang baru berusia setahun? Itu semua pernah jadi viral 3 tahun dulu. Sekarang? Kes nak anak terlajak bijak pulak.
Ok ni pendedahan amalan kurang berilmu SID (Shaklee Independent Distributor) yang suka memandai-mandai demi melariskan produk jualan
Ha, lepas ni mesti ramai kata Syu anti-Shaklee. Syu dengki nak jatuhkan empayar Shaklee, nak tuang pasir dalam periuk nasi SID-SID..kan. huu~ #mokcikRedhaNak
Korang boleh label Syu menutup periuk nasik SID, tapi Hakikatnya Syu sendiri pun pengguna produk Shaklee jugak! Syu minum ESP kot masa dalam pantang, pastu makan tablet Zinc Complex dan Vita E complex jugak. Tak caya, tanya SID gojes mak jemah ni , 
I memang membeli dengan dia je pun. Selama I amalkan produk shaklee, tak pernah pulak pun I pecahkan tablet or capsul untuk bagi kat anak I, sebab I tahu sebaik mana pun supplement tu, sekiranya ia untuk sukatan orang dewasa, maka ia hanya untuk orang dewasa la!

Like seriously? Masukkan dos dewasa ke dalam susu anak? Oi..oii. Susu formula dah diformulasikan siap ada kandungan DHA dah kot wei! Kenapa nak over-over pi tambah lagi Omega Guard?
Dos DHA yang disarankan untuk kanak-kanakMenurut EFSA - Dos DHA yang disarankan untuk kanak-kanak 1-3 tahun adalah 100mg sehari adalah memadai. Manakala Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) pula menyarankan pengambilan DHA mengikut berat badan iaitu 10-12 mg/kg. 
Itupun dinyatakan adalah DHA yang bersumberkan dari susu ibu dan diet harian. Ikan berlemak seperti salmon, tenggiri, ikan bilis dan herring merupakan ikan yang tinggi kandungan DHA. Selain tu, sejumlah kecil DHA boleh juga didapati di dalam kuning telur.
Disyorkan Untuk Ibu : Awas Penggunaan Krim Sapu Steroid ke Atas Anak
Memberikan kanak-kanak capsul Omega-3 dos dewasa?Penyalahgunaan ubat atau vitamin sememangnya sangat-sangat tak patut, terutamanya kalau ia disalahgunakan ke atas budak! Syu tak menyangkal kebaikan supplement dalam meningkatkan kesihatan dan kualiti kehidupan, tapi I geram dengan tingkah laku stokis-stokis Shaklee yang tak beretika yang suka buat-buat pandai dalam memberikan konsultasi. Grrr~ 
Sedangkan HQ Shaklee sendiri tak pernah mengeluarkan apa-apa statement yang menyuruh pengguna memberikan Omega Guard kepada kanak-kanak. 
Rujuk gambar di bawah ni. Maklumat ni Syu screenshot directly dari website utama Shaklee
FOR ADULTS ONLY. katanya. Takde pulak dia cakap "SUITABLE FOR EVERYONE AND ALL AGE GROUP".
Tahukah anda?1. Tindakan pecahkan capsule omega-3 yang mengandungi dos dewasa adalah tidak di galakkan tanpa pengawasan pengamal perubatan.
2. Apakah kepentingannya menambah DHA lagi ke dalam susu formula yang sudah diformulasikan bersama DHA sedia-sedia?
3. Malah susu ibu sendiri mempunyai sumber DHA yang sesuai dengan diet anak mengikut umurnya.
4. Sekali lagi, laman rasmi Shaklee sendiri pun tak pernah kata yang produk Omega Guard ni Sesuai diberikan kepada kanak-kanak, apatahlagi jika dicampurkan ke dalam susu.
5. Kalau korang salah seorang dari ibu yang amalkan amalan di atas, tolong stop serta merta ok.


Awas ya! Ibu bapa jangan mudah terpedaya dengan testimoni-testimoni yang menjanjikan bulan dan bintang. Rujuk pada fakta dari sumber yang lebih reliable, berserta bukti saintifik.



Tindakan mengubahsuai dos sendiri di rumah? Salah laku SID yang memandai-mandai alter dose yang secara teknikalnya bukan bidang kepakaran diorang adalah boleh didakwa! Sebab tu, dalam bab ubat, makanan tambahan dan nutrisi kanak-kanak dan bayi, korang perlu rujuk kepada yang pakar. 
Atau bertanya pada ahli yang tak mempunyai apa-apa kepentingan atau keuntungan, seperti badan-badan kesihatan seperti KKM. InsyaAllah pandangan dan khidmat nasihat yang diberikan adalah lebih telus dan tak bias.
DHA side effect? Serius lah Syu?! Takkan lah DHA pun ada kesan buruk.Yelaa..yela. Bukan side effect la. So nak gantikan dengan term apa pulak ek selain side effect? Kesan sampingan? haha still membawa maksud yang sama. Sebenarnya, jarang kita nak dengar kes keracunan DHA atau kesan sampingan DHA ni pada orang sihat. Tapi menurut laman web Mayo Clinic, kesan sampingan DHA adalah bersifat dosage responsive. 
Bermaksud, lagi tinggi dos DHA yang diambil, lagi tinggi chances korang mengalami kesan sampingan. So, kalau kanak-kanak mengambil dos orang dewasa..korang rasa? Tinggi tak chances nak berlaku side effect?
So apa kesan sampingan yang boleh korang alami?Antaranya, opkos lah sendawa yang berbau hanyir ikan. Dah makan minyak ikan, mestilah rasa ikan kan? Selain tu, korang juga boleh mengalami perut berangin, pedih ulu hati dan cirit-birit. Itu setakat yang dah dilaporkan dan direkod. Selebihnya, masih dalam fasa monitoring.
Amaran dan langkah berjaga-jagaJangan mengambil minyak ikan melebih 3 gram sehari. Orang yang mempunyai masalah hati, masalah pendarahan dan kencing manis perlu berjaga-jaga dan mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang produk minyak ikan. Selain itu, pesakit darah tinggi, pesakit kemurungan dan bi-polar disorder, yang sedang menerima rawatan dan ubat-ubatan dari hospital perlu berbincang dengan doktor yang merawat itu terlebih dahulu sebelum korang nak mulakan pengambilan supplement minyak ikan.
So, terbantut lah usaha ibu nak dapat anak pintar cerdik kalau macam ni?Boleh. Korang masa mengandung, korang amalkanlah memakan Omega Guard ni. InsyaAllah khasiatnya akan disalurkan kepada janin. Pastu, asid lemak DHA ni juga, akan terkumpul dalam tisu lemak ibu, dan kemudiannya akan diurai menjadi bahan dalam susu ibu selepas korang bersalin nanti.  
Jadi, lepas anak lahir, korang susukan je baby korang sampai dua tahun. DHA yang diurai dari lemak-lemak korang tu akan terus dibekalkan kepada anak. Kajian menunjukkan, asid lemak DHA dalam susu ibu adalah 4 kali lebih tinggi dari EPA. (EPA adalah asid lemak yang bayi tak mampu nak hadam)
Disyorkan untuk Ibu Menyusu : 25 Power-food dan Milkbooster Yang Mudah Didapati Di Pasaran
Selepas anak putus susu badan, boleh la topup bekalan DHA dari supplementKorang boleh dapatkan produk omega-3 atau DHA yang dirumus khas bagi kanak-kanak. Contohnya seperti DHA Gummies keluaran Scotts ni. Sehari berikan anak korang 3 gummies untuk dikunyah untuk menyokong perkembangan otak anak korang. Jangan pegi paksa anak korang telan kapsul Omega Guard tu. Kesian kot! Kecik-kecik lagi dah kena abuse. Tercekik kang, macam mana?

Scott's DHA Gummies for kids. [Dapatkan di Shopee]

Rujuk pada sumber yang genuinePapepun, korang boleh hubungi helpdesk NPRA di 03- 7883 5560 kalau ada sebarang keraguan. Jangan pi tanya stokis yang menjual produk. Kalau tanya stokis kemungkinan besar korang akan diberikan maklumat kurang jujur yang berorientasikan keuntungan, dan kadang kala menyimpang jauh dari fakta. Yelah nak meroket sales ribu-ribu sebelum hujung bulan kan, ayat mestilah padu! Baru boleh convert prospek kepada buyers laju-laju. Tak gittew uolls!? 
Sokong-perkembangan-otak-anak-anda-dengan-scotts-DHA-gummies

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.annursyuhadah.com/2017/10/ibu-obses-nak-anak-genius-sampai-sanggup-ditipu-online-sellers.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keliru Nak Pilih Sayur Buah Pada Anak Mulakan Dengan 5 Sayur Ni Dulu

Keliru Nak Pilih Sayur Buah Pada Anak Mulakan Dengan 5 Sayur Ni Dulu

papar berkaitan - pada 24/3/2022 - jumlah : 180 hits
Nak pilih apa ni Epal keledek atau kentang dulu pada anak Pelbagai persoalan mula kita fikirkan bila pertama kali nak kenalkan anak dengan sayur dan buah Tak perlu keliru pilih sahaja lima buah dan sayur ini untuk permulaan pada anak Mengap...
Bapanya Disembelih Hingga Mati Anak Yatim Mengamuk Histeria Bertemu Si Pelaku

Bapanya Disembelih Hingga Mati Anak Yatim Mengamuk Histeria Bertemu Si Pelaku

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 179 hits
Kembali tular di media sosial sebuah video memaparkan seorang anak tidak dapat menahan perasaan marah apabila berhadapan dengan pembunuh ayahnya Difahamkan kejadian itu yang berlaku pada 26 november 2020 telah menyebabkan anak mangsa Menant...
Anak Sikit Sikit Nak Mengamuk Dia Dalam Fasa Nak Beritahu Sesuatu Pada Ibu

Anak Sikit Sikit Nak Mengamuk Dia Dalam Fasa Nak Beritahu Sesuatu Pada Ibu

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 157 hits
Jujurnya anak yang sikit sikit nak mengamuk dan menangis ni boleh buat orang tak selesa Tambah pula kalau datang dengan pakej menjerit bagai nak tercabut anak tekak memukul menendang berguling atau hentak kepala Jika PUNCA merengek itu sesu...
Bila Nak Tinggalkan Anak Anak Yang Terlalu Kecil

Bila Nak Tinggalkan Anak Anak Yang Terlalu Kecil

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 205 hits
Bila nak tinggalkan anak anak yang terlalu kecil dengan bapaknya mulalah fikir kena sediakan bermacam macam Semua sedia tinggal nak guna je Pampers tise tisu basah dan air spray siap siap dalam bekas Kita mudahkan dia dia senang hati kita p...
Ibu Gar4ng Tapi Comel Memb3bel Salahkan Anak Positif Cov1d 19 Lebih P4rah Nak Ke Tandas Masa Kuarantin Pun Susah

Ibu Gar4ng Tapi Comel Memb3bel Salahkan Anak Positif Cov1d 19 Lebih P4rah Nak Ke Tandas Masa Kuarantin Pun Susah

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 163 hits
SUDAH lumrah seseorang yang bergelar ibu sememangnya tidak lepas daripada sikap suka memb3bel Lebih lebih lagi apabila anak anak ada melakukan kesilapan atau sengaja mengundang peny4kit maka pastinya beb3lan si ibu makin menjadi jadi sebaga...
Bersedia Ke Nak Tambah Anak Ini Perkara Yang Anda Perlu Pertimbangkan

Bersedia Ke Nak Tambah Anak Ini Perkara Yang Anda Perlu Pertimbangkan

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 161 hits
Ibu bersediakah anda untuk mengandung lagi Sebenarnya ada beberapa perkara perlu difikirkan sebelum membuat keputusan menambah jumlah anak 6 perkara perlu dipertimbangkan sebelum mengandung lagi Memutuskan untuk ingin menambah zuriat lagi a...
Kata Kata Tu Melekat Pada Anak Nak Anak Ada Self Esteem Tinggi Cakap Yang Baik Baik Dengan Doa

Kata Kata Tu Melekat Pada Anak Nak Anak Ada Self Esteem Tinggi Cakap Yang Baik Baik Dengan Doa

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 195 hits
Benarlah kata kata itu ibarat satu doa Apa lagi kata kata itu dituturkan oleh ibu sendiri Maka bercakaplah yang baik baik buat anak kecil kita Jangan main main kerana ia ibarat satu doa buat anak Melekat kemas dalam pemikiran anak anak kita...
Hiburan Senang Nak Pergi Bercuti Hantar Anak Ke Hospital Dakwa Kena Sawan Rupanya

Hiburan Senang Nak Pergi Bercuti Hantar Anak Ke Hospital Dakwa Kena Sawan Rupanya

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 203 hits
Tular di laman hantaran video oleh seorang pengguna dikenali sebagai Ikin yang merupakan seorang jururawat yang berkongsi kisah tentang sepasang suami isteri yang menghantar anak mereka di sebuah hospital Menerusi video tersebut pasangan su...
Nak Beli Apa Apa Tunggu Rosak Dulu Bukan Mak Ayah Berkira Tapi Niat Didik Anak

Nak Beli Apa Apa Tunggu Rosak Dulu Bukan Mak Ayah Berkira Tapi Niat Didik Anak

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 161 hits
Isu memaakai beg berjenama ke sekolah biarpun hanya Darjah 1 menjadi topik perbualan hebat di media sosial Ada mak ayah yang bersetuju jika berkemampuan namun sebahagian besarnya menolak mentah mentah kerana merasakan ia langsung tidak perl...
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941