Jangan Sampai Menteri Menteri Kabinet Dari Umno Bn Dilabel Sebagai Boneka Atau Keldai Suruhan Perdana Menteri Ppbm


ADAKAH AHLI2 PARLIMEN UMNO BN YANG BERADA DALAM KABINET TS MUHYIDDIN YASSIN MEMANG MEMBAWA SUARA MEWAKILI PARTI UMNO BN???


Ketika diwawancara dalam satu program Soal Jawab bersama Saudara Shahril Hamdan, Ketua Penerangan UMNO merangkap Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, TS Annuar Musa yg hari ini merupakan Menteri Wilayah Persekutuan di dalam barisan kabinet TS Muhyiddin Yassin, dan juga masih lagi memegang jawatan sebagai Setiausaha Agong Barisan Nasional (BN), tetap bertegas akan terus berpegang dgn prinsip 'Collective responsible' untuk mempertahankan Bajet 2021 dan mahu memastikn ia diluluskan apabila proses undian di parlimen berlangsung... menurut Annuar Musa, pendirian ini utuh dipegang sejak dulu lagi, yakni setiap anggota kabinet mesti bertanggungjawab dan berpegang kuat dgn setiap 'yang telah diputuskan dalam mesyuarat ahli kabinet', tidak boleh berdolak dalih dgn menyatakan persetujuan dalam mesyuarat tetapi menyerang semula keputusan tersebut secara terbuka sebaik keluar dari bilik mesyuarat... menurutnya lagi, pendirian yg sama ini turut dikongsi bersama dgn menteri2 kabinet dlm PN yg lain..

Dapatkan 'Stand Temperature Detector' beserta stand nya hanya pada harga RM83.00 (KLIK SINI)
Sebenarnya, tidak ada sesiapa pun yg mempersoal tentang pendirian ini, cuma, mungkin tanpa TS Annuar Musa sedari, kenyataan yg dibuat ini sebenarnya telah membuka 1 lagi pekung kelemahan yang sedang berlaku didalam krajaan Perikatan Nasional..

2 persoalan yg berbangkit apabila dianalisis kenyataan TS Annuar Musa ini adalah :
1. Samada perihal dan isi kandungan Bajet 2021 ini memang telah dibincangkan oleh semua anggota kabinet yg diketahui umum, diwakili oleh pelbagai parti politik, dan bukannya di'BULLDOZE' oleh pihak berkepentingan dgn langsung tidak diperhalusi terlebih dahulu oleh kabinet, sehinggakan boleh timbul seorang menteri yg secara tiba2 mengaku bahawa beliau sendiri TIDAK TAHU wujudnya peruntukan  RM85 juta kpd JASA, sedangkan agensi tersebut berada di bawah kementeriannya, atau..

2. Barisan kabinet dalam kjaan PN itu sendiri yg tidak cakna dan tidak peka kerana masing2 hanya mementingkan apa yg dia dapat dalam bajet kali ini, bukan mempedulikan apa yg rakyat dapat ketika mana isi kandungan Bajet 2021 ini diperbincangkan oleh barisan kabinet pada peringkat awal sebelum ia dibentang dalam Dewan Rakyat..
 
Walaupun mungkin pendirian TS Annuar Musa itu nampak seperti 'GARANG', malangnya, ia juga secara tak langsung dengan jelas telah menzahirkan 1 perkara, bahawa menteri2 kabinet yg ada, khususnya yg datang dari UMNO BN, termasuklah TS Annuar Musa, mereka telah GAGAL memastikan 2 perkara pokok yg menjadi syarat seperti yg diumumkan oleh DS Najib dan disokong oleh semua MP2 BNBBC itu dari dimasukkan dalam Bajet 2021 sebelum ia dibentangkan oleh Menteri Kewangan tempohari..

2 syarat yg dimaksudkan,
1. Pemberian moritorium secara automatik untuk tempoh 6 bulan hingga Jun 2021,
2. Membenarkan pencarum KWSP mengeluarkan simpanan mereka dari Akaun 1 maksimum RM10k secara one shot
kedua2 syarat ini bukan baru muncul tiba2..  ia dgn jelas telahpun disuarakan oleh DS Najib sejak sebelum parlimen mula bersidang lagi... malah, Presiden UMNO, DS Ahmad Zahid juga sudahpun mengeluarkan surat mewakili Barisan Nasional untuk menyatakan ucapan penghargaan kpd kjaan Muhyiddin kerana bersedia menerima dan melaksana kedua-dua permintaan tersebut, malah DS Zahid yg mewakili BN sudahpun memberi jaminan akan menyokong Bajet 2021 ketika itu.. 
Dapatkan 10 Barangan Makanan Runcit Asas dalam 1 set hanya RM52.90. (KLIK SINI)
Hakikatnya, pada ketika ini, 2 perkara tersebut BELUM lagi diklasifikasikan sebagai 'syarat' oleh UMNO dan BN... ia masih lagi merupakan permintaan atau cadangan yg boleh dilaksana oleh kjaan... harus diingat bahawa cara DS Najib berbeza dengan org lain, termasuklah ketika nak mengemukakan sebarang bentuk pandangan... beliau akan pastikan cadangan yg ingin disuarakan mestilah sudah dilakukan kajian dan kira2 yg menyeluruh berdasarkan fakta yg ada pada beliau serta pengalaman luas beliau yg pernah menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan sebelum ini... tak mungkin DS Najib akan suarakan sesatu cadangan jika beliau sendiri tidak yakin kjaan berkemampuan untuk melaksanakannya, dan itulah DS Najib..

Sebab itu, berdasarkan perkara ini, bukankah sepatutnya menjadi tanggungjawab menteri2 kabinet yg datang dari UMNO BN, termasuk TS Annuar Musa perlu memberikan keutamaan kepada 2 permintaan yg datang dari UMNO BN ini, khususnya ketika ia masih dlm peringkat perbincangan (jika benar wujud proses perbincangan dalam kabinet) lagi sebelum ia dibentangkan... Dan, atas faktor 'Collective Responsible' juga, bukankah menjadi tanggungjawab TS Annuar Musa dan menteri2 kabinet dari UMNO BN ini untuk pastikan kedua-dua permintaan ini, yg jelas merupakan permintaan yang MEWAKILI PARTI UMNO BN, mesti dimasukkan dalam isi Bajet 2021 dan mesti diumumkan oleh Menteri Kewangan ketika pembentangan tanpa ada pindaan2..
 
Sudah tentu lah ia mengejutkan dan mengecewakan semua pihak bilamana perkara yg dibentang tidak seperti yg diharapkan... apa fungsi menteri2 dari UMNO BN ini didalam kjaan PN, jika 2 perkara mudah yg datang mewakili UMNO BN ni pun mereka gagal perjuangkan... dan bilamana hal ini berlaku, barulah 2 perkara yg asalnya hanyalah berbentuk permintaan telah bertukar menjadi SYARAT seperti yg diumumkan oleh DS Najib ketika menyampaikan perbahasan bajet..

Persoalannya sekarang, walaupun berat rasanya nak diungkapkan namun demi kebaikan parti UMNO dan BN, wajar untuk seluruh ahli tahu, yakni, adakah mmg dari awal lg menteri2 dari UMNO BN ini termasuk Annuar Musa sudah merancang untuk pastika kedua-dua syarat ini tidak akan dimasukkan dalam Bajet 2021 dan tidak akan dilaksanakan? Adakah hanya kerana ia datang dari DS Najib maka ia mesti dikesampingkan

Anak anda kebosanan dalam PKPB ini? Dapatkan Buku Cerita Himpunan 366 Kisah Dari Al-Quran dengan harga RM35.00. (KLIK SINI)
Dalam keadaan rakyat semakin marah kpd PN, tiba2 Annuar Musa, yg masih mengaku konon 'pejuang yg berprinsip dari UMNO' mahu bercakap tentang collective responsibility..

Cukup lah PN ini semakin ditolak dan dibenci oleh rakyat, kenapa TS Annuar Musa masih mahu mengheret sama UMNO BN untuk sama2 terjun ke dalam lubang taik yg Muhyiddin, Hamzah, Azmin dan PPBM dah tolong galikan..

AriffSMB
 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.suaramelayubaru.xyz/2020/11/jangan-sampai-menteri-menteri-kabinet.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Selangor Ingatkan Ppbm Jangan Usik Kerusi

Umno Selangor Ingatkan Ppbm Jangan Usik Kerusi

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 287 hits
UMNO Selangor mengingatkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia agar tidak mengganggu kawasan yang dimiliki UMNO pada Pilihan Raya Umum ke 15 akan datang nanti Pengerusi UMNO Selangor Noh Omar berkata bagaimanapun UMNO akan mengelakkan pertembung...
Video Demi Menyakinkan Rakyat Perdana Menteri Tawar Diri Jadi Org Pertama Terima Vaksin

Video Demi Menyakinkan Rakyat Perdana Menteri Tawar Diri Jadi Org Pertama Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 378 hits
loading KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menawarkan diri untuk menjadi individu pertama menerima suntlkan vaksln C0VID 19 Perdana Menteri berkata ia bagi meyakinkan rakyat bahawa vaksln C0VID 19 diperoleh itu adalah selamat da...
Pru Ahli Akar Umbi Umno Tetap Tolak Ppbm Mahu Umno Kekal Tanding Di Indera Mahkota

Pru Ahli Akar Umbi Umno Tetap Tolak Ppbm Mahu Umno Kekal Tanding Di Indera Mahkota

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 204 hits
KUANTAN Menjelang PRU 15 tidak lama lagi semakin kuat kedengaran suara akar umbi UMNO menolak calon PPBM bertanding ke kerusi Parlimen Indera Mahkota Bukan sahaja dikalangan veteran parti kini ia hangat diperkatakan dikalangan golongan muda...
Pas Dan Umno Sebagai Persaudaraan Aus Dan Khazraj Serangan Pada Mn Hanya Kerja Orang Munafik

Pas Dan Umno Sebagai Persaudaraan Aus Dan Khazraj Serangan Pada Mn Hanya Kerja Orang Munafik

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 230 hits
Menganggap hubungan PAS dan Umno sebagai persaudaraan Aus dan Khazraj bekas ketua Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik menganggap pihak yang mengkritik kerjasama itu sebagai perbuatan pemimpin munafik Menurut komen dibuatnya antara pihak yang dia...
Sah Presiden Jokowi Reshuffle 6 Menteri Kabinet Indonesia Maju Siapa Saja Yang Diganti

Sah Presiden Jokowi Reshuffle 6 Menteri Kabinet Indonesia Maju Siapa Saja Yang Diganti

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 281 hits
Meminjam perkataan Presiden Jokowi semoga para menteri baru di kabinet Indonesia Maju ini bisa bekerja dengan luar biasa Selamat
Perdana Menteri Dalam Tawanan

Perdana Menteri Dalam Tawanan

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 142 hits
1 Perdana Menteri kita sudah ditawan Ditawan oleh rakan kerjasama politik 2 Tidak berupaya membuat keputusan bagi memastikan politik kita stabil ekonomi pulih dan covid 19 diperangi 3 Ini kerana niat beliau hanya untuk berkuasa khianati per...
Puad Zarkashi Ingatkan Annuar Musa Yang Rancang Nak Bubar Umno Adalah Bersatu Bukan Pkr Atau Dap

Puad Zarkashi Ingatkan Annuar Musa Yang Rancang Nak Bubar Umno Adalah Bersatu Bukan Pkr Atau Dap

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 230 hits
Akan ada yang komen kenapa perbezaan pendapat dibahas di luar Pada mereka musuh akan untung jika berlaku perbahasan terbuka UMNO adalah parti besar Ia kembali bangkit UMNO wajar lebih terbuka Jangan sapu sampah bawah carpet Jangan apologati...
Mesej Buat Umno Pas Dan Ppbm

Mesej Buat Umno Pas Dan Ppbm

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 306 hits
UMNO Pas dan Bersatu perlu bersatu Bersatu dan bersetuju dalam banyak hal terutama bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang UMNO Pas dan Bersatu apabila bersatu maka majoriti orang Melayu dan penganut Islam bersatu Penyatuan umat major...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat