Melahirkan Anak Lelaki Sebenarnya Jauh Lebih Sa Kit Daripada Anak Perempuan




Adakah anda sebagai ibu pernah mendengar ekspesi, melahirkan bayi lelaki lebih menyakitkan dari ketika melahirkan bayi perempuan? Dari fakta, perkara ini bukan sekadar mitos, anda tahu.

Kajian telah membuktikan, perbezaan alat kelamin bayi menyebabkan rasa sensasi perasaan berbeza semasa melahirkan. Berikut penjelasan lengkapnya, memetik jagathawa.com:

Mengapa melahirkan bayi lelaki lebih sukar



Jurnal Pediatric Research menerbitkan artikel yang berdasarkan sebuah kajian di San Cecilio Clinical Hospital of Granada. Javier Diaz Castro dan Julio Ochoa Herrera mengetuai kajian ini, mereka bekerjasama dengan jabatan psikologi di University Granada.

Kajian ini ialah kajian pertama yang dilakukan untuk membuktikan sebab melahirkan anak lelaki lebih sa.kit berbanding melahirkan bayi perempuan. Dalam kajian ini, yang mengkaji data daripada 56 ibu yang sihat. Dari 56 orang yang mereka kaji, 27 para ibu melahirkan anak lelaki dan 29 ibu yang lain melahirkan bayi perempuan.

Selepas mereka melahirkan, doktor menganalisa kerosakan pada tubuh ibu. Mereka mendapati, biomolekul pada ibu-ibu yang melahirkan bayi perempuan mempunyai tahap kerosakan yang lebih minimum.

Kajian mengungkapkan juga bahawa melahirkan bayi adalah lebih sa.kit daripada melahirkan bayi perempuan.

Javier dan Julio berkata, analisa mengungkap fakta menarik mengenai proses mengandung dan melahirkan anak. Juga kaitan antara jenis alat kelamin dan risiko yang boleh berlaku ketika melahirkan bayi. Ia juga boleh menjejaskan pertumbuhan bayi, daya tahan penyakit dan harapan buat si kecil.

Kenapa melahirkan bayi lelaki lebih sa.kit?

Berdasarkan kajian ini, para penyelidik menyimpulkan bahawa jantina seorang bayi boleh mempengaruhi proses persalinan. Mereka menjelaskan kenapa ada perbezaan melahirkan bayi lelaki lebih sa.kit daripada bayi perempuan.

Salah satu sebab, ialah kerana bayi perempuan mempunyai keupayaan untuk menangani tekanan stres. Penyelidik juga mendapati, sistem enzim dalam yang ada di dalam tubuh janin perempuan telah matang apabila mereka bersedia untuk dilahirkan. Mencipta penghalang bagi bantu mencegah kerosakan sel pada bayi perempuan.

Selain itu, dalam tubuh bayi perempuan juga didapati antioksidan pertahanan bekerja lebih baik daripada dalam tubuh seorang bayi lelaki. Ini juga melambatkan untuk merosakkan membran sel apabila bayi perempuan dilahirkan. Juga meningkatkan metabolisma sel dalam badan.

Dan buat si ibu, kelebihan yang dimiliki bayi perempuan ini juga mengurangkan risiko ibu mengalami keradangan dan beranak tidak terlalu sa.kìt. Melahirkan bayi lelaki lebih sa.kit, apa risikonya?

Dr. Petra Verburg dari Robinson Research Institute dari University of Adelaide di Australia berkata, “Jantina seorang bayi mempunyai pengaruh langsung terhadap komplikasi yang terjadi selama kehamilan.” Berikut ini adalah kemungkinan komplikasi yang terjadi bila si ibu melahirkan bayi lelaki, berdasarkan beberapa kajian yang pernah dilakukan.

Bayi lelaki dapat lahir lebih awal dari HPL yang telah dikirakan. Hal ini boleh menyebabkan banyak komplikasi pada bayi. Bayi lelaki lebih mudah untuk lahir tidak cukup bulan. Peluang kelahiran pramatang antara minggu ke-20 dan minggu ke-24 adalah 27% lebih tinggi. Sedangkan kelahiran bayi pramatang antara minggu ke 30 dan minggu ke-33 adalah 24%. Dan kelahiran pra-matang antara minggu ke-34 dan minggu ke-36 sebanyak 17%.

Ibu hamil bayi lelaki lebih terdedah terkena diabetes gestasional, preeklampsia, dan tekanan darah tinggi semasa persalìnan. Ingat selalu untuk secara rutin berjumpa dengan doktor, dan memeriksa keadaan kesihatan anda setiap bulan. Terapkan pola hidup sihat semasa tempoh hamil untuk mengurangkan risiko-risiko dì di atas.

Mudah-mudahan berguna. Kongsikan kepada sahabat handai dan kaum keluarga.

Sumber: Aliff Channel © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/03/melahirkan-anak-lelaki-sebenarnya-jauh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lelaki Botak Sebenarnya Jauh Lebih Se Ksi Maskulin Dan Setia Kepada Pasangannya

Lelaki Botak Sebenarnya Jauh Lebih Se Ksi Maskulin Dan Setia Kepada Pasangannya

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 2222 hits
Sejauh mana kebenaran mengenai lelaki botak yang dianggap lebih setia dan seksi Namun bukan semua wanita menyukai lelaki botak Bagi sesetengah wanita geli dengan lelaki botak dan tidak kurang juga ada yang sangat menyukai lelaki botak lebih...
Isteri Sa Kit Sepanjang Hamil Bersalin Taruhkan Nyawa Masa Melahirkan Anak Bukan Hal Mudah Ustaz Ebit Lew

Isteri Sa Kit Sepanjang Hamil Bersalin Taruhkan Nyawa Masa Melahirkan Anak Bukan Hal Mudah Ustaz Ebit Lew

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 417 hits
Ramai tag saya dengan masalah rumahtangga orang curang buat maksiat dan abaikan tanggungjawab serta tak bimbing Islam pada keluarga Ini nasihat saya buat semua anak muda di luar sana termasuk saya yang dah menua ini Belajarlah ilmu rumahtan...
Wanita Yang Tidak Pakai Mekap Sebenarnya Lebih Disukai Lelaki

Wanita Yang Tidak Pakai Mekap Sebenarnya Lebih Disukai Lelaki

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 676 hits
Mungkin ramai sudah tahu yang kebanyakan lelaki sememangnya suka melihat wanita tanpa mekap Namun begitu tidak ramai yang tahu apa sebab di sebaliknya Di sini kami bongkar rahsia lelaki mengapa mereka sebenarnya suka wanita yang tidak berso...
Wanita Yang Mempunyai Punggung Besar Sebenarnya Lebih Bijak Dan Sihat

Wanita Yang Mempunyai Punggung Besar Sebenarnya Lebih Bijak Dan Sihat

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 1100 hits
PUNGGUNG atau pinggul wanita antara bahagian yang cukup sensitif untuk diperbahaskan sesetengah masyarakat Malah subjek ini jika tidak kena dengan gayanya boleh dianggap sebagai topik se ksual Ada wanita yang malu memiliki punggung besar ke...
Sri Mulyani Gaji Perempuan Indonesia 32 Persen Lebih Rendah Ketimbang Pria

Sri Mulyani Gaji Perempuan Indonesia 32 Persen Lebih Rendah Ketimbang Pria

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 194 hits
Sri Mulyani mengatakan minimnya gaji yang diterima perempuan karena adanya anggapan bahwa perempuan kurang berkontribusi pada tempat bekerja Meski demikian dia mengakui hal ini tidak berlaku secara keseluruhan namun pada umumnya banyak dite...
Sebenarnya Mana Yang Lebih Sehat Antara Jus Buah Dan Air Putih

Sebenarnya Mana Yang Lebih Sehat Antara Jus Buah Dan Air Putih

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 361 hits
Minuman merupakan salah satu sumber yang sangat penting dalam masuknya sejumlah nutrisi ke dalam tubuh Manfaat positif ini tak hanya didapat dari minuman seperti jus buah saja namun juga dari minuman sederhana seperti air putih
Minyak Mummy S Rescue Kit Roll On Audelia Naturals Penyelamat Mommy Penyelesai Masalah Anak

Minyak Mummy S Rescue Kit Roll On Audelia Naturals Penyelamat Mommy Penyelesai Masalah Anak

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 498 hits
hai assalammualaikumMummy s Rescue Kit Roll On Audelia Naturals Penyelamat Mommy Penyelesai Masalah AnakMumm s Rescue Kit Dari Audelia Naturals Penyelamat Mommy Penyelesai Masalah Anak Sekarang cuaca dekat Malaysia ni tak menentu sekejap pa...
Sponsori Iam Mbtech 2019 Daihatsu Ingin Lebih Dekat Dengan Pasar Anak Muda

Sponsori Iam Mbtech 2019 Daihatsu Ingin Lebih Dekat Dengan Pasar Anak Muda

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 273 hits
Daihatsu Indonesia kembali menempel pameran modifikasi mobil Indonesia Automodified MBtech 2019 yang berlangsung di 14 kota di Indonesia mulai Maret ini Ini kali ke 6 Daihatsu Indonesia mendukung IAM sejak 2014 silam
Saya Tak Minta Lebih Cukuplah Anak Dalam Kandungan Ini Mirip Ayahnya Wanita Ini Kehilangan Suami Saat Hamil 4 Bulan

Saya Tak Minta Lebih Cukuplah Anak Dalam Kandungan Ini Mirip Ayahnya Wanita Ini Kehilangan Suami Saat Hamil 4 Bulan

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 1284 hits
Perkahwinan yang dibina oleh pasangan ini berakhir dengan tragedi yang menyayat hati apabila suaminya telah terlibat dalam kemalangan jalan raya dan disahkan meninggal dunia Lebih memilukan apabila wanita ini berkongsi cerita dimana ahli ke...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte