Pru Ahli Akar Umbi Umno Tetap Tolak Ppbm Mahu Umno Kekal Tanding Di Indera Mahkota


 


KUANTAN - Menjelang PRU-15 tidak lama lagi, semakin kuat kedengaran suara akar umbi UMNO menolak calon PPBM bertanding ke kerusi Parlimen Indera Mahkota.
Bukan sahaja dikalangan veteran parti, kini ia hangat diperkatakan dikalangan golongan muda.
Tinjauan PDO ke beberapa buah lokasi di sekitar Indera Mahkota, mendapati suara penolakan itu lebih banyak dari yang menyokong dan bersetuju.
"PPBM pengkhianat, calon mereka menang atas tiket PKR pada PRU-14 lalu. Makanya kerusi apabila parlimen di bubarkan, kerusi ini adalah hak UMNO. Kami yang perlu letakkan calon, bukan PPBM," kata nentizen Angah Nasrullah, seorang penyokong kuat UMNO Indera Mahkota.
"UMNO sudah bekerja lama di sini, walau pun kami kalah tiga penggal. Orang kami tak khianat, terus berjuang membela nasib rakyat ke seluruk pelusuk parlimen Indera Mahkota.
"Mana mungkin kami benarkan orang lain semudah itu untuk mengambil alih kerusi, bertanding dan kami turun padang berkempen untuk memastikan kemenangan pengkhianat," dakwa Angah lagi.
Difahamkan, secara rasminya kerusi Parlimen Indera Mahkota yang hangat sekarang ini akan ditandingi oleh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) atas tiket Perikatan Nasional (PN).
Maka secara automatik, Datuk Saifuddin Abdullah, Menteri Komunikasi Dan Multimedia akan dikekalkan untuk bertanding.
Mengulas lanjut mengenai perkara itu, beliau mendakwa kemungkinan besar akan ada calon bebas bertanding akibat tidak berpuas hati dengan tindakan pucuk pimpinan parti itu.
"Saya takut andai bebas yang menang gara-gara protes rakyat yang keliru dengan situasi politik hari ini. UMNO sudah bekerja lama di Parlimen Indera Mahkota, berbagai program telah dibuat sejak dulu lagi walau pun kami kalah, tak mungkin kami hanya jadi petugas sahaja pada PRU-15 ini. Sudah pasti kami mahu calon kami bertanding," katanya lagi.
Tambahan pula dakwa Angah, UMNO ada ahli yang ramai dan cawangan yang banyak. Maka, ia mudah untuk memperkuatkan jentera parti berbanding PPBM yang baru setahung jagung dikenali rakyat kawasan ini.
"Saya menyokong penuh kalau Ketua Umno Bahagian Indera Mahkota, Datuk Mustaffar Kamal Ab Hamid  menjadi calon, tapi kalau orang lain..minta maaflah. Kami tak akan turun padang membantu. Pandai-pandailah buat kerja sendiri," tambah beliau.
Pada PRU-14 lalu, Saifuddin menang dengan majoriti besar 10,950 undi. Beliau yang mewakili PKR (PH) mendapat 28,578 undi menewaskan calon UMNO (BN) Datuk Dr Johan Mat Sah yang mendapat 17,628 undi dan calon PAS, Nasrudin Hassan Tantawi yang mendapat 17,515 undi.
Melihat kepada senario semasa ini, maka agak panas juga iklim politik di Parlimen Indera Mahkota sebenarnya. Rata-rata netizen dan pengamal media sosial UMNO mengeluarkan kenyataan yang sama iaitu 'Tolak PPBM'.
Soalnya, adakah ia berbaloi? Jika PPBM kalah dan bebas juga kalah, maka yang menang sudah pastilah PKR iaitu pembangkang. Namun, apa pun hakikatnya PPBM perlu bekerja keras untuk meyakinkan rakyat bahawa mereka lebih layak bertanding di kerusi Parlimen Indera Mahkota PRU-15 ini.
Sama-sama kita nantikan episod seterusnya adengan ini. Apakah UMNO juga akan meletakkan calon mereka, sama macam apa yang berlalu di beberapa DUN ketika Pilihanraya Negeri Sabah baru-baru ini. #PahangDaily
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2020/12/ahli-akar-umbi-umno-tolak-ppbm-mahu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pru 15 Parlimen Indera Mahkota Panas Akar Umbi Umno Mahu Calon Mereka Bertanding

Pru 15 Parlimen Indera Mahkota Panas Akar Umbi Umno Mahu Calon Mereka Bertanding

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 264 hits
KUANTAN Menjelang pilihan raya umum ke 15 tidak lama lagi Kerusi Parlimen Indera Mahkota dilihat antara kerusi panas yang menjadi pertikaian di Pahang Biar pun umum mengetahui status quo kerusi itu bakal memihak kepada Parti Pribumi Bersatu...
Cerita Sebalik Berita Kerjasama Umno Pas Ppbm Sentimen Akar Umbi Kedah

Cerita Sebalik Berita Kerjasama Umno Pas Ppbm Sentimen Akar Umbi Kedah

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 205 hits
Kerjasama UMNO Pas PPBM Sentimen akar umbi Kedah SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani
Umno Sedang Siapkan Akar Umbi Untuk Kerjasama Dengan Dap

Umno Sedang Siapkan Akar Umbi Untuk Kerjasama Dengan Dap

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 182 hits
Umno sedang mempersiapkan minda dan jiwa para penyokong dan pemimpin bawahan mereka untuk membolehkan mereka membuat jajaran politik baru termasuk bekerjasama dengan DAP musuh yang sering menjadi sasaran mereka selama ini Dalam masa yang sa...
Mn Tetap Wadah Rundingan Kerusi Umno Pas Ppbm Hadapi Pru Kata Tuan Ibrahim

Mn Tetap Wadah Rundingan Kerusi Umno Pas Ppbm Hadapi Pru Kata Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 239 hits
PETALING JAYA Muafakat Nasional akan terus menjadi wadah rundingan pengagihan kerusi antara UMNO PAS dan PPBM bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang kata Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man Beliau berkata penubuhan Majlis Pre...
Lawan Tetap Lawan Najib Beritahu Akar Umbi Umno

Lawan Tetap Lawan Najib Beritahu Akar Umbi Umno

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 280 hits
PETALING JAYA Bekas presiden UMNO Najib Razak hari ini menggunakan slogan yang sering digunakan Presiden PKR Anwar Ibrahim lawan tetap lawan sebagai gesaan supaya akar umbi parti itu berani dan terus bertekad memperjuangkan nasib rakyat Naj...
Akar Umbi Umno Gua Musang Terkilan Ku Li Kembali Bersama Dr M

Akar Umbi Umno Gua Musang Terkilan Ku Li Kembali Bersama Dr M

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 175 hits
freemalaysiatoday com December 29 2020 9 30 AMPETALING JAYA Tindakan Tengku Razaleigh Hamzah menjalin kerjasama semula dengan Dr Mahathir Mohamad menimbulkan rasa tidak puas hati dan kemarahan akar umbi UMNO di Gua Musang kata naib ketua ba...
Pemuda Umno Mahu Ppbm Henti Curi Ahli Ppbm Gesa Asyraf Bukti Dakwaan

Pemuda Umno Mahu Ppbm Henti Curi Ahli Ppbm Gesa Asyraf Bukti Dakwaan

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 260 hits
January 2 2021 11 58 AMPemimpin PPBM Wan Saiful Wan Jan meminta Ketua Pemuda UMNO Ashraf Wajdi Dusuki membuktikan dakwaan parti itu mencuri ahli PETALING JAYA Pemuda UMNO menggesa PPBM menghentikan aktiviti mencuri dan membeli ahli parti it...
Ppbm Selangor Tidak Ketagih Simpati Umno Sedia Lawan Jika Terpaksa Pada Pru Kata Rashid

Ppbm Selangor Tidak Ketagih Simpati Umno Sedia Lawan Jika Terpaksa Pada Pru Kata Rashid

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 184 hits
PETALING JAYA PPBM Selangor masih berusaha berunding dengan UMNO mengenai pengagihan kerusi di Selangor namun bersedia bertembung dengan parti itu pada pilihan raya umum ke 15 jika terpaksa kata Pengerusi PPBM Selangor Abdul Rashid Asari Be...
Siapa Kamu Wan Fayhsal Perlekeh Akar Umbi Umno Najib

Siapa Kamu Wan Fayhsal Perlekeh Akar Umbi Umno Najib

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 171 hits
Siapa kamu untuk perlekehkan dan menghina suara akar umbi parti UMNO seluruh negara soal Datuk Seri Najib Razak kepada Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal Tegas Najib jika tiada akar umbi UMNO mereka yang melompat pun tidak akan berjaya menja...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds