Cara Melihat Best Nine Ig Gunakan Situs Ini


Menjelang akhir tahun biasanya para pengguna medsos Instagram akan membagikan momen-momen terbaiknya selama setahun. Salah satu momen terbaik yang dibagikan adalah 9 postingan terbaiknya di Ig atau yang biasa dikenal dengan best nine ig. Cara melihat best nine ig ini memerlukan bantuan dari aplikasi lain. Begini cara lengkapnya:
Menggunakan Situs Top NineAgar bisa melihat best nine ig, salah satu caranya yaitu dengan mengandalkan situs dari top nine. Situs ini bisa dicari melalui Google, jadi tinggal cari saja top nine ig. Maka pilih website yang berasal dari top nine. Jika masih bingung, ikuti penjelasannya dibawah ini:
1. Buka Situs Top NineSeperti yang sudah dijelaskan diatas, pengguna bisa mencarinya di google dengan mengetikkan top nine instagram. Lalu ada banyak website serupa namun klik situs yang memiliki url topnine.com. Klik sekali, kemudian akan masuk ke websitenya Top Nine.
Dengan menggunakan website ini, pengguna bisa melihat postingan yang paling disukai oleh followernya selama setahun itu mana-mana saja. Kemudian Top Nine akan membuatkan kolase fotonya. Hasil kolase inilah yang biasanya di upload ulang oleh para pengguna di IG.
2. Masukkan Email Serta Akun InstagramAkun Instagram sangat diperlukan agar website top nine bisa mencari postingan mana saja yang dinilai sebagai momen terbaik tahun ini. Top Nine menggunakan dasar pencarian melalui jumlah “suka” terbanyak di postingan IG. Jadi 9 momen terbaik itu akan ditentukan dari jumlah like terbanyak oleh pengguna lainnya.
3. Hasil Kolase Dikirimkan Ke EmailPada langkah sebelumnya, pengguna harus memasukkan email. Email ini nantinya akan dijadikan sebagai pihak penerima hasil dari kolase foto. Jadi top nine akan mengirimkan hasilnya melalui email tersebut. Selain itu, email ini juga digunakan untuk mengirimkan berbagai promo marketing dari pihak top nine. Jadi hal ini bisa mengganggu pengguna.
Apabila pengguna tidak ingin menerima promo marketing dari top nine, sebenarnya bisa dilakukan dengan unsubscribe emailnya. Selain itu, bisa juga membuat laporan kepada pihak top nine melalui situs forget me yang sudah dibuat oleh top nine. Saran saja, lebih baik gunakan email yang memang diperuntukkan untuk hal-hal yang tidak penting.
Begini Cara Menggunakan Aplikasi Best NineSelain melalui website top nine, cara melihat best nine ig juga bisa loh pakai aplikasi best nine. Aplikasi ini tinggal di download saja lalu tinggal masuk ke aplikasinya dan ikuti langkah-langkah ini:
1. Masukkan Akun IG PenggunaBerbeda dengan Top nine, aplikasi Best nine hanya memerlukan akun IG saja. Tidak perlu masukkan email atau selainnya. Hal ini membuat siapa saja sebenarnya bisa juga melihat momen terbaik tahun ini milik pengguna lain asal tahu akun ignya.  Sebelum menggunakan aplikasi ini, pastikan akun IG pengguna tidak di private agar aplikasinya bisa membacanya.
Jika sudah masukkan akunnya, maka tinggal klik ok dan tunggu saja sampai prosesnya selesai. Jika postingan dalam setahunnya banyak, maka membutuhkan waktu agak lama untuk memprosesnya. Begitu juga sebaliknya, jika sedikit postingan maka akan cepat pemrosesannya.
2. Download Hasil KolaseJika pemrosesan dinyatakan berhasil, maka aplikasi best nine akan langsung mencetak kolase foto 9 momen terbaiknya. Hasil kolase inilah yang bisa di save oleh pengguna dan nantinya dibagikan di story Ig nya. ukuran datanya juga tidak besar, paling kurang dari 3 mb saja.
Demikian cara melihat best nine ig yang bisa dicoba. Pengguna bisa memilih mau menggunakan website top nine maupun best nine. Jadi tinggal pilih saja yang sekiranya cocok untuk digunakan. Prosesnya juga simpel dan cepat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ceritakin.blogspot.com/2022/01/cara-melihat-best-nine-ig-gunakan-situs.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selamat Tahun Baru Azam 2022 Dan Best Nine 2021

Selamat Tahun Baru Azam 2022 Dan Best Nine 2021

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 308 hits
Selamat Tahun Baru Azam 2022 Dan Best Nine 2021 Assalamualaikum semua Selamat Tahun Baru 2022 Rasa macam baru je masuk tahun 2021 tup tup dah bertukar jadi 2022 Cepat betul masa berlalu So apa azam tahun ni Macam sis tahun ni takde tetapkan...
Cara Pilih Bendi Muda

Cara Pilih Bendi Muda

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 365 hits
Bendi terbaik untuk dibuat ulam mahupun dijadikan sayur adalah bendi yang masih muda Bendi muda rasanya lembut dan mudah dimakan Sedangkan bendi tua biarpun nampak besar dan elok sebenarnya tidak lagi sesuai dimakan Isinya keras dan bersera...
Cara Paling Mudah Selesaikan Masalah Kelawar Yang Tinggal Di Dalam Bumbung Rumah

Cara Paling Mudah Selesaikan Masalah Kelawar Yang Tinggal Di Dalam Bumbung Rumah

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 511 hits
Sebelum ini saya ada tulis satu artikel berkenaan masalah kelawar yang jadikan rumah anda sebagai tempat tinggalnya dan tempat dia membiak Dalam artikel itu saya terangkan secara agak panjang berkenaan haiwan terbang bernama kelawar ini Sil...
Cara Daftar Penamaan Kwsp

Cara Daftar Penamaan Kwsp

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 195 hits
CARA DAFTAR PENAMAAN KWSP Tahukah anda bahawa anda boleh menamakan mana mana ahli keluarga anda yang berusia 18 tahun ke atas atau Amanah Raya Berhad untuk Penama KWSP Walaubagaimanapun anda dinasihatkan agar menamakan ahli keluarga yang te...
Cara Buat Tapai Pulut Manis Yang Mudah Sedap

Cara Buat Tapai Pulut Manis Yang Mudah Sedap

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 189 hits
Resipi sedap dan mudah untuk tapai pulut manis Tapai ni makan sejuk sejuk memang layan Buat mereka yang ada suka makan tapai pulut manis boleh cuba resipi yang dikongsikan Lind Razak ini TAPAI PULUT MANISBAHAN BAHAN 1kg beras pulut 1 biji r...
Penuh Dengan Aroma Rempah Ratus Ini Cara Masak Kerutuk Daging

Penuh Dengan Aroma Rempah Ratus Ini Cara Masak Kerutuk Daging

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 160 hits
Satu lagi resipi orang Pantai Timur yang popular iaitu kerutuk daging Sangat sedap dimakan dengan nasi berperisa atau nasi putih Lagi sedap bila kuahnya agak pekat penuh dengan aroma rempah ratus Jom kita cuba resipi daripada Muliadi Ramli ...
Cara Masak Nasi Ayam Hainan Homemade Sedap Macam Restoran

Cara Masak Nasi Ayam Hainan Homemade Sedap Macam Restoran

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 298 hits
Sedapnya Hainan perkongsian Cikgu Afy Al Habibi ni Rupanya tak sukar pun nak sediakan hidangan ini secara homemade Lihatlah hasilnya Nampak sedap dan macam sajian yang dibeli di restoran kan Jom cuba buat untuk keluarga Pasti suami dan anak...
Buat Cara Ini Supaya Sotong Jadi Pejal Tidak Berair

Buat Cara Ini Supaya Sotong Jadi Pejal Tidak Berair

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 244 hits
Bila masak menu yang berasaskan sotong anda rasa sotong tidak pejal dan berair Perkongsian ini dapat bantu anda bagaimana cara cuci sotong yang betul Hasilnya memang sotong jadi pejal dan tidak berair bila kita masak Tak perlu lagi rebus se...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ