Concorde Hotel Kuala Lumpur

Pada 12 - 14 Januari lalu saya menemani encik suami ke KL atas urusan kerja. Kami bertolak dari rumah PP pada waktu petang, Alhamdulillah selamat sampai di hotel penginapan sekitar pukul 7.30 malam

Kali ini kami menginap di Concorde Hotel Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Sultan Ismail. Jalan yang sesak dan ada laluan yang sempit, saya pulak yang rasa berdebar walaupun cuma duduk di sebelah pemandu

Sudut pandang dari kolam renang hotel.Kawasan parkir Concorde Hotel terletak di bangunan yang bersambung dengan bangunan hotel. Dari kawasan parkir, kita perlu melalui kolam renang untuk menuju masuk ke bangunan hotel

Foto di atas saya rakam sekitar pukul 10 malam. Sementara encik suami kembali ke kereta kami mengambil barang, saya pula ambil kesempatan memotret keindahan malam di sini

Bilik penginapan kami selama dua malam - Premier Room. Sebenarnya encik suami buat tempahan bilik jenis Superior Room. Tapi semasa mendaftar masuk, pihak hotel tawarkan untuk upgrade kepada Premier Room jenis smoking room (boleh merokok di dalam bilik dan ada disediakan bekas habuk rokok). Menurut staf hotel, walaupun smoking room tetapi tiada sebarang bau rokok dan kita boleh tukar bilik sekiranya ada bau rokok.
Alhamdulillah…bilik penginapan yang cukup luas dan lengkap dengan meja kerja. Juga tak ada sebarang bau rokok pun. Selesa

Binaan kabinet menjadi pemisah di antara tempat tidur dan bilik air

Bilik air lengkap dengan tab mandi. Rasa macam dah lama tak dapat bilik hotel yang dilengkapi dengan tab mandi.
Pemandangan dari tingkap bilik penginapan kami di aras 3. Walaupun ini bukanlah pemandangan yang menarik di mata saya, tapi ia bukanlah satu masalah. Keutamaan adalah pada keselesaan bilik

Penginapan di sini termasuk sarapan pagi. Banyak pilihan makanan tersedia. Ambil itu sikit ini sikit, jadi banyak juga. Yang penting, dah ambil kenalah habiskan supaya tak membazir

Alhamdulillah secara keseluruhannya saya rasa selesa sepanjang menginap di Concorde Hotel Kuala Lumpur ni. Bilik penginapannya sangat bersih dan selesa, sarapan pagi pun kena selera saya. InsyaAllah kalau ada rezeki bolehlah menginap di sini lagi. Nak ke Menara Berkembar Petronas (KLCC) pun boleh berjalan kaki saja

Museum Of Illusions Kuala Lumpur Ansa Hotel

papar berkaitan - pada 29/1/2023 - jumlah : 260 hits
Salam to all readers Museum of Illusions Kuala Lumpur ANSA Hotel Aku dah lama tahu akan kewujudan Museum of Illusions Kuala Lumpur ini cumaa tiada masa nak pergi Ia betul betul terletak di tengah bandaraya Kuala Lumpur di Bukit Bintang Dise...
Flow Smoke Brew Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 29/1/2023 - jumlah : 212 hits
Bersambung cerita di KL Pada malam kami tiba di KL encik suami bersungguh nak makan malam di FLOW Smoke Brew yang terletak di Kampung Chubadak Kuala Lumpur Sebelum ini encik suami pernah beli bungkus untuk kami makan di tempat penginapan je...
T11l11 Sehari Di Tasik Titiwangsa Di Kuala Lumpur Di Malaysia

papar berkaitan - pada 26/1/2023 - jumlah : 139 hits
Hari ini merupakan hari yang berbahagia buat aunty Yati dan pasangannya kerana hari ini hari perkahwinan mereka Kenduri diadakan di Restoran Terapung Nelayan Titiwangsa di Tasik Titiwangsa di Kuala Lumpur Sambil makan kenduri kita boleh per...
The Best Gym Fitness Centre In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 30/1/2023 - jumlah : 343 hits
Kuala Lumpur is home to some of the best gyms and fitness centers in the world From high end luxury gyms to affordable local gyms there is something for everyone In this essay I will discuss the top six gyms and fitness centers in Kuala Lum...
3 Hari 3 Negeri Kami Singgah Dari Kuala Lumpur Ke Penang Kedah Dan Perlis

papar berkaitan - pada 30/1/2023 - jumlah : 256 hits
3 Hari 3 Negeri Kami Singgah Dari Kuala Lumpur Ke Penang Kedah Dan Perlis Bila DH confirmkan yaing kami akan balik kampung memang teruja sangat Ini adalah travel pertama untuk tahun 2023 dengan family walau Cik Meya dah confirm tak balik se...
Siapa Chow Kit Dan Raja Chulan Ini 7 Sejarah Nama Jalan Jalan Terkenal Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 31/1/2023 - jumlah : 314 hits
Seperti bandar bandar bersejarah yang lain Kuala Lumpur yang juga ibu kota negara mempunyai pelbagai jalan yang dinamakan atas individu yang terkenal pada suatu masa dulu
Best Hotels In Kuala Lumpur For Relaxing Staycation

papar berkaitan - pada 25/1/2023 - jumlah : 224 hits
Best Hotels in Kuala Lumpur for Relaxing Staycation Are you planning to go for a short staycation getaway in Kuala Lumpur From four star hotels that exude elegance to cozy boutique hostels Kuala Lumpur has everything for everyone especially...
Highlights Kuala Lumpur City 0 0 Terengganu

papar berkaitan - pada 30/1/2023 - jumlah : 238 hits
Saksikan rangkuman perlawanan pra musim 2023 di antara Kuala Lumpur City FC bertemu Terengganu FC
Buffet Ramadan 2023 Nostalgia Senja World Trade Centre Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 210 hits
BUFFET RAMADAN 2023 NOSTALGIA SENJA WORLD TRADE CENTRE KUALA LUMPUR Assalammualaikum semua Pada 18 Januari 2023 baru baru ini Ruby telah menghadiri prebiu Buffet Ramadan dari World Trade Centre Kuala Lumpur Ia adalah prebiu pertama Ruby had...
1 Ringgit Berapa Rupiah Faktor Yang Mempengaruhi Implikasinya

Bagaimana Ketidakpastian Mega Cap Mempengaruhi Penurunan S P Dan Nasdaq

Wanda Hara Hadiri Kajian Hanan Attaki Pakai Cadar Berbuntut Panjang Kasusnya Dibawa Ke Jalur Hukum

Mengopi Tepi Pantai Di Kopi Penunjuk Kijal Terengganu

Melaka Ke Muzium Kapal Selam Sekali Lagi

Peniaga Pisang Goreng Mengaku Culik Dua Kanak Kanak Sebab Teringin Nak Ada Anak Perempuan

Transform Your Home With Art Placement That Speaks Volumes

Biodata Mek Yun Mek Kelate Personaliti TikTok Terkenal

Graduan Kejuruteraan Usahawan Sambal Acar Ikan Masin

Aktiviti Dengan Anak 003

Rasa Risau Dan Takut Terhadap Perkara Yang Masih Belum Berlaku Selalunya Adalah Berlebihan