Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred Ya1 Lelaki Dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023


Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Lelaki dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023 21 Permohonan jawatan Konstabel Polis Gred YA1 telah dibuka kepada umum untuk dibuat permohonan. Perkara ini telah dikeluarkan secara rasmi oleh pihak PDRM di laman rasmi Facebook dan laman web. Sehubungan itu, adalah dialu-alukan kepada orang ramai untuk membuat permohonan jawatan Konstabel Polis dengan kadar segera yang dibuka dari 16 oktober sehingga 30 oktober 2023.
Untuk maklumat lengkap permohonan berserta maklumat lengkap dan tip kerjaya anda boleh teruskan bacaan di bahagian seterusnya.
PDRM Buka Pengambilan Konstabel Polis Bulan Oktober 2023 Jawatan Polis Terbuka Kepada Lelaki dan Perempuan PDRM buka pengambilan kali ini terbuka kepada lelaki dan perempuan.Permohonan jawatan konstabel polis Gred YA1 adalah merupakan jawatan polis yang akan ditempatkan di seluruh negara untuk diisi segera.
Calon yang terpilih akan menjalani proses pemilihan berdasarkan ujian fizikal. Kemudian seterusnya calon akan menghadapi temuduga sebelum berjaya dilantik sebagai konstabel polis secara rasminya.
Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Lelaki dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023 22 Syarat Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Telah digariskan oleh PDRM untuk para calon ikuti syarat permohonan jawatan konstabel polis gred YA1 yang telah ditetapkan. Untuk syarat adalah terdapat dua syarat yang perlu diikuti iaitu syarat akademik dan syarat fizikal.
Calon mesti berumur tidak kurang dari 18 tahun dan tidak lebih dari 28 tahun pada tarikh tutup permohonan secara atas talian. Hanya Warganegara Malaysia yang layak memohon. Syarat Kelayakan Akademik Berikut adalah peneranganj kelayakan akademik yang ditetapkan oleh PDRM untuk pengambilan kali ini.
AkademikPeneranganKelayakan Akademik (Pilihan 1)Lulus Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
Dua (2) kepujian termasuk mata pelajaran Bahasa Melayu (serta lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia dan lulus empat (4) mata pelajaran lain.
Gaji permulaan ialah pada Gred YA1: RM 1,441.00.Kelayakan Akademik (Pilihan 2)Lulus Sijil Vokasional Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
Kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Melayu Kod 1104 (sekurang-kurangnya gred ‘C’).
Memiliki purata nilai gred kumulatif akademik (sekurang-kurangnya 2.00), purata nilai kumulatif vokasional (sekurang-kurangnya 2.67), dan kompeten dalam modul vokasional, terutamanya dalam bidang kursus yang telah dinyatakan.
Gaji permulaan ialah pada Gred YA1: RM 1,441.00.Kelayakan Akademik (Pilihan 3)Lulus Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
Memiliki Sijil Kemahiran Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
Gaji permulaan ialah pada Gred YA1: RM 1,507.01.Kelayakan Akademik (Pilihan 4)Lulus Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
Memiliki Sijil Kemahiran Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
Gaji permulaan ialah pada Gred YA1: RM 1,573.02.Untuk permohonan jawatan konstabel polis gred ya1 adalah minima SPM yang diiktiraf oleh kerajaan Malaysia. Syarat Kelayakan Fizikal Berikut adalah syarat kelayakan fizikal permohonan lelaki dan wanita mengikut penetapan rasmi oleh PDRM:
Kelayakan FizikalLelakiWanitaTinggiLelaki mesti mempunyai tinggi sekurang-kurangnya 163cm.Wanita mesti mempunyai tinggi sekurang-kurangnya 157cm.Berat BadanSekurang-kurangnya 50kgSekurang-kurangnya 48kgIndeks Jisim Badan (BMI)Mempunyai ukuran indeks jisim badan (BMI) di antara julat 19 hingga 26.Mempunyai ukuran indeks jisim badan (BMI) di antara julat 19 hingga 26.Ukuran Lilit Dada81cm dalam keadaan biasa dan 86 semasa menarik nafas–PenglihatanLulus ujian penglihatan bagi mata kanan dan kiri yang diuji berasingan dengan ketetapan V6/9 tanpa menggunakan alat bantuan penglihatan.Lulus ujian penglihatan bagi mata kanan dan kiri yang diuji berasingan dengan ketetapan V6/9 tanpa menggunakan alat bantuan penglihatan.Pengecaman Warna dan PendengaranPengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat.Pengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat.Kesihatan UmumMesti diperakui sihat untuk berkhidmat oleh pegamal perubatan berdaftar.Mesti diperakui sihat untuk berkhidmat oleh pegamal perubatan berdaftar. Gaji dan Faedah yang Ditawarkan Untuk jawatan konstabel polis gred ya1 adalah diperuntukkan gaji dan faedah yang ditetapkan berdasarkan sektor kerajaan Malaysia. Terdapat beberapa faedah dan kenaikan gaji yang akan diterima oleh bakal calon jawatan yang terpilih:
Gaji permulaan : RM1441.00 Elaun Khidmat Elaun Sara Hidup / Bayaran Insentif Wilayah Bayaran Insentif Khas PDRM Elaun Perumahan Lain-lain elaun mengikut jabatan Urusan Membuat Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Bagi Ambilan Tahun 2023 Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Lelaki dan Wanita Awam Dibuka 16 Oktober 2023 23 Hebahan Rasmi Oleh PDRM Kepada orang awam yang berminat untuk menyertai perkhidmatan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) sebagai konstabel, kami ingin memberi amaran bahawa adalah penting untuk merujuk iklan permohonan jawatan konstabel polis gred ya1 yang telah dikeluarkan sebelum membuat permohonan anda.
Iklan permohonan jawatan konstabel mengandungi maklumat penting mengenai syarat-syarat kelayakan, tarikh tutup permohonan, proses pemilihan, dan maklumat lain yang perlu anda ketahui sebelum menghantar permohonan. Kami menasihatkan anda untuk membaca iklan tersebut secara teliti sebelum memulakan proses permohonan.
Siaran Iklan Rasmi Oleh Pihak PDRM Kaedah Permohonan Jawatan Konstabel Polis Gred YA1 Anda boleh mengemukakan permohonan untuk jawatan Konstabel Polis Gred YA1 melalui laman web rasmi Polis DiRaja Malaysia (PDRM) di laman e-pengambilan. Berikut adalah langkah-langkah untuk memohon:
Sekiranya anda belum mempunyai akaun di laman web tersebut, anda perlu mendaftar akaun terlebih dahulu. Anda akan diminta untuk mengisi maklumat peribadi dan mengesahkan akaun anda. Selepas mendaftar akaun, log masuk ke laman web dengan menggunakan akaun yang telah anda daftarkan. Isi borang permohonan jawatan Konstabel Polis Gred YA1 dalam talian mengikut arahan yang diberikan dalam iklan. Pastikan anda memberikan maklumat yang tepat dan lengkap. Dokumen-dokumen sokongan seperti salinan Sijil Pelajaran Malaysia, gambar pasport, dan dokumen lain yang dinyatakan dalam iklan perlu dimuat naik ke dalam sistem. Semak semula borang permohonan untuk memastikan semua maklumat dan dokumen telah dimasukkan dengan betul. Setelah yakin, hantar permohonan anda melalui laman web. Anda boleh menggunakan akaun anda untuk semak status permohonan anda di laman web. PDRM akan memberikan maklumat lanjut mengenai proses pemilihan dan keputusan. Pastikan anda merujuk iklan permohonan untuk mendapatkan maklumat terkini dan pastikan anda memenuhi semua syarat yang ditetapkan sebelum membuat permohonan. Selamat berjaya dalam permohonan jawatan konstabel polis gred ya1 di PDRM.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/permohonan-jawatan-konstabel-polis-gred-ya1.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jawatan Kosong Ukm Dibuka Sehingga 15 Oktober 2023

Jawatan Kosong Ukm Dibuka Sehingga 15 Oktober 2023

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 124 hits
Jawatan Kosong UKM Dibuka Sehingga 15 Oktober 2023 19 Pengumuman penting bagi mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan untuk bulan Oktober Universiti Kebangsaan Malaysia dengan sukacitanya mengumumkan bahawa terdapat pelbagai jawatan ko...
Permohonan Kerja Dibawah Kolej Mara 2 Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Oktober 2023

Permohonan Kerja Dibawah Kolej Mara 2 Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 153 hits
Dikhabarkan kepada kita semua bahawasanya Permohonan Kerja Dibawah Kolej MARA 2 Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Oktober 2023 telah diwar warkan secara terbuka kepada rakyat Malaysia Permohonan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong ...
Kerja Kosong Di Jabatan Perkhidmatan Veterinar Permohonan Dibuka Sehingga 5 Oktober

Kerja Kosong Di Jabatan Perkhidmatan Veterinar Permohonan Dibuka Sehingga 5 Oktober

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 111 hits
Makluman terbaru berkenaan jawatan kosong yang dibuka oleh jabatan kerajaan Malaysia Kerja Kosong Di Jabatan Perkhidmatan Veterinar Permohonan Dibuka Sehingga 5 Oktober Jabatan Perkhidmatan Veterinar baru sahaja membuka peluang kerjaya diba...
Mohon Kerja Di Kbs Yang Membuka Jawatan Pembantu Pegawai Latihan Gred E19 Bagi Tahun 2023

Mohon Kerja Di Kbs Yang Membuka Jawatan Pembantu Pegawai Latihan Gred E19 Bagi Tahun 2023

papar berkaitan - pada 9/10/2023 - jumlah : 151 hits
Mohon Kerja di KBS yang Membuka Jawatan Pembantu Pegawai Latihan Gred E19 Bagi Tahun 2023 9 Khas untuk bulan oktober tahun 2023 pihak KBS sekali lagi membuka peluang mohon kerja di KBS Sekiranya Anda sedang mencari peluang kerjaya yang mena...
Pengambilan Jawatan Bank Rakyat Bagi Kemasukan Oktober 2023

Pengambilan Jawatan Bank Rakyat Bagi Kemasukan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 147 hits
Pekerjaan merupakan satu kewajipan kepada kita orang muslim untuk bekerja kerana agama mengajar begitu agar kita tidak menjadi orang yang malas Oleh itu maklumat Pengambilan Jawatan Bank Rakyat Bagi Kemasukan Oktober 2023 telah dikeluarkan ...
1 Oktober 2023 Selamat Hari Lahir Dear Self

1 Oktober 2023 Selamat Hari Lahir Dear Self

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 200 hits
1 Oktober 2023 Selamat Hari Lahir Dear Self Syukur Alhamdulillah 1 Oktober datang lagi Syukur Ya Allah untuk usia hari ini Allah masih berikan umur yang panjang rezeki yang mencukupi kesihatan yang baik dan cerita terindah dalam hidup KakYa...
1 Oktober 2023 Jerebu Di Johor

1 Oktober 2023 Jerebu Di Johor

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 185 hits
Jerebu di Johor Persoalan yang bermain di minda Cik Rose Dalam seminggu dua ni Cik Rose perasan macam berbau asap pagi pagi Bila petang dah mendung semacam Tapi sebenarnya ianya bukanlah mendung nak hujan Keadaan tersebut adalah kerana penc...
Jawatan Pembantu Operasi N11 Di Jpm Tahun 2023

Jawatan Pembantu Operasi N11 Di Jpm Tahun 2023

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 214 hits
Jawatan Pembantu Operasi N11 Di JPM Tahun 2023 6 Jika anda mencari peluang pekerjaan yang menarik kami mengalu alukan anda untuk memohon Jawatan Pembantu Operasi N11 di Jabatan Perdana Menteri Malaysia untuk tahun 2023 Ia adalah peluang yan...
Gara Gara Ucap Assalamualaikum Wanita Ini Ditangkap Polis Perancis

Gara Gara Ucap Assalamualaikum Wanita Ini Ditangkap Polis Perancis

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 101 hits
Seorang wanita Perancis ditahan di Paris minggu lalu selepas jirannya membuat aduan kepada polis Bahawa dia memberikan ucapan assalamualaikum kepada sekumpulan pekerja di bangunan penginapan mereka lapor portal berita Middle East Monitor se...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Pasukan Perlukan Masa Untuk Dapatkan Kecergasan Maksimum Datuk Ong Kim Swee

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord