Banjir Makin Pulih Semua Pps Di Kl Perak Tutup


Oleh Muhammad Yusri Muzamir 
PPS diuruskan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Ladang Emerald, Shah Alam, ditutup petang ini setelah semua penduduk terjejas banjir pulang ke kediaman masing-masing. - NSTP/ASYRAF HAMZAH KUALA LUMPUR: Bencana banjir di tujuh negeri semakin pulih apabila keseluruhan pusat pemindahan sementara di Kuala Lumpur dan Perak ditutup sepenuhnya.
  Perkembangan itu dikongsikan portal Info Bencana Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) yang turut menyenaraikan sebanyak 254 PPS masih beroperasi di lima negeri, iaitu Pahang, Kelantan Selangor, Melaka dan Negeri Sembilan.
  Angka harian mangsa banjir di lima negeri itu juga mencatatkan penurunan kepada 11,793 keluarga membabitkan 40,408 individu, hingga jam 5.30 petang tadi.

Kemas kini terbaru menunjukkan sebanyak 155 PPS masih beroperasi di Pahang bagi menempatkan 22,449 mangsa, masing-masing 8,117 lelaki, 7,661 wanita, 9,709 kanak-kanak dan 750 bayi.
Seramai 16,953 mangsa pula berlindung di 88 PPS di Selangor, masing-masing terdiri daripada 5,901 lelaki, 5546 wanita, 5,154 kanak-kanak dan 352 bayi.
Lima PPS masih beroperasi di Kelantan bagi menempatkan 685 mangsa terdiri daripada 224 lelaki, 231 wanita, 219 kanak-kanak dan 11 bayi, manakala hanya satu PPS dibuka di Melaka bagi memberi perlindungan kepada 29 mangsa yang terdiri daripada sembilan lelaki, tujuh wanita serta13 kanak-kanak.
Seramai 292 mangsa terdiri daripada 95 lelaki, 107 wanita, 83 kanak-kanak dan tujuh bayi ditempatkan di empat PPS yang masih beroperasi di Negeri Sembilan.

Pusat pemindahan sementara yang diuruskan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Ladang Emerald ditutup mulai petang ini. - NSTP/Asyraf Hamzah Mengenai kejadian tanah runtuh pula, portal Info Bencana JKM merekodkan dua PPS dibuka bagi menempatkan 133 mangsa di Batu 11, Gombak, Selangor dan Sungai Penchala, Kuala Lumpur yang terjejas akibat insiden terbabit.
Portal berkenaan turut melaporkan satu kejadian kebakaran di Kuala Lumpur, membabitkan 12 mangsa yang ditempatkan di sebuah PPS dengan kapasiti 200 orang di Dewan 4B Sri Johor, Cheras.
Sementara itu, Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS) memaklumkan status aras air dua empangan di Kuala Lumpur dan Sungai Langat di TNB Pangsun, Hulu Langat, Selangor berada pada bacaan normal.
Bagaimanapun, paras Sungai Langat di Bukit Changgang, Kuala Langat dan Sungai Buloh di Parit Mahang, Kuala Selangor di tahap waspada.
Perkongsian sama menyaksikan lima sungai di Pahang di tahap waspada, masing-masing di Sungai Dong di Kampung Peruas, Raub; Sungai Triang di Taman Agropolitan Chemomoi, Bentong; Sungai Pahang di Temerloh dan Sungai Jengka di Kampung Jengka Batu 13, Maran.
Tiga sungai di Pahang berada pada paras bahaya, iaitu Sungai Bera, Bera serta Sungai Kundang dan Sungai Pahang di Lubuk Paku, Maran, manakala satu lagi sungai iaitu Sungai Pahang di Paloh Inai dicatatkan pada bacaan amaran.
Tujuh sungai lain, masing-masing dua di Johor Melaka dan Sarawak serta satu di Kelantan turut mencatatkan bacaan pada paras waspada.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Harun (tengah) ketika menyertai Skuad Principal BERSATU Membantu Membersih Rumah Mangsa Banjir anjuran BERSATU Negeri Selangor & Srikandi Selangor di Kampung Jawa, Hulu Langat.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/12/banjir-makin-pulih-semua-pps-di-kl.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semua Mangsa Banjir Boleh Ambil Bantuan Di Pps Rina

Semua Mangsa Banjir Boleh Ambil Bantuan Di Pps Rina

papar berkaitan - pada 24/12/2021 - jumlah : 194 hits
AGENDA DAILY Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun melawat pusat penempatan sementara mangsa banjir di Kota Warisan Sepang hari ini Semua mangsa banjir tidak kira yang berada di pusat penempatan sementara ...
Banjir Kerja Baik Pulih Sekolah Terjejas Disegerakan

Banjir Kerja Baik Pulih Sekolah Terjejas Disegerakan

papar berkaitan - pada 26/12/2021 - jumlah : 204 hits
Pastikan persekitaran pembelajaran selamat dan selesa BANGI Kerja kerja membaik pulih sekolah sekolah yang terjejas teruk akibat banjir perlu dilakukan segera Menteri Kanan Senator Datuk Dr Radzi Jidin berkata kerja kerja berkenaan penting ...
Awani Ringkas 33 193 Mangsa Banjir Masih Di Pps Maxisbiggestsales

Awani Ringkas 33 193 Mangsa Banjir Masih Di Pps Maxisbiggestsales

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 178 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini S...
Perdana Menteri Lawat Mangsa Banjir Di Pps Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Di Mentakab

Perdana Menteri Lawat Mangsa Banjir Di Pps Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Di Mentakab

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 209 hits
TEMERLOH Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini melawat mangsa banjir di pusat penempatan sementara Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Mentakab di sini Beliau yang tiba pada pukul 10 45 pagi meluangkan masa kira kira setengah ja...
Banjir Meninggalkan Kesan Kepada Semua Pihak

Banjir Meninggalkan Kesan Kepada Semua Pihak

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 183 hits
Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR PENDUDUK melakukan kerja kerja pembersihan akibat dilanda banjir baru baru ini di Kampung Cemperai Dengkil Selangor UTUSAN FAISOL MUSTAFAHULU LANGAT Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata bencana banjir meninggalk...
Seramai 13 389 Mangsa Banjir Daripada 4 275 Keluarga Masih Berada Di 101 Pps Di Pahang

Seramai 13 389 Mangsa Banjir Daripada 4 275 Keluarga Masih Berada Di 101 Pps Di Pahang

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 169 hits
KUANTAN Seramai 13 389 mangsa banjir daripada 4 275 keluarga masih berada di 101 pusat pemindahan sementara di enam daerah di negeri ini sehingga jam 4 petang pada Isnin Situasi itu menunjukkan situasi banjir di negeri ini semakin pulih apa...
Banjir 225 Mangsa Di Melaka Dipindahkan Ke Pps

Banjir 225 Mangsa Di Melaka Dipindahkan Ke Pps

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 209 hits
Oleh DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA Pasukan bomba membantu memindahkan mangsa yang terjejas di Lubok China Alor Gajah hari ini MELAKA Seramai 225 penduduk di negeri ini terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan sementara selepas kediaman mereka di...
Mangsa Banjir Di Pps Berkurangan Petang Tadi

Mangsa Banjir Di Pps Berkurangan Petang Tadi

papar berkaitan - pada 26/12/2021 - jumlah : 125 hits
BERNAMA KEADAAN banjir terus beransur pulih di beberapa pada sebelah petang ini dengan jumlah mangsa semakin menurun dan terdapat pusat pemindahan sementara yang ditutup Menurut aplikasi InfoBencana Jabatan Kebajikan Masyarakat setakat 6 pe...
Saya Lega Semua Pelanggan Selamat Resort Aliff Syukri Di Janda Baik Ros4k Ak1bat Banjir

Saya Lega Semua Pelanggan Selamat Resort Aliff Syukri Di Janda Baik Ros4k Ak1bat Banjir

papar berkaitan - pada 20/12/2021 - jumlah : 306 hits
Pengasas kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan resort miliknya Sugeh Eco Resort yang terletak di Janda Baik Pahang mengalami kerosakan ak1bat banjir Perkara tersebut dimaklumkan usahawan terbabit menerusi satu perkongsian video di In...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Filem Reversi



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal

Paling Kejam Bawa Mayat Ke Bank Untuk Apply Loan 3400 Walaweeiii

Pak Ngah Balik

Selamat Jalan Ke Negeri Abadi Kak Zah