Adakah Rozaimi Akan Buat Comeback Dengan Kehadiran Ong Kim Swee Di Sabah


Ada kemungkinan tak? Rozaimi tengah 'rehat-rehat' saja di KK. Adakah Rozaimi Abdul Rahman akan kembali ke arena bola sepak dengan kehadiran Datuk Ong Kim Swee ke Sabah FC? Ini persoalan terbesar selepas disahkan penyertaan Kim Swee sebagai ketua jurulatih Sabah.

Jumaat lalu, Kim Swee sah melepaskan jawatannya sebagai Pengarah Teknikal Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan diumum menyertai Sabah sebagai ketua jurulatih untuk menggantikan Kurniawan Dwi Yulianto.


Kim Swee telah berkhidmat bersama FAM selama 14 tahun bermula dari 2007 dengan pelbagai jawatan iaitu ketua jurulatih skuad B-16 kebangsaan, skuad B-17 kebangsaan, skuad Harimau Muda, skuad B-23 kebangsaan, skuad kebangsaan, Ketua Unit Belia dan terakhir Pengarah Teknikal bermula Januari 2021.

Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di FAM Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah FC


Kembalinya Kim Swee ke arena bola sepak negara akan bermula pada saingan Piala Malaysia 2021 yang akan bermula pada 25 September depan. Beliau hanya mensasarkan keputusan sederhana sebagai permulaan.

Ujarnya kepada The Star, “Keputusan tidak memihak kepada pasukan sejak kebelakangan ini, jadi kita tidak boleh impikan keajaiban dalam kejohanan Piala Malaysia. Namun, kami mensasarkan keputusan sederhana.”

“Selepas ini [Piala Malaysia] barulah kita bawa perubahan kepada pasukan,” tambahnya lagi sambil berkata dua kali tawaran daripada Sabah datang dan apabila kali kedua ia datang, beliau akhirnya mengalah.


“Ini satu keputusan besar buat saya dan saya tahu minat saya adalah untuk berada di padang. Tawaran dan cabaran ini datang tepat pada masanya. Selama ini saya hanya terlibat dengan pembangunan bola sepak.

“Ramai persoalkan kemampuan saya di peringkat kelab dan saya rasa ini masa yang terbaik untuk saya tunjukkan kepada mereka,” tambah Kim Swee lagi yang tentunya akan membawa sedikit perubahan taktikal.

Sementara itu, bekas anak buahnya ketika membimbing skuad B-23 negara, Rozaimi Abdul Rahman pula ketika ini berada di Kota Kinabalu selepas disahkan meninggalkan Kedah Darul Aman FC baru-baru ini.

Ia disahkan selepas kelibatnya bersama pasukan sudah agak lama tidak kelihatan dan dijelaskan penamatan kontraknya bersama Kedah adalah atas persetujuan bersama akibat masalah peribadi yang dihadapinya.

Kedah adalah pasukan yang baru disertainya pada awal musim lalu selepas meninggalkan Johor Darul Ta’zim (JDT). Beliau bersama JDT selama lima musim, namun gagal meraih minit permainan dalam skuad utama.


Misinya bersama Kedah adalah untuk meraih minit permainan di Liga Super disamping cuba untuk memikat pengendali skuad kebangsaan, Tan Cheng Hoe untuk memilihnya mewakili skuad kebangsaan.

Selepas meninggalkan skuad Hijau Kuning, beliau tidak menyertai mana-mana pasukan. Adakah dengan kehadiran ‘sifunya’ ke Sabah akan membawanya kembali ke padang selepas kali terakhir beraksi April lalu?

Pernah bekerjasama, tentunya Kim Swee sangat mengenali kemampuan bekas anak didiknya itu dan Rozaimi pula perlulah melupakan ‘persengketaannya’ dengan Sabah yang tercetus di awal musim lalu.

Sama ada gandingan antara Kim Swee dan Rozaimi akan berlaku atau tidak, sama-samalah kita nantikan!

SOURCE: Semuanya Bola

Kongsikan artikel ini: ***Jangan lupa like dan follow facebook kami di Kickbola Network dan langgan saluran Telegram Obsesbola untuk kemas kini berita bolasepak terkini.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/09/adakah-rozaimi-akan-buat-comeback.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ong Kim Swee Laju Buat Kerja Sudah Rangka Strategi Buat Sabah Fc Untuk 2022

Ong Kim Swee Laju Buat Kerja Sudah Rangka Strategi Buat Sabah Fc Untuk 2022

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 474 hits
Ong Kim Swee bersama dengan coach Jelius Ating dan coach Burhan Ajui Pelantikan pengendali baru Sabah FC Datuk Ong Kim Swee ternyata mengejutkan pelbagai pihak kerana beliau sangat sinonim dengan tugas bersama Persatuan Bola Sepak Malaysia ...
Ong Kim Swee Mampu Pacu Sabah Fc Setanding Gergasi Liga M Lain

Ong Kim Swee Mampu Pacu Sabah Fc Setanding Gergasi Liga M Lain

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 406 hits
DATUK Ong Kim Swee dipertemukan dengan pemain dan barisan Kejurulatihan di Regancy Tower Hotel menjelang pertemuan dengan Perak FC Foto FB Mas Mailin DATUK Ong Kim Swee mampu membentuk Sabah FC menjadi setanding dengan kelab gergasi Liga Ma...
Ong Kim Swee Ketua Jurulatih Sabah Fc Yang Baharu

Ong Kim Swee Ketua Jurulatih Sabah Fc Yang Baharu

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 651 hits
Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di FAM Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah FC Datuk Ong Kim Swee meletakkan jawatan selaku Pengarah Teknikal Persatuan Bola Sepak Malaysia untuk menjadi Ketua Jurulatih Sabah FC Perkara itu diumumkan oleh Setia...
Tinggalkan Gaji Mewah Di Fam Untuk Sertai Sabah Yang Bermasalah Tepatkah Keputusan Ong Kim Swee

Tinggalkan Gaji Mewah Di Fam Untuk Sertai Sabah Yang Bermasalah Tepatkah Keputusan Ong Kim Swee

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 2109 hits
Ong Kim Swee melepaskan jawatan selaku Pengarah Teknikal FAM Dan bakal memikul tugas selaku Ketua Jurulatih Sabah FC Persatuan Bolasepak Malaysia mengumumkan Dato Ong Kim Swee telah melepaskan jawatan sebagai Pengarah Teknikal dan akan meny...
Bukan Ahli Silap Mata Tetapi Ong Kim Swee Janjikan Nafas Baru Buat Sabah

Bukan Ahli Silap Mata Tetapi Ong Kim Swee Janjikan Nafas Baru Buat Sabah

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 890 hits
kepulangan Ong Kim Swee bukanlah merupakan Kepulangan Cerita Dongeng semata mata Datuk Ong Kim Swee akan kembali ke bumi Sabah selepas lebih dua dekad sebagai jurulatih terbaru mereka berbekalkan memori gemilang sebagai pemain yang pernah m...
Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di Fam Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah Fc

Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di Fam Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah Fc

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 353 hits
Datuk Ong Kim Swee letak jawatan Pengarah Teknikal FAM untuk mengendalikan pasukan Sabah FC RASMI FAM Umum Peletakan Jawatan Pengarah Teknikal Datuk Ong Kim Swee Akan Kemudi Pasukan Sabah FC Persatuan Bolasepak Malaysia ingin mengumumkan pe...
Saad Ichachelene Calon Pengarah Teknikal Fam Ganti Ong Kim Swee

Saad Ichachelene Calon Pengarah Teknikal Fam Ganti Ong Kim Swee

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 335 hits
Pengarah Teknikal NFDP Saad Ichachelene Saad Ichalelene Bakal Pengarah Teknikal FAM Yang Baharu Kuala Lumpur Selepas Datuk Ong Kim Swee meninggalkan Persatuan Bolasepak Malaysia difahamkan beberapa nama dikaitkan untuk mengisi jawatan Penga...
Ong Kim Swee Tinjau Persiapan Pemain Menghadapi Piala Malaysia

Ong Kim Swee Tinjau Persiapan Pemain Menghadapi Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 322 hits
Ong Kim Swee bercakap kepada pemain di Stadium Likas KOTA KINABALU Ketua jurulatih Badak Sabah yang baru dilantik Datuk Ong Kim Swee tidak membuang masa terus bertemu pemain pemain sejurus selepas ketibaannya dari Kuala Lumpur pada jam 5 pe...
Ong Kim Swee Tiba Di Kota Kinabalu

Ong Kim Swee Tiba Di Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 329 hits
Ketibaan Kim Swe disambut pengurus pasukan Marzuki Nasir dan Pengarah Teknikal Sabah FC Scott Ollerenshaw dan terus dibawa ke Stadium Likas Kota Kinabalu Masanya sudah tiba Pengendali baharu The Rhinos Datuk Ong Kim Swee tiba di KKIA Kota K...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Buat Apa Jika Terseliuh

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Panduan Pemasaran Cara Kampung Yang Mudah Untuk Dibuat Pada Perniagaan Anda

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Secret To Effortless Living Collaboration With Ashdown Studio

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Alhamdulillah Hujan Turun Lebat