Bila Sudah Tua Tak Payahlah Buat Tohmahan Kata Hamzah


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad diingatkan tidak melakukan tuduhan melulu apatah lagi dakwaan rasuah untuk membeli sokongan wakil-wakil rakyat di Sabah yang kini beralih arah daripada Warisan.
Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu (Bersatu), Datuk Seri Hamzah Zainuddin menegaskan, Dr Mahathir tidak sewajarnya menggunakan tohmahan itu untuk meraih simpati rakyat, lebih-lebih lagi pada pilihan raya nanti.
“Kadang-kala bila kita sudah sampai waktu sudah tua umur macam itu…tak payahlah buat tohmahan..tak elok. Kita kadang-kala kita kena kaji juga berapa lama lagi kita nak tinggal (dalam politik).
“Jadi kalau buat tohmahan yang bukan-bukan ini berdosa,” katanya pada sidang media di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Dr Mahathir semasa pelancaran calon Bebas bagi PRK DUN Slim malam tadi yang membuat tuduhan kononnya 13 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabah yang menyokong bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Musa Aman bagi membentuk kerajaan baharu.
Menurut Dr Mahathir, Hamzah yang juga Ahli Parlimen Larut didakwa membayar RM5 juta hingga RM32 juta kepada wakil rakyat pro Warisan untuk menyokong Musa bagi membentuk Kerajaan Negeri Perikatan Nasional (PN) di Sabah.
Dalam pada itu, Hamzah juga menafikan dakwaan Ahli Parlimen Langkawi itu sambil menyifatkan Dr Mahathir cakap tak serupa bikin malah beliau sendiri menghubungi beberapa Ahli Parlimen untuk lompat parti.
“Saya nak maklumkan…saya tak pernah bagi pun sesiapa…dan siapa yang bagi (duit) saya pun tak tahu, sebab itu saya tak mahu menuduh orang.
“Ketika kita tengah berbincang dulu ini dalam Parlimen Mei lalu, saya nak maklumkan, ada ahli-ahli bekas Bersatu…bukan ahli tapi Ahli Parlimen Bersatu yang ditelefon oleh mereka dengan janji macam-macam.
“Sama jer perangai, cakap lain, buat lain,” tegasnya.
Langkah Dr Mahathir menuduh beliau membayar jumlah tertentu itu sebenarnya boleh menyebabkan rakyat mula muak dan hilang percaya kepada perjuangannya dalam politik meskipun dengan menubuhkan parti baharu.
“Saya sudah letak dia begitu tinggi….malah saya ingat rakyat sudah meletak dia begitu tinggi tetapi kalau sudah sampai masanya melakukan banyak sangat tohmahan dan akhirnya orang tak percaya lagi.
“Apa lagi rakyat mahu, lupakan yang lain, cuma fokus Perdana Menteri dan ahli-ahli Kabinet yang sekarang ini menyusun untuk memastikan kita akan lebih maju ke hadapan dari sebelum ini,” katanya lagi. – MalaysiaGazette
The post Bila sudah tua, tak payahlah buat tohmahan, kata Hamzah appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/14/bila-sudah-tua-tak-payahlah-buat-tohmahan-kata-hamzah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Pati Segelintir Pihak Dalam Imigresen Rosakkan Imej Agensi Kata Hamzah

Isu Pati Segelintir Pihak Dalam Imigresen Rosakkan Imej Agensi Kata Hamzah

papar berkaitan - pada 13/8/2020 - jumlah : 161 hits
Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin hari ini mengakui bahawa cabaran untuk menyelesaikan masalah mengenai kemasukan haram ke negara ini antara lain adalah disebabkan segelintir pihak di Jabatan Imigresen yang memilih jalan yang merosakkan...
Tindakan Akan Diambil Jika Salah Guna Logo Bersatu Kata Hamzah

Tindakan Akan Diambil Jika Salah Guna Logo Bersatu Kata Hamzah

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 343 hits
Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainuddin memberi amaran tindakan undang undang akan diambil terhadap mereka yang menyalahgunakan logo parti itu Ini termasuklah logo Bersatu Blackout yang digunakan oleh kumpulan pro Dr Mahathir Mohamad untu...
Langkah Tidak Wajib Pelajar Pakai Pelitup Muka Pelik Kata Pakar

Langkah Tidak Wajib Pelajar Pakai Pelitup Muka Pelik Kata Pakar

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 319 hits
Seorang pakar menyifatkan keputusan kerajaan untuk tidak mewajibkan pelajar memakai pelitup muka di sekolah sebagai pelik Ketua pegawai eksekutif Pusat Galen untuk Dasar Kesihatan dan Sosial Azrul Mohd Khalib berkata kerajaan mewajibkan ora...
Beri Ruang Pihak Berkuasa Siasat Skandal Hartanah Di Melbourne Kata Pihak Mara

Beri Ruang Pihak Berkuasa Siasat Skandal Hartanah Di Melbourne Kata Pihak Mara

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 242 hits
Majlis Amanah Rakyat menggesa semua pihak memberi ruang kepada pihak berkuasa untuk meneruskan siasatan terhadap skandal penjualan hartanah di Melbourne kepada Mara Incorporated Sdn Bhd pada 2013 Ia susulan pendakwaan mahkamah terhadap seor...
Komponen Perikatan Nasional Capai Kata Sepakat

Komponen Perikatan Nasional Capai Kata Sepakat

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 221 hits
Kuala Lumpur Presiden PAS menyatakan bahawa komponen Perikatan Nasional termasuk Muafakat Nasional telah mencapai kata sepakat bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke 15 akan datang Menurut twitter rasmi Abdul Hadi dua persetujuan telah dicapai...
Parti Baru Dr M Perlu Akar Umbi Untuk Jadi Kuasa Ketiga Kata Penganalisis

Parti Baru Dr M Perlu Akar Umbi Untuk Jadi Kuasa Ketiga Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 212 hits
Pembentukan parti berasaskan Melayu dan Pribumi oleh Dr Mahathir Mohamad dilihat masih terlalu awal untuk menjadi kuasa penentu atau kuasa ketiga dalam politik tanah air Penganalisis politik berpendapat parti yang akan diasaskan anggota par...
Boleh Percaya Ke Khadam Dap Kata Akan Teruskan Perjuangan Asal Pas

Boleh Percaya Ke Khadam Dap Kata Akan Teruskan Perjuangan Asal Pas

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 258 hits
Parti Amanah meneruskan perjuangan PAS era 1980 an yang membawa keluar parti Islam itu daripada perjuangan berteraskan Melayu Islam kata Khalid Samad Pengarah Komunikasi Amanah itu berkata mereka bertindak meninggalkan PAS kerana menentang ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja