Nur Jazlan Dedah Sebab Umno Mahu Keluar Dari Pn



AHMAD Zahid Hamidi menarik parti dari menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) kerana tidak mahu mendukung kerajaan gagal, kata pemimpin Umno.
Seorang penyokong Ahmad Zahid, Nur Jazlan Mohamed berkata ia bukan tindakan “gila kuasa” tetapi kerana tidak mahu turut dipersalahkan atas kegagalan kerajaan mentadbir negara.
Beliau antara lain menyebut kaedah ekstrem perdana menteri menggunakan proklamasi darurat sebagai alasan mengekang Covid-19, yang kemudian didapati hanya sia-sia.
Tambahan pula rakyat kini menolak Muhyiddin, kata timbalan ketua Umno Johor yang juga bekas ahli Parlimen Pulai itu kepada The Malaysian Insight.
Premium Quality Product From Japan In Malaysia.. buy here  
“Rakyat tak mahu Muhyiddin, Umno kena buat sesuatu. Umno bukan gila kuasa, bila Muhyiddin gagal Umno tak boleh bersama Muhyiddin.
“Kalau orang marah kerajaan, Umno akan terpalit tak pasal-pasal… Umno tak boleh dukung kerajaan gagal.
“Kita dah cuba (sokong PN), kerajaan ini pakai pendekatan ekstrem, darurat sebagainya tapi sebenarnya mereka ini gagal bab pengurusan,” katanya.
Beliau berkata demikian bagi mempertahankan tindakan Ahmad Zahid mengumpul akuan bersumpah (SD) daripada wakil rakyat Umno untuk menarik diri dari menyokong PN.
Nur Jazlan berkata, Umno juga menolak tindakan Muhyiddin juga menggunakan perintah darurat untuk mengelakkan persidangan Parlimen selepas tidak lagi menguasai majoriti.
Oleh itu Umno tidak boleh bersubahat apabila kerajaan PN hanya bertindak untuk mengekalkan kuasa dan menyalahgunakan undang-undang seperti itu, katanya.
“Bukan Umno tamak kuasa, Umno kena elak dituduh bersubahat dengan kerajaan gagal ini, elak sidang Parlimen kerana tak mahu tunjuk majoriti dalam Parlimen.
“Baru cerita Covid-19, belum cerita lain dia pakai undang-undang darurat, tiada negara pakai darurat dan gagal macam ini, jumlah jangkitan makin teruk bukan semakin baik macam negara lain.
“Kita pun perlu menjauhkan diri dari kerajaan kerana rakyat dah fikir jumlah statistik jangkitan Covid-19 dan penggunaan darurat hanya elak daripada Parlimen dan mempertahankan kerajaan gagal,” kata Nur Jazlan lagi.
Darurat yang digunakan PN juga bukan sahaja tidak mampu mengekang jangkitan Covid-19 tetapi juga menyebabkan kematian meningkat sehingga lebih 5,000 kes, lebih tinggi dari China, katanya.
Oleh itu, Muhyiddin harus membuktikan majoriti yang diperolehi dalam persidangan Parlimen yang akan diadakan sebelum 1 Ogos, katanya.
Pada waktu itu, mana-mana ahli Parlimen Umno yang enggan bersama parti boleh mengundi untuk menyokong Muhyiddin, katanya.
“Biarlah berapa ramai ahli Parlimen Umno ini yang dikatakan sokong Muhyiddin, kita uji di Parlimen… sekarang ini pun majoriti dia hanya satu, dua ahli Parlimen.
“Bukan Umno tamak kuasa, kalau Agong dan Majlis Raja-Raja titah buat mesyuarat penuh dan Muhyiddin ingkar, Umno tak boleh ikut,” kata Nur Jazlan.
Untuk makluman terdapat seramai sembilan menteri UMNO dan lima timbalan menteri dalam Kabinet ketika ini.
Mereka ialah Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (Menteri Kanan (Keselamatan); Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa (Menteri Wlayah Persekutuan); Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Seri Dr Shamsul Anuar Nasarah (Menteri Tenaga dan Sumber Asli); Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Dr Noraini Ahmad (Menteri Pengajian Tinggi); Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican (Menteri Belia dan Sukan);
Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein (Menteri Luar); Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin (Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi ); Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Halimah Mohamed Sadique (Menteri Perpaduan Negara) dan Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Seri Dr Adham Baba (Menteri Kesihatan).
Lima Timbalan menteri dari UMNO pula ialah Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Datuk Mastura Yazid (Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri); Ahli Parlimen Kuala Krau, Datuk Seri Dr Ismail Mohamed Said (Timbalan Menteri Dalam Negeri);
Ahli Parlimen Padang Besar, Datuk Zahidi Zainnul Abidin (Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia); Ahli Parlimen Jasin, Datuk Seri Ahmad Hamzah (Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Makanan) dan Ahli Parlimen Lipis, Datuk Abdul Rahman Mohamad (Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar).
Jadi dengan adanya sembilan Menteri dan Lima Timbalan Menteri dari UMNO di dalam Kerajaan PN sekarang ini, sebarang kegagalan yang berlaku adalah juga kegagalan pihak UMNO.
Untuk mengelakkan dari dikaitkan dengan sebarang kegagalan yang belaku, UMNO perlu keluar dari PN.
Tapi... bukankah Kerajaan yang dikatakan sebagai Kerajaan Gagal itu telah terbentuk dengan kerjasama UMNO?.. jadi macam mana UMNO boleh elak dari dikaitkan dengan Kerajaan Gagal pulak?
  Ada ke yang sanggup kehilangan berpuluh ribu RM imbuhan setiap bulan tu

Premium Quality Product From Japan In Malaysia.. buy here  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/nur-jazlan-dedah-sebab-umno-mahu-keluar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahmad Maslan Dedah Senarai Pemimpin Tertinggi Umno Yang Buat Keputusan Keluar Pn

Ahmad Maslan Dedah Senarai Pemimpin Tertinggi Umno Yang Buat Keputusan Keluar Pn

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 208 hits
tuncarlos com KUALA LUMPUR Datuk Seri Ahmad Maslan menjelaskan anggota anggota Biro Politik UMNO terdiri daripada 26 orang Mereka ialah Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi timbalannya Datuk Seri Mohamad Hasan tiga naib presiden ketu...
Panas Zahidi Desak Zahid Dedah Ahli Parlimen Umno Sain Sd Sokong Anwar

Panas Zahidi Desak Zahid Dedah Ahli Parlimen Umno Sain Sd Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 162 hits
June 24 2021 Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi didesak menjelaskan siapa di kalangan Ahli ahli Parlimen UMNO yang menandatangani akuan bersumpah agar Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Ketua UMNO Bahagian Padang Besar...
Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 202 hits
July 6 2021Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menolak cadangan yang dikemukakan oleh Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi Lembaga Penasihat BN Datuk Seri Najib Razak supaya keluar daripada kerajaan Perikatan Nasion...
Zahid Gigit Jari Sebahagian Mp Umno Dikata Tolak Keluar Kerajaan

Zahid Gigit Jari Sebahagian Mp Umno Dikata Tolak Keluar Kerajaan

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 304 hits
PETALING JAYA Sebahagian ahli Parlimen UMNO menolak gesa an Presiden parti Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi supaya keluar daripada kerajaan Perika tan Nasional kerana menyifatkan sekarang bukan masa sesuai berpolitik sebaliknya usaha me nan...
Zahid Najib Berjaya Yakinkan Mp Keluar Pn Janji Jawatan Pm Milik Umno

Zahid Najib Berjaya Yakinkan Mp Keluar Pn Janji Jawatan Pm Milik Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 212 hits
agendadaily com6 7 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Najib Razak antara yang hadir dalam pertemuan dengan Ahli Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional di Wisma Perwira semalam Pertemuan Ahli Ahli Parlimen UMNO d...
Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 204 hits
UMNO tidak dilantik TPM modal Zahid ajak keluar PN kata Nazri Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi didakwa menggunakan alasan kegagalan UMNO dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri sebagai asas parti itu mahu menarik sokongan darip...
Puad Yakin Umno Akan Keluar Pn Sebelum 1 Ogos

Puad Yakin Umno Akan Keluar Pn Sebelum 1 Ogos

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 235 hits
malaysiakini comDiterbitkan 6 Jul 2021 9 38 amAnggota majlis tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi berkata dia yakin parti itu akan memuktamadkan keputusan untuk keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional sebelum 1 Ogos Ini berlaku di tengah s...
Hanya Ahli Mkt Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Atau Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Sebelum 1 Ogos

Hanya Ahli Mkt Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Atau Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Sebelum 1 Ogos

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 194 hits
July 6 2021 Ahli MKT yakin Umno akan keluar kerajaan sebelum 1 Ogos Anggota majlis tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi berkata dia yakin parti itu akan memuktamadkan keputusan untuk keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional sebelum 1 Ogos I...
Cadangan Keluar Kerajaan Ditolak Mp Umno Semasa Pertemuan Zahid Najib

Cadangan Keluar Kerajaan Ditolak Mp Umno Semasa Pertemuan Zahid Najib

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 254 hits
agendadaily com5 7 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bersama bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dikatakan sedang galak mengutip akuan bersumpah untuk menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli Parlimen UMNO dan Barisan ...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Sakit Tekak Yang Amat Sangat

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer