Myresume Spa Panduan Isi Borang Cara Upload Dokumen


MyResume merupakan satu portal SPA bagi calon yang dipanggil untuk menghadiri temuduga dengan pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).
Malangnya, ada calon yang dipanggil menghadiri temuduga ini tidak mengetahui kewujudan laman MyResume SPA ini ataupun tidak ambil peduli untuk mengemaskini resume mereka di laman ini dan mencetaknya untuk dibawa bersama-sama ketika menghadiri temuduga tersebut.
Perkara remeh seperti ini boleh mengurangkan peluang anda untuk mendapat peluang pekerjaan yang ditawarkan.
Fungsi MyResume berfungsi menjadi pusat sehenti bagi anda meletakkan segala maklumat peribadi anda dalam format resume bagi memudahkannya dilihat sepintas lalu oleh calon penemuduga.
Antara maklumat yang boleh dimasukkan adalah:
Maklumat asasMaklumat akademikMaklumat pengalamanMaklumat kemahiranLain-lain maklumat Setelah lengkap, anda boleh mencetak resume yang dihasilkan untuk dibawa bersama ketika menghadiri temuduga SPA.
Paling penting, pastikan anda mengisi segala maklumat dengan maklumat yang betul kerana anda boleh didakwa sekiranya cuba menipu maklumat yang dimasukkan.
Sekiranya calon dengan sengaja meletakkan maklumat yang salah, anda boleh didakwa di bawah Seksyen 5, Akta Suruhanjaya Perkhidmatan 1957, seseorang pemohon yang memberi maklumat palsu atau mengelirukan jika disabitkan kesalahan boleh dihukum penjara 2 tahun atau denda RM2000 (Dua Ribu Ringgit Malaysia) atau kedua-duanya sekali.
Pendaftaran akaun baru Sistem MyResume ini menggunakan maklumat daftar masuk Sistem SPA9.
Sekiranya anda sudah mempunyai akaun di sistem SPA9, anda boleh terus log masuk ke akaun MyResume SPA anda namun sekiranya belum, ikuti langkah-langkah di bawah untuk proses pendaftaran akaun baru.
Layari laman SPA9 di alamat https://spa9.spa.gov.my/loginKlik pada “Pendaftaran Pengguna”Isi Maklumat Pengguna. Pastikan semua medan bertanda *diiisi.Sila isi bahagian soalan Keselamatan. Calon mesti mengingati jawapan untuk soalan keselamatan bagi tujuan penetapan semula kata laluan (reset).Masukkan kata laluan dan kod keselamatan.Pemohon diminta untuk menanda kotak persetujuan sebelummenghantar pendaftaran tersebut.Klik “Daftar”. Log masuk Setelah selesai pendaftaran, anda boleh log masuk akaun MyResume anda untuk mengemaskini segala maklumat dengan mengikuti langkah-langkah berikut:
Layari portal MyResume SPA di alamat https://myresume.spa.gov.my/Masukkan nombor MyKadMasukkan kata laluanMasukkan Kod Keselamatan seperti yang dipaparkan dalam imejKlik butang Masuk Cara upload dokumen Untuk melengkapkan proses mengisi maklumat dalam laman MyResume, pengguna perlu memuat naik beberapa salinan dokumen seperti yang berikut:
GambarKad pengenalanSalinan sijil kelahiranKad pengenalan ibuKad pengenalan bapaSalinan sijil akademik yang disenaraikan sahajaSijil kokurikulum Gambar: Pada bahagian Maklumat Asas > MyFoto, anda perlu memuat naik gambar berukuran passport dalam format jpeg, jpg, png atau gif sahaja.
Kad pengenalan ibu/bapa: Pada bahagian Maklumat Asas > IbuBapa, anda perlu memuat naik salinan kad pengenalan ibu dan bapa.
Sijil kelahiran dan kad pengenalan: Pada bahagian Maklumat Asas > Salinan KP/Sijil Lahir, anda perlu memuat naik salinan sijil kelahiran dan kad pengenalan
Sijil akademik: Pada bahagian Maklumat Akademik > Salinan Sijil Akademik, anda perlu memuat naik salinan sijil akademik yang disenaraikan sahaja. Sijil hendaklah paparan sijil asal.
Sijil kokurikulum: Pada bahagian Maklumat Pengalaman > Salinan Dokumen, anda perlu memuat naik salinan sijil kokurikulum atau pencapaian (yang berkaitan sahaja).
Akhir sekali, jangan lupa cetak resume anda yang telah dihasilkan oleh laman MyResume ini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/myresume-spa/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=myresume-spa

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wavpay Cara Daftar E Wallet Panduan Penggunaan

Wavpay Cara Daftar E Wallet Panduan Penggunaan

papar berkaitan - pada 30/7/2022 - jumlah : 282 hits
Di Malaysia kita sudah mempunyai banyak penyedia perkhidmatan e Wallet dan salah satu daripadanya yang semakin meningkat naik adalah WavPay Penggunaan e Wallet pada masa kini merupakan satu kemudahan yang memanfaatkan teknologi kerana kita ...
Cara Buat Donat Gebu Macam Span Guna Sukatan Cawan Mudah Gerenti Jadi

Cara Buat Donat Gebu Macam Span Guna Sukatan Cawan Mudah Gerenti Jadi

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 208 hits
Donat antara kuih tradisional yang menjadi kegemaran ramai Tak kira kanak kanak atau orang dewasa kuih ni tak jemu dimakan Walaupun donat sekarang telah dimodenkan dengan pelbagai topping dan perisa tetapi donat kampung masih ada peminatnya...
Sakit Belakang Sakit Pinggang Sakit Bahu Cara Terbaik Atasinya

Sakit Belakang Sakit Pinggang Sakit Bahu Cara Terbaik Atasinya

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 169 hits
Bila umur meningkat masuk era 40 an ada banyak perkara yang tiba tiba muncul Sebelum ini tak ada pun Ada juga perkara yang tiba tiba hilang Selama ini ada tanpa disedari betapa besar nikmat memilikinya Bila dah hilang baru perasan kepenting...
Buat Bubur Asyura Utara Cara Mudah Cepat Rasa Padu

Buat Bubur Asyura Utara Cara Mudah Cepat Rasa Padu

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 191 hits
Ada yang mengidam nak makan bubur Asyura Boleh cuba cara mudah ni hanya guna dua cawan tepung dan guna santan kotak Rasa pun sedap Bubur Asyura UtaraBahan A2 cawan tepung beras2 sudu tepung jagung1 kotak santan 4 cawan air 1 sudu kecil gara...
Punca Kita Lalai Dan Cara Mengatasinya

Punca Kita Lalai Dan Cara Mengatasinya

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 265 hits
Tak sangka dia tulis gini Dengar di Radio IKIM Ustaz Pahrol Mat Juoi kupas tentang LALAI Mula Ustaz kongsi tanda LALAI Tanda2 LALAI antaranya 1 Kurang membaca Al Quran2 Kurang berzikir3 Lalai dlm solat kurang ingat pd Allah Tidak fokus Seri...
Cara Potty Train Anak Lelaki Perempuan Tak Sama Ada Banyak Perbezaan

Cara Potty Train Anak Lelaki Perempuan Tak Sama Ada Banyak Perbezaan

papar berkaitan - pada 30/7/2022 - jumlah : 241 hits
Cara ajar anak potty train atau latihan tandas bukanlah satu tugasan mudah Tetapi benarkah terdapat perbezaan bagi cara potty training anak lelaki dan perempuan 5 perbezaan cara potty training anak lelaki perempuan Ketika si manja mula menu...
Nasi Dipanaskan Semula Risiko Keracunan Ibu Wajib Tahu Ni Doktor Kongsi Cara Simpan

Nasi Dipanaskan Semula Risiko Keracunan Ibu Wajib Tahu Ni Doktor Kongsi Cara Simpan

papar berkaitan - pada 29/7/2022 - jumlah : 296 hits
NASI merupakan makanan ruji penduduk di rantau Asia semenjak beribu ribu tahun yang lalu
Pegang Iqra Seawal Umur 2 Tahun Ibu Ini Dedah Cara Jadikan Anak Pandai Mengaji

Pegang Iqra Seawal Umur 2 Tahun Ibu Ini Dedah Cara Jadikan Anak Pandai Mengaji

papar berkaitan - pada 28/7/2022 - jumlah : 225 hits
Untuk ajar anak mengaji al Quran mungkin agak sedikit tricky lebih lebih lagi jika ia melibatkan anak pertama dalam keluarga Namun jika tahu langkah dan kaedah yang tepat ia boleh dilakukan tanpa sebarang masalah yang besar Ini perkongsian ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte