Ini Adalah Pelancongan Jeju Dan Seoul 5 Hari 4 Malam Muslim Yang Anda Cari


 
Jika anda pernah menganggap bahawa melawat ke 2 tempat popular di Korea dalam 5 hari adalah sesuatu yang mustahil. Anda perlu baca artikel penuh ini kerana kami ada itinerary 5 hari 4 malam yang membolehkan anda melawat Jeju dan Seoul!
 
Penerbangan
 
Sangat disyorkan untuk membeli tiket penerbangan yang berlepas tengah malam dan akan tiba awal pagi di Seoul. Sebabnya anda akan mempunyai masa yang banyak untuk memulakan hari pertama anda di Korea. Selain itu, salah satu option untuk terbang ke Korea adalah dengan syarikat penerbangan Korean Air. Apa yang best tentang servis penerbangan mereka adalah ruangan kaki yang luas dan ini sempurna kerana kita dapat tidur nyenyak.
 
Satu lagi ciri yang tentang Korean Air ialah kamera langit (sky camera) Bagi yang tidak mengetahui, kamera langit membolehkan anda melihat pemandangan dari dek kapal terbang.

Makanan halal yang disajikan (gambar) ialah Kari Ikan dan nasi.
 
P/S: Jika anda memerlukan WiFi semasa dalam perjalanan, dapatkan WiFi KT Olleh pocket di Klook . Anda boleh ambil wifi poket dengan mudah di mana-mana lapangan terbang antarabangsa di Korea. Kebaikan mengunakan wifi poket ini baterinya boleh tahan sepanjang hari!
 
Seoul ke Jeju
 
Setelah tiba di Seoul, anda perlu mengambil penerbangan domestik ke Jeju. Satu perkara penting yang perlu anda ketahui adalah bahawa kebanyakan penerbangan domestik dari Seoul berlepas dari Lapangan Terbang Gimpo dan bukan Incheon.
 
Tip: sekurang-kurangnya sediakan lebih kurang sejam untuk waktu perjalanan antara 2 lapangan terbang bagi mengelakkan diri anda stress.
 
Hari 1
Makan tengahari di Bada Punggyeong (1-2 jam)
 
Sebaik sahaja tiba di Jeju, sudah waktu makan tengah hari dan anda boleh menuju ke Bada Punggyeong yang hanya 5-10 minit perjalanan dari lapangan terbang. Restoran ini terkenal dengan makanan yang lazat dan boleh rasa Braised Mackerel Stew (dari KRW29,000) yang dipanggang dengan lada merah Korea.
Tip : Jika anda bukan penggemar stew, anda boleh rasa Grilled Mackerel (KRW14,000).
 
Bahagian terbaik tentang Bada Punggyeong adalah ia mempunyai pemandangan laut yang indah. Sekiranya anda perlu melakukan sembahyang, maklumkan kepada kakitangan restoran dan mereka akan membawa anda ke tingkat 3 ruang yang disediakan untuk anda. Tetapi anda perlu menyediakan kelengkapan anda sendiri.
Status halal: ada pilihan makanan laut, Alkohol juga ada dijual, kemudahan untuk bersolat ada disediakan
 
(KTO mengklasifikasikan Bada Punggyeong sebagai restoran mesra Islam)
 
Lawati Republik Tamnara (1-2 jam)
 
Selepas makan tengahari, pergi membuat lawatan ke salah satu tarikan terbaru di Jeju – Republik Tamnara. Ia ruang di mana semuanya dihiasi dengan bahan kitar semula atau digunakan semula. Dan mereka semua didermakan kebanyakannya oleh penduduk Jeju! Fakta menarik: Anda memerlukan “pasport” untuk memasuki Republik Tamnara. Anda boleh mendapatkan pasport dari kakitangan di pintu masuk dan mendapatkannya cop sebelum memasuki taman
Ruang ini digambarkan seperti dunia yang tersendiri – ia mempunyai landskap cantik yang dipenuhi dengan banyak kolam, jambatan, bukit cerun dan dinding bercorak (seperti yang di bawah). Pastikan anda membawa kamera anda untuk mengambil beberapa gambar yang menarik!
Terdapat juga perpustakaan di Tamnara dengan buku-buku yang disumbangkan oleh penduduk Jeju. Walaupun kebanyakan mereka adalah buku Korea, tapi bukankah ianya membuat background yang sesuai untuk gambar Instagram anda?
Anda juga boleh menyumbang buku anda ke perpustakaan juga. Sumbangan 5 buah buku akan memberi anda pasport. Sungguh menarik bagaimana inisiatif ini dilancarkan untuk memelihara penggunaan buku fizikal. Nota: Tamnara hanya akan dibuka sepenuhnya kepada orang ramai pada tahun 2020 tetapi anda boleh memasuki taman dengan lawatan. Sebagai alternatif, kami mengesyorkan anda menghantar e-mel ([email protected]) dan menghubungi mereka (+82 10 5647 7224) untuk mengatur lawatan peribadi.  
Bersantai di Pantai Iho Taewoo (1 jam)

Luangkan masa anda untuk bersantai di Iho Taewoo Beach, yang merupakan salah satu pantai yang paling dekat ke bandar Jeju. Pantai ini popular pada musim panas dan anda juga boleh melihat penduduk tempatan menghabiskan masa dengan keluarga mereka. Jangan lupa untuk periksa ramalan cuaca sebelum ke pantai kerana cuaca di pulau Jeju dikenali dengan cuaca yang berubah drastik.  
Daftar masuk ke Ramada Plaza Jeju

Penulis menginap di Ramada Plaza Jeju selama 2 malam. Bilik mereka luas yang mempunyai katil besar bersaiz King dan kawasan sofa dan bilik mandi yang selesa. Tetapi bahagian terbaik dari bilik itu adalah pemandangan laut yang menakjubkan. Lokasi hotel ini dekat dengan lapangan terbang  dan anda boleh melihat kapal terbang turun naik dari balkoni anda.  
PS Semak harga hotel di sini .
 
 
Rasa bulgogi halal di Tammora (1-2 jam)
 
Perkara yang best tentang Ramada Plaza adalah tempat tinggal di Tammora, sebuah restoran yang mesra Islam. Kerana kebanyakan restoran mesra orang Islam di Jeju hanya menyajikan makanan laut, di sini anda boleh mendapatkan masalah halal bulgogi Percayalah, setiap gigitan dalam bulgogi daging mereka adalah berbaloi. Dihidangkan di hotplate, ia juicy dan mempunyai keseimbangan yang betul. Ia tidak seperti apa yang anda makan di rumah!
Harga hidangan mereka ditetapkan dari KRW29,500 hingga KRW55, ooo. Tip: Oleh kerana restoran menyediakan makanan halal dan bukan halal secara berasingan, ingatlah untuk telefon mereka untuk menempah makanan halal anda sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal supaya mereka boleh mendapatkan daging halal siap pada waktunya.
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, Alkohol dihidangkan dalam penubuhan
 
(KTO mengklasifikasikan Tammora sebagai restoran mesra Islam)
 
Hari 2
Ketahui tentang cerita rakyat Jeju (1-2 jam)
 
Mulakan hari anda di Muzium Kampung Rakyat Jeju dengan mempelajari tradisi Jeju. Di sinilah anda akan dapat melihat cara hidup Jeju pada abad ke-19. Adakah anda tahu bahawa terdapat lebih dari 100 buah rumah di sini yang telah dipelihara dan dipulihkan?
Tip: Dapatkan panduan audio dari kaunter hadapan hanya untuk KRW2,000 untuk memahami tentang kampung dengan lebih baik. Jangan lupa membawa ubat penghalau serangga juga kerana anda boleh digigit nyamuk pada hari yang panas!

 
Apa yang menarik tentang kampung ini adalah terdapat patung-patung seperti ini untuk mensimulasikan kehidupan seharian pada hari itu. Anda juga boleh mencuba untuk merasai aktiviti seharian mereka seperti pengilangan bijirin, menyeterika pakaian atau ukiran kayu. Tidak hairanlah banyak drama bersejarah Korea difilemkan di sini, termasuk Daejanggeum yang terkenal (Jewel In The Palace). Yuran kemasukan: KRW11,000 (Dewasa), KRW7,000 (Kanak-kanak)  
Tip : Ingin melakukan sembahyang? Hanya perlu bertanya kepada kakitangan dan mereka akan membawa anda ke ruang tersebut.
 
Menikmati pemandangan Seopjikoji (1-2 jam)

Sekiranya terdapat satu tempat yang anda perlu pilih di pulau Jeju, anda mesti pergi kesini untuk melihat pandangan terbaik mengenai pembentukan gunung berapi Jeju, ianya di Seopjikoji. “Seopji” adalah nama lama untuk kawasan tersebut, manakala “Koji” merujuk kepada tanah yang tiba-tiba membukit. Ada boleh mendaki sehingga kea rah rumah api untuk melihat pemandang yang lebih indah. Ianya sedikit memenatkan tetapi angin laut akan membuatkan anda sejuk.  
Makan tengahari di Uribong Sikdang (1 jam)
 
Selepas penat mendaki, tiba masanya untuk makan dengan makanan laut yang terbaik di Uribong Sikdang. Satu perkara yang anda tidak boleh ketinggalan di restoran ini adalah Sup Abalone mereka. Pada hanya KRW15,000, anda akan mendapat abalone, ketam, kerang dan tauhu. Sekiranya anda mempunyai bajet lebih, kami mengesyorkan untuk rasa Premium Salt-Grilled Hairtail Fish (KRW28,000) .
Uribong Sikdang terletak sangat dekat dengan tarikan terkenal Jeju, Seongsan Sunrise Peak, jadi anda pasti akan singgah jika anda berada di sekitar kawasan itu.  
Tip: Restoran mempunyai ruang sembahyang khusus yang dilengkapi dengan sejadah, pakaian dan juga Quran.
 
Status halal: Pilihan makanan laut yang ada, Alkohol ada dijual disini, Kemudahan sembahyang disediakan
 
(KTO mengklasifikasikan Uribong Sikdang sebagai restoran mesra Islam)
 
Pemandangan hidrangeas di Jeju Hueree (1-2 jam)
 
Jika anda cukup bertuah berada di Jeju semasa musim panas, pastikan anda melihat pemandangan hidrangeas yang indah mekar di Hueree Natural Park. Kelopak biru, putih dan merah jambu ini berkembang dari awal musim bunga hingga lewat musim luruh. Terletak di pinggir Mt Halla, warna taman Hueree berubah dengan musim, jadi sebaiknya periksa halaman Facebook atau Instagram mereka untuk melihat bunga mana yang sedang mekar.
Yuran Kemasukan: KRW13,000 (Dewasa), KRW10,000 (Anak)
 
Teruskan ke lawatan kapal layar (1 jam)

Luangkan petang yang cerah di kapal pesiar di pantai selatan Jeju dengan Grande Bleu Yacht Tour . Kapal pesiar pelayaran terbesar dan paling mewah di Korea, aktiviti ini sesuai untuk anda yang ingin menikmati matahari dan laut. Course 1 jam akan menunjukkan anda beberapa tebing yang paling cantik di Jeju seperti Jusangjeolli Cliff. Sekiranya anda bernasib baik, anda mungkin dapat melihat ikan lumba-lumba! Terdapat kira-kira 100 dari mereka yang tinggal di sekitar pelabuhan. Satu lagi kemuncak aktiviti adalah pengalaman memancing di dek. Kapal layar akan berhenti di tengah laut dan anda boleh mula memancing!  
Harga lawatan: KRW60,000 selama 1 jam, KRW80,000 selama 90 minit
 
Rasa shabu-shabu halal (90 minit)
 
Akhiri hari dengan makan malam shabu-shabu halal di Cheonhaecheon. Bufet semua-anda-boleh-makan ini menyajikan daging halal, dengan pemotongan daging yang berlainan dan ia disahkan oleh Pusat Kebudayaan Islam Jeju. Terdapat juga pelbagai makanan laut seperti abalone, udang karang, udang dan ketam yang boleh anda makan! Ianya hanya KRW34,000 setiap orang.  
Tip: Dapatkan diskaun sebanyak KRW3,000 jika anda mendaftar untuk kupon pada Minggu Restoran Halal. Apa yang perlu anda lakukan ialah mendaftar di sini , menebus kupon anda dan tunjukkan kepada kakitangan di restoran.

Setiap meja akan diberi dua asas sup – asal dan kimchi.. Cara terbaik untuk menikmati daging yang dihiris adalah untuk mencelupkannya dalam sup dan lihat ia masak dalam beberapa saat!
Apa yang best tentang bufet adalah bahagian makanan mereka yang dimasak juga. Antaranya adalah tteokbokki, bulgogi daging dan ayam goreng Korea.  
Tip: Jika anda mahu melakukan sembahyang, beritahu kakitangan dan mereka akan membawa anda ke tingkat dua restoran. Terdapat sejadah dan pakaian, jadi anda tidak perlu risau!
 
Status halal: Daging halal ada disini, Alkohol ada dijual, Kemudahan sembahyang ada disediakan
 
(KTO mengklasifikasikan Cheonhaecheon sebagai restoran mesra Islam)
 
Hari 3
Perjalanan dari Jeju ke Seoul
 
Selepas dua hari yang baik di Jeju, tiba masanya untuk kembali ke Seoul. Bergantung kepada sejauh mana anda tinggal dari lapangan terbang, sebaiknya rancang laluan anda terlebih dahulu untuk memastikan anda tidak terlepas penerbangan anda. Lapangan terbang cenderung untuk sibuk pada waktu-waktu tertentu lebih baik anda tiba lebih awal! Bagi anda yang mahu menikmati membeli-belah bebas cukai, kawasan transit lapangan terbang Jeju mempunyai kedai besar di mana anda boleh membuat perbelanjaan membeli-belah anda, jadi pastikan anda tidak mempunyai masalah mengisi masa sambil menunggu penerbangan anda.  
Makan tengah hari di Makan Restaurant (1-2 jam)
 
Sebaik sahaja anda tiba di Seoul, jalan ke Itaewon – pusat segala perkara halal – dan pergi ke Makan Restaurant. Menghidangkan hidangan Korea yang asli dan halal, ini harus menjadi salah satu restoran halal kegemaran anda di Seoul!  
Tip: Lapangan Terbang Gimpo disambungkan ke bandar Seoul melalui Railroad Lapangan Terbang. Untuk sampai ke Itaewon, ambil Railroad Airport ke Gongdeok dan tukar ke line 6 untuk menuju Itaewon.

 
Sekiranya anda susah untuk memilih makan, kami mengesyorkan Dakdoritang mereka (KRW10,000) . Hidangan ayam yang direbus gaya Korea ini adalah campuran rasa manis dan pedas.
 
Jangan ketinggalan Dalkganjeong mereka (ayam manis dan pedas)! Untuk hanya KRW20,000, anda akan dapat berkongsi antara 2-3 orang.  
Status halal: Halal yang diperakui oleh Persekutuan Muslim Korea, Masjid berdekatan
 
Lawati Seoul Central Mosque (1-2 jam)
 
Selepas makan makanan yang sedap, berjalan kaki ke Masjid Pusat Seoul yang hanya di hujung jalan dari Makan Restaurant. Dengan pintu masuk yang berbeza, ianya mustahil untuk tidak nampak masjid!
Dibuka pada tahun 1976, masjid ini adalah salah satu daripada 8 masjid di Korea. Tetapi ia satu-satunya yang berkhidmat di kawasan Seoul.
Apa yang menarik tentang masjid ini adalah usaha mereka untuk menjalin ikatan antara masyarakat Islam dan bukan Islam di Seoul. Terdapat risalah dan risalah di luar masjid yang menerangkan apa itu Islam dan menjauhkan stereotaip bahawa ia adalah agama keganasan. Malah, bukan Islam juga dialu-alukan menghadiri kelas di masjid untuk mempelajari lebih lanjut mengenai Islam!  
Nikmatilah mandian kaki herba (1 jam)
 
Setelah beberapa hari berjalan-jalan, sekarang masa untuk memanjakan diri dengan mandi kaki herba di Solgaheon, sebuah farmasi herba asli Korea. Sebelum meneruskan dengan mandi kaki, anda akan dihidangkan dengan teh herbal ubat pilihan anda dan ini bergantung pada apa penyakit anda. Terdapat pelbagai teh untuk keadaan seperti keletihan, senak dan lain-lain lagi.
Setelah minum teh anda, anda akan dibawa ke ruangan untuk mandi kaki anda. Ini akan mengambil masa lebih kurang-kurang 20 minit. Adakah anda tahu bahawa mandi atau merendam kaki membantu peredaran darah, meningkatkan metabolisme dan melegakan keletihan? Pasti apa yang anda perlukan untuk perjalanan anda!
Harga: KRW10,000 (teh herba), KRW10,000 (mandian kaki)
 
Ambil pedicab (beca) di sekitar Seoul lama (1-1.5 jam)
 
Setelah selesai dengan mandi kaki, naik dengan pedicab yang dikendalikan oleh Artee Riders Club dan meneroka jalan-jalan lama di Seoul.
Terdapat 5 jalan untuk dipilih dan penulis mengambil laluan Seochon. Seochon adalah seorang pelukis berusia 600 tahun dan ia dahulunya para penyair, seniman dan tukang kerap digunakan tetapi sekarang ia menjadi galeri, muzium dan kafe.
Kos lawatan bermula dari KRW45,000 bergantung kepada laluan yang anda pilih, dan pedicab rider akan menjadi panduan anda sepanjang perjalanan, menjelaskan kepada anda warisan daerah.  
Makan Malam di Osegyehyang (1-2 jam)
 
Sudah tiba masanya untuk makan malam dan mengapa tidak mencuba makanan vegetarian di Osegyehyang? Jika anda berfikir bahawa makanan vegetarian hambar dan membosankan, restoran ini akan membuktikan sebaliknya. Salah satu hidangan ialah Dumpling Fried (KRW9,000) dan penulis kagum bagaimana daging digantikan dengan mi kanji. Rasanya sangat sedap.
Penulis juga mencuba Stew Protein Protein (KRW10,000) . Secara tradisinya, stew Korea ini mengandungi daging tetapi kali ini, ia adalah soya.
Anda tidak akan menyedari bahawa ia adalah soy hanya dengan melihatnya tetapi apabila kita mengunyah, ia jelas bahawa tekstur tidak dapat dipadankan dengan daging lembu. Tetapi ia adalah sup yang mesra dan rasa tidak dikompromi.  
Status halal: Makanan vegetarian disediakan
 
(KTO mengklasifikasikan Osegyehyang sebagai restoran mesra Islam)
 
Mengakhiri malam dengan muzikal (2.5 jam)

Untuk mengakhiri hari itu, penulis memutuskan untuk melihat muzikal Korea bernama Only You. Ini mengenai kehidupan pasangan suami isteri dan ia menunjukkan perjuangan dan cinta mereka selama 37 tahun perkahwinan. Sekiranya anda bimbang untuk tidak memahami sesuatu dari muzik, jangan bimbang. Terdapat sarikata di sebelah untuk membimbing anda melalui keseluruhan pertunjukan dan memastikan bahawa anda tidak akan ditinggalkan apabila orang Korea ketawa! Sekiranya ada di antara kamu yang tertanya-tanya berapa lama muzikal ini akan bermain, jangan risau. Kebanyakan muzikal tempatan mempunyai open run yang bermakna mereka akan dimainkan sepanjang tahun. Anda boleh menyemak laman web seperti Klook dan Hari KK untuk mendapatkan tawaran terbaik pada tiket muzikal.  
Daftar masuk ke L7 Myeongdong

Setelah seharian penuh aktiviti berjalan di Seoul, akhirnya tiba di hotel L7 Myeongdong. Hotel butik ini terletak betul-betul di atas stesen kereta bawah tanah Myeongdong dan di tengah-tengah daerah membeli-belah Myeongdong! Oleh itu, semua shopaholics pasti bergembira – anda boleh membeli-belah sehingga lemat malam dan kembali ke hotel untuk berehat  
Semak harga L7 Myeongdong di sini .
 
Hari 4
Masak hidangan Korea asli (3-4 jam)
 
Mulailah hari anda dengan belajar bagaimana memasak masakan Korea asli di OME Cooking Lab. Sekiranya anda sentiasa menikmati makanan Korea dan berharap anda dapat menyediakannya sendiri, ini adalah kelas yang sempurna untuk anda. Kelas ini akan bermula dengan lawatan ke pasar Gyeongdong yang dibantu oleh kakitangan Cooking Lab. Sekiranya anda tidak mempunyai pengalaman memasak, tidak perlu risau kerana kebanyakannya dilakukan dalam kumpulan dan pengajar akan dengan senang hati membantu anda
Perkara terbaik mengenai kelas ialah mereka akan menyediakan daging halal dan ramuan untuk anda tetapi pastikan anda telefon mereka terlebih dahulu untuk menempah . Malah perkakas mereka semuanya dilabelkan halal jadi tidak ada yang perlu bimbang!
Kelas memasak berharga KRW60,000 setiap orang. Berikut adalah cara anda boleh menempah slot anda – tempah dalam talian , hubungi (+82 10-9909-0908) atau e-mel ( [email protected] ) Ingat! Jangan lupa untuk memberitahu mereka bahawa anda memerlukan bahan-bahan halal! Status halal: daging dan bahan halal yang ada
 
Lihat art hidup di L’atelier (1-2 jam)
 
Terletak di tengah-tengah daerah membeli-belah Dongdaemun, L’atelier adalah taman tema seni impresionis dalaman yang ditetapkan pada abad ke-19 Perancis. Siapa tahu anda boleh merasai jalan-jalan di Perancis di Seoul? Di sinilah anda dapat melihat lukisan terkenal seniman abad ke-19 seperti yang dilakukan oleh Monet dan Van Gogh!  
Harga: KRW24,000 (Dewasa), KRW16,000 (Anak)
 
Lawati Istana Deoksugung (2 jam)
 
Walaupun kebanyakan pelancong sentiasa melawat ke istana paling terkenal di Seoul, Gyeongbokgung, kenapa tidak pergi ke Deoksugung? Ia terletak betul-betul di luar stesen Dewan Bandaraya. Walaupun ia lebih kecil daripada istana-istana yang lain, yang kurang pengunjung bermakna bahawa ia adalah peluang yang sempurna untuk anda bersantai dari bandar yang sibuk. Jangan ketinggalan melihat perubahan penjaga diraja di pintu masuk istana di mana anda akan melihat gerakan yang hebat dan paparan pakaian seragam berwarna-warni.
Perkara terbaik mengenai Deoksugung adalah bahawa ia dibuka sehingga 9 malam, manakala istana lain biasanya hanya dibuka hingga 5 petang. Oleh itu, jika anda sibuk pada hari itu, anda hanya boleh berhenti di istana pada waktu malam! Sila ambil perhatian bahawa kemasukan terakhir adalah pukul 8 malam.  
Tip: Jika anda merancang untuk melawat semua istana di Seoul, kami sangat mengesyorkan untuk mendapatkan Tiket Kombinasi untuk Istana. Ia hanya berharga KRW10,000 dan anda juga boleh menjimatkan wang. Anda boleh mendapatkan tiket di pintu masuk mana-mana istana.
 
Pengalaman makan makanan mewah Korea (2-3 jam)
 
Berangkatlah ke Chaegundaam untuk makan malam dan merasai hidangan mewah Korea. Dikenali dengan masakan vegetarian yang sangat baik, restoran tersebut telah dipaparkan di panduan Michelin Seoul untuk tahun 2017 dan 2018. Gambar merepukan set cadangan Michelin yang berharga KRW67,500. Walaupun agak mahal, anda akan merasai hidangan Korea yang asli.
PS Tahukah anda bahawa hidangan di Chaegundaam disediakan hanya menggunakan bahan organik dan herba semulajadi? ء

Status halal: Makanan vegetarian yang disediakan, Alkohol dihidangkan dalam penubuhan
 
(KTO mengklasifikasikan Chaegundaam sebagai restoran mesra Islam)
 
Alternatif: Restoran Asia Hibiscus (1-2 jam)
 
Jika anda mempunyai bajet yang sedikit tetapi masih ingin mengadakan pesta besar untuk menikmati malam terakhir anda di Seoul, pergi ke Restoran Hibiscus Asian instead. Anda boleh menikmati bufet semua-anda-boleh-makan di sini hanya untuk KRW15,000.
Walaupun pilihan hidangan buffet terhad, mereka mempunyai campuran masakan Korea dan Barat yang baik. Bagi anda yang ingin berehat sedikit dari makanan Korea, anda juga boleh menikmati pizza dan spaghetti bolognese mereka. Plus, mereka juga mempunyai pelbagai salad.
Hibiscus juga mempunyai pelbagai pilihan hidangan ala ala Timur Tengah dan India seperti Shish Kebab, Tagine dan Briyani, jadi terdapat banyak pilihan untuk semua orang, dan sesuai jika anda melancong dengan keluarga.  
Nota: Hibiscus dibuka hanya pada waktu ini: 7 pagi – 10 pagi (Sarapan), 12 malam 2 petang (Makan Tengahari), 6 petang – 9 malam (Makan Malam), ditutup pada hari Ahad untuk makan tengahari dan makan malam.
 
Tip: Hibiscus mempunyai bilik sembahyang kecil yang mempunyai sejadah dan telekung.
 
Status halal: Bersertifikat halal
 
(KTO mengklasifikasikan Hibiscus sebagai restoran bersertifikat Sendiri)
 
Hari 5
Daftar masuk di terminal bandar (30 minit)
 
Hari terakhir anda di Korea dan jika penerbangan anda waktu petang, kami sangat mengesyorkan anda mendaftar masuk di terminal udara bandar. Terdapat 2 dari mereka – satu di Stesen Seoul dan satu lagi di pusat membeli-belah COEX.
Apa yang menarik mengenai terminal udara bandar adalah bahawa anda tidak perlu membawa bagasi anda di sekitar bandar selepas mendaftar masuk, terutama jika waktu daftar keluar di penginapan anda cukup awal.  
Tip: Sila ambil perhatian bahawa anda hanya boleh menikmati perkhidmatan ini jika anda terbang dengan Air Korea, Asiana dan Singapore Airlines.
 
Lawati pusat membeli-belah bawah tanah terbesar di Asia (1-2 jam)
 
Seoul adalah rumah kepada COEX, pusat membeli-belah bawah tanah terbesar bukan sahaja di Seoul tetapi juga di Asia. Anda boleh menemui semua jenama fesyen global terkemuka seperti Burberry, Zara dan H & M serta akuarium dan perpustakaan.
Perpustakaan yang terbuka ini mempunyai koleksi 50,000 buku dan majalah walaupun terdapat hanya seksyen kecil buku bahasa Inggeris. Tetapi dengan latar belakang yang indah ini, anda tidak akan mahu merindui beberapa detik-detik yang sempurna di sini
Semuanya mudah di COEX. Terdapat juga bilik sembahyang di pusat konvensyen di sebelah pusat membeli-belah. Cuma menuju ke tingkat tiga dan cari Hall E. Bilik sembahyang terletak berhampiran dewan 307 dan 308 dan dilengkapi sepenuhnya dengan sejadah dan telekung.  
Cuba makanan Turki di Korea (1-2 jam)
Jika anda mencari sesuatu yang berbeza untuk hidangan terakhir anda di Korea, kenapa tidak cuba beberapa makanan Turki asli di Kervan Turkish Restaurant? Rangkaian halal yang terkenal ini mempunyai beberapa cawangan di Seoul supaya anda pasti akan melawat salah seorang daripada mereka.
Status halal: Halal yang diperakui oleh Persekutuan Korea Muslim
 
Masa untuk pulang ke rumah
 
Selepas 5 hari yang baik di Korea, sudah tiba masanya untuk mengucapkan selamat tinggal. Jika anda terbang dengan Air, anda akan berlepas dari terminal baru Lapangan Terbang Incheon 2.
Terdapat juga ruang sembahyang di kawasan transit terminal baru. Ia berada di tingkat 4 berhampiran ruang udara Korea dan di antara pintu 249 dan 250. Hanya ambil perhatian bahawa tidak ada kawasan wudhu sehingga anda perlu mengambilnya di tandas terdekat. Ingatlah untuk membawa sejadah dan telekung anda juga.
Oleh itu, itulah penghujung jadual perjalanan 5 Hari 4 Malam di Jeju dan Seoul. Panduan ini sesuai untuk anda yang ingin merasai Korea tetapi tidak mempunyai kemewahan.
 
Dan anda tidak perlu bimbang tentang makanan kerana kami telah mendapat liputan dengan makanan lazat halal yang enak. Dari kepakaran makanan laut Korea asli di Jeju untuk ayam goreng Korea yang lazat dan juga kelas memasak halal di Seoul, terdapat begitu banyak pilihan untuk dipilih.
 
Sumber : Have Halal Will Travel
The post Ini Adalah Pelancongan Jeju Dan Seoul 5 Hari 4 Malam Muslim Yang Anda Cari appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/ini-adalah-pelancongan-jeju-dan-seoul-5-hari-4-malam-muslim-yang-anda-cari/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

Itinerary 5 Hari 4 Malam Mesra Muslim Ke Seoul Korea

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 617 hits
Sama ada ia adalah kali pertama anda ke Seoul atau yang ketiga ada sesuatu tentang bandar ini yang terus menarik pelancong Mungkin pada masakan Korea yang lazat tempat tempat alam semulajadi yang indah atau tempat tempat membeli belah yang ...
Ratusan Relawan Cari Pendaki Asal Magelang Yang Hilang 6 Hari Di Gunung Lawu

Ratusan Relawan Cari Pendaki Asal Magelang Yang Hilang 6 Hari Di Gunung Lawu

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 291 hits
Humas Basarnas Pos Surakarta Yohan Tri Anggoro mengatakan hingga hari keenam pencarian belum ada tanda tanda dan titik terang keberadaan Alvi Meskipun ratusan relawan telah dikerahkan untuk menyisir setiap titik pendakian
Warga Kerap Lihat Semburan Abu Dan Petir Gunung Anak Krakatau Di Malam Hari

Warga Kerap Lihat Semburan Abu Dan Petir Gunung Anak Krakatau Di Malam Hari

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 244 hits
Erupsi yang dikeluarkan GAK terbanyak pada malam hari Bahkan sejak terjadinya bencana tsunami GAK lebih sering mengeluarkan erupsi dari biasanya
Makan Malam Di Usman Thai Muslim Food Restoren Halal Di Bangkok

Makan Malam Di Usman Thai Muslim Food Restoren Halal Di Bangkok

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 643 hits
Assalamualaikum Lagi tempat makan halal yang recommended di Bangkok Banyak jugak bloggers review pasal restoren ni Mostly blogger Indonesia lahh haha Memang orang Indonesia dan Malaysia je ramai datang sini Jarak dalam 1km jee dari Kalau la...
Berolahraga Di Malam Hari Punya Efek Lebih Besar Bagi Penderita Hipertensi

Berolahraga Di Malam Hari Punya Efek Lebih Besar Bagi Penderita Hipertensi

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 235 hits
Dilansir dari japan Today sebuah penelitian menyebut bahwa berolahraga di malah hari dapat membantu menurunkan tekanan darah pria yang mengalami hipertensi
Itinerary Kami Trip Bercuti 3 Hari 2 Malam Ke Penang

Itinerary Kami Trip Bercuti 3 Hari 2 Malam Ke Penang

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 643 hits
Itinerary Kami Trip Bercuti 3 Hari 2 Malam Ke Penang Hai Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua Ada yang masih dalam mood bercuti ke Hihi almaklumlaa cuti sekolah kan sebulan Kot kot ada yang masih bercuti dengan family atau kawan kawa...
5 Hal Yang Menyebabkan Datangnya Demam Ketika Malam Hari

5 Hal Yang Menyebabkan Datangnya Demam Ketika Malam Hari

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 268 hits
Kondisi demam yang hanya muncul pada malam hari saja dapat muncul karena beberapa hal tertentu seperti pirogen dari luar ISPA infeksi saluran kemih infeksi kulit serta peradangan
Viral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala Lumpur

Viral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 582 hits
Viral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala LumpurViral Video Kereta Polis Kena Serang Pada Malam Sambutan Hari Krismas Ini Komen Ketua Polis Kuala Lumpur
Itinerari Untuk Backpack Korea 8 Hari Dengan Bajet Rm 1500 Cover Busan Seoul Dan Gapyeong

Itinerari Untuk Backpack Korea 8 Hari Dengan Bajet Rm 1500 Cover Busan Seoul Dan Gapyeong

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 435 hits
ITINERARI untuk BACKPACK KOREA 8 HARI DENGAN BAJET RM 1500 cover BUSAN SEOUL DAN GAPYEONG Hi semuaaaa Since my post yang pergi korea RM 1500 termasuk tiket penerbangan went viral and ramai gila minta itinerary nah korang boleh download kat ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide