Bgrc Dan Mcdonald S Telah Bersatu Untuk Riangkan Hati Adik Adik Kafa Di Kuantan


Pada 07 November 2018 bersamaan dengan hari Rabu telah berlangsung satu aktiviti amal yang telah dianjurkan oleh 2 (dua) buah pihak yang sememangnya telah dikenali di Malaysia. 2 pihak ini tidak lain dan tidak bukan adalah Bukit Gambang Resort City dan juga McDonald's.



Aktiviti amal ini dilangsungkan demi untuk meraikan anak-anak tahfiz seramai 74 orang anak-anak tahfiz termasuk guru dari Sekolah Agama Rakyat KAFA Al-Hidayah Ad-Diniah Perkampungan (F) Bukit Goh, Kuantan, Pahang sebagai tanda sokongan untuk adik-adik ini terus berusaha di dalam pelajaran masing-masing meskipun kebanyakan daripada mereka datang dari keluarga yang kurang berkemampuan.Sekolah Agama Rakyat KAFA Al-Hidayah Ad-Diniah Perkampungan (F) Bukit Goh, Kuantan, PahangKeperihatinan pihak Bukit Gambang Resort City ( BGRC ) dan McDonald's yang telah sudi meraikan adik-adik ini pada hari tersebut telah merakamkan sebuah lagi sejarah kerana secara tidak langsung ia adalah merupakan kerjasama rasmi pertama di antara BGRC dan juga McDonald's Jalan Gambang yang selama ini hanyalah terletak lebih kurang setengah jam saja perjalanan di antara keduanya. Ini patut dibanggakan oleh warga Kuantan itu sendiri kerana di tempat mereka masih ada pihak-pihak yang sudi menyumbang semula kepada pihak masyarakat setempat.

Sedikit info ringkas mengenai majlis riadah setengah hari antara Sekolah Agama Rakyat KAFA Al-Hidayah Ad-Diniah , Bukit Gambang Resort City dan McDonald's Malaysia.

Kehadiran adik-adik comel di BGRC

Kehadiran adik-adik ini di nanti oleh wakil BGRC yang bertugas sejak daripada jam 9pagi lagi dan turut sama ada ketika itu adalah wakil daripada pihak bloggers dari Pantai Timur yang telah siap sedia dari awal pagi lagi untuk meraikan kedatangan adik-adik ini di pintu utama bahagian Waterpark. Setelah tiba, perkara pertama yang diambil kira adalah soal tiket masuk dan syukur alhamdulillah pihak BGRC sudi menaja tiket masuk untuk semua dengan murah hati. Terima kasih banyak pihak BGRC!



Senyuman yang terukir di wajah adik-adik ini sangat-sangat bernilai untuk semua yang terlibat dan makin bermakna apabila pihak BGRC sudi juga membantu adik-adik ini dengan wakil crew mereka di sepanjang aktiviti riadah ini berlangsung dari awal hingga akhir.



Adik-adik ini bebas bermain di mana-mana bahagian yang mereka inginkan dengan di kawal tahap keselamatan oleh pihak BGRC yang berwajib. Jika anda ke Kuantan, silalah singgah ke BGRC ini kerana di sana ada pelbagai aktiviti bermain air yang sangat best! Ada ombak buatan, ada slide dan bermacam jenis lagi sesuai dengan mengikut usia dari kanak-kanak hingga dewasa.







Apabila di tanya , masing-masing sangat berpuashati dan gembira dengan layanan yang diberikan oleh pihak BGRC ketika berada di sana. Wajah penuh senyuman dengan suara layanan yang ramah daripada pihak BGRC melalui staff staff yang bertugas juga amat terbaik sekali. Tiada apa yang kurang malah terlebih pula rasanya.

Kedatangan Happy Meal McDonalds Meriahkan Suasana

Ketika pihak Bukit Gambang Resort City (BGRC) sedang bertungkuslumus meraikan adik-adik ini di kawasan waterpark, pihak Mc'Donalds pula dari sedang beruasaha untuk menyiapkan makanan tengahari untuk diedarkan di pintu keluar setelah selesai aktiviti bermain air itu nanti sebagai kejutan istimewa untuk menggembirakan lagi hati adik-adik yang seramai 60 orang ini.



Penyiapan makanan tengahari dalam bentuk Happy Meal sengaja di pilih sesuai dengan usia adik-adik itu sendiri dan persiapan ini dilakukan secara terus melalui McDonald's cawangan Jalan Gambang dengan di pantau oleh pihak manager yang bertugas sepenuhnya. Meskipun jumlah yang perlu disiapkan agak banyak namun staff yang bertugas tetap tampak relaks, cekap dan tersusun dalam melalukan kerja mereka dari awal hingga akhir.



Semangat berpasukan sebegini sememangnya sudah lama dipraktikan di kalangan semua staff McDonald's kerana sebelum dibenarkan bertugas melayan para pelanggan mereka sebenarnya telahpun di latih dengan asas yang cukup. Walaupun sibuk perlu melayani pelanggan secara terus namun staff yang bertugas tetap terus mempercepatkan tugas mereka menyediakan segalanya sambil sesekali membalas senyuman untuk pelanggan lain yang ada di premis.



Kenangan Terindah Yang Tak Mungkin Akan Dilupakan

Meskipun majlis ini tampak biasa namun sebenarnya ia amat bermakna dan sangat luarbiasa untuk adik-adik ini. Kehadiran maskot daripada Bukit Gambang Resort City telah menambahkan lagi keceriaan di wajah adik-adik ini. Masing-masing terus tersenyum lebar meskipun hakikatnya telah penat bermain dengan sepuas hati tadi.



Setiap pertemuan ada perpisahan dan ketika salaman terakhir di beri, pihak BGRC dan McDonald's tukarkan saat sedih berpisah ini dengan Happy Meal untuk terus mengukir senyuman di wajah mereka sehingga ke akhirnya. Semoga ingatan setengah hari bersama BGRC dan McDonald's ini akan terus tersemat di ingatan dan moga-moga dapatlah hendaknya kembali ke sini lagi di lain kali bersama keluarga masing-masing.



Senyuman manis di wajah semua adik-adik comel ini teramat mahal untuk dinilaikan dengan wang ringgit.




Wakil Blogger Turut Hadir Dengan Di Layan Bagaikan Keluarga

Menyentuh isu tentang blogger, suka untuk diceritakan serba ringkas mengenai blogger ini kerana hakikatnya masih ramai lagi yang belum mengenali apakah tugas blogger itu sebenarnya. Untuk pengetahuan anda, blogger ini ada komunitinya yang tersendiri dan tidak semua blogger itu hanya tahu untuk menulis berita panas , viral dan hot tanpa tahu asal usul demi untuk meraih perhatian pembaca. Bak kata pepatah, janganlah kerana nila setitik rosak susu sebelanga.



Hakikat sebenarnya, di kalangan blogger ( penulis blog )  ini masih ramai yang aktif membuat amal dengan berada bersama masyarakat untuk memberi bakti sedaya yang termampu dalam bentuk penulisan bagi merapatkan ukhwah antara mana-mana syarikat dengan masyarakat dalam bentuk menjayakan aktiviti amal, menghebohkan berita-berita baik yang patut diketahui umum dan sebagainya.



Kerana itu tidak mustahillah mengapa pihak BGRC dan McDonald's sendiri dengan penuh rasa gembira, sangat suka untuk menerima kehadiran para penulis blog ini untuk pelbagai acara dari dulu hingga kini demi untuk memberikan lebih banyak info yang sepatutnya kepada masyarakat di seluruh Malaysia. Bagi pihak blogger pula, kesudian pihak-pihak ini menerima kewujudan kami sejak dulu hingga kini dengan ikatan bagaikan sebuah keluarga amatlah dihargai dengan penuh rasa terima kasih dari hati.

Keprihatian BGRC dan McDonald's Memang Patut Dipuji

Harapan di masa akan datang semoga akan ada lebih banyak pihak yang akan mengikut jejak langkah BGRC dan McDonald's ini. Siapa sangka meskipun ke dua-duanya ada nama yang agak besar di Malaysia namun masih sudi untuk terlibat dengan projek amal sebegini. Bagi yang masih tercari-cari destinasi untuk bercuti, singgahlah ke Bukit Gambang Resort City kerana segala-galanya ada di sana dan pada yang sedang tercari-cari menu yang sedap untuk dinikmati, jejakkan kaki ke McDonald's di mana-mana cawangan yang berhampiran dengan anda. Sambil itu jangan lupa juga untuk menderma melalui tabung yang disediakan supaya dapat turut sama berbakti untuk pembinaan Rumah Ronald McDonald di HUSM yang sedang berlangsung sekarang ini.

Terima Kasih BGRC , Terima Kasih McDonald's Malaysia !!

Bukit Gambang Resort CityLamanweb : https://www.facebook.com/BukitGambangResortCity/FB Pages :  https://www.facebook.com/BukitGambangResortCity/

McDonald's MalaysiaLamanweb : https://www.mcdonalds.com.my/FB Pages : https://www.facebook.com/My.McDonalds/

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.abangrock.com/2018/11/bgrc-dan-mcdonalds-telah-bersatu-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Demi Anak Autisme Berpindah Randah 7 Tahun Derita Depresi Luahan Ibu Ini Menyentuh Hati

Demi Anak Autisme Berpindah Randah 7 Tahun Derita Depresi Luahan Ibu Ini Menyentuh Hati

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 329 hits
Kasihnya ibu sanggup melakukan apa sahaja demi anak Diuji cahaya mata yang mengalami Autisme Spectrum Disorder manakala diri sendiri tertekan emosi dengan depression dan anxiety perjalanannya tidak mudah Namun semangat ini boleh dijadikan i...
Viral Bajakah Obat Kanker Hati Hati Jangan Beli Sembarangan

Viral Bajakah Obat Kanker Hati Hati Jangan Beli Sembarangan

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 255 hits
Blogger Borneo sendiri merasakan dampak dari viralnya pemberitaan ini ketika beberapa sahabat yang tinggal diluar Kalimantan langsung menghubungi via telepon maupun chat pribadi karena menurut informasi yang beredar bahwa bajakah ini adanya...
Basuh Beras Ikut Lawan Jam Amalkan Doa Ni Boleh Lembut Hati Anak Suami

Basuh Beras Ikut Lawan Jam Amalkan Doa Ni Boleh Lembut Hati Anak Suami

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 460 hits
Cuba kita ingat balik bagaimana cara kita sebelum ini apabila membasuh beras Adakah ianya sempurna atau acuh tak acuh Tetapi kadangkala bukannya kita tidak tahu tetapi selalu terlepas pandang benda yang kecil ini Ya ianya nampak kecil tetap...
Apabila Suami Buat Salah Sememangnya Tuhan Akan Gerakkan Hati Isteri

Apabila Suami Buat Salah Sememangnya Tuhan Akan Gerakkan Hati Isteri

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 213 hits
Sememangnya Tuhan Akan Gerakkan Hati Isteri Apabila Suami Buat Salah Itulah Naluri Meskipun suami aku bukanlah cinta aku yang pertama aku sangat mencintai suamiku Awal pernikahan segalanya indah Dia menjanjikan bulan dan bintang Setia sampa...
Kak Kejap Ye Saya Nak Pergi Solat Peniaga Tinggalkan Kedai Tanpa Dijaga Sentuh Hati Pelanggan

Kak Kejap Ye Saya Nak Pergi Solat Peniaga Tinggalkan Kedai Tanpa Dijaga Sentuh Hati Pelanggan

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 307 hits
Setiap kebaikan yang berlaku di sekeliling kita sudah pastinya dapat memberi kesan terhadap kehidupan kita pada masa akan datang Selain itu kebaikan yang dilakukan tanpa mengharapkan balasan juga akan membuatkan rezeki melimpah ruah Situasi...
Hati Sudah Dimiliki Intan Najuwa Selamat Ikat Tali Pertunangan Bersama Jejaka Pilihan

Hati Sudah Dimiliki Intan Najuwa Selamat Ikat Tali Pertunangan Bersama Jejaka Pilihan

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 1322 hits
Pelakon utama drama Tuan Danial Intan Najuwa atau nama sebenarnya Intan Najuwa Abdul Wahid berusia 22 tahun baru baru ini dikhabarkan telah mengikat tali pertunangan bersama jejaka pilihan hati Meskipun tiada kenyataan rasmi yang dibuat pel...
Renungan Berhati Hati Diusia 35 40 Tahun

Renungan Berhati Hati Diusia 35 40 Tahun

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 570 hits
Umur 35 tahun 40 tahun ialah umur dimana kebanyakan kita mula diuji Ujian boleh datang dari ibubapa atau dari pasangan hidup atau dari anak anak yang meningkat remaja Memang bermula 35 tahun 40 tahun Allah akan memanggil kita pulang bertaub...
Rintihan Hati Seorang Perempuan Asli Papua Berdiri Diatas 74 Tahun Hut Nkri 17 Agustus 2019

Rintihan Hati Seorang Perempuan Asli Papua Berdiri Diatas 74 Tahun Hut Nkri 17 Agustus 2019

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 465 hits
Rintihan hati seorang perempuan asli Papua berdiri diatas 74 tahun HUT NKRI 17 Agustus 2019Oleh Insos Papuan Tepat pada tanggal 17 Agustus 2019 yang lalu dimana NKRI sedang merayakan Hut Kemerdekaan Bangsa Indonesia diseluruh pelosok Indone...
Macam Best Bunyinya Tapi Makna Anak Syaitan Hati Hati Pilih Nama Anak Ikut Panduan Ini

Macam Best Bunyinya Tapi Makna Anak Syaitan Hati Hati Pilih Nama Anak Ikut Panduan Ini

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 407 hits
Bila tahu jantina bayi dalam kandungan mama papa pun akan menyediakan senarai nama pilihan untuk bayi bakal lahir Sedap sekali bunyinya tapi adalah ia mempunyai maksud yang baik Nama diibaratkan doa yang akan diulang sebut boleh mempengaruh...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Makan Laksa Di Kedai Makan Laksa Pokok Limau Kuala Kangsar Perak

The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek