Iklan 2 Jawatan Kosong Ktmb Bagi Kemasukan Oktober


Kali ini admin ingin kongsikan mengenai iklan 2 jawatan kosong KTMB ambilan Oktober 2023 ini. Diminta kepada semua pencari kerja untuk cuba memohon iklan jawatan yang dibuka oleh KTMB kerana mungkin disini rezeki anda untuk mencari rezeki
Sahabat-sahabat, tahukah anda bahawa sejarah Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) bermula pada zaman penjajahan British? Pada masa itu, rangkaian kereta api dibangunkan untuk mengangkut bijih timah dari lombong ke pelabuhan. Perubahan kepada nama syarikat ini dilakukan oleh pihak British pada tahun 1962.
Oleh itu, KTMB merupakan sebuah syarikat pengangkutan keretapi yang telah lama beroperasi di Malaysia. Syarikat ini menawarkan pelbagai kelebihan kepada pekerja yang berkhidmat di bawah seliaan mereka. Bagi mereka yang berminat untuk memohon jawatan di syarikat ini, kami ingin mengingatkan supaya membaca dan memahami maklumat yang akan kami kongsikan di bawah ini.
Kepada mereka yang masih mencari peluang kerjaya mengikut minat anda, anda boleh rujuk telegram kami yang menyediakan pelbagai maklumat terkini berkaitan kerjaya swasta,part time atau dibawah sektor kerajaan:
Telegram Info Kerja Di Malaysia Maklumat Penuh Mengenai Iklan 2 Jawatan Kosong KTMB Maklumat Ringkas Jawatan Menurut maklumat yang kami dapatkan adalah iklan jawatan kosong ktmb ini membuka dua permohonan jawatan iaitu juruteknik & operator komputer bagi membantu pekerja lain dalam menjalankan tugas sebagaimana dibagitahu dalam iklan.
Senarai Pendek Jawatan Dibuka JAWATAN KOSONGGREDSEKTORJuruteknik(GRED: J07G10)Jabatan Teknologi Maklumat & Komunikasi Operator Komputer(GRED: F07G10)Jabatan Teknologi Maklumat & Komunikasi Tarikh Tutup Permohonan 2 Jawatan KTMB Untuk makluman kepada semua calon, tarikh permohonan kerjaya di Kereta Api Tanah Melayu Berhad ini pada 25 Oktober 2023 pada hari Rabu pukul 11:59 malam. Diminta kepada pemohon untuk segerakan permohonan anda agar proses pemilihan berjalan dengan lancar.
Semak Jadual Gaji Untuk Jawatan yang Baharu Dibuka Untuk jawatan kali ini, terdapat beberapa skim perkhidmatan untuk anda terokai mengenainya lebih lanjut. Kami mudahkan anda untuk mendapatkan input berkenaan tawaran setiap jawatan yang dibuka.
Bagi jawatan Juruteknik (GRED: J07G10) – Jadual Gaji Untuk Skim Perkhidmatan Awam Bahagian Kejuruteraan Syarat Kelayakan yang Perlu Ada Pada Pemohon Untuk permohoan jawatan kali ini, mestilah para calon mengikut kepada kriteria kelayakan yang telah ditetapkan. Perlu untuk pemohon cakna akan syarat permohonan seperti dibawah:
Juruteknik Mempunyai Sijil Politeknik/Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Tahap 3 dalam bidang teknologi maklumat. Telah berkhidmat sekurang-kurangnya 7 tahun sebagai Tukang K2 (R06G12) dan memiliki sijil dalam bidang teknologi maklumat. Boleh berkomunikasi dan menulis dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Mematuhi Aturan dan Peraturan serta prosedur kerja ICT. Berkomunikasi di dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris dengan baik. Iklan 2 Jawatan Kosong KTMB Operator Komputer Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan kepujian di dalam Bahasa Malaysia serta lulus mata pelajaran Matematik dan Bahasa Inggeris Keutamaan kepada calon yang mempunya sijil komputer. Boleh berkomunikasi dan menulis dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Mematuhi Aturan dan Peraturan serta prosedur kerja ICT. Berkomunikasi di dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris dengan baik. Sedia bertugas mengikut giliran syif. Iklan 2 Jawatan Kosong KTMB Spesifikasi Tugas Bagi 2 Jawatan diatas Berikut kami sediakan beberapa spesifikasi kerja pada jawatan yang anda bakal mohon:
JAWATANTUGAS KERJAJuruteknik● Memasang, menguji, menyenggara dan membaik pulih peralatan dan infrastruktur IT
supaya dapat berfungsi dengan baik termasuk:
I. Desktop Server, komputer peribadi, laptop, printer dan alat mudah alih.
II. LCD Display, projektor, kamera digital dan lain-lain.
III. Perisian Operasi – Windows, E-mail, antivirus dan lain-lain perisian
yang sah dan berlesen.
IV. Peralatan Network – Router, Modem, Switch, ADSL/SDSL, Kabel UTP, Fiber
Converter, LIU dan lain-lain peralatan keperluan network.
V. Peralatan WIFI – Access point, Bridges, Antenna dan lain-lain berkaitan.
VI. Talian Network – Litar Suwa, Broadband, VPN dan talian Streamyx/Unifi
VII. Peralatan CCTV – DVR/NVR, kamera, perisian serta memberi sokongan
teknikal untuk memuat turun rakaman CCTV.
● Berhubung dan berkomunikasi dengan unit-unit di ICT untuk menyelesaikan dan
mengemaskini laporan kegagalan sistem melalui system ISM Helpdesk.Operator Komputer● Membantu mengawal operasi harian bilik server utama, peralatan komputer dan sistem
aplikasi untuk memastikan kelancaran sistem komputer dan ketersediaan sumber IT 24 jam.
● Membantu mengawal sistem operasi IT dan rangkaian untuk memastikan bahawa semua
pelayan, pangkalan data korporat dan sistem aplikasi beroperasi dengan sewajarnya.
● Mengemaskini setiap hari log peristiwa, laporan kegagalan dan perhubungan kepada
kejadian sistem yang berkaitan.
● Mengawal kerja back-up untuk memastikan fail data, perisian operasi dan pangkalan data
yang di back-up adalah sempurna/lengkap pada bila-bila masa.
● Menerima dan merekodkan semua laporan kerosakan perkakasan dan aplikasi berkomputer
ke dalam buku log atau system helpdesk ICT Kelebihan Bekerja Dengan Keretapi Tanah Melayu berhad Cuti Sakit Cuti Umum Caruman PERKESO Caruman KWSP Langkah Permohonan Bagi Iklan Jawatan KTMB Iklan Permohonan Penuh Pelbagai Jawatan Iklan 2 Jawatan Kosong KTMB Sebelum memulakan urusan permohonan kerja adalah lebih baik untuk anda melihat terlebih dahulu siaran iklan yang dikeluarkan secara rasminya oleh pihak majikan. Penting untuk anda ketahui iklan yang dibuka dan akan ditutup untuk mengelakkan anda terlepas pandang. Berikut adalah iklan yang disiarkan:
IKLAN RASMI JAWATAN KTMB Jika anda telah selesai membuat semakan iklan, maka anda hendaklah membuat permohonan terus agar anda tidak terlepas untuk mendapat pengalaman bekerja dibawah KTMB.
Permohonan Hanya Melalui Portal Dalam Talian Bagi mereka yang berminat untuk membuat permohonan, kami menggalakkan anda untuk mengikuti langkah-langkah dan tatacara yang telah kami sediakan di bawah ini:
Permohonan hanya boleh dilakukan secara dalam talian melalui portal rasmi permohonan kerja KTMB yang boleh diakses [di sini]. Untuk memulakan proses permohonan, anda perlu log masuk ke dalam sistem jika sudah mempunyai akaun. Jika anda belum mendaftar sebagai pencari kerja, sila daftar akaun terlebih dahulu. Pastikan untuk mengisi borang permohonan dalam talian dengan maklumat yang tepat dan pastikan anda memenuhi semua syarat kelayakan yang dinyatakan dalam iklan jawatan tersebut. Sila periksa dan pastikan bahawa semua maklumat dalam borang permohonan telah diisi dengan betul dan anda telah mematuhi semua syarat yang dinyatakan sebelum menghantar permohonan. Pastikan permohonan anda diserahkan kepada pihak KTMB sebelum atau pada tarikh tutup permohonan. Permohonan yang diterima selepas tarikh tutup tidak akan dipertimbangkan. Jika anda tidak menerima sebarang maklum balas dari majikan dalam tempoh 3 hingga 6 bulan selepas menghantar permohonan, anda boleh menganggap permohonan anda tidak berjaya. Kami memahami bahawa mencari pekerjaan pada masa ini mungkin mencabar, terutamanya bagi graduan baru dan mereka yang mencari peluang pekerjaan. Kami ingin mengucapkan selamat berjaya kepada semua pemohon dalam memohon iklan 2 jawatan kosong KTMB, dan kami berdoa agar urusan permohonan anda dipermudahkan dan anda berjaya diterima bekerja di bawah syarikat KTMB.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/iklan-2-jawatan-kosong-ktmb.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Iklan Jawatan Kosong Spa Oktober 2023

Iklan Jawatan Kosong Spa Oktober 2023

papar berkaitan - pada 23/10/2023 - jumlah : 172 hits
Makluman terkini Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia telah mengeluarkan iklan jawatan kosong spa bagi membuka peluang pekerjaan kepada warganegara Malaysia yang berminat Calon calon yang berpotensi dijemput untuk memohon jawatan jawatan ...
Jawatan Kosong Petronas Oktober Yang Menawarkan 10 Jawatan Untuk Dimohon

Jawatan Kosong Petronas Oktober Yang Menawarkan 10 Jawatan Untuk Dimohon

papar berkaitan - pada 24/10/2023 - jumlah : 110 hits
Jawatan kosong Petronas Oktober telah dibuka untuk para pemohon Pihak Petronas mengajak semua pencari kerja yang berkelayakan untuk memohon jawatan kosong Petronas yang ditawarkan pada bulan Oktober merupakan Petroliam Nasional Berhad iaitu...
Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred Ya1 Lelaki Dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023

Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred Ya1 Lelaki Dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 141 hits
Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Lelaki dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023 21 Permohonan jawatan Konstabel Polis Gred YA1 telah dibuka kepada umum untuk dibuat permohonan Perkara ini telah dikeluarkan secara rasmi oleh pihak ...
Kerja Kosong Universiti Putra Malaysia Bagi Mengisi 2 Jawatan Diperlukan

Kerja Kosong Universiti Putra Malaysia Bagi Mengisi 2 Jawatan Diperlukan

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 140 hits
Untuk yang sedang mencari peluang pekerjaan kami ingin menyatakan bahawa iklan kerja kosong Universiti Putra Malaysia kini kembali dibuka Ini merupakan satu peluang besar untuk anda mengisi jawatan kosong bagi menjalankan operasi di Univers...
Iklan Jawatan Universiti Malaya Ambilan Dua Jawatan Dengan Gaji Sehingga Rm7676

Iklan Jawatan Universiti Malaya Ambilan Dua Jawatan Dengan Gaji Sehingga Rm7676

papar berkaitan - pada 28/10/2023 - jumlah : 143 hits
Terdapat iklan jawatan Universiti Malaya yang menjanjikan dengan gaji sehingga RM7676 Kami dengan penuh semangat ingin berkongsi berita baik kepada mereka yang mencari peluang pekerjaan ini Universiti Malaya kini membuka peluang pekerjaan d...
Mohon Jawatan Utm Oktober 2023

Mohon Jawatan Utm Oktober 2023

papar berkaitan - pada 22/10/2023 - jumlah : 166 hits
Mohon jawatan UTM oktober 2023 secara rasminya telah dibuka oleh pihak Universiti Teknologi Malaysia atau dikenali sebagai UTM dengan pengambilan banyak jawatan yang tersedia untuk para calon membuat permohonan jawatan kosong yang telah diw...
Pengambilan Kerja Keretapi Ktmb Bagi Ambilan Bulan Oktober 2023

Pengambilan Kerja Keretapi Ktmb Bagi Ambilan Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 182 hits
Pengambilan Kerja Keretapi KTMB Bagi Ambilan Bulan Oktober 2023 23 Makluman kepada semua rakyat Malaysia yang masih mencari pekerjaan Kami kongikan satu maklumat terkini iaitu pengambilan kerja keretapi KTMB bagi bulan Oktober Makluman ini ...
Oktober 24 2023 Salam Subuh

Oktober 24 2023 Salam Subuh

papar berkaitan - pada 24/10/2023 - jumlah : 183 hits
Assalamualaikum SalamSubuh Selamat pagi Ya Allah perkenankanlah setiap hajat dan permohonan kami serta permudahkanlah setiap urusan kami Ya Allah Ya Rahman Ya RahimAamiin Yaa Rabbal Aalamiin
Ai Team Subscribers Oktober 24 2023

Ai Team Subscribers Oktober 24 2023

papar berkaitan - pada 24/10/2023 - jumlah : 139 hits
channel subscriber date joined 5 14m 06 08 2016 1 29m 09 12 2017 510k 19 04 2014 350k 24 01 2023 208k 17 01 2023 250k 28 05 2023 764k 01 01 2020 734k 17 12 2021 707k 16 12 2021 558k 18 12 2021 503k 26 01 2019 499k 07 06 2022 498k 25 08 2022...
Dari Rekod Kepada Kemelesetan Bagaimana Cip Dan Ekonomi Membentuk S P 500

Gigi Coffee Dark Choco Latte With Doughnut And Chocolate Danish

Pemuda Umno Soal Pm Kalau Tiada Blackrock Adakah Mahb Bankrap

Ada Udang Disebalik Batu

Perempuan Pakai Legging Masa Joging Menyakitkan Mata Menjjikkan

Sijil Halal Bantu Kembangkan Perniagaan Kedai Makan India Kata Timbalan Menteri

Rekomendasi Sabun Muka Untuk Pria Kulit Berminyak Dan Berjerawat Dari Kahf

Uefa Larang Topeng Muka Khas Mbappe



Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies

8 Fakta Biodata Aisyah Hijanah Azhari Penulis Buku Isteri Kepada Alif Teega

5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale


Inilah Hasilnya Tanam Bawang Merah Di Pasu Selepas Sebulan

Kesihatan Mental Jangan Ambil Mudah

Doa Jodoh Yang Baik Untuk Lelaki Dan Perempuan

Teori Big Bang Rahsia Alam Semesta

Dulu Pm7 Jumpa Blackrock Minta Masuk Melabur Sekarang Dia Pula Tanya

Dua Beranak Dijel Denda Rm240 000 Seleweng Lpg