Zahid Gigit Jari Sebahagian Mp Umno Dikata Tolak Keluar Kerajaan



PETALING JAYA: Sebahagian ahli Parlimen UMNO menolak gesa­an Presiden parti, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi supaya keluar daripada kerajaan Perika­tan Nasional (PN) kerana menyifatkan sekarang bukan masa sesuai berpolitik, sebaliknya usaha me­­nangani pandemik Covid-19 le­bih utama. 
Difahamkan, penolakan itu ditegaskan se­­orang pemimpin kanan parti se­telah ahli-ahli Parlimen terba­bit dipanggil bersemuka dengan Ahmad Zahid di ibu pejabat UMNO di Menara Dato’ Onn, Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTCKL), petang semalam.
Premium Quality Product From Japan In Malaysia.. buy here  
Sumber parti memberitahu, Ahmad Zahid sebelum itu mahu memanggil seorang demi seorang ahli Parlimen UMNO untuk memujuk mereka keluar dari­pada kerajaan, namun dibantah oleh pemimpin kanan berkenaan dengan memintanya memanggil ahli-ahli Parlimen UMNO secara berkumpulan.
“Pada mulanya Presiden ingin berjumpa dengan ahli Parlimen dalam Kabinet, tetapi nak jumpa seorang demi seorang. Kerana akur dengan parti, jadi mereka pergilah. Tetapi bukan secara seorang demi seorang. Mereka nak jumpa secara serentak.
“Dan mereka menolak cadangan Presiden untuk keluar daripada kerajaan, alasannya, sekarang bukan masa untuk kita berpolitik, tetapi untuk lawan Covid-19,” katanya.
Utusan Malaysia yang turut berada di WTCKL semalam mendapati antara yang kelihatan Ahli Parlimen Pekan, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan.
Pertemuan Ahmad Zahid dengan ahli-ahli Parlimen UMNO semalam hanya beberapa jam selepas kerajaan memaklumkan bersedia membuka sidang Parlimen, 26 Julai ini.
Ia selepas UMNO mendesak kerajaan untuk memanggil sidang Parlimen dalam tempoh 14 hari bermula 21 Jun lalu.
Ahmad Zahid sebelum ini berkata, ia susulan pandangan dizahirkan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja-Raja Melayu supaya sidang berkenaan diadakan secepat mungkin.
Gesaan membuka Parlimen antara kata dua yang dibuat Biro Politik UMNO, sekali gus langkah seterusnya akan di­bincang kemudian dalam me­syuarat Majlis Tertinggi (MT).
UMNO sebelum itu juga pernah mengingatkan parti akan keluar daripada PN pada 1 Ogos ini di mana keputusan tersebut telah dimuktamadkan dalam Perhimpunan Agung UMNO 2020, Mac lalu.
Ketika ini, menteri-menteri daripada UMNO ialah Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (Menteri Kanan (Keselamatan); Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa (Menteri Wilayah Persekutuan); Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Seri Dr. Shamsul Anuar Nasarah (Menteri Tenaga dan Sumber Asli); Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Dr. Noraini Ahmad (Menteri Pengajian Tinggi) dan Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican (Menteri Belia dan Sukan).
Lain-lain ialah Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein (Menteri Luar); Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin (Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi); Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Halimah Mohamed Sadique (Menteri Perpaduan Negara) dan Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Seri Dr. Adham Baba (Menteri Kesihatan).
Lima Timbalan Menteri daripada UMNO pula ialah Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Datuk Mastura Yazid (Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri); Ahli Parlimen Kuala Krau, Datuk Seri Dr. Ismail Mohamed Said (Timbalan Menteri Dalam Negeri); Ahli Parlimen Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul Abidin (Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia); Ahli Parlimen Jasin, Datuk Seri Ahmad Hamzah (Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Makanan) dan Ahli Parlimen Lipis, Datuk Abdul Rahman Mohamad (Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar).
Beberapa hari lalu, bekas ahli MT, Datuk Lokman Noor Adam mendakwa Ismail Sabri telah menjemput 28 ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) hadir dalam satu perjumpaan bagi memujuk supaya tidak menyokong keputusan Perhimpunan Agung UMNO 2020 yang memutuskan supaya mandat diberi kepada Presiden berhubung tarikh ahli Parlimen BN perlu keluar daripada kerajaan.
Laporan dipetik dari Utusan Malaysia

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/zahid-gigit-jari-sebahagian-mp-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 243 hits
Ahli ahli Parlimen Umno hari ini menolak cadangan parti itu untuk keluar daripada kerajaan mengetepikan presidennya Ahmad Zahid Hamidi susulan tarikh akhir bersama kerajaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin MalaysiaNow dimaklumkan Difahamkan...
Cadangan Keluar Kerajaan Ditolak Mp Umno Semasa Pertemuan Zahid Najib

Cadangan Keluar Kerajaan Ditolak Mp Umno Semasa Pertemuan Zahid Najib

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 248 hits
agendadaily com5 7 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bersama bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dikatakan sedang galak mengutip akuan bersumpah untuk menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli Parlimen UMNO dan Barisan ...
Rancangan Zahid Supaya Umno Tolak Jawatan Nombor 2 Kerajaan Kini Sia Sia

Rancangan Zahid Supaya Umno Tolak Jawatan Nombor 2 Kerajaan Kini Sia Sia

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 269 hits
On Jul 7 2021 Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dijangka akan memberi tekanan kepada Ismail Sabri Yaakob ketika pemimpin parti itu bermesyuarat secara maya dalam Majlis Tertinggi Umno malam ini dilihat sebagai usaha terakhir beliau agar part...
Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 197 hits
July 6 2021Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menolak cadangan yang dikemukakan oleh Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi Lembaga Penasihat BN Datuk Seri Najib Razak supaya keluar daripada kerajaan Perikatan Nasion...
Zahid Panggil Pemimpin Umno Bincang Tinggalkan Kerajaan Pn

Zahid Panggil Pemimpin Umno Bincang Tinggalkan Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 185 hits
Mohamad FadliPETALING JAYA Sumber dari Umno mengesahkan sebahagian pemimpin parti itu berkumpul di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur sejak tengah hari tadi bagi membincangkan cadangan meninggalkan kerajaan Perikatan Nasional Katanya mereka ...
Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 196 hits
UMNO tidak dilantik TPM modal Zahid ajak keluar PN kata Nazri Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi didakwa menggunakan alasan kegagalan UMNO dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri sebagai asas parti itu mahu menarik sokongan darip...
Hajat Ahmad Zahid Heret Umno Keluar Pn Tak Akan Tercapai

Hajat Ahmad Zahid Heret Umno Keluar Pn Tak Akan Tercapai

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 187 hits
Hajat Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi membawa partinya keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional tidak akan menjadi kenyataan sehingga tiba tempoh pembubaran Parlimen Ini kerana perancangan Presiden UMNO itu dilihat terus kabur susulan f...
Rancangan Umno Keluar Pn Masih Jadi Agenda Zahid

Rancangan Umno Keluar Pn Masih Jadi Agenda Zahid

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 180 hits
Hariz MohdNaib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob mengucapkan terima kasih kepada presiden parti Ahmad Zahid Hamidi dan kepimpinannya yang lain atas sokongan yang diberikan berikutan pelantikannya sebagai timbalan perdana menteri yang baru h...
Zahid Najib Berjaya Yakinkan Mp Keluar Pn Janji Jawatan Pm Milik Umno

Zahid Najib Berjaya Yakinkan Mp Keluar Pn Janji Jawatan Pm Milik Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 206 hits
agendadaily com6 7 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Najib Razak antara yang hadir dalam pertemuan dengan Ahli Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional di Wisma Perwira semalam Pertemuan Ahli Ahli Parlimen UMNO d...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Potong Ikan Keluar Api

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Asan Lembu The Movie



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan