Andrew Laban Fredolin Sokong Gesaan Sabah Fc Dirombak


Timbalan Presiden SAFA Daerah Sipitang dan Bekas Pemain Antarabangsa, Andrew Laban
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt) Lagi panggilan dari lagenda mahu skuad Sabah FC dirombak 2 Timbalan Presiden dari 2 Persatuan Bolasepak Sabah (SAFA) daerah tampil menyokong gesaan Datuk James Wong untuk melakukan rombakan besar-besaran dalam Kelab Bolasepak Sabah (Sabah FC).

Timbalan Presiden daerah Sipitang dan bekas pemain antarabangsa, Andrew Laban berkata mereka menyokong penuh saranan James agar satu rombakan besar-besaran dilakukan dalam Sabah FC termasuk pasukan pengurusan disebabkan prestasi buruk mereka di Liga Super musim ini.


Bekas pemain bola sepak negara, Andrew Laban berkata, SAFA Sipitang bersetuju dengan gesaan baru-baru ini yang dibuat oleh Datuk James Wong untuk membuat perubahan besar dalam skuad berikutan kempen mereka yang suram dalam Liga Super yang baru berakhir.

Andrew, yang merupakan timbalan presiden SAFA Sipitang, mengatakan bahawa gesaan oleh legenda bola sepak itu harus dijadikan panduan dan nasihat agar Kelab dapat menguruskan pasukan dengan lebih profesional dan cekap.

"Sebagai bekas pemain bola sepak yang mapan dan berpengalaman, kita harus mengambil perhatian dan menghargai pandangan dan input dari salah satu bakat bola sepak terhebat di negara ini dalam usaha meningkatkan kelab bola sepak," kata Andrew dalam satu kenyataan pada hari Rabu.

James, dalam satu kenyataan baru-baru ini, telah mendesak Sabah FC untuk membuat perubahan besar bukan hanya dalam skuad tetapi juga di peringkat pengurusan.

James mengatakan bahawa Kelab mesti memanfaatkan pelantikan Datuk Ong Kim Swee baru-baru ini sebagai ketua jurulatih untuk melakukan pembaharuan dan mengambil pendekatan yang lebih berkesan dalam pasukan.


Timbalan Presiden SAFA Kuala Penyu, Fredolin Penggo juga berkongsi sentimen itu dan menambah bahawa sudah tiba masanya Sabah FC dijalankan secara profesional oleh mereka yang mempunyai pengalaman luas dalam pengurusan bola sepak.

Timbalan Presiden SAFA Kuala Penyu, Fredolin Penggo
Fredolin berpendapat bahawa selain faktor pemain, pengarah Sabah FC, Datuk Dr Jelani Hamdan, juga harus mempertimbangkan untuk meletakkan pasukan pengurusan yang tepat sehingga dapat meningkatkan prestasi pasukan.

"Dengan jurulatih yang terbukti dalam Datuk Ong Kim Swee, pegawai yang terlibat dalam pengurusan pasukan juga harus menyumbang kepada kemajuan skuad dan bukan sebaliknya yang sering dipersoalkan oleh peminat bola sepak," katanya.


Pada masa yang sama, Fredolin juga mengatakan bahawa Sabah FC harus berani memberi pemain bola sepak muda dan berbakat dari skuad junior - pasukan Piala Presiden dan Piala Belia - supaya mereka diberi peluang untuk diturunkan bermain bersama pasukan senior.

"Saya yakin kita mempunyai banyak bakat muda yang harus diberi kesempatan untuk bersinar dengan pasukan senior," katanya.

Sementara itu, Fredolin percaya bahawa pelantikan Kim Swee akan membawa perubahan positif kepada skuad yang akan sangat membantu mereka dalam kempen Liga Super musim depan.


Namun, tugas segera Kim Swee adalah memastikan skuad akan bersedia untuk Piala Malaysia, yang dijangka bermula akhir bulan ini.

"Saya percaya dia (Kim Swee) akan dapat membuat rancangan untuk membimbing pasukan dalam cabaran Piala Malaysia," katanya.

Untuk rekod, Rhinos menduduki tempat ke-9 daripada 12 pasukan dalam liga, mengumpul 19 mata dari 4 kemenangan dan 7 seri. Mereka kalah dalam baki 11 perlawanan.

Itu bagaimanapun tidak menghalang Sabah untuk mendapatkan tempat mereka di Liga Super musim depan dan di Piala Malaysia yang akan datang, dengan masing-masing menduduki tempat 10 teratas dan 11 teratas liga.

SOURCE: The Borneo Post

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/09/andrew-laban-fredolin-sokong-gesaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagenda Malaysia Mahu Sabah Fc Dirombak Habis Habisan

Lagenda Malaysia Mahu Sabah Fc Dirombak Habis Habisan

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 234 hits
James Wong Burhan Ajui KOTA KINABALU Datuk James Wong mendesak perubahan besar dalam skuad Sabah FC setelah aksi buruk mereka dalam kempen Liga Super yang baru berakhir Legenda bola sepak Sabah dan Malaysia itu membuat kenyataan itu setelah...
Banjir Di Sabah Mangsa Kekal 32 Orang

Banjir Di Sabah Mangsa Kekal 32 Orang

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 133 hits
Jumlah mangsa banjir di Sabah kekal 32 orang daripada tujuh keluarga setakat 8 pagi ini Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Sabah hari ini memaklumkan hanya sebuah pusat pemindahan sementara masih beroperasi iaitu Rumah Kelab Komple...
Bukan Sahaja Jurang Pembanggunan Berbeza Sikap Rasis Anti Semenanjung Juga Menebal Di Sabah Dan Sarawak

Bukan Sahaja Jurang Pembanggunan Berbeza Sikap Rasis Anti Semenanjung Juga Menebal Di Sabah Dan Sarawak

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 143 hits
Rungutan lama jurang pembangunan punca sentimen negatif Sabah dan Sarawak kata penganalisisRakyat di Sabah dan Sarawak percaya banyak sumber alam termasuk minyak dan gas yang diambil dari kedua dua negeri itu digunakan untuk projek pembangu...
Mou Dianggap Berjaya Jika Pinda Perlembagaan Untuk Sabah Sarawak

Mou Dianggap Berjaya Jika Pinda Perlembagaan Untuk Sabah Sarawak

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 286 hits
Salah satu perkara yang dipersetujui dalam memorandum kerjasama kerajaan Perikatan Nasional dan Pakatan Harapan adalah mengkaji Perjanjian Malaysia 1963 untuk dikembalikan kepada semangat asalnya Bagi Presiden UPKO Datuk Seri Panglima Wilfr...
Kkmm Pastikan Pedalaman Sabah Ada Internet Menteri

Kkmm Pastikan Pedalaman Sabah Ada Internet Menteri

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 117 hits
Menteri Komunikasi dan Multimedia Tan Sri Annuar Musa Foto BERNAMA KOTA KINABALU Kementerian Komunikasi dan Multimedia akan memastikan setiap rakyat khususnya di Sabah mempunyai akses kemudahan internet meskipun tinggal jauh di kawasan peda...
Historical Grievances Behind Negative Sabah Sarawak Sentiments Says Analyst

Historical Grievances Behind Negative Sabah Sarawak Sentiments Says Analyst

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 157 hits
Sabahans and Sarawakians believe a lot of the resources including oil and gas taken from the two states helped towards development projects in the peninsula PETALING JAYA Historical grievances and development gaps are the main reasons why t...
Bayaran Royalti Lagu Etnik Sabah Berbentuk Penghinaan Asmin Mudin

Bayaran Royalti Lagu Etnik Sabah Berbentuk Penghinaan Asmin Mudin

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 259 hits
PENCIPTA lagu Sayang Kinabalu Asmin Mudin bersama Pengurus Besar Sky Laser Enterprise Sdn Bhd Walter Francis Kimong meluahkan kekecewaan berhubung tindakan banyak pihak menggunakan lagunya tanpa kebenaran Foto Willie Jude Junaidi Pencipta l...
Adakah Rozaimi Akan Buat Comeback Dengan Kehadiran Ong Kim Swee Di Sabah

Adakah Rozaimi Akan Buat Comeback Dengan Kehadiran Ong Kim Swee Di Sabah

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 268 hits
Ada kemungkinan tak Rozaimi tengah rehat rehat saja di KK Adakah Rozaimi Abdul Rahman akan kembali ke arena bola sepak dengan kehadiran Datuk Ong Kim Swee ke Sabah FC Ini persoalan terbesar selepas disahkan penyertaan Kim Swee sebagai ketua...
Low Awareness On Malaysia Day Even After 58 Years Says Sabah Mp

Low Awareness On Malaysia Day Even After 58 Years Says Sabah Mp

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 249 hits
Children waving flags of Sabah Sarawak and the Jalur Gemilang at a Malaysia Day celebration in Kuching last year KOTA KINABALU Malaysians might be celebrating the 58th birthday of the nation today but actually how far do they value its impo...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Bersatu To File Notice To Vacate Seats Of 6 Turncoat Mps

Employer To Face Court For Failing To Settle Wages For Bangladeshi Workers

8 New Accessibility Updates Across Lookout Google Maps And More

Pasukan Perlukan Masa Untuk Dapatkan Kecergasan Maksimum Datuk Ong Kim Swee

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk