Anak Merengek Waktu Malam Buka Lampu Tengok Muka Dia Dah Separuh Bengkak


Anak Merengek Waktu Malam, Buka Lampu Tengok Muka Dia Dah Separuh Bengkak! Pasangan suami isteri terkejut apabila mendapati muka dan badan anak kesayangan mereka tiba-tiba bengkak sebelum membawanya ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Pada pemeriksaan awal, doktor mengesyaki kanak-kanak berkenaan mengalami alahan, namun tidak pasti apakah puncanya dan hanya memberikan beberapa jenis ubat bagi merawat alahan itu.
Bagaimanapun, keadaan kanak-kanak itu tidak berubah dan menjadi semakin teruk lalu dibawa pergi ke klinik dan akhirnya dapat mengenalpasti punca keadaannya menjadi seperti itu setelah dibawa ke hospital buat kali kedua.
“Ibu-ibu sekalian, kalau anak tiba-tiba merengek di tengah malam, cepat-cepat bangun buka lampu dan tengok keadaan anak. Bukannya tepuk-tepuk suruh anak tidur semula. Sebab apa saya pesan begini, sebab perkara ini berlaku pada saya sendiri.
“Ahad malam, anak saya merengek-rengek. Dia panggil saya tetapi saya suruh dia tidur sambil saya menepuk-nepuk dia. Tetapi dia masih merengek lagi.

“Jadi saya cakap, “Go dekat daddy” disebabkan suami saya masih belum tidur lagi. Anak pun pergi pada suami saya.
“Bila dia pergi dekat pada suami, dia masih merengek lagi. Tetapi suami saya peluk-peluk dia, kemudian dia masih juga ‘erk’, ‘ork’, ‘erk’ juga. Suami saya buka lampu dan tengok muka anak dah separuh bengkak.
“Suami saya terkejut dan terus meminta saya tengok anak, kemudian suruh bersiap-siap pergi ke hospital. Muka anak saya separuh bengkak seperti terjatuh. Saya menangis takberhenti-henti melihat keadaannya begitu.
“Sampai di hospital, muka anak saya jadi begini. Register pun nak kena tunggu lama. Nak tunggu doktor lagilah lama. Saya dah risau muka anak saya semakin bengkak. Saya ambil keputusan untuk redah saja bilik doktor dan meminta doktor periksa keadaan anak saya segera.

“Masuk bilik doktor, doktor periksa dan kata berkemungkinan anak saya mengalami alahan makanan atau digigit serangga. Tetapi dia beri ubat sejenis pil untuk diberi makan pada anak saya.

“Sampai di rumah, saya terus bagi anak saya makan. Di waktu tengah hari, mukanya masih juga bengkak. Tak sanggup melihat keadaannya begitu, saya dan suami ambil keputusan untuk bawa anak pergi ke klinik biasa.
“Doktor yang periksa anak kata berkemungkinan anak mengalami alahan pada bulu haiwan. Masalahnya sekarang, saya tidak pernah membela haiwan, apatah lagi saya yang takut dengan kucing.
“Tak apa, saya positif saja pada waktu itu. Haiwan itu mungkin sayalah tu. But no no no! Saya malas nak membantah cakap doktor dan saya iyakan sahaja.
“Balik ke rumah, saya cari juga mana haiwan yang mungkin tersorok di celah-celah meja, tetapi tiada.
“Klinik beri dua jenis ubat sirap dan sejenis ubat sapu. Saya beri anak saya makan ubat itu dan sapu sampai malam. Saya tak tidur dan berjaga sampai ke pagi. Tiba-tiba saya tengok badan, kaki dan tangan anak saya naik lagi bengkak.

“Bila saya suruh anak berjalan, dia kata “Ouch sakit”. Jadi betullah dia sakit sebab kakinya bengkak. Pagi itu saya terus pergi ke Hopsital KPJ Tawakkal untuk berjumpa dengan doktor pakar.

“Kemudian doktor kata anak saya terkena ‘urticaria’ iaitu sejenis skin allergic mungkin dari makanan. Bila saya teringat balik, kali terakhir saya beri dia makan sosej yang dibeli dari kedai di tepi jalan. Saya silap, betul-betul silap!
“Saya menyesal tak sudah kerana beri anak makan makanan yang dijual di tepi jalan. Benda dah terjadi, jadi saya belajar dari kesilapan. Selepas ini saya tidak akan beri anak makan makanan seperti itu lagi.
“Selepas ini ibu-ibu kena pantau anak. Tak boleh makan sesuka hati dan saya nak pesan juga kepada orang luar agar jangan sesuka hati nak beri anak orang lain makan makanan tanpa meminta keizinan dari ibu bapanya.
“Sekarang anak saya dah pulih, badannya tiada lagi bengkak selepas makan ubat dari hospital semalam dan sekarang saya gembira tetapi masih ada kekesalan di hati. Alhamdulillah.

“Sorry ayang, mommy bersalah. Harap ayang tak marah mommy. Mommy love ayang.” katanya.
Kredit: Dylawok (Twitter)
The post Anak Merengek Waktu Malam, Buka Lampu Tengok Muka Dia Dah Separuh Bengkak appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/anak-merengek-waktu-malam-buka-lampu-tengok-muka-dia-dah-separuh-bengkak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malam Tahun Baru 2020 Kpai Ingatkan Orang Tua Tak Beri Mercon Ke Anak

Malam Tahun Baru 2020 Kpai Ingatkan Orang Tua Tak Beri Mercon Ke Anak

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 417 hits
Komisi Perlindungan Anak Indonesia mengimbau para orang tua untuk tidak memberikan fasilitas kembang api mercon dan sejenisnya kepada anak anak saat perayaan malam pergantian tahun Sebab KPAI mencatat sejumlah anak menjadi korban akibat mer...
Dua Lelaki Samun Di Kedai Dobi Pada Waktu Tengah Malam

Dua Lelaki Samun Di Kedai Dobi Pada Waktu Tengah Malam

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 359 hits
Korang tengok tak video yang tular baru baru ini di media sosial mengenai dua lelaki berbangsa india menyamun di kedai dobi layan diri yang terletak di Sri Damansara pada waktu malam jam 12 pagi Menerusi video CCTV yang dimuatnaik oleh Nasi...
Gubernur Ganjar Lewatkan Malam Pergantian Tahun Baru Bersama Anak Yatim Dan Lansia

Gubernur Ganjar Lewatkan Malam Pergantian Tahun Baru Bersama Anak Yatim Dan Lansia

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 187 hits
Meski sederhana namun cara Ganjar merayakan malam pergantian tahun itu memberikan kesan mendalam Ada doa dan harapan dari para lansia anak yatim dan santri pondok pesantren yang dikunjunginya
Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah

Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 408 hits
Anak yang masih kecil tidak pandai untuk menunjukkan penghargaan kepada ibu Dalam fasa untuk membesar mereka cenderung untuk mencuba banyak perkara baharu yang kadang kadang membuatkan Mama stres dan marah pada mereka Manalah tidak bising k...
Wanita Ini Hanya Keluar Pada Waktu Malam Bimbang Orang Sekeliling Takut Tengok Tangannya

Wanita Ini Hanya Keluar Pada Waktu Malam Bimbang Orang Sekeliling Takut Tengok Tangannya

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 323 hits
Baru baru ini page Kisah Rakyat Seluruh Malaysia KRSM berkongsi gambar seorang wanita di Facebook sehingga membuatkan netizen rasa sebak apabila tengok keadaan akak ni Kalau korang nak tahu akak ni sebenarnya hanya keluar pada waktu malam j...
Macam Penguin Jalan Lambat Lambat Kaki Pun Bengkak Waktu Hamil

Macam Penguin Jalan Lambat Lambat Kaki Pun Bengkak Waktu Hamil

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 690 hits
Kaki bengkak masa hamil memang kerap dihadapi wanita Dengan perut yang semakin membesar kaki yang membengkak menyukarkan pergerakan Walaupun ia perkara yang lazimnya berlaku kepada wanita mengandung ia sedikit sebanyak menyukarkan pergeraka...
Baca Doa Ini Bagi Yang Selalu Balik Malam Ada Anak Kecil Dalam Rumah Elak Gangguan Jin Dan Syaitan

Baca Doa Ini Bagi Yang Selalu Balik Malam Ada Anak Kecil Dalam Rumah Elak Gangguan Jin Dan Syaitan

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 1775 hits
Kebanyakkan ibu bapa yang bekerja biasanya akan pulang lewat ke rumah ada sehingga pukul 12 malam baru sampai ke rumah terutama bagi yang bekerja shift ataupun yang bekerja di bandar bandar besar Apabila anda balik ke rumah di tengah malam ...
Memang Kusut Kalau Bayi Asyik Menangis Setiap Malam Ini Mungkin Faktor Penyebab Si Kecil Merengek

Memang Kusut Kalau Bayi Asyik Menangis Setiap Malam Ini Mungkin Faktor Penyebab Si Kecil Merengek

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 337 hits
Bayi menangis di tengah malam itu mungkin sesuatu yang biasa buat sesetengah pasangan Memang ada macam macam faktor yang menyebabkan bayi menangis pada waktu malam Antaranya mungkin mereka lapar demam kolik dan sebagainya Namun kadang papa ...
Selepas Makan Telur Naik Ruam Bengkak Hidung Berair Anak Anda Mungkin Alergi Telur

Selepas Makan Telur Naik Ruam Bengkak Hidung Berair Anak Anda Mungkin Alergi Telur

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 399 hits
Telur merupakan satu bahan dalam kebanyakan makanan dari makanan savuri ke manis dari hidangan pembuka hinggalah ke pencuci mulut Tetapi bagaimana jika anda tidak boleh makan kerana mengalami alergi telur Apa itu alergi telur Alergi atau al...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu