Itinerary Kami Trip Bercuti 3 Hari 2 Malam Ke Penang


Itinerary Kami Trip Bercuti 3 Hari 2 Malam Ke Penang - Hai.. Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Ada yang masih dalam mood bercuti ke? Hihi almaklumlaa, cuti sekolah kan sebulan. Kot-kot ada yang masih bercuti dengan family atau kawan-kawan. Korang pergi mana jer? Ada yang sudi share experience dengan mummy tak? Kalau ada tu, sebelum share, meh sini baca dulu pengalaman kami sekeluarga bercuti 3 Hari 2 Malam ke Penang sempena cuti sekolah haritu.
Itinerary Kami Trip Bercuti 3 Hari 2 Malam Ke Penang


Nak jenjalan ni, paling best Itinerary Kami 3 Hari 2 Malam Ke Penang pun dah okay dah. Seperti biasa, cakap pasal holidays dan travel ni. Mummy ni, nak kemana-mana mesti ada perancangan. Tak kira perancangan dua (2) bulan sebelum atau pun (2) dua hari sebelum haha. Depends kat Boss (daddy bebudak ni). 
Bab jenjalan holidays dan travel ke Penang. Trip Itinerary Kami 3 Hari 2 Malam Ke Penang sebegini, memang kena rancang dari awal. Untuk pengetahuan semua, bab booking flight dan hotel untuk Itinerary Kami 3 Hari 2 Malam Ke Penang. Memang mummy akan tempah dan book dari Traveloka je. 
KE PENANG DENGAN MENAIKI FLIGHT




Bebudak ni lama dok zikir nak naik flight. Almaklumlah rumah tok mak depa tu dekat je dengan Subang Airport. Jenuh tiap masa nak dengar zikir depa. So, kali ini, kita plan naik flight dekat-dekat je dulu. Tengok lah macamana tahun depan. Ada rezeki lebih kita pi jauh sedikit. Cop passport yang lama tak bercop tu hehe.

Kami ke Penang menaiki flight. Kebetulan time tu, Traveloka tengah offer discount kaw-kaw. So, terus sambar je laa sebelum terlambat. Kalau bulan Januari ini, mummy tengok Air Asia murah di Traveloka. Dengan apps Traveloka ni, korang boleh nampak ke semua penerbangan yang ada. Tak kira penerbangan menggunakan pesawat MAS, Air Asia, Malindo dan lain-lain. Pilih ikut berkenan di hati korang.
Melalui apps Traveloka ni, korang tak perlu risau pasal any hidden charge sebab mummy bayar apa yang terpapar di apps Traveloka sahaja. Jika ada coupon code. boleh masukkan kod tersebut, akan jadi murah lagi ! 





Bukan flight je kita boleh tengok-tengok harga dan tempah.
Hotel pun boleh juga ! Pilih kawasan mana, dan pilih ikut kesesuaian korang nak mahal ke nak murah, nak bilik besar ke bilik kecil. Macam mummy, mummy suka stay di Ferringhi dan harga pulak tidak terlalu mahal !



Mudah dan selesa dengan Traveloka ni. Semua urusan tiket and hotel semuanya di hujung jari je !

Lepas selesai payment, e-ticket atau hotel coupon. Traveloka akan terus dihantar confirmation melalui email korang.

Jangan risau bab lelain tu. Macam biasa, korang masih ke check in dulu before boarding the flight. 
Untuk hotel pula, just terus tunjukkan coupon tu masa check in. Biasanya mummy print je. Tapi dalam handphone pun sesiap simpan gambar booking tu !
HARI PERTAMA DI PENANG 





Bagi yang belum ke Penang boleh lah ikut Itinerary Kami 3 Hari 2 Malam Ke Penang ni. Macam biasa kami ke Penang directly fly from Kuala Lumpur to Penang dengan pesawat Air Asia. 


Tiba sahaja di Airport Bayan Lepas, kami sekeluarga terus naik Grab ke tempat penginapan iaitu Eden Seaview Condominium, Batu Ferringhi. Haa, it’s beach time!! Cantik sangat kondo yang kitorang duduk ni. Dari bilik, boleh nampak permandangan pantai gittew. 


Lepas rehat jap, kitorang decide untuk visit Tropical Spice Garden yang terletak lebih kurang 2 km je dari kondo tu. Omg omgeee, best rupanya spice garden ni. Kami dapat tengok banyaaaak jenis pokok-pokok herba. Kat sana, kitorang ambik tour pakej untuk pusing-pusing taman tu dengan bayaran RM40.50/pax. Bagus jugak pakej ni. Banyak benda baru yang mummy dapat belajar selain dapat tenangkan otak hirup udara segar kat sini.
Hari dah makin gelap. Kami decide untuk cari makan kat area pantai. Mana lagi kalau bukan Batu Ferringhi night market. Macam-macam ada kat sini. Rojak pasembur, char kuey teaw, asam laksa dan satey ikan. Makan tak ingat dunia, maklum laa semua makanan nak try. 

Tips untuk shopping kat sini, korang kena pandai tawar harga. Baru boleh dapat murah. Kalau tak, kirim salam je la dik oii. Dengan menggunakan skill tawar-menawar mummy, maka adalah hasil tangkapan mummy untuk dibawa pulang sebagai souvenir dari Penang pada trip kali. Iaitu fridge magnet, t-shirt dan kasut terompah. Haaa, unik kan ;)

HARI KEDUA DI PENANG
Keesokkan harinya lepas breakfast, kami mulakan hari dengan aktiviti di pantai. Selain daripada main pasir, ada banyaak lagi game yang kitorang enjoy kat sini seperti main jetsky, naik banana boat dan parasailing. 



Anak kami memang suka pantai, lagi pun bermain pasir bagus untuk sensory mereka !

Dan petang, balik bilik..sesiap dinner di kawasan berhampiran je. Trip kami kali ini, trip santai-santai aje !

HARI KETIGA DI PENANG 




Sob..sob dah hari terakhir di Penang. Apa aktiviti kami? Ke mana lagi kalau bukan ke Bukit Bendera! Tempat yang wajib dikunjungi once di Penang. Kami naik keretapi ke atas puncak sebab dah tak daya nak hiking. Lagi pun ada anak kecik kan (bukan alasan) Hihi. 

Ambik angin kat atas tu sambil tangkap gambar untuk Instagram. Layan ice cream, then turun. Walaupun tak lama sangat, tapi puas jugak la sebab dah Berjaya jejakkan kaki ke sini. Sesampai di kaki bukit, kami terus ke Airport, nak kemas barang banyak juga barang diam tak diam haha..so kena datang check in luggage awal-awal jugalah ke Airport ! Kang mendapat kena tinggal dek flight hahaha



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.azlindaalin.com/2018/12/itinerary-kami-trip-bercuti-3-hari-2-malam-ke-penang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Trip Bercuti Ke Hatyai Songkhla Itinerari 3 Hari 2 Malam Yang Padat Tapi Best

Trip Bercuti Ke Hatyai Songkhla Itinerari 3 Hari 2 Malam Yang Padat Tapi Best

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 466 hits
Salam dears Sebelum ni Mama dah ceritakan tentang dan juga dan tren klasik so kali ni Mama nak catatkan secara ringkas tentang apa aktiviti kitorang sepanjang 3 hari 2 malam di Hatyai dan Songkhla Ringkas ke eh Errk korang baca je lah hehe ...
Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 617 hits
Sama ada ia adalah kali pertama anda ke Seoul atau yang ketiga ada sesuatu tentang bandar ini yang terus menarik pelancong Mungkin pada masakan Korea yang lazat tempat tempat alam semulajadi yang indah atau tempat tempat membeli belah yang ...
Viral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala Lumpur

Viral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 582 hits
Viral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala LumpurViral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala Lumpur
5 Hal Yang Menyebabkan Datangnya Demam Ketika Malam Hari

5 Hal Yang Menyebabkan Datangnya Demam Ketika Malam Hari

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 268 hits
Kondisi demam yang hanya muncul pada malam hari saja dapat muncul karena beberapa hal tertentu seperti pirogen dari luar ISPA infeksi saluran kemih infeksi kulit serta peradangan
Ini Adalah Pelancongan Jeju Dan Seoul 5 Hari 4 Malam Muslim Yang Anda Cari

Ini Adalah Pelancongan Jeju Dan Seoul 5 Hari 4 Malam Muslim Yang Anda Cari

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 774 hits
Jika anda pernah menganggap bahawa melawat ke 2 tempat popular di Korea dalam 5 hari adalah sesuatu yang mustahil Anda perlu baca artikel penuh ini kerana kami ada itinerary 5 hari 4 malam yang membolehkan anda melawat Jeju dan Seoul Penerb...
Berolahraga Di Malam Hari Punya Efek Lebih Besar Bagi Penderita Hipertensi

Berolahraga Di Malam Hari Punya Efek Lebih Besar Bagi Penderita Hipertensi

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 235 hits
Dilansir dari japan Today sebuah penelitian menyebut bahwa berolahraga di malah hari dapat membantu menurunkan tekanan darah pria yang mengalami hipertensi
Itinerary Trip Ke Thailand Part 1

Itinerary Trip Ke Thailand Part 1

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 387 hits
Itinerary Trip ke Thailand Part 1 Semuanya kami plan last minit termasuklah buat passport Haha memang sungguh kerja gila Pada mulanya kami cuma nak hadiri majlis perkahwinan adik kawan baik kinah masa sekolah teknik dulu di Baling Lepas sal...
Warga Kerap Lihat Semburan Abu Dan Petir Gunung Anak Krakatau Di Malam Hari

Warga Kerap Lihat Semburan Abu Dan Petir Gunung Anak Krakatau Di Malam Hari

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 242 hits
Erupsi yang dikeluarkan GAK terbanyak pada malam hari Bahkan sejak terjadinya bencana tsunami GAK lebih sering mengeluarkan erupsi dari biasanya
Jelang Uji Laik Tol Sei Rampah Tebing Tinggi Ditutup Malam Ini

Jelang Uji Laik Tol Sei Rampah Tebing Tinggi Ditutup Malam Ini

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 159 hits
Setelah difungsikan 10 hari jalur tol Sei Rampah Tebing Tinggi Sumut akan ditutup pada malam ini Penutupan itu dilakukan karena seksi 7 jalan tol Medan Kualanamu Tebing Tinggi ini akan menjalani uji laik
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal