Kerjasama Dengan Mahathir Lokman Dakwa Zahid Lemah Tiada Jati Diri



(FMT) – Ahli Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam berkata, beliau malu mempunyai Ahmad Zahid Hamidi sebagai presiden parti yang didakwanya lemah dan tidak mempunyai jati diri kerana memberi alasan terpaksa bekerjasama dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad selepas mendakwa PAS mengambil jalan serupa.
Lokman berkata, Zahid hari ini hadir ke mesyuarat Jawatankuasa Perhimpunan Muafakat Nasional Umno yang dipengerusikan Tajuddin Abdul Rahman dan memberikan 4 sebab utama kenapa Umno perlu bekerjasama dengan Mahathir.
Menurutnya, antara sebab diberikan Zahid ialah Umno perlu mengikut tindakan PAS bekerjasama dengan Mahathir supaya tidak ketinggalan, selain ia merupakan salah satu cara untuk menyelesaikan masalah dihadapi bekas presiden parti itu Najib Razak dan supaya Umno tidak diharamkan.
Lokman turut mendedahkan rakaman audio berdurasi 3 minit 14 saat, yang memaparkan rakaman suara Zahid dipercayai sedang mempengerusikan mesyuarat.
“Kita boleh belajar dan berkerjasama dengan PAS dalam soal mendaulahkan Islam. Namun adalah tidak masuk akal Umno perlu mengikut PAS menyokong seorang diktator zalim dan meninggalkan bekas presiden Umno yang sedang dianiaya oleh Mahathir.
“Selepas gunakan nama presiden PAS untuk menghalalkan tindakannya berunding dengan Mahathir, sekarang guna nama ‘bossku’.
“Perundingan dengan Mahathir hanyalah untuk menyelamatkan dirinya daripada 87 pertuduhan dan kembali dalam Kabinet,” katanya dalam satu kenyataan hari ini, merujuk kepada gelaran popular “Bossku” bagi bekas perdana menteri itu di media sosial.
Lokman mendakwa, 33 pertuduhan yang dihadapi Zahid ketika ini sudah mendapat “tawaran pendakwaan pilihan” dengan hukuman lebih rendah, iaitu daripada pertuduhan yang boleh membawa hukuman denda atau penjara 20 tahun bagi setiap pertuduhan, kini tinggal denda atau maksimum penjara 2 tahun sahaja.
“’Bossku’ tidak pernah lantik Ahmad Zahid menjadi perunding dalam menyelesaikan kes mahkamahnya. Malah, ‘bossku’ meminta Umno tidak melibatkan diri dengan kesnya kerana yakin beliau berada di pihak benar dan mampu membuktikannya di mahkamah,” katanya.
Lokman berkata, adakah kerana Umno mahu diharamkan dan akaun parti dibekukan, maka penyelesaian yang mampu diambil oleh Zahid hanya tunduk dan bekerjasama dengan Mahathir?
Beliau berkata, jika itu sahaja yang mampu dilakukan oleh Zahid, maka sewajarnya bekas timbalan perdana menteri itu meletakkan jawatan.
“Sekiranya Umno diharamkan supaya boleh menghalalkan tindakan penyokong Hishammuddin Hussein dan Ahmad Zahid menyertai Mahathir, maka saya yakin lebih 90% ahli Umno akan ikut Najib dalam mengambil alih mana-mana parti lain.
“Jangan harap ahli di bawah ikut manusia bernama Mahathir atau mana-mana manusia yang boleh diperalat atau dikudakan Mahathir.
“Umno perlu pemimpin yang bersedia untuk melawan bagi membela nasib rakyat, bukan mereka yang sanggup berkompromi dengan penguasa,” katanya.
Lokman berkata, sebarang usaha mewujudkan kerajaan “pintu belakang”, menerusi gabungan dengan mana-mana parti sebelum pilihan raya umum ke-15 wajib mendapat kelulusan akar umbi melalui Perhimpunan Agung Khas.
“Tindakan Zahid ini jelas melanggar disiplin parti dan mengetepikan suara akar umbi Umno,” katanya.
Dalam perkembangan berkaitan, setiausaha agung PAS Takiyuddin Hassan dalam satu kenyataan semalam berkata, sebagai parti yang mempunyai 18 ahli Parlimen, PAS berhak membuat pendirian menyokong Mahathir sebagai perdana menteri sehingga habis penggal dan pada masa sama menolak usaha individu tertentu yang berhasrat menjadi perdana menteri ke-8 dalam penggal ini.
Beliau menjawab kenyataan setiausaha agung PKR Saifuddin Nasution Ismail sebelum itu yang bertajuk “PAS sokong Dr M selepas kleptokrat kesayangan hilang kuasa”.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/02/03/kerjasama-dengan-mahathir-lokman-dakwa-zahid-lemah-tiada-jati-diri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Zahid Nak Bawa Umno Sokong Mahathir L9kman Keseorangan Bungkus

Isu Zahid Nak Bawa Umno Sokong Mahathir L9kman Keseorangan Bungkus

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 368 hits
Penyokong Lokman tak lebih 50 orang yang sama dalam mana event Anyway siapa yg funding umno sekarang Najib
Benarkah Zahid Diberi Hingga 7 February Untuk Undi Percaya Pada Mahathir Dan Pembentukan Kerajaan Pintu Belakang

Benarkah Zahid Diberi Hingga 7 February Untuk Undi Percaya Pada Mahathir Dan Pembentukan Kerajaan Pintu Belakang

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 298 hits
Selain usul undi percaya kepada Tun Mahathir Mohamad bagi tujuan mengekalkannya sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal isu lain yang turut menjadi bualan hangat ketika ini ialah pembentukan kerajaan baru yang menggabungkan Bersatu P...
Umno Refutes Lokman Says Zahid Simply Wanted Views On Dr M Collab

Umno Refutes Lokman Says Zahid Simply Wanted Views On Dr M Collab

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 269 hits
Umno has refuted a by its supreme council member Lokman Adam that party president Zahid Hamidi is attempting to initiate cooperation with Prime Minister Dr Mahathir Mohamad In a statement tonight Umno Information Chief Shamsul Anuar Nasarah...
Lokman Malu Umno Dipimpin Presiden Lemah

Lokman Malu Umno Dipimpin Presiden Lemah

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 208 hits
BERITAAnggota Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam hari ini tampil membidas presidennya sendiri Ahmad Zahid Hamidi yang didakwanya mahu bekerjasama dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad Saya amat malu hari ini kerana mempunyai seoran...
5698 Aktiviti Agama Di Mrsm Untuk Mantapkan Jati Diri Pelajar Ismaweb 24 01 2020

5698 Aktiviti Agama Di Mrsm Untuk Mantapkan Jati Diri Pelajar Ismaweb 24 01 2020

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 422 hits
BANGI 28 Jamadilawal 1441H Jumaat Ibu bapa tidak sepatutnya melabelkan aktiviti keagamaan di sekolah berasrama kerajaan sebagai perkara negatif kerana amalan ini juga adalah kaedah bagi memperkasakan jati diri pelajar Ketua Aktivis Persatua...
Zahid Hamidi Sahkan Umno Terpaksa Berkerjasama Dengan Mahathir Kerana Ikut Pas Dan Tidak Mahu Ketinggalan

Zahid Hamidi Sahkan Umno Terpaksa Berkerjasama Dengan Mahathir Kerana Ikut Pas Dan Tidak Mahu Ketinggalan

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 411 hits
Oleh Lokman AdamSaya amat malu hari ini kerana mempunyai seorang Presiden yang lemah dan tiada jati diri Dato Sri Ahmad Zahid Hamidi hari ini tiba tiba muncul dalam mesyuarat JK Perhimpunan Muafakat Nasional UMNO yang dipengerusikan oleh Da...
Lokman Mengaku Rakaman Audio Zahid Tulen

Lokman Mengaku Rakaman Audio Zahid Tulen

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 230 hits
Datuk Lokman Noor Adam KUALA LUMPUR Datuk Lokman Nor Adam mengaku bertanggungjawab merakam sendiri ucapan Presiden UMNO sebelum ditularkannya Semalam Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu membantah niat Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang didakwany...
Akhirnya Tok Mat Hasan Bersuara Mengenai Isu Kerjasama Dengan Dr Mahathir Muga Dapat Menginsafkan Semua

Akhirnya Tok Mat Hasan Bersuara Mengenai Isu Kerjasama Dengan Dr Mahathir Muga Dapat Menginsafkan Semua

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 341 hits
Sejak bocor rahsia konspirasi pihak pihak tertentu dalam kepimpinan tertinggi UMNO mahu lakukan kerjasama dengan Dr Mahathir ramai tertanya tanya kenapa Timbalan Presiden UMNO Tok Mat Hasan tidak mengeluarkan sebarang kenyataan Apa pendiria...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Kento Momota Tak Berjaya Masuk Gelanggang Buat Kali Terakhir Sebelum Gantung Raket

Pegawai Perbendaharaan As Jumpa Pihak Berkuasa Malaysia Berhubung Sekatan

Wallahu A Lam Bishawab Tulisan Arab Arti Penggunaan Yang Benar