Mangsa Banjir Di Pps Berkurangan Petang Tadi


BERNAMA
KEADAAN banjir terus beransur pulih di beberapa negeri pada sebelah petang ini dengan jumlah mangsa banjir semakin menurun dan terdapat pusat pemindahan sementara (PPS) yang ditutup.
Menurut aplikasi InfoBencana Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) setakat 6 petang ini sebanyak 40,738 mangsa banjir dari 11,882 keluarga yang masih berlindung di 257 PPS di lima negeri, berbanding 43,289 orang mangsa banjir tengah hari tadi.
Di SELANGOR, aplikasi InfoBencana JKM memaklumkan jumlah mangsa banjir berkurangan daripada 17,336 mangsa yang ditempatkan di 90 PPS tengah hari tadi, kepada 16,953 mangsa dari 4,752 keluarga melibatkan 88 PPS petang ini.
Setakat 4 petang tadi, Polis Selangor memaklumkan lapan jalan di lapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) masih dinaiki air dan ditutup untuk laluan kenderaan.
Antara jalan yang ditutup ialah Jambatan FT 31 Dengkil-Banting (IPD Sepang); Jalan Sungai Panjang-Tanjung Malim (IPD Sabak Bernam); Jalan Kuala Selangor-Bestari Jaya (IPD Kuala Selangor) dan Jalan BRP 7/2 Bukit Rahman Putra (IPD Sungai Buloh), manakala di IPD Kajang jalan yang ditutup ialah Jalan Genting Peras-Kuala Klawang.
Selain itu jambatan menghala ke Lapang Sasar, Subang ditutup ekoran rosak serta Jalan PJU 7, hadapan MRT Mutiara Damansara ditutup kerana berlubang (IPD Petaling Jaya), manakala Jalan Kuala Kubu Bharu-Bukit Fraser (IPD Hulu Selangor) menghala ke Peretak dibuka untuk kenderaan ringan sahaja.
Di PAHANG, banjir semakin baik hari ini apabila dua PPS terakhir di Lipis ditutup petang ini, selepas daerah Raub dan Jerantut disahkan ‘pulih’ dari banjir, tengah hari tadi.
Daerah yang masih terjejas banjir di Pahang kini ialah Bentong, Temerloh, Maran, Bera, Kuantan dan Pekan, dengan seramai 22,449 orang mangsa banjir masih berada di 156 PPS, demikian menurut aplikasi InfoBencana JKM.
Laman web publicinfobanjir.water.gov.my melaporkan tiga sungai masih berada di paras bahaya iaitu, Sungai Kundang dan Sungai Pahang di Lubuk Paku kedua-duanya di Maran serta Sungai Bera di Bera, namun menunjukkan trend menurun.
Jabatan Meteorologi pula meramalkan cuaca tidak hujan pada malam ini di Maran dan Kuantan, bagaimanapun ribut petir dijangka berlaku di sesetengah kawasan di daerah lain.
Di KELANTAN jumlah mangsa banjir mencatatkan penurunan setakat 6 petang ini, apabila seramai 685 orang daripada 222 keluarga berbanding 814 orang daripada 258 keluarga, tengah hari tadi, melibatkan lima PPS yang kesemuanya di jajahan Pasir Mas.
Lima PPS tersebut adalah Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Deh, SK Gual Periok, SK Kubang Kual, PPS Putat Tujoh dan Masjid Mukim Padang Licin.
Di MELAKA, jumlah mangsa banjir di Melaka tinggal hanya 29 mangsa daripada sembilan keluarga setakat 4 petang ini.
Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Melaka Lt Kol (PA) Cuthbert John Martin Quadra berkata hanya sebuah PPS masih dibuka iaitu di Sekolah Kebangsaan Penghulu Benteng di Jasin.
“Kesemua mangsa kini berada di PPS tersebut manakala di Alor Gajah, semua PPS telah ditutup,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Sementara di NEGERI SEMBILAN, kemas kini terakhir di InfoBencana JKM pada 7 pagi ini menunjukkan seramai 292 mangsa banjir dari 84 keluarga masih berlindung di empat PPS di Jelebu.
Kesemua PPS itu ialah Dewan Dsury Klawang, Sekolah Menengah Kebangsaan Triang Hilir, Dewan Orang Ramai Kampung Puom dan Sekolah Kebangsaan Dato Undang Abdullah. – BERNAMA


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/12/mangsa-banjir-di-pps-berkurangan-petang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perdana Menteri Lawat Mangsa Banjir Di Pps Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Di Mentakab

Perdana Menteri Lawat Mangsa Banjir Di Pps Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Di Mentakab

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 209 hits
TEMERLOH Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini melawat mangsa banjir di pusat penempatan sementara Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Mentakab di sini Beliau yang tiba pada pukul 10 45 pagi meluangkan masa kira kira setengah ja...
Awani Ringkas 33 193 Mangsa Banjir Masih Di Pps Maxisbiggestsales

Awani Ringkas 33 193 Mangsa Banjir Masih Di Pps Maxisbiggestsales

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 178 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini S...
Seramai 13 389 Mangsa Banjir Daripada 4 275 Keluarga Masih Berada Di 101 Pps Di Pahang

Seramai 13 389 Mangsa Banjir Daripada 4 275 Keluarga Masih Berada Di 101 Pps Di Pahang

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 169 hits
KUANTAN Seramai 13 389 mangsa banjir daripada 4 275 keluarga masih berada di 101 pusat pemindahan sementara di enam daerah di negeri ini sehingga jam 4 petang pada Isnin Situasi itu menunjukkan situasi banjir di negeri ini semakin pulih apa...
Banjir 3 794 Mangsa Taman Sri Muda Masih Di 21 Pps

Banjir 3 794 Mangsa Taman Sri Muda Masih Di 21 Pps

papar berkaitan - pada 24/12/2021 - jumlah : 214 hits
Oleh ISKANDAR SHAH MOHAMED SHAH ALAM Seramai 3 794 mangsa banjir Taman Sei Muda Seksyen 25 masih ditempatkan di 21 pusat pemindahan sementara di sekitar bandar raya di sini setakat ini Ketua Polis Daerah Shah Alam Asisten Komisioner Baharud...
Mangsa Banjir Layak Dapat Bantuan Wang Ihsan Walaupun Tidak Berpindah Ke Pps

Mangsa Banjir Layak Dapat Bantuan Wang Ihsan Walaupun Tidak Berpindah Ke Pps

papar berkaitan - pada 24/12/2021 - jumlah : 453 hits
Mangsa Banjir Layak dapat Bantuan Wang Ihsan Walaupun Tidak Berpindah Ke PPS Bantuan Wang Ihsan akan diberikan kepada mereka yang terjejas akibat bencana banjir Bantuan Wang Ihsan ini masih akan diberikan kepada mangsa banjir walaupun tidak...
Banjir 225 Mangsa Di Melaka Dipindahkan Ke Pps

Banjir 225 Mangsa Di Melaka Dipindahkan Ke Pps

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 209 hits
Oleh DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA Pasukan bomba membantu memindahkan mangsa yang terjejas di Lubok China Alor Gajah hari ini MELAKA Seramai 225 penduduk di negeri ini terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan sementara selepas kediaman mereka di...
Hiburan Finas Umum Siap Sedia Jadi Pps Untuk Mangsa Banjir

Hiburan Finas Umum Siap Sedia Jadi Pps Untuk Mangsa Banjir

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 158 hits
Mangsa banjir di sekitar Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia Hulu Kelang boleh menggunakan Kompleks Studio Merdeka sebagai pusat penempatan sementara 17 jam laluSanggup Ketuk Pintu Kereta Di Lebuhraya Fouziah Gous Turun Padang Bantu...
Semua Mangsa Banjir Boleh Ambil Bantuan Di Pps Rina

Semua Mangsa Banjir Boleh Ambil Bantuan Di Pps Rina

papar berkaitan - pada 24/12/2021 - jumlah : 194 hits
AGENDA DAILY Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun melawat pusat penempatan sementara mangsa banjir di Kota Warisan Sepang hari ini Semua mangsa banjir tidak kira yang berada di pusat penempatan sementara ...
13 000 Mangsa Banjir Masih Berada Di Lebih 100 Pps

13 000 Mangsa Banjir Masih Berada Di Lebih 100 Pps

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 209 hits
Jumlah mangsa banjir di dua negeri menurun tiga negeri kekalRakaman gambar sebuah rumah yang musnah akibat banjir lumpur di Sungai Telemong Pahang Gambar Bernama Jumlah mangsa banjir merekodkan penurunan di dua negeri manakala tiga negeri k...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered