Berbanding Covid19 Dan Kemarahan Kepada Mahiaddin Banjir Buatkan Rakyat Lebih Marah Kepada Ismail Sabri


 
Hanya melalui bencana banjir yang diturunkan Tuhan, dengan paling teruk di Selangor, segala kelemahan Perdana Menteri dan ketidakmampuannya mengurus kerajaan akhirnya terserlah dengan sendirinya.
Dengan banjir yang melanda itu, Ismail Sabri Yaakob bukan saja gagal memastikan bencana tersebut diurus dengan cekap, malah tidak upaya meletakkan menteri-menterinya berfungsi dengan baik untuk sama-sama menanganinya mengikut bidang kuasa kementerian masing-masing.
Lebih buruk, di ketika banjir inilah juga ramai menteri lantikannya didapati bercuti di luar negara sehingga Ismail Sabri terpaksa mengarahkan mereka pulang ke tanahair dengan segera.
Melalui segala kelemahan yang timbul itu serta ia diperbualkan dengan hebat di seluruh negara, gambaran bahawa Malaysia di bawah kepimpinan Ismail Sabri seperti tiada kerajaan bukan lagi suatu rekaan semata-mata.
Ia adalah fakta dan bukan auta kerana yang berfungsi sebenarnya dalam menolong mangsa banjir adalah rakyat sendiri melalui semangat tolong menolong dan kesukarelawanan serta NGO-NGO daripada seluruh negara.
Dalam satu rakaman video yang tular di media sosial, seorang mangsa banjir yang kecewa dengan kelembapan Perdana Menteri, kerajaan dan menteri-menterinya menangani masalah banjir sampai mencadangkan lebih baik rakyat saja diberi peluang mengurus kerajaan.
Tidakkah ini sebenarnya amat memalukan kerajaan, Ismail Sabri dan menampakkan menteri-menteri kabinet langsung tidak berfungsi?
Ertinya, dengan kegagalan menangani banjir yang mengecewakan ramai baru-baru ini, rasa bangga Ismail Sabri sebelum ini mengumumkan bahawa menteri-menterinya telah memperolehi 90 peratus markah dalam tempoh 100 hari menjadi kerajaan tidak boleh diterima pakai lagi.
Kata mereka, jika benar markah menteri-menteri 90 peratus, bagaimana mengurus banjir boleh gagal, sedangkan bencana itu boleh dikata berlaku hampir setiap tahun?
Bahkan, ada yang lebih sadis menuduh Perdana Menteri mengumumkan markah tipu kepada rakyat.
Sekaligus juga,kelemahan kerajaan menangani masalah banjir itu telah memadam sama sekali kejayaan gemilang BN dalam PRN Melaka yang baru lalu.
Semua kemegahan bahawa UMNO dan BN kembali diyakini rakyat susulan kejayaan PRN Melaka telah hanyut dan tenggelam dibawa arus banjir.
Yang tinggal sekarang ialah daki kecaman, rasa tidak puas, marah dan meluat kepada UMNO, BN dan Ismail Sabri yang sedang menerajui kerajaan.
Hanya dek kerana banjir selama seminggu, kemarahan rakyat kini lebih meluap-luap terhadap Ismail Sabri dan kerajaan, bahkan melebihi kemarahan kepada Mahiaddin Md Yasin kerana gagal menangani pandemik Covid19 sebelum ini.
Ramai yang tidak ragu-ragu mengatakan jika PRU diadakan dalam waktu terdekat ini, pasti UMNO dan BN akan kalah teruk dibuatnya.
Sebabnya tidak lain ialah kerana Ismail Sabri yang menerajui kerajaan, hanya melalui ujian banjir yang diturunkan Tuhan, telah menampakkan kegagalan kepimpinan paling teruk, sekaligus menyerlahkan kepercayaan bahawa UMNO serta BN tidak layak lagi diberi peluang berkuasa di negara.
Ismail Sabri, melalui kuasa Perdana Menteri dalam tangannya, terbukti hanya cekap memberi jawatan dan kedudukan untuk mengukuhkan jawatannya saja, tetapi amat lembab dalam memberi khidmat yang berkesan kepada rakyat.
Selain tidak lebih baik daripada pendahulunya Mahiaddin, Ismail Sabri malah dikira Perdana Menteri paling teruk setakat ini.
Itu baru diuji dengan banjir seminggu, bayangkan jika tempoh ujiannya seperti Covid19. – ShahbudinHusin 27/12/2021.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/12/berbanding-covid19-dan-kemarahan-kepada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Walau Rakyat Derita Akibat Banjir Ismail Sabri Lebih Suka Mereka Menambah Hutang Lagi

Walau Rakyat Derita Akibat Banjir Ismail Sabri Lebih Suka Mereka Menambah Hutang Lagi

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 264 hits
Walaupun beberapa pemimpin utama UMNO terutama Ahmad Zahid Hamidi Najib Razak dan Dr Asyraf Wajdi Dusuki sudah kerapkali mendesak kerajaan membenarkan pengeluaran i Citra berjumlah RM10 ribu daripada KWSP Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob...
Kerajaan Umum Pelbagai Bantuan Tambahan Untuk Mangsa Banjir Ismail Sabri

Kerajaan Umum Pelbagai Bantuan Tambahan Untuk Mangsa Banjir Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 284 hits
Oleh Orang ramai membantu mangsa dalam kejadian banjir disekitar Taman Seri Muda Shah Alam hari ini GAMBAR Abd Razak Aid KERAJAAN mengumumkan beberapa lagi bantuan dan peruntukan tambahan bagi membantu mangsa mangsa banjir yang di beberapa ...
Muhyidin Dan Anwar Watak Yg Lebih Sesuai Bantu Rakyat Susah Masa Banjir

Muhyidin Dan Anwar Watak Yg Lebih Sesuai Bantu Rakyat Susah Masa Banjir

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 261 hits
Ramai yang mengeluh dan menuding jari pada kerajaan berhubung kelembapan bertindak awal terhadap mangsa dan situasi banjir Apakah jabatan kajicuaca gagal memberi amaran awal atau Menteri Dan pM sendiri sebok dan fokus pada kerusi politik ma...
Pru 15 Dahulu Atau Pemilihan Umno Ismail Sabri Dakwa Beliau Lebih Selesa Berdiam Diri

Pru 15 Dahulu Atau Pemilihan Umno Ismail Sabri Dakwa Beliau Lebih Selesa Berdiam Diri

papar berkaitan - pada 19/12/2021 - jumlah : 194 hits
BERA Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata beliau lebih selesa untuk berdiam diri apabila ditanya mengenai sama ada pemilihan UMNO atau Pilihan Raya Umum ke 15 perlu diadakan terlebih dahulu walaupun beliau selaku Perdana M...
Pemilihan Umno Mungkin Lebih Awal Jika Ismail Sabri Enggan Bubar Parlimen

Pemilihan Umno Mungkin Lebih Awal Jika Ismail Sabri Enggan Bubar Parlimen

papar berkaitan - pada 15/12/2021 - jumlah : 149 hits
agendaily com15 12 2021Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri dan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Jika Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob enggan membubarkan Parlimen bagi memberi laluan pilihan raya umum diadakan be...
Wibawa Politik Ismail Sabri Kuyup Dek Banjir

Wibawa Politik Ismail Sabri Kuyup Dek Banjir

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 149 hits
Banjir yang melanda negara minggu lalu bukan sahaja mewariskan beribu tan sampah sarap yang mampu menularkan pelbagai penyakit malah ia boleh menjerumuskan negara ke dalam krisis politik yang melumpuhkan kepercayaan rakyat terhadap pemerint...
Ismail Sabri Hinakan Rakyat Yang Tersepit Lingkupkan Dia Di Pru15

Ismail Sabri Hinakan Rakyat Yang Tersepit Lingkupkan Dia Di Pru15

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 166 hits
YAB Bera Dato Sri Ismail Sabri Yaakob telah memberi alasan pengeluaran KWSP one off 10k tidak diperlukan lagi kerana beliau telah mengumumkan bantuan tunai kepada mangsa mangsa banjir Namun adakah beliau sudah lupa bukan sahaja mangsa banji...
Benarkah Rakyat Singapura Lebih Kaya Berbanding Rakyat Malaysia Bila Bersara

Benarkah Rakyat Singapura Lebih Kaya Berbanding Rakyat Malaysia Bila Bersara

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 254 hits
Umum tahu bahawa Singapura melangkau jauh meninggalkan Malaysia dalam banyak bidang Tidak kira ekonomi mahupun teknologi jiran kita adalah Singa yang memimpin Asia Tenggara Sedang rakyat Malaysia sedang berjuang untuk menaikkan gaji minimum...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Apa Yang Berlaku Selepas Halving Bitcoin Bulan April Nanti Nak Beli Ke Nak Jual Btc

Dari Negeri Paling Utara Ke Negeri Paling Selatan

Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled