Pengambilan Kerja Keretapi Ktmb Bagi Ambilan Bulan Oktober 2023


Pengambilan Kerja Keretapi KTMB Bagi Ambilan Bulan Oktober 2023 23 Makluman kepada semua rakyat Malaysia yang masih mencari pekerjaan. Kami kongikan satu maklumat terkini iaitu pengambilan kerja keretapi KTMB bagi bulan Oktober. Makluman ini menjadi satu peluang keemasan kepada anda semua para lepasan graduan atau sesiapa yang berminat untuk membina karier dibawah Keretapi Tanah Melayu Berhad(KTMB).
Oleh yang demikian, untuk pengetahuan am syarikat KTMB adalah satu syarikat pengangkutan keretapi yang lama di Malaysia dan mempunyai pelbagai kelebihan jika anda bekerja dibawah seliaan mereka. Jadi kepada pemohon yang berminat untuk memohon diingatkan agar menyemak dan membaca satu persatu maklumat yang kami akan kongsikan dibawah,
Kepada mereka yang masih mencari peluang kerjaya mengikut minat anda, anda boleh rujuk telegram kami yang menyediakan pelbagai maklumat terkini berkaitan kerjaya swasta,part time atau dibawah sektor kerajaan:
Telegram Info Kerja Di Malaysia Penjelasan Lengkap Bagi Ambilan Kerja Keretapi KTMB Maklumat Ringkas Jawatan Berikut adalah senarai jawatan kosong yang telah diiklankan oleh Keretapi Tanah Melayu Berhad beserta penerangan ringkas:
Senarai Jawatan JAWATAN KOSONGGREDSEKTORPelatih Pemandu Tren (GRED: A07G10)Jabatan Kawalan Operasi Pembantu Trafik (GRED: N09G10)Jabatan Kawalan Operasi Penyenggara Am (GRED: PA10G12)Jabatan Kawalan Operasi Tarikh Tutup Permohonan KTMB Untuk makluman kepada semua calon, tarikh tutup permohonan kerjaya di Kereta Api Tanah Melayu Berhad ini pada 15 Oktober 2023 pada hari Ahad pukul 11:59 malam. Diminta kepada pemohon untuk segerakan permohonan anda agar proses pemilihan berjalan dengan lancar.
Semak Jadual Gaji Untuk Jawatan yang Baharu Dibuka Untuk jawatan kali ini, terdapat beberapa skim perkhidmatan untuk anda terokai mengenainya lebih lanjut. Kami mudahkan anda untuk mendapatkan input berkenaan tawaran setiap jawatan yang dibuka.
Bagi jawatan PPembantu Trafik (GRED: N09G10) – Jadual Gaji Skim Perkhidmatan Pentadbiran Dan Sokongan Bagi jawatan Pelatih Pemandu Tren (GRED: A07G10)- Jadual Gaji Skim Perkhidmatan Pengangkutan Syarat Kelayakan yang Perlu Ada Pada Calon Untuk permohoan jawatan kali ini, mestilah para calon mengikut kepada kriteria kelayakan yang telah ditetapkan. Perlu untuk pemohon cakna akan syarat permohonan seperti dibawah:
Pelatih Pemandu Tren Mempunyai Sijil daripada Politeknik atau mana-manainstitusi yang setaraf. Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) termasuk subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Matematik. Berumur tidak melebihi 28 tahun pada tarikh tutup iklan. Boleh berkomunikasi dan menulis dalam Bahasa Melayudan Bahasa Inggeris. Mempunyai penglihatan biasa tanpa kaca mata dengan ketetapan V6/6 bagi kedua-dua belah mata dan tidak buta warna. Tidak mempunyai sebarang rekod jenayah/ dadah. Iklan Jawatan Kerja Keretapi KTMB Pembantu Trafik Berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan mendapat 3 kepujian dalam subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Matematik. Berumur 18 tahun hingga 28 tahun pada tarikh tutup iklan. Mempunyai penglihatan biasa tanpa kaca mata dengan ketetapan V6/6 bagi kedua-dua belah mata dan tidak buta warna. Boleh berkomunikasi dan menulis dengan baik dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Mempunyai personaliti yang menarik. Bersikap proaktif dan positif dan minat mendalam dalam bidang perkhidmatan pelanggan. Tiada rekod jenayah/ dadah. Sedia berkhidmat di mana-mana lokasi di rangkaian KTM Berhad. Iklan Jawatan Kerja Keretapi KTMB Penyenggara Am Umur 18 hingga 30 tahun pada tarikh tutup iklan. Lulus Bahasa Malaysia dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM). Mempunyai penglihatan biasa tanpa kaca mata dengan ketetapanV6/6 bagi kedua-dua belah mata dan tidak buta warna. Tidak mempunyai sebarang rekod jenayah/ dadah. Sedia berkhidmat di mana-mana lokasi di rangkaian KTM Berhad. Iklan Jawatan Kerja Keretapi KTMB Spesifikasi Tugas Bagi Ketiga-tiga Jawatan diatas Berikut kami sediakan beberapa spesifikasi kerja pada jawatan yang anda bakal mohon:
JAWATANTUGAS KERJAPelatih Pemandu Tren ● Calon-calon yang berjaya di dalam temuduga akan dipanggil untuk menghadiri kursus di Akademi KTMB (MyRA) Batu Gajah untuk
tempoh selama dua (2) tahun.
● Calon-calon dikehendaki menjalani latihan teori, amali dan praktikal.
● Calon-calon dikehendaki menduduki peperiksaan pada akhir kursus/ program.
● Calon-calon yang telah lulus dalam peperiksaan yang ditetapkan, akan dipertimbangkan untuk mengisi kekosongan jawatan Pemandu Tren (EMU, DMU, Lokomotif Kargo/ Intercity).Pembantu Trafik ● Memastikan penumpang membuat perjalanan yang selesa dan tiba ke destinasi dengan selamat mengikut jadual yang ditetapkan.
● Menyantuni penumpang dengan penuh senyuman sepanjang masa.
● Bersedia membantu penumpang pada bila-bila masa sepanjang perjalanan.
● Memeriksa tiket dan memastikan tarikh dan masa perjalanan adalah betul.
● Sentiasa mempunyai maklumat semasa, info tren terkini serta menerima maklumbalas dari penumpang/ tetamu bagi tujuan memperbaiki mutu perkhidmatan dan menyerahkan laporan kepada pegawai penyelia.
● Sentiasa memastikan keselamatan penumpang sepanjang masa.
● Membuat pengumuman dari semasa ke semasa jika berlaku kecemasan.Penyenggara Am ● Membersih kawasan sekitar stesen, tandas, bilik VIP, bilik sembahyang, Pejabat Pengurus Stesen, pejabat tiket, platfom dan tempat lain seperti diarahkan oleh Pengurus Stesen.
● Pemeriksaan dan pembersihan berjadual di setiap kemudahan seperti tandas, lif, tangga, lobi stesen, pejabat, surau, kaunter, bilik VIP dan platfom.
● Penjagaan dan kebersihan kawasan persekitaran parkir, landskap, longkang,
pagar dan laluan pejalan kaki.
● Menaik dan menurun bendera Malaysia, KTMB dan negeri pada setiap hari mengikut waktu yang ditetapkan.
● Mengoperasi poin-poin dan semboyan di bawah arahan Pengurus Stesen.
● Mempamerkan isyarat Semboyan Tangan kepada Pemandu Tren bila mana perlu atas arahan atau pengawasan Pengurus Stesen/ Jusemboyan. Langkah Permohonan Kerja Keretapi KTMB Iklan Permohonan Penuh Pelbagai Jawatan Sebelum membuat urusan permohonan kerja digalakkan untuk anda melihat terlebih dahulu iklan yang dikeluarkan secara rasminya oleh pihak majikan. Penting untuk anda ketahui iklan yang dibuka dan akan ditutup untuk mengelakkan anda terlepas pandang. Berikut adalah iklan yang dikeluar oleh pihak KTMB:
IKLAN RASMI JAWATAN KTMB Permohonan Hanya Secara Online Bagi para pemohon yang bersedia dan berminat membuat permohonan anda boleh ikuti langkah dan tatacara yang kami sediakan.
• Permohonan adalah secara online melalui portal permohonan kerja KTMB Disini
Login Permohonan Kerja Keretapi KTMB • Untuk memohon sila daftar masuk (login) atau jika anda belum mendaftar sebagai pencari kerja, sila daftar terlebih dahulu.
• Sila lengkapkan borang online dengan maklumat yang betul dan pastikan anda memenuhi syarat kelayakan (rujuk iklan) yang diberikan sebelum menghantar permohonan
• Pastikan anda telah melengkapkan borang permohonan dengan maklumat yang betul dan juga mengikuti syarat yang diberikan sebelum menghantar permohonan
• Permohonan hendaklah sampai kepada pihak mereka sebelum/pada tarikh tutup. Selepas dari tarikh tersebut permohonan anda tidak akan diterima.
• Sekiranya anda tidak menerima sebarang maklum balas dari pihak majikan dalam tempoh 3 hingga 6 bulan. Permohonan bolehlah dianggap tidak berjaya.
Kita sekarang berada di fasa mencari kerja agak susah untuk diterima walaupun ada pengalaman bekerja dan lagi kepada graduan yang baru habis susah mencari pekerjaan. Di sini admin, doakan kepada semua yang memohon kerja keretapi KTMB dipermudahkan urusan anda lalu lulus diterima bekerja dibawah syarikat KTMB.
Maklumat Tambahan Permohonan hendaklah dibuat melalui LINK E-Recruitment KTMB tidak lewat dari 15 Oktober 2023 Sebarang pertanyaan boleh dibuat melalui Unit Perancangan & Pengambilan Bakat, Jabatan Modal Insan Keretapi Tanah Melayu Berhad di talian 03-2263 1273/1137


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/permohonan-kerja-keretapi-ktmb.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Permohonan Kerja Dibawah Kolej Mara 2 Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Oktober 2023

Permohonan Kerja Dibawah Kolej Mara 2 Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 153 hits
Dikhabarkan kepada kita semua bahawasanya Permohonan Kerja Dibawah Kolej MARA 2 Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Oktober 2023 telah diwar warkan secara terbuka kepada rakyat Malaysia Permohonan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong ...
Kerja Kosong Di Petrosains Kuala Lumpur Bagi Bulan Oktober 2023

Kerja Kosong Di Petrosains Kuala Lumpur Bagi Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 179 hits
Berikut kami kongsikan maklumat kerja kosong terbaru kepada semua rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon kerja di Petrosains Portal kami menyediakan info terkini yang melibatkan tawaran yang dibuka oleh majikan terlibat agar dapat memu...
Mohon Kerja Di Ypm Sah Sehingga 16 Oktober 2023

Mohon Kerja Di Ypm Sah Sehingga 16 Oktober 2023

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 117 hits
Mohon Kerja di YPM Sah Sehingga 16 Oktober 2023 12 Yayasan Pelajaran Mara mengalu alukan semua individu yang berminat untuk menyertai usaha dan menjayakan organisasi kerja dibawah yayasan Peluang kerjaya menarik bulan Oktober untuk anda ker...
Wandted Girl Group Baru Malaysia Bakal Debut Bulan Oktober 2023

Wandted Girl Group Baru Malaysia Bakal Debut Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 219 hits
WANDTED Girl Group Baru Malaysia Bakal Debut Bulan Oktober 2023 Malaysian Pop atau MPOP sedang meningkat naik sejak akhir akhir ini Ramai boy dan girl group muncul untuk memeriahkan lagi industri muzik Tanah Air kita Malaysia Antara yang me...
Senarai Drama Dan Filem Best Di Netflix Bulan Oktober 2023

Senarai Drama Dan Filem Best Di Netflix Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 29/9/2023 - jumlah : 197 hits
Senarai Drama Dan Filem Best Di Netflix Bulan Oktober 2023 Seperti biasa setiap bulan aku akan kongsikan dengan korang semua senarai drama dan filem yang ada di Netflix Malaysia Sekarang dah masuk bulan Oktober 2023 jom kita tengok drama da...
Peluang Kerjaya Kpm Bulan Oktober Tahun 2023

Peluang Kerjaya Kpm Bulan Oktober Tahun 2023

papar berkaitan - pada 8/10/2023 - jumlah : 159 hits
Peluang Kerjaya KPM Bulan Oktober Tahun 2023 27 Peluang Kerjaya KPM kini kembali membuka peluang kepada individu yang berminat untuk bersama kementerian yang menguruskan perihal pendidikan Jika anda mencari peluang kerjaya yang menjanjikan ...
Pengambilan Jawatan Bank Rakyat Bagi Kemasukan Oktober 2023

Pengambilan Jawatan Bank Rakyat Bagi Kemasukan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 147 hits
Pekerjaan merupakan satu kewajipan kepada kita orang muslim untuk bekerja kerana agama mengajar begitu agar kita tidak menjadi orang yang malas Oleh itu maklumat Pengambilan Jawatan Bank Rakyat Bagi Kemasukan Oktober 2023 telah dikeluarkan ...
Kerja Kosong Lembaga Tabung Haji Ambilan Bulan 9

Kerja Kosong Lembaga Tabung Haji Ambilan Bulan 9

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 119 hits
Pekerjaan merupakan satu tuntutan bagi semua orang khususnya rakyat Malaysia Perkongsian kami hari ini mengenai kerja kosong lembaga tabung haji dibuka untuk kemasukan segera bagi bulan Oktober 2023 Semua yang berkelayakan dialu alukan untu...
Kerja Kosong Spa Bagi Jawatan Pembantu Operasi Seluruh Malaysia 2023

Kerja Kosong Spa Bagi Jawatan Pembantu Operasi Seluruh Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 177 hits
Kerja Kosong SPA Bagi Jawatan Pembantu Operasi Seluruh Malaysia 2023 7 Assalamualaikum wbt suka admin sharekan satu info kerjaya yang sepatutnya anda perlu cuba memohon kerana pekerjaan ini merupakan adalah pekerjaan di bawah sektor awam at...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah