Ibu Gar4ng Tapi Comel Memb3bel Salahkan Anak Positif Cov1d 19 Lebih P4rah Nak Ke Tandas Masa Kuarantin Pun Susah


SUDAH lumrah seseorang yang bergelar ibu sememangnya tidak lepas daripada sikap suka memb3bel.
Lebih-lebih lagi apabila anak-anak ada melakukan kesilapan atau sengaja ‘mengundang peny4kit’, maka pastinya beb3lan si ibu makin menjadi-jadi sebagaimana kisah wanita ini.
Menerusi perkongsian yang dimuat naik di laman sosial, wanita tersebut sempat merakam gelagat ibunya yang tidak henti-henti berleter ketika menghantar makanan kepadanya yang sedang menjalani kuarantin di bilik, sekali gus mengundang tawa warganet yang terhibur dengan tingkah dua beranak berkenaan.

Berkongsi cerita dengan mStar, Yang Chik Anum Tasrip berkata dia mendapat tahu dirinya dijangkiti c0v1d-19 selepas membuat ujian kendiri sebelum ke pejabat, pada Khamis minggu lalu.
“Selalu saya akan hantar mama pergi office. Mama bekerja sebagai Personal Assistant di sebuah pasar raya di USJ. Bila buat ujian dan keputusannya positif, respons mula-mula saya macam ‘alamak aduh!’ dan kemudian terus panggil mama time tu dia tengah nak siap-siap juga.
“Saya cakap ‘mama i got bad news’ dan dia respond ‘kau dah kenapa?’. Saya beritahu yang saya positif. Start situlah dia membebel dekat saya. Respon pertamanya tu tak bagi muka kesian langsung sebab salah sendiri juga kan tak reti duduk rumah. Itulah biasa mak-mak kan,” kata wanita yang senang disapa sebagai Anum ini.
Masih lagi sedang menjalani kuarantin kendiri di kediamannya, Anum berkata dia bersyukur kerana ibu dan ibu saudaranya yang tinggal bersama di bawah satu bumbung menunjukkan keputusan negatif.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Kelihatan gar4ng pada luaran, namun Anum berkata ibunya seorang yang sporting dan ceria.
“Sepanjang kuarantin, mama dan ibu (ibu saudara) yang jaga saya. Ibu yang selalu akan masakkan manakala mama akan hantar makanan dan ubat. Rutin pun tak banyak pun sebab sepanjang kuarantin, saya stay bilik je. Hanya keluar ke toilet sahaja.
“Asal keluar bilik je mama dah bersuara ‘nak pergi mana tu?’. Mama suruh duduk dalam bilik saja,” kata wanita berusia 25 tahun ini dari Klang, Selangor ini.
Mengulas perwatakan ibunya, Siti r0hana Hairullah, 49, Anum berkata wanita tersebut seorang ibu yang sangat sporting dan berjiwa muda meskipun kelihatan gar4ng pada luarannya.

Anum merupakan anak sulung daripada dua adik beradik.
“Mama memang jenis sporting sebenarnya, tak adalah gar4ng sangat… jenis happy go lucky. Tapi waktu dia memang betul-betul serious tu lebih baik jangan bersuara. Kalau tengok character dia sebenarnya bukan tipikal ibu-ibu. Mama ada special character yang susah nak jelaskan,” ujarnya yang bekerja sebagai ejen insurans.
Tidak menyangka perkongsiannya meraih melebihi 700,000 jumlah tontonan di aplikasi TikTok, Anum berkata dia terharu apabila membaca komen-komen netizen yang memuji serta mengkagumi keakraban hubungan dengan ibunya.
“Ramai yang puji mama cantik dan nampak muda. Ada juga cakap macam Korean.
Sedih juga bila ada reply, dia teringat memori dengan arw4h mak dia. Saya faham bagaimana rasanya sebab saya pun kehilangan ayah.ANUM“Tapi ada pula cakap tak respect mama bila tengah memb3bel tu boleh gelak. Bagi saya, ia bukan tak respect tapi itu moment yang kelakar. Ada masa kita serious, ada masa kita kelakar-kelakar juga… kadang-kadang orang macam tak faham.
“Tapi sedih juga bila ada reply, dia teringat memori dengan arwah mak dia. Saya faham bagaimana rasanya sebab saya pun kehilangan ayah. Ayah men1nggal ketika saya berumur 19 tahun, waktu tu saya belajar diploma di UiTM Machang. Ayah ‘pergi’ sebab ser4ngan jantung,” ujar anak sulung daripada dua adik beradik ini.
Tambahnya lagi, kehilangan insan bergelar ayah membuatkan dirinya lebih menghargai setiap detik dengan satu-satunya orang tua yang masih ada ketika ini.

Anum (kiri) bersama keluarga besarnya.
“Nak bermanja sekarang tinggal mama, jadi sedaya upaya hargai mama… hanya nak cipta memori dengan mama. Waktu-waktu ini saja nak bermanja berlawak dengan mama sementara dia masih ada.
“Buat mereka di luar sana, dengarlah cakap mak walaupun kita sebagai anak kadang-kadang tak dengar. Hargai mereka sebaik mungkin, beri yang terbaik untuk mak kita bila besar dan berkerja… kita balas balik segala pengorbanan mereka,” katanya lagi.
Komen Netizen:


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : mStar


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2022/03/ibu-gar4ng-tapi-comel-memb3bel-salahkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini 8 Perkara Anak Sulung Nak Daripada Ibu Ayah Tapi Tak Mampu Ungkapkan

Ini 8 Perkara Anak Sulung Nak Daripada Ibu Ayah Tapi Tak Mampu Ungkapkan

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 143 hits
Penghuni pertama rahim seorang wanita adalah anak sulung Kehadirannya sangat dinanti tetapi selepas lahirnya anak kedua dan seterusnya ibu bapa seakan lupa yang abang atau kakak tetap perlu belaian dan perhatian Adakah kita pernah terfikir ...
Pakar Saran Aktiviti Untuk Anak Susah Fokus Buat Bersama Lebih Mudah Anak Nak Hadam

Pakar Saran Aktiviti Untuk Anak Susah Fokus Buat Bersama Lebih Mudah Anak Nak Hadam

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 155 hits
Membuat aktiviti aktiviti menarik di rumah bukan sahaja dapat mengeratkan lagi hubungan ibu bapa dan anak anak malah ia juga dapat membantu si kecil untuk belajar dan meneroka Namun pasti sukar untuk dapatkan fokus daripada mereka kan Ada y...
Hiburan Balik Balik Ibu Nak Jumpa Anak Tapi Akhirnya Ditengking Suruh Pulang Netizen Luah Rasa Sebak

Hiburan Balik Balik Ibu Nak Jumpa Anak Tapi Akhirnya Ditengking Suruh Pulang Netizen Luah Rasa Sebak

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 147 hits
Tular di media sosial Twitter semalam mengenai sebuah video si tanggang moden yang mengundang sebak ramai netizen Dalam video tersebut seorang wanita warga emas bergelar ibu difahamkan sanggup menaiki bas datang dari kampung yang terletak d...
Hiburan Doktor Pun Takut Nak Pegang Ibu Kongsi Tragedi Ngeri Berus Gigi Terbenam Dalam Pipi Anak

Hiburan Doktor Pun Takut Nak Pegang Ibu Kongsi Tragedi Ngeri Berus Gigi Terbenam Dalam Pipi Anak

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 136 hits
Baru baru ini tular di aplikasi video perkongsian daripada seorang pengguna dikenali sebagai Fina Arif yang berdepan detik detik cemas apabila anaknya terjatuh semasa sedang memberus gigi di dalam tandas Susulan kejadian berus gigi yang dig...
Tak Ada Isu Nak Kena Riba Anak Waktu Drive Ibu Bapa Tunggal Kena Latih Anak Pakai Carseat Awal

Tak Ada Isu Nak Kena Riba Anak Waktu Drive Ibu Bapa Tunggal Kena Latih Anak Pakai Carseat Awal

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 123 hits
Bukan sekadar menyelamatkan nyawa anak bahkan pemakaian carseat kerusi keselamatan sebenarnya banyak memudahkan ibu dan ayah lebih lebih lagi pada ibu atau bapa tunggal Takkanlah nak beriba anak sambil drive kan Walau anak menangis perkenal...
Guna Buah Delima Bantu Hilangkan Batuk Anak Ibu Ini Kongsi Cara Nak Buat

Guna Buah Delima Bantu Hilangkan Batuk Anak Ibu Ini Kongsi Cara Nak Buat

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 139 hits
Buah delima bantu hilangkan batuk anak macam mana tu Demam batuk dan selesema itu memang sinonim dengan anak anak yang masih kecil Tambah pula dengan keadaan sekarang yang mana bukan sahaja kanak kanak malah orang dewasa juga mudah untuk di...
Arrian Kena Join Ibu Hari Ni Selepas Tomok Kini Isteri Anak Pula Positif Covid 19

Arrian Kena Join Ibu Hari Ni Selepas Tomok Kini Isteri Anak Pula Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 161 hits
Selepas pulih dari Covid 19 kini penyanyi Tomok memaklumkan isteri dan dua anaknya Arrian dan Khadijah turut sama disahkan positif Covid 19 semalam Menerusi Instagram Tomok berkongsi khabar duka itu malah turut mendoakan kesembuhan buat ist...
Anak Seronok Dapat Main Air Tapi Awas Ibu Ayah Kena Pastikan Perkara Elak Risiko Anak Lemas

Anak Seronok Dapat Main Air Tapi Awas Ibu Ayah Kena Pastikan Perkara Elak Risiko Anak Lemas

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 161 hits
Kebanyakkan anak anak kecil memang suka bermain air kalau dapat mandi mesti nak lama lama Tapi jangan sampai bahayakan si kecil ibu air yang kedalamannya hanya 1 inci atau kurang daripada 2 5cm juga boleh buatkan anak lemas hati hati semua ...
Muka Nampak Gar4ng Tak Sangka Zul Huzaimy Ada Anak Perempuan Comel Bak Supermodel

Muka Nampak Gar4ng Tak Sangka Zul Huzaimy Ada Anak Perempuan Comel Bak Supermodel

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 168 hits
Zul Huzaimy merupakan seorang pelakon lelaki Malaysia kelahiran Grik Perak Memulakan karier seninya di pentas teater beliau kini telah membintangi puluhan karya di televisyen mahupun layar perak Beliau kini dikenali sebagai pengasas Spark M...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord